Informační středisko města ÚL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Informace o přípravě IPRÚ Liberec - Jablonec nad Nisou I NTEGROVANÝ P LÁN R OZVOJE Ú ZEMÍ LIBEREC – JABLONEC NAD NISOU INFORMACE O PŘÍPRAVĚ.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Integrovaný plán rozvoje města Náchoda na období Jednání Řídícího výboru Náchod,
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Seminář „Extrémy počasí a jeho dopady na Jihomoravský kraj“
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
„Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech“
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Veřejné projednání koncepce Ústí nad Labem, Palác ZDAR STRATEGIE ROZVOJE MĚSTA Ústí nad Labem 2015 – 2020 POSOUZENÍ VLIVŮ KONCEPCE NA ŽIVOTNÍ.
1 Dotační řízení 2015 Středočeské fondy. 2 1.Základní informace pro žadatele 2.Struktura dotačních titulů Tematické zadání Rozpočty Středočeských.
AKTUÁLNÍ VÝZVY PROGRAMOVÉHO OBDOBÍ Horizont
Potenciál území v oblasti integrace a inovace Ekonomika a zaměstnanost (spolupráce škol a lokálních firem, coworkingová centra, podnikatelské inkubátory,
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
JAKÁ JE PERSPEKTIVA ÚSTECKÉHO KRAJE Mgr. Jan Kučera, RRA ÚK.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
Integrovaný plán rozvoje území Jihlavské sídelní aglomerace „Seminář k představení Integrovaného regionálního operačního programu“ 4. března 2015 Jihlava.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
2. oficiální setkání představitelů obcí v územním obvodu ORP Cheb Místo: KC Svoboda Cheb Dne:
Strategie spolupráce obcí MAS Královská stezka Výstup projektu „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ Mgr. Lucie Růžičková, Královská.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
II. kolo kulatých stolů – SMS ČR MAS Hustopečsko – MěÚ Hustopeče 26. srpna 2015.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
2. setkání pracovní skupiny „Život v obcích“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Výhodná geografická poloha.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Strategie rozvoje obce – tvorba koncepčního dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem na období fáze tvorby koncepčního dokumentu Mgr.
Strategie rozvoje obce – tvorba koncepčního dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem na období fáze tvorby koncepčního dokumentu Mgr.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 3 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Otevřená diskuse pro občany obcí Ctiněves, Černouček, Horní Beřkovice, Jeviněves a Ledčice.
1 V. Ročník mezinárodní konference Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů 24. září 2015 Luhačovice Potřeby dalšího rozvoje dopravní.
Královéhradecký kraj – podpora podnikání Ing. Michal Pultar Hradec Králové,
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Vyhlášené výzvy operačních programů pro kraj a jeho příspěvkové organizace.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Otevřená diskuse pro občany obcí Černěves, Dobříň, Dušníky, Krabčice, Kyškovice, Libkovice.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Místní plán inkluze + OP VVV
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Aktualizace SUR ČR – Analýza podkladových dokumentů
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
Setkání starostů – zakladatelů MAS Království – Jestřebí hory, o. p. s
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Transkript prezentace:

Informační středisko města ÚL 4. veřejné projednání Strategie rozvoje města ÚL do roku 2020 a jejího vyhodnocení z hlediska vlivů na životní prostředí ve smyslu zákona č. 100/2001 Sb. Ing. Tereza Dostálová, Ing. David Koppitz 3. 12. 2014, 16:00 Informační středisko města ÚL

Struktura strategického dokumentu Úvod Analytická část (analýza strategických dokumentů, analýza Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015, výsledky kvalitativního výzkumu, analýza dostupných dat, SWOT analýza, analýza rizik, analýza cílových skupin) Návrhová část (vize, popisy cílů, sada indikátorů) Akční plán (obecná východiska a principy, akční plán v prostředí města Ústí nad Labem) Implementační pravidla Závěr Přílohy (Podrobné výsledky kvalitativního výzkumu, Složení pracovních skupin, Akční plán na rok 2014)

SWOT analýza Silné stránky Slabé stránky Příležitosti Hrozby 1. Geografická poloha – blízkost Německa (Saska a Drážďan) a Prahy; poloha na Labi 1. Narušené životní prostředí (emise a zátěže) 1. Dostavba dálnice D8 – zlepšení dostupnosti do Prahy 1. Nedokončení dálnice D8 v blízké budoucnosti 2. Dobrá dopravní dostupnost – poloha na hlavním železničním koridoru, napojení na dálniční síť, lodní doprava 2. Selektivní emigrace vzdělané a kvalifikované pracovní síly 2. Protipovodňová opatření realizovaná státem/krajem (i mimo katastr města Ústí nad Labem) – v budoucnu zmírnění povodňových škod 2. Povodně – nedokončení opatření omezujících riziko škod v důsledku povodní – resp. následná nutnost velkých investic na řešení povodňových škod 3. Atraktivní přírodní prostředí ve městě a blízkém okolí – možnost přilákat turisty z Česka i zahraničí 3. Vysoká nezaměstnanost 3. Hospodářský růst Německa (resp. blízkého Saska) a větší intenzita vazeb mezi Ústí nad Labem a německými partnery – např. také zvýšení počtu turistů a příjmů z cestovního ruchu 3. Pokračování hospodářské recese – vysoká nezaměstnanost – pokračující odliv mladých a vzdělaných

Návrh struktury strategického plánu Vize Pilíře Cíle Měřítka Projekty, opatření, aktivity Strategický plán města Ústí nad Labem. - Vazba na rozpočet bude zajištěna přes akční plán. - K plánu budou následně schválena implementační pravidla. - Bude řešena vazba na fondy EU (zejména ITI – integrované územní investice). Akční plán (bude schvalován každoročně společně s rozpočtem)

Návrh struktury strategického plánu Vize Strategie rozvoje města Ústí nad Labem 2015- 2020. Vazba na rozpočet bude zajištěna přes akční plán. K plánu budou následně schválena implementační pravidla. Hlavní cíl Pilíře Prioritní cíle Cíle Měřítka Akční plán (bude schvalován každoročně společně s rozpočtem), poprvé na rok 2015. Opatření, aktivity, projekty

Celková vize – krátká verze Metropole spojující přírodu a průmysl

Celková vize – dlouhá verze Ústí nad Labem – živé město ve strategické poloze mezi Prahou a Drážďany, v malebné krajině Českého středohoří, konkurenceschopné krajské centrum s výbornou dopravní dostupností, s průmyslovou tradicí i rozvojovým potenciálem, s kvalitními podmínkami pro důstojný a zdravý život všech obyvatel, univerzitní město, město sportu, vzdělávání a živé kultury, místo zajímavých turistických cílů a křižovatka dějin.

Jak naplníme vizi města? Město spojující přírodu a průmysl Zlepšení image a atraktivity města 1.1 Zajistit přiměřený urbánní rozvoj 1.6 Odvrátit rizikové ekonomické trendy 5.3 Zvýšit atraktivitu města a jeho přírodních a industriálních hodnot 5.5 Podporovat sounáležitost občanů s městem a jeho tradicemi

Hospodářský rozvoj města, rozvoj a řízení města, vnější vztahy 1.1 Zajistit přiměřený urbánní rozvoj (vrátit život do centra města, posílit lokální centra, zkvalitnit bydlení, vytvořit veřejná prostranství, revitalizovat brownfields, eliminovat asanační plochy a pásma 1.2 Využít potenciál spolupráce měst v Ústecké aglomeraci 1.3 Zefektivnit řízení města, městských částí, organizací a společností města 1.4 Prosazovat zájmy města na krajské a státní úrovni, budovat, rozvíjet efektivní partnerství a rozšiřovat spolupráci s NNO, ziskovým sektorem a institucemi 1.5 Zapojovat veřejnost do rozhodování a do plánovacích procesů 1.6 Odvrátit rizikové ekonomické trendy

Doprava 2.1 Optimalizovat a zkvalitnit dopravní infrastrukturu města a regionu 2.2 Optimalizovat dopravní systém města, posílit multimodální mobilitu 2.3 Zkvalitnit a více ekologizovat MHD 2.4 Aktivně se zapojovat do přípravy vysokorychlostní tratě Praha-Drážďany se zastávkou v Ústí nad Labem

Lidské zdroje, školství a sociální záležitosti 3.1 Zlepšit podmínky pro zaměstnanost a podnikání (včetně sociálního podnikání) 3.2 Zlepšit podmínky pro školství, celoživotní a mimoškolní vzdělávání 3.3 Udržet a rozvíjet kvalitní síť sociálních služeb a ostatních služeb v rámci komunitního plánování 3.4 Vytvářet podmínky pro sociální bydlení 3.5 Zvýšit bezpečnost a posílit prevenci kriminality 3.6 Aktivní práce s osobami ohroženými sociálním vyloučením a se sociálně vyloučenými lokalitami

Životní prostředí 4.1 Zvyšovat kvalitu ovzduší a zlepšit systém hospodaření s energiemi 4.2 Iniciovat opatření vedoucí k ochraně vod 4.3 Zvýšit protipovodňovou ochranu a řešit další přírodní rizika 4.4 Odstraňovat ekologické zátěže a omezovat rizika s nimi spojená (regenerace brownfields) 4.5 Zlepšit nakládání s odpady 4.6 Využití potenciálu krajinných prvků na území města a podporovat environmentální výchovu, vzdělávání a osvětu

Kultura, sport a cestovní ruch 5.1 Zlepšit podmínky pro kulturní život ve městě 5.2 Zlepšit podmínky pro sport a volnočasové aktivity 5.3 Zvýšit atraktivitu města a jeho přírodních a industriálních hodnot 5.4 Oživení řeky Labe 5.5 Podporovat sounáležitost občanů s městem a jeho tradicemi

Hlavní role v zavádění strategie do praxe Dílčí část implementace Zodpovědná osoba / útvar Časové vymezení Koordinace implementačních aktivit Vedoucí Odboru rozvoje města (Oddělení strategického rozvoje) Průběžně Výběr projektů do akčního plánu Pracovní skupiny Každoročně dle termínů přípravy rozpočtu Předložení akčního plánu ke schválení na následující rok Každoročně ve stejném termínu jako předložení rozpočtu města (předpoklad v prosinci) Vyhodnocení indikátorů a plnění akčního plánu za předchozí rok Správce indikátorů Každoročně v dubnu Projednání vyhodnocení indikátorů a plnění akčního plánu za předchozí rok Každoročně v květnu Předložení vyhodnocení indikátorů a akčního plánu za předchozí rok Každoročně ve stejném termínu jako je předložen závěrečný účet (předpoklad v červnu) Příprava evaluace Každoročně v červnu