Časté chyby v projektech, aneb na co si dát pozor! Seminář pro žadatele Praha, 31. května 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doporučení pro přípravu žádosti;
Advertisements

Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost mýty a příležitosti Ing. Markéta Novotná Praha.
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu
Výběr GP Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
MONITOROVACÍ ZPRÁVA Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Mezinárodní spolupráce výzva č.77 Rumburk 14. březen 2012.
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
Seminář k výzvě č „Podpora vzdělávání a procesů v sociálních službách“ Oblast podpory 3.1 Podpora sociální integrace a sociálních služeb OPERAČNÍ.
ČASTÉ CHYBY PŘI ZPRACOVÁNÍ ŽÁDOSTI O DOTACI 8. října 2013 Ing. Petra Salačová, OAP Ústí nad Labem 1.
Krátké představení aktuálních výzev pro NNO zaměřených na podporu zaměstnanosti (3.3 a 2.1 OP LZZ) Seminář pro NNO Rumburk,
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Partnerství u projektů financovaných z Globálních grantů Sociální inkluze v kontextu přípravy na nové programovací období – zkušenosti, problémy a překážky.
VŠFS. Rozhodnutí řídícího orgánu Výběrová komise Expertní posouzení Hodnocení přijatelnosti Posouzení formální správnosti Podání projektu.
Metodika hodnocení specifických kritérií grantových projektů v rámci výzvy č. 36 / 1.2 OP LZZ Školení pro hodnotitele Praha, 15. dubna 2010.
Tyto projekty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem státním rozpočtem České republiky 1 „Vzdělávejte se!“ Ing. Blanka Švorcová vedoucí Odboru.
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Hradec Králové. -Vyplňuje se prostřednictvím aplikace Benefit7 ( zadost.cz) – elektronická MZ. zadost.cz -Přílohy k MZ se přikládají.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část obsahová Praha, 15. března 2006 Ing. Jarmila Modrá Národní vzdělávací.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Postup hodnocení a výběru projektových žádostí Seminář pro žadatele Brno, 31. května 2011.
Představení výzvy č. 75 k oblasti podpory 3.3 OP LZZ Integrace sociálně vyloučených skupin na trh práce.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Úřad práce České republiky Krajská pobočka v Ústí nad Labem Dvořákova 1609/18 Ústí nad Labem-centrum Ústí nad Labem
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Časté chyby v projektech Ing. Milan Kvapil Odborný referent odboru implementace programů ESF.
Seminář pro žadatele OP LZZ – Zvýšení adaptability zaměstnanců podniků v profesních oborových a odvětvových sdruženích 6.února 2009 Praha.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Výzva č. 126 investiční priority 1.2 OPZ.  Pilotní ověření péče o nejmenší děti v mikrojeslích v ČR (mimo hl. m. Prahu)  Číslo výzvy: 03_16_126  Investiční.
Seminář pro žadatele OP LZZ - Mezinárodní spolupráce: Shrnutí, doporučení, diskuse 29. červenec 2008 Praha.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
UNIVERZITNÍ INSTITUT SEMINÁŘ K OP VK VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ DOPORUČENÍ PRO PŘÍPRAVU PROJEKTŮ Zlín, budova VTP, 1. července 2009.
Možné problematické body hodnocení projektových žádostí přijatých v rámci výzvy č. 36 k oblasti podpory 1.2 OP LZZ Ing. Milan Kvapil Odborný referent odboru.
Informační schůzka k 1.výzvě pro předkládání projektů pro roční program 2012 Evropského uprchlického fondu Praha 11. října 2012 Evropský uprchlický fond.
Příprava žádosti a realizace projektu. Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015, leden 2016 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Závěrečná zpráva o realizaci IPRM PRAHA.
Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2 Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2.
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Individuální projekt OP VVV
Podpora vzniku a rozvoje sociálních podniků a chráněných pracovišť
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
Výzva k předkládání žádostí
Postup hodnocení a výběru projektových žádostí
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Seminář k 2. výzvě OPZ Prorodinná opatření
Transkript prezentace:

Časté chyby v projektech, aneb na co si dát pozor! Seminář pro žadatele Praha, 31. května 2011

Obsah prezentace 1.žadatel a partner / partneři 2.cílové skupiny 3.klíčové aktivity 4.vazba na trh práce 5.monitorovací indikátory 6.formální úprava a náležitosti 7.zdroje informací

1. Žadatel a parter / partneři Žadatel i partner: pouze z vymezeného okruhu subjektů (obce a organizace zřizované obcí, místní a občanské iniciativy, NNO, vzdělávací a poradenské organizace); musí být předložen odpovídající doklad o právní subjektivitě (žadatel i partner) – typ dokladu je stanoven v Příručce pro žadatele (D1). Uvedení neoprávněného žadatele nebo partnera má za následek vyražení žádosti z dalšího hodnocení!

Partner nesmí (riziko obcházení veřejných zakázek): nahrazovat běžnou administraci poskytovat běžné služby a aktivity dostupné na trhu dodávat zboží Roli partnera je tedy nutné dostatečně popsat! Partnerství je možné, nikoliv však povinné. Partnerství musí znamenat pro projekt přínos, podezření na obcházení veřejných zakázek může být důvodem k vyloučení projektu. V rozpočtu by mělo být jasně vymezeno, které náklady se váží k žadateli a které k partnerovi.

Mezi neoprávněné subjekty (nemohou být žadatelem ani partnerem) patří mj.: úřady práce věznice, PMS (obecně organizační složky státu) nadace a nadační fondy hospodářské komory další typy organizací, které nemají oporu ve výzvě subjekty v likvidaci, úpadku, konkurzu apod. S organizacemi, které nemají oporu ve výzvě, lze spolupracovat, nemohou však vystupovat jako žadatel nebo partner projektu (ani jako partner bez finančního příspěvku).

2. Cílové skupiny Pouze cílové skupiny uvedené ve výzvě, tj. přímá intervence intervence po resocializaci Musí se jednat o osoby skutečně sociálně vyloučené anebo sociálním vyloučením aktuálně ohrožené! Naplnění formálního znaku dané CS není dostačující (např. osoby ve věku 50+).

CS musí být jasně definována a popsána. Obecný popis je nedostačující, např. s tím, že bude specifikováno v průběhu realizace (musíte vědět, s kým chcete pracovat). Oblast podpory 3.3 OP LZZ obsahuje různé CS. Ideální je zaměření pouze na jednu z těchto CS, neboť každá CS je specifická a mé individuální potřeby. Zaměření projektu na více skupin představuje riziko a musí být dostatečně zdůvodněno. Aktivity projektu musí odpovídat schopnostem a možnostem dané cílové skupiny, musí být přiměřené.

Pozor na rozpor mezi výběrem a popisem cílové skupiny (např. výběr osoby do 25 let bez vzdělání – v popisu je však uvedeno, že půjde o absolventy SOU, SŠ apod.). Mezi neoprávněné CS patří mj.: absolventi SOU, SŠ, VOŠ či VŠ (2.1 OP LZZ) studenti těchto škol matky na mateřské a rodiče na rodičovské dovolené (3.4 OP LZZ) osoby bez přístřeší (3.1 OP LZZ) a další, které nemají oporu v textu výzvy

Analýzy cílové skupiny (povinná příloha) Nemá závaznou formu. Měla by obsahovat: konkrétní popis a zdůvodnění zvolené cílové skupiny specifika dané cílové skupiny (a jejich zohlednění v projektu) způsob získání cílové skupiny do projektu způsob zapojení cílové skupiny vazbu na danou lokalitu velikost CS (počet osob) Nejedná o pouze o statistická data od ÚP či ČSÚ apod.

3. Klíčové aktivity Projekt představuje komplexní soubor aktivit zaměřených na integraci cílové skupiny na trh práce (nikoliv tedy pouze či dvě z podporovaných aktivit). Aktivity by měly být po většinu doby realizace zaměřeny na cílovou skupinu! Cílem projektu je zlepšení pozice CS na trhu práce (nikoliv mzdy realizačního týmu nebo nákup vybavení).

Aktivity by měly být provázány s: realizačním týmem (kdo) rozpočtem (za kolik) harmonogramem (kdy) monitorovacími indikátory (výstup) Klíčové aktivity tedy musí být popsány konkrétně, aby bylo jasné, jak bude projekt realizován.

Podporované aktivity v oblasti podpory 3.3 OP LZZ: pracovní a bilanční diagnostika motivační kurzy poradenství odborné vzdělávání rekvalifikace zajištění odborných praxí, stáží apod. místa na zkoušku zprostředkování zaměstnání či umístění na existující pracovní místo tvorba pracovních míst aktivity vedoucí k OSVČ podpora udržitelnosti míst (poradenství, vzdělávání)

Další aktivity, které se objevují v projektech: supervize realizačního týmu (případová) – do určité míry možné, nutné zvážit její vhodnost s ohledem na aktivity projektu; osvěta zaměstnavatelů – např. jak přistupovat k osobám z dané cílové skupiny – do určité míry ano, nesmí se jednat o vzdělávání zaměstnavatelů (hrozí dopad veřejné podpory a neoprávněná CS); evaluace – zejména na závěr projektu, výstup (doporučení pro další projekty apod.); analýzy, studie, metodiky – v nezbytně nutné míře (výstup) a jsou-li nezbytné pro realizaci projektu; konference a semináře – zejména jako součást publicity (nepřímý náklad), s ohledem na typ a rozsah projektu.

Tyto aktivity nejsou vyhlašovatelem výzvy příliš podporovány, musí být skutečně nezbytné a jen v omezené míře (nemohou tvořit jádro projektu). Po většinu doby trvání projektu musí probíhat aktivity přímo zaměřené na danou cílovou skupinu! Aktivity, které nejsou možné: vzdělávání realizačního týmu (realizační tým není oprávněnou CS); vzdělávání zaměstnavatelů (neoprávněná CS); zahraniční stáže volnočasové aktivity pro cílovou skupinu obecné jazykové vzdělávání rozvoj sociálních služeb, vznik sociálních podniků, podpora sociální ekonomiky apod

Možná rizika u klíčových aktivit příliš obecné vymezení pouze jedna či dvě oprávněné aktivity nekomplexnost aktivity netvoří logický celek absence vazby na trh práce kolize s jinými oblastmi podpory, zejména 3.1 OP LZZ (sociální služby) nevhodně zvolené aktivity ve vztahu k CS neoprávněné aktivity (vzdělávání realizačního týmu) aktivity nezaměřené na práci s cílovou skupinou (metodiky, analýzy, studie, pilotní ověřování)

4. Vazba na trh práce Výzva č. 75 / 3.3 OP LZZ: „v každém projektu by měla být obsažena aktivita spojená s tvorbou či udržením pracovního místa“. Absence vazby na trh práce může být důvodem pro neschválení projektu u výběrové komise! Uplatnění cílové skupiny na trhu práce je bodově zvýhodněno v rámci specifického kritéria č. 3!

Možné klíčové aktivity: tvorba pracovních míst (lze čerpat mzdové příspěvky) umístění na pracovní místo uvolněné z důvodu přirozených úbytků (lze čerpat mzdové příspěvky) zprostředkování zaměstnání OSVČ – podpora je možná pouze nepřímo (vzdělávání, poradenství) Projekt by tedy měl směřovat k trvalému uplatnění (části) cílové skupiny na trhu práce. Místa na zkoušku nemusí být vnímána jako dostatečná.

Místa na zkoušku: místa určená pro ověření teoretických znalostí získaných v rekvalifikačním kurzu v praxi. Místo na zkoušku musí navazovat na teoretickou přípravu v rámci rekvalifikace. Praxe musí trvat minimálně 3 měsíce. Pro klienta je zpracován harmonogram odborné praxe u příslušného zaměstnavatele a po absolvování je klientovi zaměstnavatelem vydáno osvědčení o absolvované praxi. V rámci míst na zkoušku je možné hradit mzdové příspěvky a náklady zaměstnavatele spojené se zabezpečením praxe na místě na zkoušku, a to v režimu podpory de minimis (v případě naplnění znaků veřejné podpory).

Povolení ke zprostředkování zaměstnání Pokud projekt vede k tvorbě pracovních míst nebo umístění na uvolněná pracovní místa u jiného subjektu než je žadatel nebo partner, je nezbytné povolení ke zprostředkování zaměstnání podle zákona o zaměstnanosti (§ 60 odst. 1 písm. a). Toto povolení lze zajistit: žadatel partner (musí se však podílet i na dalších aktivitách) prostřednictvím nákupu služeb V rámci výše uvedených aktivit nelze využívat tzv. agenturní zaměstnávání, tj. pracovní smlouva (DPP, DPČ) musí být uzavřena se subjektem, kde daná osoba z cílové skupiny skutečně pracuje.

5. Monitorovací indikátory Před vyplněním daného MI si pečlivě přečtěte jeho definici v Metodice monitorovacích indikátorů OP LZZ! Často žadatelé započítávají i to, co do daného MI nepatří! Nově je v Benefitu7 povinný popis MI, uveďte tedy, co jste do dané hodnoty započítali. Uvádějte reálně dosažitelné hodnoty, při schválení projektu k financování jsou hodnoty závazné!

Monitorovací indikátory pro oblast podpory 3.3 OP LZZ Počet nově vytvořených pracovních míst pro znevýhodněné skupiny celkem (v členění na M a Ž) Počet podpořených osob celkem Počet podpořených organizací Počet úspěšných absolventů kurzu celkem Počet nových/inovovaných produktů

Uvedete tedy: cílovou hodnotu MI (výchozí hodnota je 0) datum dosažení komentář (popis) Možná rizika: extrémní hodnoty (příliš nízké – příliš vysoké) nejasné hodnoty – co je danou hodnotou míněno? (zejména u pracovních míst a produktů) neprovázanost (vycházet z aktivit) chybné uvedení hodnoty MI (často u počtu podpořených organizací) datum dosažení stanovené hodnoty (spíše ke konci projektu)

Nejvíce chyb u pracovních míst ( ) – započítat: nová pracovní místa vytvořená u zaměstnavatele podpořené úhradou mzdových nákladů (mzdové příspěvky); pracovní místa vytvořená v souvislosti s projektem bez mzdových příspěvků, nelze na ně však čerpat ani jiné veřejné prostředky (např. z APZ); místa pro sebezaměstnání (OSVČ) podpořená vzděláváním nebo poradenstvím. Uvádět v přepočtu na plné úvazky! Nezapočítávají se: místa v realizačním týmu odborné praxe, stáže či místa na zkoušku umístění na existující místo a zprostředkování zaměstnání

Pozor! MI – uvádí se počet pracovních míst v přepočtu na plné úvazky; Specifické kritérium č. 3 (Projekt vede k vytváření pracovních míst a jejich podpoře) – započítává se podle počtu osob, kterým bude zajištěno plnohodnotné pracovní uplatnění. Př. 1 V projektu bude vytvořeno 10 pracovních míst na 0,5 úvazek. hodnota MI bude 5 (10 x 0,5 úvazku); avšak bonifikace bude započítána za 10 osob, kterým bude zajištěno pracovní uplatnění v rámci projektu.

6. Formální úprava a náležitosti Nejčastější chyby: chybějící podpisy (žádost + přílohy) odlišný počet listů (seznam příloh x skutečnost) pevnost vazby chybějící doklady o právní subjektivitě (viz Příručka pro žadatele OP LZZ) není jasné, kdo je statutárním zástupcem organizace nevyplněný kontrolní list ve vytištěné žádosti Projektová žádost musí být: finalizovaná v aplikaci Benefit7 (ne pracovní verze) po finalizaci a odeslání nelze do projektu zasahovat (tj. provedení storna finalizace) = vyřazení žádosti!

7. Zdroje informací Výzva č. 75 / 3.3 OP LZZ včetně příloh: Metodika hodnocení specifických kritérií Obvyklé mzdy / platy Obvyklé ceny zařízení a vybavení Potvrzení o IPRM Potvrzení o převzetí (při osobním předání 1x) Příručky Desatera OP LZZ, dostupné ke stažení na Časté dotazy k výzvě (viz odkaz ve výzvě)

Děkuji za pozornost! Ing. Katarína Berounová