Typologie osobnosti Sestaveno dle Michal Čakrt

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dobrovolníci v sociálních službách
Advertisements

pro společnost Chodura
Organizace táborů a soustředění pro žactvo
Kojenecké období.
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Náročné komunikační situace v práci s lidmi s duševním onemocněním
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Co je to logika? KFI/FIL1 Lukáš Košík Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/ ,
Praktické poznámky Pro obchod a život. KAŽDÉ OBCHODNÍ JEDNÁNÍ JE CITOVÁ ZÁLEŽITOST Lidský mozek je tvořen „nižšími“ oblasty, které zpracovávaji přicházejicí.
Poslání, principy a metoda skautingu
Efektivnost řídící práce
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Psychologie sportu stolního tenisu a tenisu obzvlášť Vojtěch Kaplan O4A.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Zásady pozorování a vyjednávání
Sociální psychologie Sociální skupiny.
Analytická psychologie
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
Dupo Dupo je optimistický, šťastný a spontánní Engendro. Obvykle zvládá několik činností současně.
VY_32_INOVACE_28-16 Antická filosofie Epikureismus.
Psychologie štíhlé postavy
Myšlenky, postoje, emoce a jiné katastrofy
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Úsměv je levnější než elektřina a dává více světla.
R O Z H O D O V Á N Í Patří ke klíčovým manažerským dovednostem (ve všech oborech a oblastech života): - výroba, finance, informatika, doprava, služby,
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Dobrovolníci v sociálních službách Dobrá praxe v SAS pro rodiny s dětmi Dobrovolnického centra, o. s.
(specifické prostředí ve škole)
Zdravá škola.
K OMUNIKACE. K ONFLIKT Zkuste napsat, co je konflikt? (Jak vzniká? Jaké má znaky?) Platí, že konflikt = hádka? Jakým způsobem je možné konflikty.
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Prace : Alish Sarsenali Kontrol: Ingrid Matošková Praha 2014 Predmet : Psyhologia.
Teorie motivace Adéla Furiková.
Nákupní chování spotřebitele
26. července26. července 1875 – 6. června června1961 Byl švýcarský lékař a psychoterapeut, zakladatel analytické psychologie. Jeho přínos psychologii.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Logopedická třída MOTÝLCI
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Žák. Osobnost určitý člověk, individuum odlišné od ostatních ve vlastnostech, zkušenostech atd.
Aristotelés – náplň dvou kurzů I.Život, dílo, vývoj myšlení (Aristotelovy životní a filosofické osudy, přehled děl, problém vztahu k Platónovi – „genetický.
Odborná konference "Zvyšování kompetencí absolventů vysokých škol" Absolvent se firmě vyplatí.
Co dává vašim manažerům sílu a smysl?
Manager nebo leader? Management je pozice
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Myers-Brigs Type Indicator Mgr. Denisa Denglerová
JAK SE LIDÉ UČÍ. Následuje 40 výroků. Zamyslete se, prosím, nad každým z nich. Pokud s ním souhlasíte, zapište číslici 1 do tabulky. Pokud ne, zapište.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Sociologie pro SPP/SPR
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Modely tvorby rozhodnutí a metody tvorby nových koncepcí
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Temperament, charakter, motivace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

Typologie osobnosti Sestaveno dle Michal Čakrt TYPOLOGIE OSOBNOSTI PRO MANAŽERY http://www.cakrt.cz/index.html

Typologický systém rozlišuje dvě orientace: lidé kteří jsou zaměřeni na získávání psychické energie, "dobíjení baterií" z vnějšího světa - extraverti, lidé kteří dávají přednost získávat svou energii z vnitřního světa a vnější svět je vysiluje - introverti.

I - introverti Energii získávají z vnitřního světa úvah, pocitů a myšlenek Rádi si věci dříve rozmyslí, připraví než se do nich pustí Dobíjí se z času, který stráví sami se sebou Jsou někdy jakoby duchem nepřítomní Ve společnosti tiší a méně iniciativní Nemají rádi velká shromáždění, schůze Lidé na ně nedbají, jako by tam ani nebyli Někdy se neumějí ve správnou chvíli prosadit Podílejí se na práci, až když mají věci promyšleny, a vyjadřují, až když mají názor dobře zformulován Musejí být občas vytahováni ze svých "ulit", aby ostatním řekli svůj názor, co si myslí Neposkytují příliš mnoho zpětné vazby a ani sami ji nijak zvlášť nevyžadují Dokáží udržet klid, chladnou hlavu Mají promyšlené argumenty Až 65 % předurčeno geneticky 65 = 70 % jsou extraverti – svět extravertního spiknutí Jedni dělají co se jim řekne, druzí si to užijí

E - extraverti Dobíjejí se z vnějšího světa, z okolí, z lidí, činností Jednají z popudu, bez rozmýšlení, metoda pokusu a omylu Rozvíjejí myšlenky a nápady v debatě s ostatními Těší je znát hodně lidí a věcí, i když někdy třeba jen povrchně Rádi zahrnují jiné do svých činností nebo jsou zahrnováni jinými do jejich Nenechávají si obvykle věci pro sebe, jsou výřeční, dávají najevo, co si myslí nebo cítí Ostatní "převálcují" a nedají jim příležitost se projevit Mají problém s nasloucháním, se zbrklostí, se soustředěním Mohou být povrchní Jsou výřeční a přesvědčiví

Psychické funkce V bdělém stavu, když je naše mysl aktivní, je naše vědomí zaměstnáno dvěma hlavními procesy, dvěma psychickými funkcemi: příjmem informací - vnímáním vyhodnocováním informací - usuzováním.

Příjem informací Lidé přijímající informace, berou věci na vědomí dvěma protichůdnými způsoby: pěti smysly – smyslové vnímání nebo "šestým smyslem„ - intuicí.

S - smyslové vnímání (sense) Pracují na základě konkrétní zkušenosti Věnují pozornost detailům, jednotlivým částem z celku Faktům, datům, tomu, co lze uchopit smysly Podrobnému zkoumání Vidí dříve "stromy" než "les„ Mají smysl pro realitu, užitečnost a pragmatičnost Mají opatrný, zdrženlivý přístup ke změnám "nestřílí od boku" 66 % S, 33 % Intuitivci

N - intuice Mají zájmem o kombinace a budoucí možnosti Vidí dříve "les" než "stromy" Mají sklon mluvit obecně, s méně detaily Mohou působit spekulativně, zabývat se tím, "co když„ Mohou vypadat nevytížení při čekání na inspiraci, těkání, pídění se po novinkách Mají raději – a sami dávají – obecné pokyny, co má být uděláno, ale ne jak Mívají nápady, které nejsou hned použitelné či praktické Problém s rozbíhavostí myšlení a uvažování, hned se nadchnou pro nějakou novinku Přehlédnou jednoduchá řešení či detaily

Vyhodnocení informací Vyhodnocování se děje opět dvěma neslučitelnými procesy: myšlením cítěním.

T – myšlení (think) Logičtí Rozumoví Pochybovační, skeptičtí Kritičtí Tvrdohlaví Hned se pustí do díla, nepotřebují se nutně s nikým seznamovat nebo rovnou přátelit Styky s ostatními bývají krátké a věcné Přirozeně kritičtí vůči nápadům a návrhům, připraveni nabídnout řešení Potřebují, aby věci – úkoly, rozhodnutí, předpisy, organizační struktury – dávaly smysl Umí přijímat věcná, logická, neosobní rozhodnutí, bez ohledu na osobní přání muži

F – cítění (feel) Empatičtí Sympatizující Přizpůsobiví Přijímající, tolerantní, jemní Fungují v podmínkách souladu, přátelské kolegiality, vstřícnosti, brerou v úvahu emoce Vycházejí z přesvědčení, že primární jsou harmonické vztahy a soulad a že z nich dříve nebo později vzejde úspěch Dělá jim potíže říkat nepříjemné věci, sdělit to na rovinu a pak působí nerozhodně nebo manipulativně Tolerance, schopnost odpouštět, omlouvat Spolupracovat, být týmovými hráči ženy

Posledním z rozměrů systému osobnostní typologie je orientace na to, v jakém světě dávají lidé přednost, aby prožili své životy. Dělí se na usuzující, kteří si přejí prožívat ve světě plánovitém, systematickém, organizovaném a uspořádaném, vnímající, kteří naopak dávají přednost improvizaci, spontaneitě, přizpůsobivosti a věcem v pohybu.

J – usuzující (judge) Systematičtí, plánovití Metodičtí Fungující podle harmonogramu: “Napřed povinnost, potom zábava!” Dotahují věci do konce a to i tehdy není-li to bezpodmínečně nutné, nesnášejí "pomníčky" Zavádějí do práce řád a pořádek, strukturu, opakovatelnost a předvídatelnost Odrazují lidi rázností svých názorů a potřebou mít věci pod kontrolou Umějí se včas rozhodnout Věnují se úkolu, i když se "zvrhne" do rutiny a nudné práce

P – vnímající (perceive) Preference žít spontánní život, otevřený všem možnostem Lidé posledního dne, “za pět minut dvanáct” Snaha nacházet v práci radost a potěšení Ztrácejí rychle zájem, věci jim zevšední, více věcí začnou než dokončí Otálejí s rozhodnutími Jejich energie a nadšení mohou vadnout, když úlohy "degenerují" do práce, rutiny Umějí improvizovat, když všechno selhalo a věci se nevyvíjejí podle předpokladů, dokáží začít znovu a neztratit hlavu Umějí do práce vnést legraci a odlehčení "Netlačí na pilu" a dokáží se přizpůsobit Poskytují ostatním prostor

Osobnostní typy v práci