Písemná komunikace Mgr. Anna Vitásková. Písemná komunikace neprobíhá ve stejném čase – nejdříve dokument někdo napíše, později si ho někdo přečte komunikační.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Písemnosti při organizaci a řízení firmy
Advertisements

Zapojení veřejnosti do SEA Integra Consulting Services Jana Svobodová Jana Hrnčířová.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_32_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.05 Anotace: Prezentace obsahuje zásady pro psaní dopisu. Vysvětluje rozdíly mezi dopisem osobním a úředním.V závěru je slohové.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Administrativní styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Elektronická komunikace
Zásady elektronické komunikace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Komunikace.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Funkční stylistika Projekt „EU peníze středním školám“
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.19 Anotace: Prezentace je zaměřena na administrativní styl a útvar životopisu, vysvětluje jeho hlavní znaky a funkci. Obsahuje.
Vodorovné odvolací údaje
Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Elektronická komunikace
Dopis Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Listopad 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
ANOTACEPrezentace obsahuje informace o elektronické komunikaci, využití u. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žáci si vytvoří ovou.
PROSTĚ SDĚLOVACÍ STYL Psané útvary.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_08
Funkční styly Marcela Jurková.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ PředmětČeský jazyk Ročník a obor1. – 4. ročník.
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
STYL ÚŘEDNÍHO JEDNÁNÍ (JEDNACÍ, PRAKTICKY ODBORNÝ)
Struktura obchodního dopisu
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
11. SLUŽBY INTERNETU.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Administrativní styl PaedDr
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
Typy dopisů korespondence
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11.
Elektronická pošta Název školy
Styl řečnický Marcela Jurková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Masmédia.
Neverbální komunikace
Příprava šablon obchodní korespondence
KOMUNIKACE ON-LINE VY_32_INOVACE_63. CHAT komunikace dvou nebo více lidí prostřednictvím komunikační sítě. Textem Zvukem - audiochat Zvukem a obrazem.
 nejvíce využívaná služba internetu založená na www stránkách  poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče  výhodou www stránek.
Dopis 6. ročník Michaela Hantková. Charakteristika osobního dopisu Písemná zpráva osobě blízké Psán vlastní rukou Speciální papír – dopisní, obálka Odesílá.
KDYŽ SLOVA NESTAČÍ... DOPIS x Natálie Fialová Anna Hrdinová Gabriela Jordánová Lenka Phamová Anna Přítulová.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl - psané útvary Název sady:Funkční styly pro 2. ročník,
OSOBNÍ DOPIS OBČANA INSTITUCÍM
Inf Elektronická komunikace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Panel úloh.
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
9. ročník Michaela Hantková
DOPIS Mgr. Michal Oblouk.
SOUHRNNÉ POUČENÍ O SLOHU
ŽÁDOST Mgr. Michal Oblouk.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Tvorba obchodních dopisů – sloh, způsob stylizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
DOPISY DRUHY A TYPY DOPISŮ. DOPISY DRUHY A TYPY DOPISŮ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Písemná komunikace Mgr. Anna Vitásková

Písemná komunikace neprobíhá ve stejném čase – nejdříve dokument někdo napíše, později si ho někdo přečte komunikační partneři nevidí přímou reakci na své sdělení na přípravu jevíce času, můžeme se zamýšlet, opravovat, využíváme bohatou slovní zásobu

Slovní zásoba aktivní (slova používáme pasivní (chápeme význam, ale sami nepoužíváme) adresát (příjemce) má dost času na pochopení, nemusí okamžitě reagovat, může si text víckrát přečíst a lépe pochopit

Komunikace veřejná a soukromá soukromá – hovorová čeština veřejná – hlavně spisovná čeština (oficiální písemné dokumenty, obchodní dopisy, učebnice, návody, odborné texty) x beletrie – i hovorová čeština, dialekt

Odborný text věcný, přesný, jednoznačný, odborná terminologie, fakta, není emotivně zabarven, logické uspořádání myšlenek, od jednoduššího ke složitějšímu grafy, tabulky pouze ověřené informace

Umělecký jazyk emoce neodborná terminologie subjektivní zážitky obrazy, symboly nemusí být jednoznačný prostor pro fantazii

Zásady ve veřejné komunikaci píšeme spisovně vyjadřujeme se přesně a srozumitelně neopakujeme stejná slova a slovní spojení možnost použít delší souvětí logické uspořádání od jednoduššího ke složitějšímu - forma písemné komunikace

Formy písemné komunikace dopisy (soukromé – neformální charakter) dopisy oficiální, osobní dopisy, dopisy ve služebním styku, obchodní dopisy (formální spisovný jazyk, přesné a úplné inf, text je organizován podle předem promyšleného plánu) nabídky poptávky objednávky urgence a upomínky směrnice oběžníky metodické pokyny pozvánky zápisy žádosti formuláře, dotazníky,…

Masová komunikace druh komunikace prostřednictvím médií sledování médií zaujímá ve vyspělé společnosti třetí místo mezi způsoby trávení času po práci a spánku

Základními znaky vizuální obrazové informace je mimořádná rychlost, citová působivost, vliv na podvědomí, potencionální podprahovost Listina základních práv a svobod – právo na informace: Každý má právo svobodně vyhledávat, přijímat a rozšiřovat ideje a informace. Zaručuje svobodu slova

Informační technologie v komunikaci Informační technologie umožňují okamžitou dostupnost bez ohledu na místo a čas prezentace informací různými komunikačními kanály, slova, čísla, grafika, videa, 3D animace,… záruka svobody inf. x věrohodnost, bezpečnost zahlcení inf., ztráta soukromí, přesun k nepřímé komunikaci

Elektronická pošta rychlost přenosu zprávy možnost hromadného určení zasílání příloh nastavení důležitosti, …. Formální stránka předmět – oslovení – text - podpis

Další druhy elektronické komunikace Diskusní skupiny FAQ – často kladené otázky Instant messaging ICQ, MSM VoIP systémy (Voice over Internet Protocol) – Skype Groupware Sociální síť

Mezikulturní komunikace komunikace mezi lidmi z různých národních nebo organizačních kultur různé kulturní vzorce, normy různé způsoby pozdravů, oslovení,…

Public relations systematická komunikace s veřejností za účelem jejího ovlivnění ve prospěch komunikátora zahrnuje i sledování veřejného mínění písemně i verbálně

„Jak je pro velké duchy charakteristické, že řeknou mnoho málo slovy, tak naopak malí duchové mají zase nadání, že mluví mnoho a neřeknou nic.“ La Rochefoucauld

Děkuji za pozornost Použitá literatura: STŘÍŽOVÁ, Vlasta. Prezentace informací a komunikace. Vyd. 1.. Praha : Oeconomica, s. : il. ISBN: