Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

TRENDY OBCHODU A NÁKUPNÍHO CHOVÁNÍ fakta o trhu a o spotřebitelích

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "TRENDY OBCHODU A NÁKUPNÍHO CHOVÁNÍ fakta o trhu a o spotřebitelích"— Transkript prezentace:

1 TRENDY OBCHODU A NÁKUPNÍHO CHOVÁNÍ fakta o trhu a o spotřebitelích
Zdeněk Skála, INCOMA GfK fotka

2 EKONOMICKÉ PROSTŘEDÍ A VÝHLED 2014
VÝVOJ OBCHODU SPOTŘEBITELÉ A JEJICH EKONOMICKÝ POTENCIÁL NÁKUPNÍ A SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ

3 EKONOMICKÉ PROSTŘEDÍ A VÝHLED 2014

4 HDP HDP na obyvatele v PPS (standard kupní síly) - rok 2012
Index EU=100 ČR 2012: 79 Zdroj: Eurostat

5 HDP HDP – mezinárodní srovnání, meziroční růst, běžné ceny Source:CSO
Source: Eurostat

6 Mezinárodní měnový fond -0,4 1,5 Raiffeisenbank -1,3 2,3 ČSOB
HDP HDP: Odhadovaný vývoj ( predikce- odhadovaný meziroční nárůst/pokles) 2013 2014 Ministerstvo financí -1,0 1,3 Česká národní banka -0,9 2,1 Evropská komise 1,8 Mezinárodní měnový fond -0,4 1,5 Raiffeisenbank -1,3 2,3 ČSOB

7 OBCHOD

8 VÝVOJ MALOOBCHODNÍCH TRŽEB

9 VÝVOJ POČTU PRODEJEN ŘETĚZCŮ DO-IT-YOURSELF

10 EXPERTNÍ ODHAD TRŽNÍCH PODÍLŮ NA TRHU DO-IT-YOURSELF

11 SPOTŘEBITELÉ A JEJICH EKONOMICKÝ POTENCIÁL

12 NEZAMĚSTNANOST ČR: Podíl nezaměstnaných osob
Zdroj: MPSV, podíl v % Podíl nezaměstnaných osob – mezinárodní srovnání (Harmonizovaná míra nezaměstnanosti) Zdroj: Eurostat

13 MZDY ČR: průměrná měsíční hrubá mzda, 3.čtvrtletí 2013
Praha je jako jediná nad úrovní průměrné mzdy Průměrná mzda ČR: Kč Průměrná mzda Praha: Kč Průměrná mzda ostatní regiony: Kč Zdroj: ČSÚ

14 MZDY ČR: vývoj mezd 2000-2012 ČR: čtvrtletní vývoj 2010-2013
meziroční nárůst (SOPR=100) Zdroj: ČSÚ ČR: čtvrtletní vývoj meziroční nárůst (SOPR=100) Zdroj: ČSÚ

15 NEZAMĚSTNANOST ČR: Podíl nezaměstnaných osob, prosinec 2013

16 INDIKÁTOR DŮVĚRY SPOTŘEBITELŮ
Zdroj: ČSÚ

17 MĚNÍ SE POTŘEBY DOMÁCNOSTÍ: VELIKOST DOMÁCNOSTI
Zdroj: ČSÚ , SLBD 2011

18 DOMÁCNOSTI: demografické údaje
Počet obyvatel ČR k : Počet závislých dětí v domácnosti Složení domácností Velikost domácností Počet hospodařících domácností celkem: Průměrný počet osob v domácnosti: 2,34 Průměrný počet závislých dětí 0,67 Zdroj: ČSÚ , SLBD 2011

19 VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ: MĚNÍ SE STRUKTURA VÝDAJŮ
Struktura peněžních vydání domácností - vývoj struktura v % Zdroj: ČSÚ, Statistika rodinných účtů

20 VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ Výdaje na konečnou spotřebu domácností podle účelu spotřeby - rok 2011 běžné ceny, struktura výdajů v %, Zdroj: ČSÚ, Eurosostat

21 VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ ZA OPRAVY A REKONSTRUKCI DOMOVA
Zdroj: ČSÚ, Statistika rodinných účtů

22 VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ Struktura peněžních vydání domácností v roce 2012
podle postavení osoby v čele domácnosti, v % Zdroj: ČSÚ, Statistika rodinných účtů

23 NÁKUPNÍ A SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ

24 Nářadí, nástroje, železářství
NÁKUPY KATEGORIÍ ZBOŽÍ V KAMENNÝCH PRODEJNÁCH Nářadí, nástroje, železářství

25 NÁKUPY KATEGORIÍ ZBOŽÍ V KAMENNÝCH PRODEJNÁCH
Stavební materiály

26 NÁKUPY KATEGORIÍ ZBOŽÍ V KAMENNÝCH PRODEJNÁCH
Sanitární technika

27 INTERNET A NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ
Které z následujících typů výrobků jste nakupoval/a v posledních 6 měsících pro sebe nebo ostatní členy své domácnosti?

28 INTERNET A NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ
Kde jste nakupoval/a kategorii (v posledních 6 měsících)?

29 INTERNET A NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ
Jak důležité by mohly být následující faktory k tomu, aby vás přiměly více nakupovat na internetu v příštím roce?

30 INTERNET A NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ
Jak důležité byly při nákupu pro vaše nákupní rozhodnutí následující faktory?

31 INTERNET A NÁKUPNÍ CHOVÁNÍ
Jakému způsobu platby dáváte obecně přednost při nákupu V KAMENNÉ PRODEJNĚ/ NA INTERNETU?

32 NOVÉ TRENDY V MÉDIÍCH POZORNOST a PAMĚŤ se stávají limitujícími zdroji
DŮVĚRA a RELEVANCE se přesouvají jinam Nemám čas sledovat „reklamy“ Věřím jiným lidem, odborníkům, ne reklamě Brzo zapomenu, co jsem viděl (leták, TV) Řídím se informacemi, které mám v pravou chvíli dostupné Jsem ve stresu, hlavně rychle nakoupit Všude je něco napsaného, každý den Informace jsou pro mne zajímavé tehdy, když se můžu sám vyjadřovat (diskuse) Ze všeho čtu jen titulek Podívám se spíš na obrázek než text

33 „PO RUCE“ (v pravý čas na pravém místě POS
NOVÉ TRENDY V MÉDIÍCH VERTIKÁLNÍ / AUTORITA HORIZONTÁLNÍ / SDÍLENÍ obal zboží mobilní www „PO RUCE“ (v pravý čas na pravém místě POS mobile apps leták „heureka“ billboard online fóra www banner blogy fb rádio „dTest“ TV virál wom „MIMO“ (vázané na „kanál“ ne situaci) noviny časopis padá klesá stagnuje roste

34 DĚKUJI ZA POZORNOST!


Stáhnout ppt "TRENDY OBCHODU A NÁKUPNÍHO CHOVÁNÍ fakta o trhu a o spotřebitelích"

Podobné prezentace


Reklamy Google