Správa EKO daní celními orgány

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Problematika veřejných zakázek ve vztahu k porušení rozpočtové kázně z pohledu orgánů Finanční správy Mgr. Kateřina Fillová Vedoucí oddělení dotací a finanční.
Advertisements

Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Registrace a nalézací řízení
EVROPSKÝ FOND REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Vedení správního řízení
DOVOLÁNÍ.
1 Vyměřovací řízení  ta část řízení, ve které je stanovena výše daně, a to pokud možno jednoznačně, tedy právně perfektně  pochybení v této části DŘ.
Podpora v nezaměstnanosti
ZÁKON O ROZPOČTOVÉM URČENÍ DANÍ č. 243/2000 Sb..  upravuje rozpočtové určení daně z přidané hodnoty, daní spotřebních, daní z příjmů, daně z nemovitostí.
Finanční soudnictví Mgr. Michal Kozieł.
Blanka Mattauschová MFČR – Odbor nepřímé daně
Občanské soudní řízení II.
Martina Kotrčová, Martina Rychlíková, Marie Tošovská 1. Ročník VSRR
Právo pro podnikatele II
Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Žádost rozhodnutí odvolání
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
24. října 2007Robert Pelka legislativa spotřebních daní, MF ČR Ekologické daně (zákon č. 261/2007 Sb.) AEM, SVS.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 10. prosince 2014.
Řízení o přestupcích.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2014.
Správa daní a daňové řízení
Právo na informace Tereza Danielisová,
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) II. část Právnická fakulta MU Brno říjen 2011 zpracoval: Petr Průcha.
Správní dokumenty Rozhodnutí, Odvolání
Správa EKO daní celními orgány
1 Soudní ochrana v oblasti správy věcí veřejných Jitka Bělohradová.
Přednáška Správní řízení 4 M. Horáková
Systém kontrolní činnosti SEI
Přednáška Správní řízení 6 M. Horáková
NOVÉ DANĚ V NA ENERGIE 27. listopadu 2007 Seminář AEM „Panelová diskuse ke spotřebním daním na energie“ JAN KANTA ředitel sekce Pravidla trhu.
Systém kontrolní činnosti SEI
Poplatkové právo Petr Mrkývka © 2011.
Ekologické daně.
Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Krajský úřad Zlínského kraje Odbor právní a Krajský živnostenský.
Řízení o přestupcích M. Horáková.
Správní řízení M. Horáková Přednáška Správní řízení 5.
Správa místních poplatků
Daňové doklady DPH se vyčísluje na daňových dokladech vystavovaných podle § 26 – 35 ZDPH a následně též podle § 42 – 46 ZDPH (opravy), Daňové doklady nejčastěji.
DAŇOVÝ ŘÁD Zákon č. 280/2009 Sb. Upravuje při správě daně:
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Uskutečnění zdanitelného plnění a povinnost přiznat DPH Právní úpravu této problematiky nalezneme v § 21 – 25 ZDPH, Daň na výstupu při dodání zboží, poskytnutí.
Správní řízení Přednáška Správní řízení 6 M. Horáková.
Opravné a dozorčí prostředky ve správním řízení
Řízení ve věcech důchodového a nemocenského pojištění
Kontrolní hlášení IFA 10. března 2015
Uskutečnění zdanitelného plnění a povinnost přiznat DPH Právní úpravu této problematiky nalezneme v § 21 – 25 ZDPH, Daň na výstupu při dodání zboží nebo.
Uskutečnění zdanitelného plnění a povinnost přiznat DPH Právní úpravu této problematiky nalezneme v § 21 – 25 ZDPH, Daň na výstupu při dodání zboží, poskytnutí.
Právo sociálního zabezpečení Řízení ve věcech sociálního zabezpečení.
Uskutečnění zdanitelného plnění a povinnost přiznat DPH
Správní řád -vybrané instituty
Proces správy daní Michal Radvan.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 30. listopadu 2015.
Některé právní aspekty čerpání dotací z evropských fondů JUDr. Jan Brodec, LL.M., Ph.D.
Změny v průběhu kontrol (kontrolní řád) kpt. Mgr. Blanka Kliková Oddělení stavební prevence, kontrolních činností a ZPP HZS Karlovarského kraje kpt. Mgr.
Opravné prostředky v daňovém řízení. Obecná úprava rozhodnutí – ust. § 32 ZSDP -Právní moc -Vykonatelnost -Poučení o opravných prostředcích.
DAŇOVÝ ŘÁD Zákon č. 280/2009 Sb. Upravuje při správě daně:
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Obecný daňový proces.
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Uskutečnění zdanitelného plnění a povinnost přiznat DPH
Procesní prostředky regulace správního řízení
Uskutečnění zdanitelného plnění a povinnost přiznat DPH
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) II. část
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Řádné opravné prostředky Doc. JUDr. H. Prášková, CSc.
Mimořádné opravné a dozorčí prostředky Doc. JUDr. H. Prášková, CSc.
Transkript prezentace:

Správa EKO daní celními orgány Mgr. Petra Petrová Odbor spotřebních daní GŘC

Podávání návrhů na vydání povolení O vydání povolení k nabývání energetických komodit osvobozených od daně / bez daně rozhoduje celní úřad. Místní příslušnost se řídí § 4 odst. 1 ZSDP.

Lhůty pro vydání povolení Nejsou zvláštním zákonem stanoveny Správce daně má v daňovém řízení postupovat bez zbytečných průtahů – ustanovení § 34c ZSDP – ochrana před nečinností. Podpůrně Pokyn MF č. D – 308 – pro vydání rozhodnutí v daňovém řízení jsou stanoveny lhůty od 30 dnů do 6 měsíců je zde upraveno i přerušení, stavení lhůt v případě vydání výzvy k doplnění návrhu, shromažďování podkladů apod.

Výzvy k odstranění vad návrhů § 21 odst. 8 ZSDP návrh na vydání povolení musí obsahovat náležitosti dle příslušných ustanovení zvláštního zákona. Neobsahuje-li návrh všechny stanovené náležitosti, vydá CÚ výzvu dle § 21 odst. 8 ZSDP, v níž stanoví lhůtu, v níž má navrhovatel chybějící, neúplné náležitosti doplnit. Současně poučí o následcích nevyhovění výzvě.

Zákaz dodání plynu, pevných paliv, elektřiny - § 16 č. 45., 46., 47 Dodavatel (osoba definovaná v § 2 příslušných částí zákona o stabilizaci veřejných rozpočtů) nesmí na daňovém území dodat energetické komodity fyzické nebo právnické osobě, která není držitelem povolení k jejich nabývání jako osvobozených od daně. Dodavatel nesmí na daňovém území dodat energetické komodity bez daně fyzické nebo právnické osobě, která není držitelem povolení k jejich nabytí bez daně. V případě porušení zákazu dodání energetických komodit osvobozených od daně se právnická nebo podnikající fyzická osoba – dodavatel dopustí jiného správního deliktu, za nějž celní úřad uloží pokutu do 200 000 Kč.

Zákaz dodání plynu, pevných paliv, elektřiny - § 16 č. 45., 46., 47 Při porušení zákazu dodání energetických komodit bez daně, a to opakovaně – celní úřad povolení k nabytí energetické komodity bez daně zruší (§ 15 odst. 2 písm. c). V případě zrušení povolení z důvodu porušování zákazu dodání energetické komodity bez daně nelze témuž navrhovateli povolení po dobu jednoho roku vydat.

Zákaz dodání plynu, pevných paliv, elektřiny - § 16 č. 45., 46., 47 V případě zrušení povolení k nabytí energetických komodit osvobozených od daně z důvodu - použití osvobozených energetických komodit k jiným účelům, než na které se osvobození od daně vztahuje a nepřiznání daně odpovídající jinému účelu použití, nebo - opakovaného uložení pokuty za spáchání jiného správního deliktu – nevedení evidencí nelze témuž navrhovateli povolení po dobu jednoho roku vydat (§ 10 odst. 2 písm. d).

Podávání dodatečných daňových přiznání Obecně platí ustanovení § 41 ZSDP DoDap na daň vyšší – plátce daně je povinen předložit DoDaP do konce měsíce následujícího po zjištění, že jeho daňová povinnost za určité zdaňovací období má být vyšší než poslední známá daňová povinnost. DoDaP na daňovou povinnost nižší proti poslední známé daňové povinnosti lze platně podat jen tehdy, nejsou-li splněny podmínky pro uplatnění mimořádných opravných prostředků, a do lhůty stanovené § 47 ZSDP, není-li zvláštním předpisem stanoveno jinak.

Podávání dodatečných daňových přiznání V případě plátců daně z energetických komodit je zvláštním zákonem stanovena kratší lhůta pro možnost podání DoDaP na nižší daňovou povinnost – 6 měsíců ode dne, kdy uplynula lhůta pro podání daňového přiznání za zdaňovací období, jehož se dodatečné daňové přiznání týká. Př. Za zdaňovací období leden měl plátce daně podat (řádné) daňové přiznání do 25. února Zjistí-li důvody pro podání DoDaP na nižší daňovou povinnost, může je platně podat nejpozději do 25. srpna

Odvolání proti vyměření / dodatečnému vyměření daně Zákon o stabilizaci veřejných rozpočtů definuje v příslušných částech, týkajících se daní z energetických komodit plátce daně a vznik povinnosti daň přiznat a zaplatit – kromě dodání energetické komodity na daňovém území konečnému spotřebiteli např. spotřebou energetické komodity osvobozené od daně k jiným účelům, než na které se osvobození vztahuje. Plátcem daně se tak může stát i jiná osoba než dodavatel.

Odvolání proti vyměření / dodatečnému vyměření daně Zákon o stabilizaci veřejných rozpočtů definuje v příslušných částech, týkajících se daní z energetických komodit plátce Všichni plátci daně, jimž vznikla povinnost daň přiznat a zaplatit, jsou povinni předložit daňové přiznání a zaplatit daň do 25. dne po skončení zdaňovacího období, ve kterém tato povinnost vznikla. Ve stejné lhůtě – pro podání řádného daňového přiznání – může plátce daně podat tzv. opravné daňové přiznání (§ 41 odst. 3 ZSDP).

Odvolání proti vyměření / dodatečnému vyměření daně Správce daně vyměří daňovou povinnost tzv. konkludentně, bez pochybností - § 46 odst. 5 ZSDP – vyznačí tuto skutečnost na daňovém přiznání. Po provedení tzv. vytýkacího řízení - § 43 ZSDP – vydá platební výměr. Proti platebnímu výměru se lze odvolat ve lhůtě 30 dnů ode dne, který následuje po jeho doručení. Podané odvolání nemá v případě platebního výměru nebo konkludentního vyměření odkladný účinek. Odvolání se podává písemně nebo ústně do protokolu u správce daně, jehož rozhodnutí je odvoláním napadeno.

Odvolání proti vyměření / dodatečnému vyměření daně Správce daně může řízení doplnit a nemůže-li o odvolání sám rozhodnout nejsou důvody pro zamítnutí dle § 49 odst. 2 ZSDP neshledal důvody ani pro částečné vyhovění odvolání (autoremedura - § 49 odst. 1 ZSDP) postoupí odvolání spolu s výsledky doplněného řízení a předkládací zprávou odvolacímu orgánu k rozhodnutí.

Odvolání proti vyměření / dodatečnému vyměření daně Odvolacím orgánem je celní ředitelství nadřízené celnímu úřadu, který napadené rozhodnutí vydal (§ 50 odst. 1 ZSDP). Dodatečné daňové přiznání lze platně podat až poté, co existuje poslední známá daňová povinnost – tj. částka daně ve výši, jak ji naposled stanovil pravomocně správce daně (§ 41 odst. 1 ZSDP). Bylo-li by tedy podáno dodatečné daňové přiznání v době, kdy poslední stanovení daňové povinnosti (konkludentně nebo platebním výměrem) není dosud pravomocné, posoudilo by se jako odvolání.