Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (programové období ) Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor regionálního rozvoje říjen 2008
OP VK - globální granty JMK 1.výzva na předkládání grantových projektů Datum vyhlášení: Datum ukončení: Č. oblasti podpory Alokovaná částka v 1. výzvě [Kč] Počet předložených projektů Požadovaná částka v 1. výzvě [Kč] Rozdíl o [Kč] Celkem
OP VK - 1. výzva na předkládání grantových projektů Počet Projekty nezařazené Projektyvyřazené na Projekty, které prošly Oblast podpory předložených projektů do hodnotícího procesu formálním hodnocení hodnocení přijatelnosti do věcného hodnocení Celkem
OP VK - 1. výzva na předkládání grantových projektů Nejčastější chyby v předložených grantových projektech: Rozpočet Cílové skupiny Klíčové aktivity Předpokládaný harmonogram: listopad – prosinec 2008: schválení projektů prosinec 2008: podepisování smluv s úspěšnými žadateli
OP VK - 1. výzva na předkládání grantových projektů Stav věcného hodnocení k Projekty vyřazené na věcném hodnocení Projekty postupující do výběrové komise Projekty s dosud neukončeným věcným hodnocením
1.1 – projektový námět Nové metody výuky mechatroniky, strojírenských oborů, mikroprocesorové techniky a ICT. Cíl projektu: poskytnout CS odborné vzdělání zaměřené na moderní poznatky v oblasti technických předmětů zejména strojírenství, mechatroniky, elektrotechniky, mikroprocesorové techniky, programování CNC strojů, počítačových sítí, dále marketingu a ekonomie vycházející ze ŠVP s využitím ICT. Konečným cílem je zvýšení uplatnění absolventů školy na trhu práce a jejich schopnosti pružněji se přizpůsobovat nárokům kladeným na středoškolsky vzdělané uchazeče o práci.
1.1 – projektový námět - pozitiva Projekt zaměřen na podporu technických oborů Prokázána potřebnost realizace projektu Široce koncipovaný projekt Definovaná rizika projektu a návrhy na jejich odstranění Jasně definovaná udržitelnost projektu Rozpočet je přiměřený cílům projektu Výstupy stanoveny jasně a konkrétně Projekt zaměřen na implementaci 6 ŠVP za využití e-learningu, na zvýšení kompetencí pedagogů prostřednictvím zavedení nových výukových metod ověřených ve škole i prostřednictvím spolupráce s partnery.
1.2 – projektový námět Učíme se pro život! Cíl projektu: Vyřešit problém nízké efektivity tradičního přístupu ke vzdělávání žáků ZŠ ze sociokulturně znevýhodněných rodin, jejich následnou neúspěšnost a předčasný ochod ze systému vzdělávání. Projekt usiluje o zvýšení počtu žáků, kteří dokončí ZŠ a dalším vzděláváním se zvýší jejich uplatnitelnost na trhu práce.
1.2 – projektový námět - pozitiva Projekt zaměřen na zlepšení kvality vzdělávání nikoliv kvantity Přístup k řešení problému je jasný, logický a soustřeďuje se na CS, kterou je romské etnikum Způsob a metody zapojení CS jsou přesně vymezeny Záměrem je také aplikace dobrých výsledků v partnerské škole Projekt řeší skutečný problém, který existuje v lokalitě sídla realizátora projektu
1.3 – projektový námět Centrum pro metodickou podporu. Cíl projektu: Formování nových kompetencí učitelů ZŠ v režimu celoživotního vzdělávání, posílení kompetencí učitelů v oblasti komunikační, pracovní, sociální, což ve svém důsledku povede k jejich lepšímu postavení na trhu práce.
1.3 – projektový námět - pozitiva Zdůvodnění záměru, potřebnosti a přínosu pro CS je jasně vymezené Realizace aktivit je popsána konkrétně, samotné aktivity se jeví jako velmi kvalitní Byl proveden monitoring dosavadní práce s CS Projekt pomáhá učitelům v práci s informacemi Projekt je určen pro učitele celého Jihomoravského kraje
Děkuji za pozornost Ing. Dana Stodolová projektová manažerka Krajský úřad Jihomoravského kraje