Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Vlivy nařízení a směrnic EU na hospodářství ČR Klimaticko-energetický balíček: co bylo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2010 Ministerstvo financí září 2009.
Advertisements

Potenciální dopady energeticko-klimatického balíčku na průmysl ČR Ministerstvo průmyslu a obchodu C O O C O O C O O C O O C O O C O O 20. listopadu 2008.
1  Ministry of Industry and Trade 2006 Energetika ČR ve vazbě na energetickou politiku EU Ing. Zbyšek Sochor Ředitel sekce energetiky Ministerstvo průmyslu.
Přichází zlatý věk plynu? Karel Dyba velvyslanec ČR při OECD Prezentace na IEC Ostrava 2011 na základě poznatků MEA (IEA)
Energetická legislativa Zákon č.406/2000 Sb.,o hospodaření energií Vyhláška 252/2001Sb., o způsobu výkupu elektřiny z obnovitelných zdrojů a KVET Liberec.
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
1 Záměry státu v oblasti zdanění energií a dopady na průmysl Seminář SVSE, Praha Vladimír Toman Hutnictví železa, a.s.
EU 2020: Obnovitelné zdroje či jádro Petr Binhack
Nástroj změny v místním prostředí
Co je nového v evropských fondech Datum: Místo: Ostrava David Sventek.
Aktuální otázky evropské energetické politiky a Evropský energetický program pro hospodářské oživení Petr Binhack
Finanční prostředky pro příští programové období prosince 2006 Ing. Bohdan Hejduk, náměstek ministra.
Bojím se dopadu klimatických změn… Seminář v Evropském domě Vyjednávání o ochraně globálního klimatu aneb cesta z Kodaně do Cancúnu Pavel Zámyslický (MŽP)
Bojím se dopadu klimatických změn… Seminář v Evropském domě Vyjednávání o ochraně globálního klimatu aneb cesta z Kodaně do Cancúnu Pavel Zámyslický (MŽP)
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Energetika a stavebnictví Územní energetická koncepce Mezinárodní konference ABF P r a h a Josef Fiřt Ministerstvo průmyslu a obchodu.
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
Aktualizace státní energetické koncepce a její dopady na MS kraj
Státní energetická koncepce – její sočasnost a budoucnost Ing. Drahomír Šelong oddělení energetické politiky Ministerstvo průmyslu a obchodu Listopad 2007.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
MSEK – sdružení právnických a fyzických osob, které podnikají převážně na území Moravskoslezského kraje v odvětvích energetického průmyslu. Klastr sdružuje.
Budoucnost energetiky ČR Aktualizace státní energetické koncepce Diskuse AEM – Poděbrady 18. a 19. března 2003.
Teplárenství a liberalizovaný trh s energiemi. České teplárenství Vývoj, současnost, perspektiva.
Novinky v oblasti emisního obchodování s vazbou na energetiku XXIII. SEMINÁŘ ENERGETIKŮ Jelenovská nad Valašskými Klobouky, 23.ledna 2013 Pavel Zámyslický.
1  Ministry of Industry and Trade 2007 EU a její vliv na Evropskou energetiku i na energetiku ČR Státní energetická koncepce Ing. Zbyšek Sochor ŘS energetiky.
PIAQ Lenka Němcová. Schůzka přípravného týmu – únor 2011 Schiedam 6 účastníků (NL, IT a CZ) Diskutována zpráva z 1. workshopu v Praze Diskuse týkající.
Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Dopady systému obchodování s povolenkami na emise CO 2 Stav věci a možný další postup.
Energetická (ne)bezpečnost. Spotřeba energie (od 17. století, podle zdrojů) „Fotosyntetický limit“ se uplatňoval po naprostou většinu historie. Dnešní.
Presentation Title. Pracovní skupina Czech BCSD pro energetiku Josef Votruba ENVIROS, s.r.o Pracovní skupina Czech BCSD pro energetiku.
European Commission. Climate Action: energie pro měnící se svět Evropská komise.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
Česká energetika na rozcestí Návrh nové Státní energetické koncepce České republiky s výhledem do roku 2050 Ing. Tomáš Hüner náměstek ministra Ministerstvo.
OČEKÁVANÉ DOPADY LEGISLATIVNÍCH NÁVRHŮ EVROPSKÉ KOMISE, TÝKAJÍCÍ SE ENERGETIKY A OCHRANY SVĚTOVÉHO KLIMATU NA ČESKÝ CHEMICKÝ PRŮMYSL (KLIMATICKO - ENERGETICKÝ.
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
Harmonizace, důsledky, budoucnost Jan Öhm Hospodářská fakulta TUL Evropská ekonomická integrace.
0 Důsledky COP15 pro politiku ochrany klimatu v evropském a českém kontextu Pavel Zámyslický.
Energie a integrovaná prevence Očekávaný vývoj Ing. Josef Zbořil Člen představenstva SP ČR.
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
Možnosti rozvoje alternativních paliv v dopravě v České republice Praha
Zákon o podpoře výroby energie z obnovitelných zdrojů energie z pohledu MŽP Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. Ministerstvo životního prostředí Vršovická.
Plynárenství v evropském kontextu Situace na trhu s plynem ČR Možnosti odběratelů při výběru dodavatele Ing. Vladimír Štěpán, ENA s.r.o. 8. březen 2007.
Ruská federace x WTO a OECD
Nové iniciativy EU v oblasti energetiky a její dopady na hospodářskou soutěž Ing. Martin Pecina, MBA Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské.
Státní energetická koncepce a postavení plynárenství v ČR Ing. Tomáš Hüner náměstek ministra © 2006 Ministerstvo průmyslu a obchodu České Republiky Praha,
Opatření na snižování emisí skleníkových plynů a plnění environmentálních cílů státní energetické koncepce Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. Ministerstvo.
Energetickou politiku v současnosti řídí politika změny klimatu Návrhy IFIEC Europe pro EU ETS po r XI. podzimní konference AEM, Praha 11. září 2008.
 2011  Ministerstvo průmyslu a obchodu III. Fáze EU-ETS Pavel Gebauer © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Změna Státní energetické koncepce a priority České republiky k zajištění bezpečnosti zásobování elektřinou Ing. Tomáš H ü n e r náměstek ministra © 2008.
Konvergence, strukturální operace EU a některá institucionální rizika a bariéry jejich využívání Petr Zahradník Centrum ekonomických studií a EU Office.
Současný stav a problematika plnění Státní energetické koncepce
Využití OZE v ČR Příprava NAP pro období Dana Peterková Ministerstvo průmyslu a obchodu AEM – Budoucnost české energetiky v Evropě Poděbrady.
Energetická legislativa Příprava zákona o výkupu energie z obnovitelných zdrojů a kogenerace Poděbrady 19. března 2003 Ing. Miroslav DOSTÁL Česká energetická.
Energetika České republiky a její vyhlídky po vstupu do EU Ing. Martin PECINA, MBA Náměstek ministra Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
AEM – význam a vliv krajských energetických koncepcí.. ENVIROS s.r.o. Vladimíra Henelová a kol. ÚEK - územní interpretace Státní energetické koncepce.
Vápno, cement, ekologie Výroba vápna v podmínkách EU ETS L. Prokopec 21. května 2008 BU Czech Republic and Slovakia.
Ekologická daňová reforma z pohledu HK ČR Přednáška Ing.Václav Hrabák Předseda Energetické sekce HK ČR.
ALOKACE POVOLENEK EMISE CO2 V EU ETS PO ROCE 2012 POSTUP IFIEC EUROPE Ing. Bohuslav Brix Seminář AEM/SVSE, Praha,
EU ETS 2005 – 2012 Ladislav Pazdera Ministerstvo průmyslu a obchodu Konference AEM , Praha.
1 Aktualizovaná SEK a prosazení zásad SEK do energetické legislativy ČR Česká energetika v kontextu energetiky Evropské unie Konference AEM – Poděbrady.
1 EU ETS aneb i povolenka dokáže firmám nadělat paseku Jaroslav Suchý, SCHP ČR Výbor pro energetiku a změnu klimatu Praha.
Praha – Žofín, 29. Září 2009 Vliv evropské legislativy na energetiku v ČR Tomáš HÜNER náměstek ministra průmyslu a obchodu Praha 29. září 2009.
Centrální zásobování teplem Kulatý stůl Hospodářská komora ČR Ing. Pavel Bartoš viceprezident HK ČR , Praha.
Cestovní mapa pro energetiku do roku 2050 Dobrá navigace nebo vábení Sirén ? Miroslav Vrba ČEPS, a.s. Fungování energetických trhů v ČR a v EU Ohrožení.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Energetická politika Mgr. Oldřich Hájek. Specifika energetické politiky Hybridní povaha politiky Hybridní povaha politiky Ve smlouvě o EU i o EHS není.
Dopady energetické politiky na provozovatele přenosové soustavy
Státní energetická koncepce, energetická bezpečnost ČR a Energetický systém EU Ing. Jiří Gavor, CSc. ředitel ENA a ANDE Žofín
Energetická (ne)bezpečnost
Presentation Title 1st September 2002
Transkript prezentace:

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Vlivy nařízení a směrnic EU na hospodářství ČR Klimaticko-energetický balíček: co bylo vlastně schváleno? Ing. Josef Zbořil Svaz průmyslu a dopravy ČR

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Vlivy nařízení a směrnic EU2

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Revize směrnice 2003/87/ES EU ETS vyhlášen za politický nástroj ke snižování emisí, dokonce klíčový – reálný potenciál jednotlivých zemí a jejich ekonomické sféry se nebere v úvahu! V takto změněné filosofii není známá žádná studie k účinnosti nástroje na snižování emisí – založeno jen na víře! Nejpodstatnější změnou: administrativně stanovená celková výše alokace v roce % ze základny emisí 2005 a s ročním snížením o 1,74% - jednoznačné riziko omezení hospodářského rozvoje! Vlivy nařízení a směrnic EU3

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Revize směrnice 2003/87/ES Podstatnou změnou je změna metody alokace povolenek – postupný nárůst aukcí až na 70% pro rok 2020 Volitelná a dočasná derogace aukcí pro energetiku tam, kde je založena na uhlí více jak 50% a HDP je nižší než průměr EU. Alokace zdarma v roce 2013 bude do výše 70% emisí příslušného zdroje v 1. období a bude postupně snižována – budou rozhodovat členské země!!! Energeticky náročná odvětví – alokace zdarma až do roku 2020 maximálně ve výši emisí 2005 – 2007, s poklesem z roku na rok k dosažení cíle -21% Vlivy nařízení a směrnic EU4

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Revize směrnice 2003/87/ES Podmínky pro zařazení EII (alokace přes benchmarking): Přímé a nepřímé náklady na ETS překračují 5% hrubé přidané hodnoty Celková hodnota dovozů a vývozů podělená součtem obratu a dovozů vyšší než 10% Jestliže kterákoliv hodnota překročí 30%, je obor považován za silně ohrožený únikem uhlíku Ostatní: aukce začnou v roce 2013 na 30% a dosáhnou 70% v roce Opět ze základny roku Vlivy nařízení a směrnic EU5

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Revize směrnice 2003/87/ES 300 mil. povolenek z rezervy pro nové instalace má být alokováno ve prospěch CCS a dalšího financování inovací – opravdu skvělé – další trapná nejistota 12% povolenek, které připadají k aukcím v členské zemi přijde do „fondu solidarity“ a budou rozděleny podle podílu zásluh na snižování emisí dle Kjóta a dle úrovně HDP Je tam tolik háčků a kliček, až se z toho točí hlava: bude dobré začít znovu počítat dopady – podklad v materiálech! Konkrétní pravidla hry budou vyhlašována postupně až do roku 2011 (komitologie) – nepřijatelná investiční nejistota! Vlivy nařízení a směrnic EU6

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Revize směrnice 2003/87/ES Výnosy aukce budou příjmem národních vlád Snaha po předurčení výnosů z emisí – převážně na zahraniční pomoc: 50%, naráží na základní smlouvy EU, proto EP přijal jen doporučení: nikoliv shall… ale should! Do systému obchodování budou zahrnuty všechny zdroje, vyloučeny mohou být zdroje pod 35 MW(t) a 25 kt emisí ročně – přijmou-li odpovídající opatření ke snižování emisí. Vyloučeny jmenovitě výtopny nemocnic Nově rozšířeno i na emise oxidu dusného a elektrolytickou výrobu hliníku – naopak, nebudou se počítat emise z užití hutních plynů Vlivy nařízení a směrnic EU7

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Kritické rysy EU-ETS Především: EU-ETS není žádný tržní nástroj, jedná se o nástroj tvrdého direktivního plánování To „zaručuje“ podle autorů a politiků jeho úspěch. Jedná se o selektivně zaváděnou (skrytou) celoevropskou uhlíkovou daň: ta by byla rozhodně transparentnější, předvídatelná a bez likvidačních dopadů! Současně se zavádějí celoevropské selektivní emisní limity CO2 – oficiálně se to však nepřipouští! Zavádění bez jasných pravidel, jen administrativní zvůle posvěcená EP a Radou! Bohužel! Vlivy nařízení a směrnic EU8

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Kritické rysy EU-ETS Aukce spíš odvádějí pozornost od kolosálního podvodu s výchozím rokem! Rok 2005 do značné míry neguje, co bylo/nebylo vykonáno od roku 1990 Pilní budou po zásluze potrestáni – generální pardon neplničům Kjóta Z pružných mechanizmů pouze 3% deficitu Analýzy se, bohužel, na tento základní problém vůbec nesoustředily a to nikde v EU Má-li se dosáhnout výsledku, nutno volit jeden stěžejní cíl: 20% snížení emisí – proto je architektura balíčku zvrácená Příklady: vápno a papír, obdobné i v jiných oborech! Vlivy nařízení a směrnic EU9

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Vlivy nařízení a směrnic EU10

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Vlivy nařízení a směrnic EU11

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Vlivy nařízení a směrnic EU12

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Kritické rysy EU-ETS Nízké alokace pro zpracovatelská odvětví jsou existenční záležitostí, vápeníkům v ČR bude chybět více jak 400 kt na celkovou výrobu. Obdobně i ostatním Emitenti pod EU ETS – absolutní snížení emisí o 21% proti 2005 – nepřiměřená zátěž energetiky a průmyslu! Ve skutečnosti znamená evropský emisní cíl snížení specifických emisí v průmyslu až o 40%, započítá-li se ekonomický růst 2% ročně Přes globální ochlazování (od r 1996) bude hodně horko Na stole sdělení o energetické bezpečnosti, vycházející ze splněného klimaticko energetického balíčku! Vlivy nařízení a směrnic EU

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Informativně – bude fungovat? Vlivy nařízení a směrnic EU14

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Rozhodnutí Sdílení úsilí Cílem dosáhnout redukce 10% v oborech mimo EU ETS v porovnání s rokem 2005! Úkol především pro národní vlády, ale…. Vláda musí zpracovat akční plán na dosažení cíle – i když můžeme jít o 9% nahoru, není důvod k jásání Otázka malých zdrojů – pokud vypadnou z ETS, budou implicitně ve sdíleném úsilí? Patrně bilančně. Použití kjótských povolenek omezeno na 3%, potažmo 4% za splnění poměrně krkolomných podmínek – pro nás spíš v procesu ETS Vlivy nařízení a směrnic EU15

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Vlivy nařízení a směrnic EU16

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Rozhodnutí Sdílení úsilí Dojde-li k mezinárodní dohodě v Kodani (obecně považováno za sice žádoucí, ale velmi nepravděpodobné), pak se řada věcí přehodnotí: Národní cíle ve sdíleném úsilí se přehodnotí na -30% (platí obdobně i pro EU-ETS) Do bilancí bude možno počítat „sinks“ a LULUCF, které se dnes jen evidují Ke zvýšení nákladové efektivity snižování emisí – pružné mechanizmy: (1) banking a půjčování emisí (5% max.) meziročně (2) transfer většího snížení emisí mezi MS (3) investice do projektů v jiných MS Vlivy nařízení a směrnic EU17

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Rozhodnutí Sdílení úsilí Pozor na sankce: inventury každý rok a bude se vyžadovat úspěch – pokud se nedostaví a není využit pružný nástroj, musí MS další rok vykázat snížení větší o faktor 1,08! Dále musí předložit akční plán, že se hřích nebude opakovat! Komise může také spustit proces pro porušení smluv se sankcemi Podle kjótského protokolu – možno uplatnit „restaurační faktor“ 1, Vlivy nařízení a směrnic EU18

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Směrnice Obnovitelná energie Typický příklad administrativního přístupu zadávání cílů bez hodnocení reality těchto cílů! Zpravodajem v EP C. Turmes (lucemburský zelený a z osobního styku – naprostý šílenec) V zásadě bude u nás snad dosažitelné, pozor: 20% se počítá na spotřebu energie, nikoliv na PZE V rámci sdílení úsilí v obnovitelných zdrojích se očekává v ČR podíl 13% na spotřebě Při všech očekáváních – největší podíl má pocházet z biomasy asi 2/3! Vlivy nařízení a směrnic EU19

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Vlivy nařízení a směrnic EU20

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Směrnice Obnovitelná energie Za těchto okolností – rizika v odčerpávání surovin (dřeva) ze zpracovatelských odvětví, zvláště při nepromyšlených dotacích Dále – přístup do sítí: opět snaha po upřednostňování, i když sítě v EU nejsou schopny zvládnout. Bojovníci ovšem tvrdí, že jo a že jsou diskriminováni Údajně mohou OZE napomoci ke zlepšení image a k odstranění „politických“ překážek pro rozvoj sítí Nastává posun i u nás ve vnímání odpadů jako OZE – vnímáme pozitivně, do určité míry… má i rizika Vlivy nařízení a směrnic EU21

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Směrnice Obnovitelná energie Samozřejmě, ani Komise není slepá, takže se počítá s Certifikáty původu – pro obchodování a splnění cílů MS Budou vydávat členské země – zase administrativní zátěž a pro někoho job. Zdravý rozum velí, že by se energie z OZE měla vyrábět co nejblíže místu spotřeby S 20% OZE v EU se počítá za předpokladu snížení energetické náročnosti o 20% (takže za této okolnosti by čísla vypadala trochu jinak – pokud se smělý cíl zdaří naplnit. I tuto směrnici nutno považovat za velmi problémovou Vlivy nařízení a směrnic EU22

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty 2. Strategický přehled - bezpečnost Obecně nutno návrh uvítat a přináší pozitivní prvky Ovšem, vychází z toho, že 20 – 20 – 20 do roku 20 je splněno, což to poněkud devalvuje. Hlavní oblasti pětibodového akčního plánu jsou tyto: 1.Potřeby infrastruktury a diverzifikace energetických zdrojů 2.Vnější vztahy v otázkách energií 3.Zásoby ropy a plynu a mechanizmy reagování na krize 4.Energetická efektivnost 5.Umožnění nejlepšího využití domácích zdrojů energie EU Bude-li postaveno na realistických výchozích podmínkách, nelze, než souhlasit Vlivy nařízení a směrnic EU23

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty 2. Strategický přehled - bezpečnost Snad pomůže k většímu realizmu i současná situace: dobré ale říct, že ani NABUCCO příliš nepomůže, když kaspické zdroje budou pod ruským vlivem Za nejdůležitější pokládám domácí energetické zdroje: do jisté míry se za ně začala pokládat i jaderná energie a každopádně je to jasný signál i směrem do uhlí (s využitím CCS)… Co je doma, to se počítá! Další – k energetické efektivitě cestou dobrovolných dohod Mohlo by se stát dobrým rámcem pro přijetí a uplatnění inovované energetické koncepce ČR Vlivy nařízení a směrnic EU24

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Závěr Přijatý balíček je jenom předehrou – podmínky pro maximalizaci úspor emisí (především z důvodu stálého růstu cen energií) nutno začít tvořit už dnes Po vládě požadujeme racionální politiku klimatických změn a jsme ochotni do ní tvůrčím způsobem přispět, MŽP bombasticky slibovalo konec září a dodnes nic! Možná naštěstí Nemají-li být dopady léčby horší, než „nemoc“ sama, bude nutno usilovat o další racionální změny (patrně návazně na krach Kodaně) Větší váhu musí dostat měkké ekonomické nástroje Vlivy nařízení a směrnic EU25

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Závěr Dosavadní skladba nástrojů napomáhá spíš ekonomické sebevraždě! Vedle uvedeného se chystají změny ve směrnici IPPC: bude to směrnice o průmyslových emisích – mimo jiné, již od 20 MW(t) se bude jednat o velká spalovací zařízení a BREFy mají mít právní závaznost! Boj probíhá v těchto dnech – snad alespoň trochu dostane sluchu zdravý rozum A politici konečně uznají, že všecko je jinak i v klimatu… Vlivy nařízení a směrnic EU26

Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty Vlivy nařízení a směrnic EU27