PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
Advertisements

M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Projektové řízení Modul č.1.
TEORIE ROZHODOVÁNÍ.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Systémové pojetí manažerské práce
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Historické etapy vývoje managementu
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Činnost veřejné správy
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
Strategické plánování v marketingu
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
Rozpočty.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Rozhodování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Management podniku a jeho činnosti
Management - plánování
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Strategický management
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Strategický management
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Milada Kováříková Zuzana Moravová Hana Zákostelská
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Výrobní faktory v podniku
Plánování a rozhodování v organizaci
Struktura podnikatelského plánu
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluFunkce.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Plánování – 1. funkce managementu Pojem Plánování = proces stanovení cíl ů č innosti, vhodných cest a prost ř edk ů k jejich dosažení ve stanoveném č.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Ing. Veronika Dostálková MBA
Plánování a rozhodování v podniku
Ekonomika malých a středních podniků
Management podniku a jeho činnosti
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Transkript prezentace:

PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ Hana Beranová, Lucie Frýdová, Alexandra Ředinová

CO JE TO PLÁNOVÁNÍ? Plánování je proces stanovení cílů řízené činnosti, vhodných cest a prostředků k jejich dosažení v určitém stanoveném čase.

LOGIKA PLÁNOVACÍHO PROCESU

POSTUP TVORBY PLÁNU stanovení základního cíle vymezení možných cest k dosažení tohoto cíle zvolení jedné, nejpřijatelnější varianty vedoucí k dosažení cíle

Druhy cílů Cíle hlavní Cíle vedlejší v soustavě cílů jsou nadřazeny nad všechny ostatní při tvorbě plánu nesmí chybět Cíle vedlejší rozpracovávají cíle hlavní a jsou jim podřazeny- tzv. STROM CÍLŮ

ČLENĚNÍ PLÁNŮ dlouhodobé – více než 5 let střednědobé – 1 až 5 let A) z časového horizontu dlouhodobé – více než 5 let střednědobé – 1 až 5 let krátkodobé – 1 rok

ČLENĚNÍ PLÁNŮ strategického plánování taktické plánování B) z hlediska charakteru rozhodovacího procesu strategického plánování taktické plánování operativní plánování

STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ navazuje na strategické cíle podniku má dlouhodobý charakter je realizováno top manažery

TAKTICKÉ PLÁNOVÁNÍ směřuje k uskutečnění strategických plánů konkretizují se při něm cíle a způsoby jejich dosažení odpovídají mu plány na úrovni organizačních článků podniku

OPERATIVNÍ PLÁNOVÁNÍ vychází z taktického plánování a konkrétních známých podmínek má krátkodobý charakter

ČLENĚNÍ PLÁNŮ C) dle věcné náplně D) dle účelu např. uzpůsobování strategických plánů pro potřeby investora

ŘÍDÍCÍ PYRAMIDA A PLÁNY

Postup při tvorbě strategie plánů stanovení základních předpokladů chování firmy stanovení strategických cílů firmy stanovení základní podnikatelské pozice firmy (SWOT ANYLÝZA)

Analýza silných a slabých stránek podniku SWOT Analýza silných a slabých stránek podniku

POSTUP PŘI TVORBĚ STRATEGIE PLÁNU návrh variant podnikatelských strategií: Při již existujícím výrobku - strategie nízkých nákladů - strategie diferenciace - strategie ohniska tržní mezery

POSTUP PŘI TVORBĚ STRATEGIE PLÁNU Při prosazování nového výrobku - ofenzivní strategie: „být nejlepší“ - mírně ofenzivní strategie: umění se přizpůsobit - defenzivní strategie: udržení pozice na trhu - zůstatková strategie: zaměřena na přežití

POSTUP PŘI TVORBĚ STRATEGIE PLÁNU Zpracování strategie výrobkového portfolia - spočívá se stanovení pozice jednotlivých výrobků na trhu Vypracování a sladění dílčích strategií Výběr optimální varianty komplexních strategických plánů

Formulace komplexního strategického plánu a sestavení rozpočtu Rozpočet Cash flow Investiční rozpočet Rozpočet vlastních a cizích zdrojů

ZÁVĚR Strategický plán je někdy označován jako podnikatelský plán. Ten bývá potom rozpracován na jednotlivé plány. Každý podnikatelský plán je spojen s určitým rizikem při realizaci.

ZDROJE Ekonomie stručný přehled, Jana Švarcová a kolektiv Management a organizování podniku, Dědina J., Čejka J. Teorie řízení, Hron J. Management, Bělohlávek F., Košťan P., Šuleř O.

Děkujeme za pozornost.