Podmínky úspěšného zvládnutí předmětu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Advertisements

M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Řízení lidských zdrojů
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
Personální řízení a jeho úloha v podniku
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Historické etapy vývoje managementu
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Akademický rok 2011/12 1. ročník – LS 1. cvičení
Didaktické prostředky
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
1 Systémové pojetí hospodářské organizace (SHO) část 2. Stanislav Horný VŠE, katedra Systémové analýzy
Úvod do managementu 1. seminář
Podmínky pro získání zápočtu Podmínky pro získání zkoušky.
Podmínky úspěšného zvládnutí předmětu
Makroekonomie - podmínky Přednášky, cvičení: Mgr. Hana Grzegorzová Kontakt: Cvičení: Ing. Hana Tichá – info.
Management a rozvoj obcí
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Odborná praxe 2 2. ročník prezenčního studia 2012/2013.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY Semestrální projekt 2013/2014 Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
Metodický kurz k Bakalářskému projektu 1 Diplomovému projektu 1
Management PAE DS 5. ročník. Témata přednášek Vývojové tendence managementu, charakteristika strategického řízení. Poslání podniku, podnikové cíle, identifikace.
Bakalářská práce - zpracování
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
Úvod do managementu 1. seminář
Administrativní technika. Struktura předmětu Přednášky: –Úvod, struktura předmětu –Procesy v organizaci, jejich charakteristika –Administrativní procesy,
Harmonogram cvičeních Podmínky pro zápočet Informační zdroje
Rozhodovací procesy.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Definice managementu.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY CVIČENÍ: Semestrální projekt Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Moderní personalistika I. BLOK
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
MAnagement.
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2011
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
Struktura podnikatelského plánu
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Zdravotnický management
Didaktické prostředky
Osobní management – modul č.4
Zdravotnický management
Zdravotnický management
Doc. Ing. Petr Suchánek, Ph.D.
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Digitální učební materiál
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Zdravotnický management
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Podmínky úspěšného zvládnutí předmětu MANAGEMENT I Podmínky úspěšného zvládnutí předmětu

MANAGEMENT I Zápočet: musí předcházet zkoušce. Zkouška má 2 části – písemnou a ústní.

ZÁPOČET Musí předcházet zkoušce Bude udělen na podkladě splnění podmínek ve cvičení příslušným vyučujícím

ZKOUŠKA – PÍSEMNÁ ČÁST 1 Vypracovat Time Management 1 pracovního dne: Zaznamenávat činnosti v průběhu libovolného pracovního dne Převést zaznamenané činnosti do manažerských rolí (podle libovolného modelu – Mintzberg, Fayol, Stewardová, Eisenhower…) Vyhodnotit role v rámci 24 hodin V závěru rozebrat dosažené výsledky, event. navrhnout změny Forma: protokol se všemi náležitostmi, rozsah dle potřeby

ZKOUŠKA – PÍSEMNÁ ČÁST 2 Zpracovat reflexi z četby knihy dle vlastního výběru z oblasti managementu (příp. beletrie s vyhodnocením manažerského poučení z četby) v rozsahu cca 1 normostrany.

ZKOUŠKA – PÍSEMNÁ ČÁST 3 Zpracovat práci na téma „Najdi si svůj problém“: Vytipovat problém Zasadit do rámce, kde vznikl (pracoviště…) Rozebrat podmínky Nastínit možné směry řešení Forma: protokol, rozsah dle potřeby, min. 1 normostrana se všemi náležitostmi

ZKOUŠKA – PÍSEMNÁ ČÁST 4 a 5 Zpracovat 2 eseje na zvolené téma z programu přednášek Management I: Téma musí být specifikováno (podle „Úvod do studia“, část 15: „Eseje“ - INTRANET) Rozsah 10 normostran textu Dodržení „Směrnice rektora k seminárním a jiným studentským pracím na Moravské vysoké škole Olomouc“ (INTRANET) ve všech ohledech Základní příručka (nutno dodržet, zejména citace!): Juríčková, Vaněčková – „Bakalářské práce na Moravské vysoké škole Olomouc“

DŮRAZNÉ UPOZORNĚNÍ!!! Veškeré písemné práce budou podrobeny testování na plagiát – SW má škola k dispozici. V případě zjištění opisování (nejenom tímto nástrojem) bude zahájeno se studentem řízení, které může skončit velmi nepříjemným závěrem.

SEZNAM TÉMAT PRO AKADEMICKÝ ROK 2011/12 Úvod do managementu. Plánování. Organizování. Rozhodování. Vedení. Kontrolování. Operativní řízení. Komunikování. Řízení lidských zdrojů. Time Management. Strategické řízení. Podnikání. Konkurence.

ÚSTNÍ ZKOUŠKA K ústní zkoušce se lze přihlásit až po úspěšném udělení zápočtu Ke zkoušce je zapotřebí mít zhodnoceny všechny zadané práce (2 protokoly, reflexi četby a 2 eseje) minimálně známkou „dobře“ (jinak se nelze pokoušet o zápis na zkouškový termín!) Ke zkoušce si každý student přinese svou osobní písemnou, ručně psanou přípravu v plném rozsahu zadaných otázek ke zkoušce (bez ní nebude připuštěn ke zkoušce a neúplné zpracování bude považováno za nesplnění podmínek účasti na zkoušce)

OTÁZKY K ÚSTNÍ ZKOUŠCE

1. ÚVOD DO MANAGEMENTU 1. Základní pojmy managementu – manažer, management, funkce managementu, manažerské funkce, účinnost a efektivita manažerské práce 2. Základní zaměření činnosti manažera, dovednosti manažera 3. Teorie vědeckého řízení – základní principy managementu podle Taylora 4. Baťova soustava řízení

2. PLÁNOVÁNÍ 1. Proces plánování, logika plánovacího procesu 2. Typy plánů 3. Postup plánování 4. Management podle cílů (MBO), pravidlo SMART

3. ORGANIZOVÁNÍ 1. Organizování, organizační struktura, formální a neformální organizace, účel organizování, rozpětí managementu 2. Základní organizační struktury – funkcionální, divizní, maticová a moderní organizační struktury 3. Centralizace – decentralizace 4. Teorie evoluce a revoluce ve vývoji organizace (podle Greinera)

4. ROZHODOVÁNÍ 1. Rozhodovací proces 2. Typy problémů a rozhodování, podmínky pro rozhodování 3. Styly rozhodování 4. Situační analýza

5. VEDENÍ 1. Podstata a charakteristika vůdcovství 2. Teorie chování 3. Manažerská mřížka 4. Situační model vůdcovství (Hersey - Blanchardův)

6. KONTROLOVÁNÍ 1. Kontrola, přístupy ke kontrole 2. Kontrolní proces 3. Typy kontroly 4. Současné problémy ovlivňující kontrolu

7. OPERATIVNÍ ŘÍZENÍ 1. Operační management – definice, úkoly 2. Kořeny operačního managementu, typy organizací, klasifikace operací 3. Systémy analýzy operací 4. Operační management jako transformační proces

8. KOMUNIKOVÁNÍ 1. Interpersonální komunikace, komunikační model 2. Verbální a neverbální komunikace 3. Bariéry efektivní interpersonální komunikace 4. Typy komunikací, komunikační sítě v organizacích

9. ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ 1. Proces řízení lidských zdrojů 2. Přijímání pracovníků do organizace – plánování, nábor, výběr, uvedení, školení, adaptace) 3. Péče o pracovníky v rámci pracovního poměru - řízení výkonu, hodnocení, odměňování, rozvoj kariéry a vzdělávání 4. Propuštění pracovníků z organizace (v kontextu společenské odpovědnosti - CSR)

10. ŘÍZENÍ ČASU 1. Time Management I až IV generace 2. Eliminace časových ztrát 3. Manažerské techniky řízení času 4. Znaky špatného řízení času, analýza využití času, hledání největších časových ztrát, nástroje plánování času

11. STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ 1. Proces strategického managementu 2. SWOT analýza a analýza SLEPTE 3. Generování strategií 4. Balanced Scorecard (BSC)

12. PODNIKÁNÍ 1. Teorie podnikání, základní přístupy 2. Typy podnikání, cíle podnikání 3. Podnikatel – definice, podnikatel a zákony, podnikatel versus zaměstnanecký poměr, faktory ovlivňující rozhodnutí začít podnikat 4. Společensky odpovědné podnikání, koncept CSR

13. KONKURENCE 1. Porterův model konkurenčních sil 2. Benchmarking 3. Klastry 4. Aliance

TERMÍNOVNÍK Termín odevzdání prací (všech 5 najednou, vytištěné oboustranným tiskem, 2 s. na jedné straně, každá práce v samostatném euroobalu, svázáno v deskách - ukázka) – do 11. 5. 2012 Po tomto termínu nebudou práce vůbec přijaty ani hodnoceny! Na základě zhodnocení (bude oznámeno každému studentovi písemně e-mailem, dle přání i ručně psané poznámky z mého hodnocení – ze scanneru) se lze přihlásit na ústní zkoušku (tahají se 2 otázky z celého portfólia 13 témat pro letní semestr z karet): Předtermíny: budou vypsány v zápočtovém týdnu Řádné termíny: 21. 5. – 30. 6. 2012 (budou vypsány ve STAGu)

HODNOCENÍ Zkouška – písemná část 1, 2, 3, 4 a 5: 1 – 2 – 3 – N (body: 10 – 8 – 6 - <4, za každou část) Zkouška – ústní část 1 a 2: 1 – 2 – 3 – N (body: 25 – 20 – 16 – <11, za každou otázku) Celkové hodnocení: 1 – 2 – 3 – N (body: 100 – 80 – 65 – <45) Za účast na tutoriálu (min. 10 účastí ze 13 přednášek dle prezenční listiny): + 10 bodů

KONZULTAČNÍ HODINY Pondělí: 08.30 – 11.00 Středa: 08.30 – 11.00 Kancelář ve II. patře na rektorátě Pro zkouškové období od 21. 5. 2012 budou upraveny podle vypsaných termínů ústní zkoušky

PROTOKOL O HODNOCENÍ STUDENTA

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY A PROBLÉMY (1) Nedodržení rozsahu Překročení rozsahu Chybí citace (odkazy) v textu „Seznam použitých zdrojů“ není podle normy (skripta) Jsou uváděny i nepoužité zdroje Nejsou uváděny všechny zdroje (včetně těch, které byly citovány v textu) U www serverů chybí datování Není specifikováno téma (cíl)

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY A PROBLÉMY (2) Esej je hodně volný útvar – výpisky z učebnic (zdrojů), případně poznámky pro přípravu ke zkoušce to však nesplňují (viz prezentaci „Úvod do studia“ - INTRANET Jednopísmenkové spojky a předložky na konci řádku Text není zarovnán do bloků U obr., tab., grafů… chybí legenda (popis) a odkazy na zdroj, odkud převzato Nadpisy kapitol a odstavců se vyskytují na předchozí stránce

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY A PROBLÉMY (3) Student se domnívá, že text nebudu číst (varuji!) Odkazy (citace) v textu nejsou jednotné (nelze kombinovat!) Podvody studentů – předložení cizích prací (muži v ženském rodu, nápadně shodné texty, obr., literatura…) Použití nevhodných (zapovězených) zdrojů – WIKIPEDIA (otevřené encyklopedie obecně, blogy, facebook…), www servery SEMINARKY, DIPLOMKY, MATURITA…

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY A PROBLÉMY (4) Předložení zcela opsaných (stažených) prací (jsem dosti detailně obeznámen s obsahy a poznám!) – některé jsme již řešili i disciplinárně Množství gramatických chyb a překlepů Používání nespisovných a hovorových výrazů v akademickém textu

KONTAKTY miroslav.rossler@mvso.cz +420 587 331 822 +420 724 444 361