Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -"— Transkript prezentace:

1

2 ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
S ROZVOJEM DOVEDNOSTÍ – SDÍLENÍ ÚSPĚCHU S BUDOVÁNÍM RESPEKTU K SOBĚ I K DRUHÝM S ROZVOJEM ZODPOVĚDNÉHO CHOVÁNÍ. VÝUKOVÝ MATERIÁL

3 ROZVÍJÍM SVOJI SEBEDŮVRU
ROZVOJ DOVEDNOSTÍ – SDÍLENÍ ÚSPĚCHU RESPEKT K SOBĚ I K DRUHÝM ROZVOJ ZODPOVĚDNÉHO CHOVÁNÍ

4 1. ROZVÍJÍM SVÉ DOVEDNOSTI (SCHOPNOSTI) SDÍLENÍ ÚSPĚCHU
Jak kladné dovednosti a zkušenosti pomáhají budovat naši sebedůvěru? Naše sebedůvěra se bude zvyšovat, když rozpoznáme naše schopnosti, talent a pozitivní vlastnosti a budeme je rozvíjet. Co je to úspěch a jak přispívá k rozvoji naší sebedůvěry? Úspěch = něco, co jsme udělali a co nám přineslo pocit hrdosti na sebe samé. Kdy zažíváš úspěch a jaké pocity v tobě vyvolává?

5 ŽIVOTNÍ ÚSEČKA ÚSPĚCHU
Každý si do sešitu vytvořte svoji životní úsečku úspěchu ( vzpomeňte si na svých 5 osobních úspěchů – výkonů, připište k nim přibližné datum a stručně je popište) Narození přítomnost

6 2.ROZVÍJÍM RESPEKT V SEBE A V DRUHÉ UMÍM NASLOUCHAT?
„Pokud někomu opravdu pozorně nasloucháš, nenasloucháš pouze slovům, ale i pocitům sdělení, nasloucháš celku, nejen jeho částem.“ Jiddu Krishnamurti, filozof Jaký je rozdíl mezi nasloucháním a nenasloucháním??? Jaké jsou neverbální projevy nenaslouchání??? ( dívám se stranou, zívám, dělám jinou činnost…) Jaké jsou verbální projevy nenaslouchání??? přerušuji vyprávění syndrom „ já taky“ „okamžitá rada“ bez diskuse

7 UMĚNÍ POZORNĚ NASLOUCHAT
„Dělej více než poslouchej, porozuměj“ John H. Rhodes Věnuj pozornost mluvčímu JAK? udržuj oční kontakt, buď mluvčímu přístupný Přijmi názor mluvčího JAK? vžij se do role mluvčího, snaž se ho pochopit, buď trpělivý Věnuj čas otázkám a vyjádření svého názoru JAK? bez přerušování mluvčího povzbuď , přesvědč se, že všemu dobře rozumíš, můžeš vyjádřit i svůj názor

8 3. ROZVÍJÍM ZODPOVĚDNÉ CHOVÁNÍ
BÝT ZODPOVĚDNÝ = ??? spolehlivý, důvěryhodný, iniciativní ZODPOVĚDNÉ CHOVÁNÍ = ??? být spolehlivý dodržovat sliby plnit zadané úkoly brát ohled na druhé být dochvilný umět se rozhodnout pomáhat projevit respekt…

9 JAKÝ JE? ČLOVĚK ZODPOVĚDNÝ ČLOVĚK NEZODPOVĚDNÝ Upřímný
Dokončí, co začal Zodpovědný Spolehlivý Přemýšlí, než něco udělá Jedná v souladu se zákony Přijme důsledky svých chyb Nedodržuje sliby Nemluví pravdu Neposlouchá rodiče Nedodržuje pravidla a zákony Nevrací půjčené věci Zapomene, co měl udělat Jedná bez ohledu na následky

10 POKUS SE ODPOVĚDĚT NA ZADANÉ OTÁZKY
Proč si někteří lidé neuvědomují úspěchy ve svém životě? Proč někdy nepochválíme za dosažené úspěchy ty druhé kolem sebe? Co se ti nelíbilo, když ti spolužák „ nenaslouchal“? Pokud budeš lepším posluchačem, co se v tvém životě patrně změní? Jak můžeš projevit respekt vůči rodičům, kamarádům, učitelům, známým? 6. Jak pomáhá zvyšovat tvoji sebedůvěru, když jste uznáváni a oceněni vrstevníky, rodiči, učiteli…?

11 CITACE www.office.microsoft.com
PHDR. JANA STARÁ. PŘIPRAVENI PRO ŽIVOT: BUDOVÁNÍ SEBEDŮVĚRY. 1.vydání. Praha: Nadační fond LIONS QUEST ČR, 2006.


Stáhnout ppt "ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -"

Podobné prezentace


Reklamy Google