Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem 24. 3. 2010 24. 3. 2010 Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem 24. 3. 2010 24. 3. 2010 Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání."— Transkript prezentace:

1 1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem 24. 3. 2010 24. 3. 2010 Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání

2 Obsah činnosti: Další vzdělávání Projektová řízení Správa dat Další vzdělávání pedagogických pracovníků

3 3

4 4

5 5 EU peníze školám

6 6 Strategie celoživotního učení ČR + Implementace

7 7 Strategie celoživotního učení ČR Teoretické vymezení Analytická část Strategická část Návrh opatření, OP Celkové charakteristiky Identifikace problémů počátečního vzdělávání Identifikace problémů v oblasti terciárního vzdělávání Identifikace problémů v oblasti dalšího vzdělávání Hlavní strategické směry Návrh opatření pro oblast PV Návrh opatření pro oblast TV Návrh opatření pro oblast DV Provázanost na segmenty celoživotního učení

8 8

9 9 Demografický vývoj Stárnutí populace a důsledky

10 10 Demografický vývoj Stárnutí populace a důsledky Negativní vývoj na školách

11 11 Celkové charakteristiky Vzdělanostní strukturaVzdělanostní struktura Kvalifikační vybavenost starší populaceKvalifikační vybavenost starší populace Regionální rozdíly ve vzdělanostní struktuře populaceRegionální rozdíly ve vzdělanostní struktuře populace Vzdělanostní mobilitaVzdělanostní mobilita ICT dovednostiICT dovednosti

12 12 SOUHRNNÉ VÝSLEDKY ANALÝZY CŽU

13 13 SOUHRNNÉ VÝSLEDKY ANALÝZY CŽU

14 14 SOUHRNNÉ VÝSLEDKY ANALÝZY CŽU

15 15 SOUHRNNÉ VÝSLEDKY ANALÝZY CŽU

16 16 Strategické priority zvýšení účasti na vzdělávánízvýšení účasti na vzdělávání zvýšení kvality vzdělávání a řízení školstvízvýšení kvality vzdělávání a řízení školství zvýšení efektivity vzdělávánízvýšení efektivity vzdělávání

17 17 Návrh opatření pro další vzdělávání Sedm strategických směrů uznávání výsledků vzdělávánírovnost příležitostírozvíjení funkční gramotnosti soulad nabídky vzdělávacích příležitostí s potřebami sociálně ekonomického rozvoje stimulace poptávky po celoživotním učeníkvalita vzdělávacích příležitostírozvoj informačních poradenských služeb

18 18 Příklady reálného řešení v praxi Krize na Jablonecku a Novoborsku

19 19 Příklady reálného řešení v praxi Krize na Jablonecku

20 20 Příklady reálného řešení v praxi Krize na Jablonecku Trh práce na Železnobrodsku 927 nezaměstnaných 927 nezaměstnaných 8 volných pracovních 8 volných pracovních na jedno volné pracovní místo připadá 70 uchazečů na jedno volné pracovní místo připadá 70 uchazečů průměrná míra nezaměstnanosti je přes patnáct procent průměrná míra nezaměstnanosti je přes patnáct procent

21 21 Příklady reálného řešení v praxi Krize na Jablonecku Výsledky práce Obecné charakteristiky situace na Jablonecku firmy nenabírají zaměstnance úspěchem je stagnace, počty zaměstnanců stále spíše klesají firmy ruší své aktivity v oblasti vzdělávání vzdělávání je přijímáno jako nejvhodnější forma řešení (projekt,, Vzdělávejte se!“, veřejně prospěšné práce…)

22 22 Příklady reálného řešení v praxi Krize na Jablonecku Výsledky práce Ustavena Operativní skupina pro řešení aktuální situace na trhu práce na Jablonecku

23 23 Příklady reálného řešení v praxi Krize na Jablonecku Výsledky práce Připravené vzdělávací programy

24 24 Příklady reálného řešení v praxi Krize na Jablonecku Překvapivá zjištění Neplatí základní principy pro další vzdělávání „Bez zaměstnavatelů to nepůjde…“ Sociálním partnerem je úřad práce, město/obec… Lidé necítí potřebu si hledat jiné místo… Přetrvává pocit, že se situace vyřeší… Lidé necítí potřebu se vzdělávat… Vysoké procento dlouhodobě nezaměstnaných…

25 25 Příklad úspěšného reálného řešení v praxi „Bez zaměstnavatelů to nepůjde…“

26 26 Příklad úspěšného reálného řešení v praxi „Bez zaměstnavatelů to nepůjde…“ Střední škola strojní, stavební a dopravní, Liberec II, Truhlářská 360/3, příspěvková organizace Českomoravská komora lešenářů, o.s.

27 27 Příklad úspěšného reálného řešení v praxi „Bez zaměstnavatelů to nepůjde…“ Střední škola strojní, stavební a dopravní, Liberec II, Truhlářská 360/3, příspěvková organizace Českomoravská komora lešenářů, o.s. „Posílení konkurenceschopnosti osob a organizací v Libereckém kraji podnikajících v oblasti dočasných stavebních konstrukcí prostřednictvím rozvoje nabídky programů dalšího vzdělávání“ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, GG Libereckého kraje, oblast podpory 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání

28 28 Příklad úspěšného reálného řešení v praxi „Konkurenceschopnost v lešenářství…“ Zahájení: 1. 5. 2010 Ukončení: 30.4.2012 Celkové způsobilé náklady projektu: 3 185 044,20 Výstupy projektu: vzdělávací programy Odborně způsobilá osoba A1,A2,A3 Osoba vykonávající práce při montáži a demontáži B1,B2,B3 Uživatel dočasných stavebních konstrukcí C1 + pilotně vyškolení pracovníci firem

29 29 Příklad úspěšného reálného řešení v praxi „Bez zaměstnavatelů to nepůjde…“ Posílení konkurenceschopnosti osob a organizací v Libereckém kraji podnikajících v oblasti stavebnictví Posílení konkurenceschopnosti osob a organizací v Libereckém kraji podnikajících v oblasti slévárenství

30

31

32 Dlouhodobý záměr 2003 Nízká vzdělanostní struktura obyvatel Strategie zvýšení účasti na vzdělávání Projekt UNIV

33 Dlouhodobý záměr 2006 Podpora dalšího vzděláváníKvantifikace dalšího vzděláváníMasivní podpora ze strany ESF

34 Dlouhodobý záměr 2008 Podpora dalšího vzděláváníProjekt UNIV II Propojování DV s počátečním vzděláváním

35

36 Opatření 3.2 OP VK OP RLZ SROP Projekty – podpora reformy

37 GLOBÁLNÍ GRANT Finanční alokace GG celkem: 80 000 000 Kč Doba realizace GG: do 27. 8. 2010

38 38 Děkuji vám za pozornost Robert Gamba Centrum vzdělanosti Libereckého kraje robert.gamba@cvlk.cz http://www.cvlk.cz


Stáhnout ppt "1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem 24. 3. 2010 24. 3. 2010 Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání."

Podobné prezentace


Reklamy Google