Problematika ZMĚNY V MALOOBCHODNÍM PODNIKÁNÍ přeměna vlastnických a institucionálních strukturpřeměna vlastnických a institucionálních struktur kvalitativní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podnikání Podnikáním se rozumí soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku. Podnikatelem.
Advertisements

Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
Tvorba cen v maloobchodě
1 Zdroj: GfK SIS, ČR 2001, n = respondentů Hypermarkety: Kvalitní zboží (34%) Blízko domova (26%) Tento obchod vyhovuje (24%) Nízké ceny (23%) Příjemné.
Veronika Flíčková KS Česká Lípa 2.ročník
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
MSP v české ekonomice a dotační podpora z EU a státních prostředků.
Malé a střední podnikání Small and Medium Enterprise.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Praha (blízké) budoucnosti: věda, výzkum a inovace Co Praha nabízí a nabídne?
3.Analýza ziskovosti a marketingové produktivity
Zábavná matematika.
Odborná sekce Rady kvality ČR „Kvalita v průmyslu a stavebnictví“ Poradenské služby v programech Operačního programu Podnikání a inovace 5. ledna 2009.
Úřad práce ČR – krajská pobočka v Brně
HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 1 INCOMA Research TOP50 ČESKÉHO OBCHODU: VÝVOJ TRHU A ŘETĚZCŮ Zdeněk Skála, INCOMA Research.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Martin Říman ministr průmyslu a obchodu 1. ročník konference STROJÍRENSTVÍ OSTRAVA 2007 VÝVOJ, LIDÉ, PŘÍLEŽITOSTI.
Ruská federace x WTO a OECD
2.Marketingové prostředí
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Zadání případové studie
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
1 Magda Piroutková Zdeněk Tarant Atlas služeb PRAHA 19. listopad 2007.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
ČESKÁ REPUBLIKA SLUŽBY.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
MSP v české ekonomice a dotační podpora z EU a státních prostředků.
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Služby obyvatelstvu Klára Čermáková 3.C. Dělení podle: - oblasti spotřeby: - pro potřeby celé společnosti = kolektivní (státní správa, obrana, bezpečnost)
Geografie služeb maloobchod příklad Brna. klasická hierarchie maloobchodu  4 hierarchické úrovně:  okrsková úroveň – základní vybavenost;  obvodová/sekundární.
Konkurenceschopnost chemického průmyslu ČR Praha, 6. května 2010 © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
1 ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  42 členů  cíle:  prosazuje prostředí vhodné pro rozvoj leasingu, úvěrů a factoringu  těžištěm je financování.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Autor: Ing. Sikorová Renata
Umístění prodejny.
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Problematika ZMĚNY V MALOOBCHODNÍM PODNIKÁNÍ přeměna vlastnických a institucionálních strukturpřeměna vlastnických a institucionálních struktur kvalitativní a kvantitativní kapacitní přeměnykvalitativní a kvantitativní kapacitní přeměny prostorové, technologické a sortimentní přeměnyprostorové, technologické a sortimentní přeměny konkurence mezi retailingovými společnostmikonkurence mezi retailingovými společnostmi malí a střední podnikatelé mají existenční problémymalí a střední podnikatelé mají existenční problémy zavádění moderních prodejních technikzavádění moderních prodejních technik koncentrace, kooperace a internacionalizace maloobchodukoncentrace, kooperace a internacionalizace maloobchodu

Počty subjektů v obchodě a maloobchodě k Odvětví podle OKEČ Počty registrovaných Průměrné počty Registrovaná živnostenská ekonom. subjektů aktivních subjektů oprávnění (II.čtvrtletí 2000) OKEČ ”G” celkem obchod+motorismus maloobchod Pramen : RES ČSÚ, Živnostenský registr MPO

Konkurence x ovládnutí Pozice retailingových společností na maloobchodním trhu v ČR podíl na tržbách maloobchodu z 50-70% trojnásobný počet zaměstnanců oproti tuzemským podnikům pětinásobná výkonnost v tržbách a výkonech vyšší investiční potenciál vysoký příliv zahraničních investic

Relativní výhody maloobchodu Samostatnost dostupnost - místní (obvodní) prodejní technika ve vazbě na nabízený sortiment osobní přístup k zákazníkům (stálá klientela) nabídka kvalitního zboží s dokladem o jeho původu a kvalitě (ISO, HACCP, TQM)

Aspekty v maloobchodě Růst počtu maloobchodních jednotek-butikůRůst počtu maloobchodních jednotek-butiků Růst celkové prodejní plochyRůst celkové prodejní plochy Růst kapacity maloobchodní sítěRůst kapacity maloobchodní sítě Růst sortimentní skladby zboží a služebRůst sortimentní skladby zboží a služeb Růst koncentrace a posilování tržních pozic retailingových společnostíRůst koncentrace a posilování tržních pozic retailingových společností Růst kooperačních struktur a nákupních aliancíRůst kooperačních struktur a nákupních aliancí Akcelerace procesu internacionalizaceAkcelerace procesu internacionalizace Rychlá expanze hypermarketůRychlá expanze hypermarketů

Podíl obchodních systémů na maloobchodním prodeji

Vývoj počtu hypermarketů v České republice

Spokojenost s prodejnami potravin od jejich zákazníků Nákupní podmínky v roce Spokojenost s prodejní plochou Úplnost sortimentu Cenová úroveň zboží Čerstvost a kvalita zboží Čistota v prodejně Příjemná a ochotná obsluha Poskytování služeb, servis Rychlost obsluhy

Nákupní chování domácností Nákupními preferencemi populace (různorodost v jednotlivých socio - demografických skupinách).Nákupními preferencemi populace (různorodost v jednotlivých socio - demografických skupinách). Rozsahem a strukturou nabídky v různých kategoriích sídel.Rozsahem a strukturou nabídky v různých kategoriích sídel. Vybaveností domácností automobilemVybaveností domácností automobilem. 70 %.V roce 2005 přesáhl počet kupních fondů uskutečněných ve velkoplošných prodejnách (typu supermarket, hypermarket, diskont) 70 %. V roce 1997 to bylo 30 %. Přehled využívaných nákupních míst potravin v % Typy maloobchodních provozoven Hypermarket Hypermarket Supermarket Diskont Malé samoobsluhy

Index tržeb maloobchodu oproti předchozímu období 1998I. pol II. pol I. pol ,1 99,1 100,4 107,8 V indexovém vyjádření kupní síly na obyvatele se používá 100 % pro průměrnou kupní sílu na obyvatele ČR a procentuální odchylka nad 100 % ukazuje vyšší úroveň kupní síly na obyvatele a naopak. Příklad :indexové vyjádření kupní síly: Příklad : indexové vyjádření kupní síly: hl.m.Prahy v r.2000………..… 134,8 % … + 34,8 % severní Moravy v r ……. 91,8 % … - 8,2 %

Doporučení podnikatelské sféře a všem institucím zainteresovaným na rozvoji maloobchodu v ČR, aby se :  pokračovalo s plánováním rozvoje maloobchodního podnikání na základě provedených analýz nákupních příležitostí ve městech a regionech a odvozovaly se od nich budoucí kapacity a struktury obchodních ploch ve vazbě na demografické, sociální a ekonomické parametry (rozložení kupní síly),  více využívaly výsledky propočtů nákupních kapacit a spádů v rámci rozvoje dalších článků infrastruktury regionů (dopravní systém, klidové zóny, nová zástavba,)  plně využívaly programy podpory rozvoje malého a středního podnikání v maloobchodě např. formou kooperace, spolupráce,  výsledky výzkumů maloobchodního podnikání více prezentovaly na veřejnosti.

Typy provozních jednotek POSUZOVANÁ KRITÉRIA: 1.Šíře a hloubka sortimentu. 2.Výše ceny, umístění prodejny. 3.Forma prodeje. 4.Velikost prodejní plochy.