17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 1 INCOMA Research TOP50 ČESKÉHO OBCHODU: VÝVOJ TRHU A ŘETĚZCŮ Zdeněk Skála, INCOMA Research.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vysoká škola ekonomická v Praze květen 2012
Advertisements

Představení společnosti
Trendy finančních produktů ČLFA
TRENDY OBCHODU A NÁKUPNÍHO CHOVÁNÍ fakta o trhu a o spotřebitelích
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
BioFish s.r.o. Horní Paseka
1 Zdroj: GfK SIS, ČR 2001, n = respondentů Hypermarkety: Kvalitní zboží (34%) Blízko domova (26%) Tento obchod vyhovuje (24%) Nízké ceny (23%) Příjemné.
Veronika Flíčková KS Česká Lípa 2.ročník
Implementace SAP Business One
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Projekt Kvalita II: výsledky vzdělávání, vývoj školství v krajích.
Bereme na sebe vaše rizika Česko-ruská energetická konference – Zdeněk Kmoníček, EGAP.
Svatomartinská konference Trendy a vývoje soutěžního práva 2009 Michal Petr Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Ekonomická závislost Stálo 10 let čekání.
HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Zisk jako podnět a alternativní cíle firmy Mikroekonomie i
Zahraniční obchod ČR po vstupu do EU Zahraniční obchod ČR po vstupu do EU Podklad pro seminář odboru 31 MF Smilovice Ladislav Prokop odbor.
Novinka „HELUZ FAMILY 2in1
Problematika ZMĚNY V MALOOBCHODNÍM PODNIKÁNÍ přeměna vlastnických a institucionálních strukturpřeměna vlastnických a institucionálních struktur kvalitativní.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE EXPORTNÍ STRATEGIE Exportní konference
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ MAKROEKONOMICKÉ AGREGÁTY
Investice Benson Oak Tisková konference KK Central, Praha 22. květen 2008 CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW AND APPROVAL DRAFT 5/17/08 –
Retailing v Rakousku od roku 2006 Kateřina Srnská 2012/2013.
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Firemní prezentace. Něco o nás Předmětem podnikání je stavební činnost s prioritním zaměřením na provádění dopravních, občanských, bytových, inženýrských.
M ULTIKANÁLOVÝ PRODEJ V Č R A Z AHRANIČÍ PÁR ČÍSEL NA ÚVOD Ondřej Klega ACOMWARE s.r.o. ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha.
Analýza odvětví – Kurzy projektového řízení Konkurenti v odvětví - soupeření mezi stávajícími firmami Pavel Netolický Jonáš Petrovský Lukáš Zachoval.
1 Tisková konference ČLFA, 13. února 2014 Trendy factoringového trhu 1.Výsledky v roce Dlouhodobé vývojové trendy 3.Současný vývoj.
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Analýza rozvahy a výkazu zisků a ztrát
Společné zasedání Rad ředitelů ZAP SR a Sdružení AP „Postavení automobilového průmyslu v ČR a aktuální problematika jeho firem“ Ing. Pavel Juříček, Ph.D.
TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011 MICHAL ŠUSTR COUNTRY MANAGER pro ČESKO, SLOVENSKO a MAĎARSKO ARISTON THERMO CZ s.r.o.
Novodobá historie podnikání v ČR.  Znárodnění proběhlo v několika fázích (započato Benešem) a pokračovalo KSČ připraveným (Gottwaldem) v r v Moskvě.
Inovace v maloobchodu ČR
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Lotyšsko (od roku 2006) Globální retailing Lucie Hlaváčková – KS Jičín 2012/2013.
Poměrové ukazatele.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
RUM (Tuzemák).
Struktura přednášky Monopolní cenová tvorba. Monopolistická konkurence
ČESKÁ REPUBLIKA SLUŽBY.
U&SLUNO a.s., SADOVÁ 28, OSTRAVA | TEL.: | FAX: | České Budějovice, Marta Nováková.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Osnova přednášky Obecné funkce zahraničního obchodu v ekonomice
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
Česká exportní banka Spolehlivý finanční partner exportu Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků.
3. PLATEBNÍ BILANCE.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Český stavební trh rozložení jednotlivých segmentů součastný stav a výhled.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Základní fakta o vinařství TARAPACA Založeno v roce 1874, cílem bylo vždy vyrábět vína špičkové a konzistentní kvality. Patří mezi největší a nejdůležitější.
TRH (tržní mechanismus)
Obchodní řetězce v ČR Zpracoval Ing. Jan weiser. Obsah výkladu Charakteristika maloobchodních řetězců Schwarz CZ Kaufland Lidl Ahold Hypernova Albert.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research.
Hospodaření obcí v roce 2016
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
Ing. Veronika Dostálková MBA
PODPORUJEME LIDI VE VYTVÁŘENÍ A ROZVOJI FIREM, KTERÉ MĚNÍ SVĚT
Mgr. Marek Hampel – Předseda představenstva GML Podvýbor pro ekonomiku ve zdravotnictví Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR – Praha DOPADY CENOVÝCH.
Analýza rozvahy a výkazu zisků a ztrát
Autor: Ing. Sikorová Renata
Distribuční politika klíčová slova
Aspekty a oblasti analýzy trhu
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Vliv mezinárodní situace na národnostní struktury klientely
SHOPPER TRENDY SNÍDAŇOVÝ WORKSHOP
Transkript prezentace:

17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 1 INCOMA Research TOP50 ČESKÉHO OBCHODU: VÝVOJ TRHU A ŘETĚZCŮ Zdeněk Skála, INCOMA Research

17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 2 INCOMA Research TRŽNÍ PODÍL TOP10 ŘETĚZCŮ - RYCHLOOBRÁTKOVÉ ZBOŽÍ  V r.2006 po řadě let zpomalování vývoje prudce vzrostla koncentrace obchodu - o 10 pct oproti předchozímu roku.  Došlo totiž ke kvalitativnímu zlomu - koncentrace již neprobíhá jen výstavbou nových prodejen, ale hlavně spojováním řetězců, díky tomu, že český trh některé subjekty opouštějí.  Koncentrace českého trhu se tak podstatně přiblížila západoevropským poměrům. Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod

17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 3 INCOMA Research STRUKTURA TOP50 - PODLE TYPU VLASTNICTVÍ Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod  V TOP50 roste podíl českých firem.  Je to díky koncentraci mezinárodních řetězců na špičce žebříčku, což umožňuje vstup do žebříčku menším společnostem.

17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 4 INCOMA Research VÝVOJ OBRATU TOP50 Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod  Celkový obrat TOP50 obchodních firem v r.2006 dosáhl téměř 370 mld. Kč.  Obrat TOP10 roste již řadu let výrazně rychleji než zbytek TOP50.  Počátkem 90. Let byl obrat TOP10 a zbytku vyrovnaný, v současnosti má TOP10 dvojnásobný obrat než zbytek žebříčku.

17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 5 INCOMA Research STRUKTURA TRŽEB TOP50 PODLE PŘEVAŽUJÍCÍHO SORTIMENTU FIREM  Naprostá většina obratu TOP50 stále připadá na firmy s převahou rychloobrátkového zboží, ale ostatní segmenty postupně rostou. Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod

17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 6 INCOMA Research STRUKTURA MALOOBCHODNÍCH TRŽEB FIREM S PŘEVAHOU RYCHLOOBRÁTKOVÉHO ZBOŽÍ  hypermarkety mají více než polovinu z celého segmentu  diskonty již předstihly supermarkety Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod

17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 7 INCOMA Research VSTUP HLAVNÍCH ŘETĚZCŮ NA ČESKÝ TRH - A JEJICH ODCHOD…  Z českého trhu po řadě let odcházejí mezinárodní řetězce…kdo bude následovat? Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod

17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 8 INCOMA Research Zdeněk Skála, Retail Research Manager tel incoma.cz