Marketingový výzkum Aktivita č.2: Podnikání a právo Prezentace č. 17 Autor: Jiří Lysák 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Právní úprava podnikání
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_01.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 1 Autor: Lenka Poláková
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Význam informací v podnikání
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_03.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_05.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Marketingový mix 4 P.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Manažerské funkce a činnosti
Sociologický výzkum.
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 9 Autor: Lenka Poláková
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
SOCIOLOGIE Sociologický výzkum. 1 Sociologický empirický výzkum, je nástrojem, umožňujícím řešit určitý problém.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Techniky marketingového výzkumu Ročník / obor.
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Organizační struktura podniku
MARKETINGOVÝ MIX.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Spotřebitelský výzkum
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_07.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
úvod pojetí a obsah marketingu
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_06.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Skupinové interview (Focus group)
MARKETINGOVÝ MIX.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
8. Marketing.
Marketing sportu obecná část
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
MARKETING Přednáška P
Tvorba marketingového mixu
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Marketingový výzkum Aktivita č.2: Podnikání a právo Prezentace č. 17 Autor: Jiří Lysák 1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293

 DEFINICE MARKETINGU Napomáhá firmě uspokojit vlastní potřeby, protože se snaží pochopit trh Zvyšuje kvalitu podnikatelských rozhodnutí, což snižuje podnikatelské riziko 1

 Marketing zahrnuje mnoho činností souvisejících s uspokojováním firemních potřeb : Průzkum a ovlivňování potřeb zákazníků Poznávání konkurence, boj s konkurencí o zákazníka Vývoj výrobku Podpora prodeje, reklama Distribuce výrobku

 Moderní marketing klade na první místo zákazníka, proto se snaží nabídnout : Správný produkt (zboží nebo službu ) Na správném místě (hypermarket, osobní prodej ) Ve správný čas (sezónní prodej ) Za správnou cenu 2

 Marketingový mix Představuje základní marketingové prvky, pomocí kterých se firma snaží dosáhnout vytyčených cílů Tyto prvky jsou vzájemně propojeny a jsou označovány jako 4P Moderní marketing model 4P opouští a snaží se více zaměřit na zákazníka modelem 4C

 Marketingový mix PRODUKT ZÁKAZNICKÁ HODNOTA (PRODUCT) ( CUSTOMER VALUE) CENA ZÁKAZNICKÁ VYDÁNÍ ( PRICE ) ( COST TO THE CUSTOMER ) DISTRIBUCE ZÁKAZNICKÉ POHODLÍ ( PLACE ) ( CONVENIENCE ) ( PLACE ) ( CONVENIENCE ) PROPAGACE KOMUNIKACE SE ZÁKAZNÍKEM (PROMOTION ) ( COMMUNICATION ) 4P 4C

 MARKETINGOVÝ VÝZKUM Získává informace pro marketingové řízení Poskytuje informace o situaci na trhu, o chování zákazníků a o možném podnikatelském riziku Vychází ze sociologických výzkumů 3

 Marketingový výzkum by měl splňovat tyto požadavky : Aplikovatelnost Aplikovatelnost – využití pro potřeby praxe Cílenost Cílenost – aby výzkum odpovídal cílům marketingového řízení Objektivita Objektivita – odstranění subjektivního zkreslení Systematičnost Systematičnost – vyloučení nahodilosti Aktuálnost Aktuálnost – musí odpovídat správnému časovému období Úplnost Úplnost – musí být zvolen správný vzorek respondentů ( osob, kterých se výzkum týká )

 Fáze marketingového výzkumu g2 1. DEFINOVÁNÍ PROBLÉMU 2. PLÁN VÝZKUMU 3. SBĚR INFORMACÍ 4. ANALÝZA ÚDAJŮ

DEFINOVÁNÍ PROBLÉMU - f irma si stanovuje cíle, kterých chce dosáhnout a)Explorační (předběžný ) výzkum - cílem je získat předběžné informace, slouží k ověření správnosti zadání b)Deskriptivní (popisný ) výzkum - cílem je popsat trh, určitý problém nebo situaci, a tím potvrdit nebo odmítnout hypotézu c) Kauzální (příčinný ) výzkum - zkoumá souvislosti mezi dvěma a více veličinami

PLÁN VÝZKUMU - firma specifikuje potřebné informace a sestavuje projekt pro jejich získání Největším problémem je výběr vzorku nositelů informací ( dotazovaných ) druhý problém je zvolit správnou velikost vzorku, neboť zvolený počet dotazovaných musí zajišťovat spolehlivost získaných informací

SBĚR INFORMACÍ Finančně náročná fáze marketingového výzkumu Zjišťování má různé formy – pozorování, průzkum, experiment Využívá se různých nástrojů – dotazníkové archy, elektronické formuláře, průmyslové kamery, laboratorní testy

ANALÝZA ÚDAJŮ po zjištění potřebných informací následuje zpracování a analýza měly by být eliminovány nepodstatné, nepřesné a zmatené informace tak, aby výsledek výzkumu byl maximálně přesný a vypovídající

TECHNIKY MARKETINGOVÉHO VÝZKUMU 1.KVANTITATIVNÍ VÝZKUM - přináší informace od velkého vzorku nositelů, sleduje četnost jevů, zaměřuje se například na to, kolik kupujících bude mít o zboží zájem 2.KVALITATIVNÍ VÝZKUM - sleduje průběh jevů, zaměřuje se na informace u malého vzorku nositelů a slouží ke zjišťování motivace, postojů a chování zákazníka

1.TECHNIKY KVANTITATIVNÍHO VÝZKUMU  POZOROVÁNÍ  POZOROVÁNÍ – shromažďování informací, aniž by pozorovatel do pozorovaných skutečností zasahoval  EXPERIMENT  EXPERIMENT - podstata spočívá v záměrném navození situace s cílem zjistit příčiny a reakce nositele informace  PRŮZKUM  PRŮZKUM – realizuje se prostřednictvím dotazníků či vhodně zvoleným osobním kontaktem s nositelem informací

2. TECHNIKY KVALITATIVNÍHO VÝZKUMU  HLOUBKOVÝ ROZHOVOR  HLOUBKOVÝ ROZHOVOR – snaží se odhalit zakořeněné příčiny určitých názorů nebo chování, které si dotazovaný sám často neuvědomuje  SKUPINOVÝ ROZHOVOR  SKUPINOVÝ ROZHOVOR – řízený rozhovor skupiny osob, ve kterém dochází ke konfrontaci názorů a jejich modifikací 16

 BRAINSTORMING  BRAINSTORMING – skupinová diskuse s přesně danými pravidly, jejímž cílem je vyprodukovat co nejvíce originálních myšlenek, námětů, nápadů  PROJEKČNÍ TECHNIKY  PROJEKČNÍ TECHNIKY – používají se, když respondent není ochoten reagovat, a tak se mu předkládá volné dokončení vět, příběhů, obrázků, přiřazování barev 17

 DOTAZNÍK Nejrozšířenější technika marketingového výzkumu Metoda zjišťování potřebných informací Skládá se ze série otázek, jejichž cílem je získat názory a fakta od respondentů 18 4

 VÝHODY DOTAZNÍKU Levná metoda průzkumu Jednoduché zpracování, vyplnění, vyhodnocení Možnost vyplnění v pohodlí (doma) Je možné získat velké množství informací 19 5

 NEVÝHODY DOTAZNÍKU Získávání osob, které dotazník vyplní Anonymita může způsobit udávání nepravdivých informací Redukuje komunikaci – nelze sledovat nonverbální komunikaci 20

Firmy si vytvářejí marketingový informační systém - MIS : Je tvořen pracovníky, metodami, postupy, technikou sloužící k získávání a zpracování informací Usnadňuje přesné, včasné a kvalifikované rozhodování MIS zahrnuje i marketingové zpravodajství, každodenní informace o vývoji trhu 21

Zdroje - literatura 1. Moudrý, Marek. ZÁKLADY MARKETINGU. PRAHA : Vydavatelství Computer Madia s.r.o., 2008.ISBN KOTLER, Philip, WONG, Veronika. Moderní marketing. PRAHA : Vydavatelství GRADA PUBLISHING, ISBN

Zdroje - obrázky 1. ahmed, Washi. hledat obrázky. Wikimedia Commons. [Online] [Citace: ] 2. kostaru76. hledat obrázky. PIXABAY. [Online] [Citace: ] 3. LUCA, VANIN. hledat obrázky. LinkedIn. [Online] [Citace: ] vengono-fatti-male. 4. mamia. hledat obrázky. SHUTTERSTOCK. [Online] [Citace: ] 5. erice. hledat obrázky. PIXABAY. [Online] [Citace: ] Obrázky byly nalezeny pod licencí Creativ commons nebo Public domain