Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Projektové řízení Modul č.1.
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
managementu znalostí podle
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Organizační struktury
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Metoda standardních nákladů a výnosů a analýza odchylek
Historické etapy vývoje managementu
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Didaktické prostředky
Semestrální práce z předmětu Projektový management
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
1.Obsah marketingového řízení
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Poradenství v obecném řízení
Definice managementu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Opakování: Co to je rozpočet režijních nákladů
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Výrobní faktory v podniku
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Téma 13: Finanční plánování
MANAGEMENT 6 Kontrolování. Poslání 5. manažerské funkce Včasné a hospodárné zjištění, rozbor a přijetí závěrů k odchylkám, které v řízeném procesu charakterizují.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Strategický marketing
Systém managementu jakosti
Didaktické prostředky
Osobní management – modul č.4
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Podstata organizování Typy organizačních struktur Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Ing. Veronika Dostálková MBA
Strategický marketing
Ekonomika malých a středních podniků
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Transkript prezentace:

Hodnocení, realizace a kontrolní etapa

Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2. Je přijatelná míra rizika, která je spojená se strategií? 3. Je strategie koherentní (v souladu) s tím, na co klade důraz vedení (vrcholový management)? 4. Napomáhá strategie vyváženému výrobkovému portfoliu? 5. Je přijatelný vyžadovaný objem investic?

B) Proveditelnost 6.Jsou řešitelné praktické problémy (technického, technologického, personálního charakteru), spojené se strategií?

C)Komerční životaschopnost 7. Poskytne strategie hledaný zisk, cash - flow? 8. Je strategie v souladu se systémem firmy? 9. Bude strategie účinná při možných odvetných opatřeních ze strany konkurentů? Hledáme tedy optimální strategii – strategie je optimální, jsou-li ostatní uvedené horší. Co je horší a lepší je opět subjektivní.

Realizační etapa Uvedení marketingového plánu efektivním způsobem do každodenní praxe Soubor aktivit, v rámci kterých se marketingové plány stávají skutečností (čísla se mění v reálné výrobky)

1. Realizace mkg.plánu prostřednictvím prováděcích programů Faktická realizace a její řízení Vzájemná kooperace Koordinace činností Motivace Stanovení odpovědnosti komunikace Činnosti Časové harmonogramy Ustanovení odpovědnosti za jednotlivé činnosti Dokumenty 2. Vytvoření mkg.organizace vhodné pro realizaci mkg.plánu s ohledem na celkové uspořádání podniku Organizační začlenění mkg.útvaru do org.struktury Činnosti Schéma organizačního uspořádání Popisy jednotlivých činností Dokumenty

Realizace mkg.plánu prostřednictvím prováděcích programů Realizace=Uvedení plánovaných akcí do každodenního života Kooperace=součinnost všech pracovníků Koordinace=soulad všech činností Motivace=různé způsoby motivace odpovědnost=delegování konkrétní odpovědnosti Komunikace=oficiální i neoficiální informační toky

Vytvoření vhodné mkg.organizace Dokumenty zahrnují organizační schémata popisy jednotlivých činností

Klíčové principy a metodické zásady Kvalitní systémové řízení Rychlé, přímočaré a maximálně jednoduché předávání rozhodnutí Stanovení způsobu, metod a postupů pro dosažení vytipovaných cílů Nepřehlížet dílčí kroky a jednotlivé detaily Přesné vymezení úkolů,odpovědnosti Vytipování vůdčích osobností Být blízko zákazníka

Marketingové plány a strategie Marketingová realizace Dobré (vhodné)Špatné (nevhodné) Dobrá (efektivní)Úspěchy (dobré plány, dobrá realizace Program, vedoucí k dosažení mkg. cílů Potíže (špatné plány, dobrá realizace) Nezbytné přijmout určitá opatření Špatná (neefektivní) PotížeNezdary 127

Kontrolní etapa Kompletně sleduje a posuzuje výsledky marketingového úsilí Úkol: prověřovat kontinuálně a systematicky základní strategické premisy 2.zaměřit se na faktickou strategickou výkonnost

Tři klíčové prvky kontroly Standardy výkonnost i Zhodnocená výkonnost Nezbytné korekce

Proces realizační kontroly Porovnání výsledků Marketingový plán Marketingová realizace Zjištění odchylky Diagnóza příčin Nápravné opatření Zpětné vazby (revize cílů) Zpětné vazby (revize implementace)

Hodnocení Analýza prodejů (objemy prodejů, tržní podíl, relativní tržní podíl) Analýza nákladů Analýza ziskovosti Marketingový audit