Manažerské funkce a činnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Mezilidské vztahy na pracovišti
Význam genderové optimalizace rozvoje lidských zdrojů Genderový audit v návaznosti na personální audit Reg.č.: CZ.1.04/3.4.04/
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Management Ing. Jan Pivoňka.
managementu znalostí podle
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_14_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Historické etapy vývoje managementu
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Firma a nejistota Aplikace rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty na firmu Teorie firmy.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ROZHODOVÁNÍ.
Co je to: podnikové řízení?
Řídící struktury v organizaci
Řízení organizace, základy managementu
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Organizační struktura podniku
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_VEDENÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ORGANIZOVÁNÍ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Rozhodovací procesy.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Definice managementu.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podniková Ekonomika Základní pojmy managementu manažerské funkce
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
MAnagement.
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Management.
Výrobní faktory v podniku
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Management bk 505, bp 505.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Manager a jeho profese Ročník / obor studia:IV.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Osobní management – modul č.4
Ing. Veronika Dostálková MBA
Digitální učební materiál
Edukační standardy Beharková Natália.
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Manažerské funkce a činnosti ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0007 Manažerské funkce a činnosti Aktivita č.2: Podnikání a právo Prezentace č. 18 Autor: Jiří Lysák

Manažerské funkce ( činnosti, aktivity ) Jsou úlohy, které vedoucí pracovník v procesu své řídící práce řeší Funkce manažera se třídí na plánování, organizování, výběr a rozmístění pracovníků (personální zajištění ), vedení lidí a kontrolu 1

PLÁNOVÁNÍ Proces, ve kterém manažer formuluje cíl a cesty k jeho dosažení Tvorba cílů je záležitostí dialogu vrcholového vedení s představiteli nižších úrovní tak, aby se odstranily případné rozpory a zajistila se reálná možnost jejich plnění

Z HLEDISKA ČASOVÉHO HORIZONTU Z HLEDISKA ÚROVNĚ ROZHODOVACÍHO PROCESU TYPY PLÁNŮ Z HLEDISKA ČASOVÉHO HORIZONTU Z HLEDISKA ÚROVNĚ ROZHODOVACÍHO PROCESU Strategické plánování – dlouhodobé, s časovým horizontem nad 3 roky Taktické plánování – časový horizont 1-3 roky Operativní plánování – krátkodobé, do 1 roku

ORGANIZOVÁNÍ Spočívá v budování prováděcí organizační struktury, která vytváří vhodné prostředí pro efektivní spolupráci jednotlivců a skupin při dosahování stanovených cílů 2

ORGANIZACE MÁ ZAJISTIT Musí být jasné, kdo a co má dělat, kdo je odpovědný za výsledky Aby byly odstraněny organizační překážky při uskutečňování plánovaných činností Aby existovaly rozhodovací a komunikační sítě nezbytné k řešení očekávaných problémů

PERSONÁLNÍ ZAJIŠTĚNÍ Personalistika je proces získávání potřebných a schopných pracovníků Nejcennějším kapitálem každého podniku jsou znalosti, schopnosti, dovednosti a postoj pracovníka k podniku Využívá poznatků z oblasti psychologie, sociologie, práva a organizace práce

HLAVNÍ PERSONÁLNÍ ÚKOLY Nábor a výběr pracovníků Zvyšování kvalifikace, případně rekvalifikace pracovníků Stabilizace ( udržení ) pracovníků Hodnocení pracovníků a jejich odměňování

Zpravidla se jedná o schopnost vést, usměrňovat, stimulovat VEDENÍ LIDÍ Je to cílevědomý proces ovlivňování lidí tak, aby jejich činnost úspěšně naplnila firemní cíle Zpravidla se jedná o schopnost vést, usměrňovat, stimulovat a motivovat spolupracovníky 3

PŘI VEDENÍ LIDÍ EXISTUJÍ RŮZNÉ PŘÍSTUPY Styl autokratický, demokratický, liberální Stimulace hmotná, vytváření tvůrčího prostředí, pochvaly Motivace negativní ve formě finančních či jiných trestů

Smyslem kontroly je korekce pracovních procesů tak, aby bylo cílů co KONTROLA Podstatou je objektivní hodnocení vykonané práce z hlediska vytčených cílů Smyslem kontroly je korekce pracovních procesů tak, aby bylo cílů co nejefektivněji dosaženo v zájmu dalšího rozvoje organizace 4

FÁZE KONTROLNÍHO PROCESU Získávání a výběr informací Ověření správnosti výchozích informací Hodnocení kontrolovaných jevů a procesů Korekce zjištěných odchylek od standardů a plánů Zpětná vazba, kontrola realizace navrhovaných opatření

MANAŽER VYKONÁVÁ PARALELNĚ : ANALYZOVÁNÍ ŘEŠENÝCH PROBLÉMŮ - cílem je pochopit podstatu problému B. ROZHODOVÁNÍ - volí nejvýhodnější varianty a řešení - posuzuje a hodnotí pozitivní a negativní dopady jednotlivých variant řešení

ROLE MANAŽERA INTERPERSONÁLNÍ – vůdčí osobnost, reprezentant firmy, tvůrce a udržovatel sítě kontaktů INFORMAČNÍ – monitorování, distribuce informací, mluvčí firmy ROZHODOVACÍ – vyjednávač, inovátor, zabezpečovatel zdrojů

MANAŽER BY MĚL UMĚT Pozorně naslouchat Vést porady Vyjednávat Vybudovat a vést efektivní tým Řídit svůj čas Čelit krizím Překonávat stres Psát obchodní dopisy Být agentem změn a inovativních řešení

DILEMATA MANAŽERA Manažer figuruje před porotou, která se skládá z jeho nadřízených, podřízených a kolegů Řeší dilemata : specialista vs. řídící pracovník cíle top managementu vs. konkrétní činy jeho útvaru zabezpečení dobrých vztahů na všechny strany plná odpovědnost vs. omezená práva

VZNIK PROFESE MANAŽERA V původně malé soukromé firmě splývá role zaměstnance, manažera i vlastníka Na počátku 20. století byly velké firmy vedeny jedinou osobou – majitelem i manažerem v jedné osobě ( Henry Ford, Tomáš Baťa ) Pokud výkonnost těchto vlastníků poklesla, najímají si pro řízení podniku manažera, tím došlo k oddělení vlastníků a manažerů V řadách manažerů došlo k diferenciaci – oddělení vrcholného vedení od každodenní operativy

Zdroje - literatura 1. Moudrý, Marek. ZÁKLADY MARKETINGU. PRAHA : Vydavatelství Computer Madia s.r.o., 2008.ISBN 978-80-7402-002-5. 2. KOTLER, Philip, WONG, Veronika. MODERNÍ MARKETING. PRAHA : Vydavatelství GRADA PUBLISHING, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2 3. FOTR, Jiří, ŠVECOVÁ, Lenka. MANAŽERSKÉ ROZHODOVÁNÍ postupy, metody, nástroje. PRAHA: Nakladatelství Ekopress, s.r.o., 2010. ISBN 978-80-86929-59-0  

Zdroje - obrázky 1. max22. hledat obrázky. PIXABAY. [Online] 10. 9 2013. [Citace: 15. 9 2014.] http://pixabay.com/cs/%C4%8Dlov%C4%9Bk-osoba-%C5%A1%C3%A9fkucha%C5%99-mana%C5%BEer-148560/. 2. ccoo. hledat obrázky. PIXABAY. [Online] 15. 10 2013. [Citace: 15. 9 2014.] http://pixabay.com/cs/organizace-t%C3%BDmov%C3%A1-pr%C3%A1ce-ryby-152809/. 3. SVOBODA. hledat obrázky. SHUTTERSTOCK. [Online] 24. 8 2012. [Citace: 15. 9 2014.] http://www.shutterstock.com/cs/pic-150676469/stock-photo-orchestra-conductor-music-conducting-hands-with-baton.html?src=pp-photo-189613970-5. 4. luce. hledat obrázky. PIXABAY. [Online] 26. 3 2014. [Citace: 15. 9 2014.] http://pixabay.com/cs/ruka-palec-palec-nahoru-p%C4%9Bst-pr%C3%A1ce-294059/. Obrázky byly nalezeny pod licencí Creativ commons nebo Public domain