1 Seminář. 2 Veřejná podpora Obecná pravidla PRV.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Advertisements

Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seminář pro úspěšné žadatele MAS Hrubý Jeseník. Realizace projektu •Podpis Dohody – kopie na MAS; •Realizace projektu do 24 měsíců od podpisu Dohody –
Sächsisches Staatsministerium der Finanzen Referat 17 – Kontrolle EU-Fonds Kontrola operací v rámci finanční kontroly EU Informační akce pro projektové.
Veřejné zakázky v IT Ing. Jiří Fridrich Skupina Informatiky MF Jiri
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
PF02-14 Podprogram na podporu obnovy venkova pro rok 2014
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Občanské vybavení a služby Program rozvoje venkova ČR OSA III.
1 Struktura dotačních titulů Středočeského kraje pro rok 2014.
Operační program Životní prostředí 2007 – 2013 Prioritní osa 6 Michal Slezák Odbor ochrany přírody, odpadů a EV Úsek řízení projektů SFŽP ČR.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Pronájem, výpůjčka majetku pořízeného z dotace Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Odborná sekce Rady kvality ČR „Kvalita v průmyslu a stavebnictví“ Poradenské služby v programech Operačního programu Podnikání a inovace 5. ledna 2009.
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Zlepšení prostředí v problémových sídlištích Centrum pro regionální rozvoj ČR Zadávání veřejných zakázek.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Veřejná podpora a projekty PPP 19. září 2007, Praha MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
Zadávací řízení dle pravidel PRV Lipová, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí“ Společně Měníme.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Zákon č. 137/2006 Sb.,o veřejných zakázkách platí pro v š e c h n y dotované zadavatele.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
1 Strategický plán Leader Partnerství venkova – Prosperita regionu Zadávání zakázek – výběrová řízení v rámci LEADRU a PRV Evropský zemědělský fond pro.
Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Narušení hospodářské soutěže – definiční znak veřejné podpory
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe)
Transkript prezentace:

1 Seminář

2 Veřejná podpora Obecná pravidla PRV

3 Veřejná podpora dle obecných pravidel PRV Pravidla veřejné podpory byla vytvořena proto, aby se regulovaly státy poskytované prostředky, které mohou ovlivnit podnikatelské prostředí či trh. Podle ekonomické teorie má každá veřejná podpora negativní účinky na trh, v určitých případech jsou tyto negativní účinky kompenzovány či převýšeny těmi pozitivními.

4 1) podpora je poskytnutá z veřejných prostředků; 2) udělení podpory narušuje nebo hrozí narušením hospodářské soutěže; 3) podpora je selektivní – zvýhodňuje určité podniky nebo odvětví výroby; 4) podpora ovlivní obchod mezi členskými státy. Pokud jsou uvedené znaky splněny, jedná se o veřejnou podporu. Veřejná podpora dle obecných pravidel PRV

5 Program, ze kterého žádáte o podporu je schválen Evropskou komisí, avšak kombinuje projekty zahrnující veřejnou podporu i ty bez podpory, které se odlišují přiznanou mírou veřejné podpory. Veřejná podpora dle obecných pravidel PRV

6 Pokud by byla projektu zahrnujícího veřejnou podporu přiznána vyšší míra podpory (ta co je určena projektů nezakládajícím veřejnou podporu) než je maximální povolená, bylo by ji třeba navrátit a to v celé výši i včetně úroků. Proto je důležité identifikovat veřejnou podporu již při přípravě projektu nejpozději však před podepsáním smlouvy o poskytnutí dotace. Vhodným přístupem je získání odborného stanoviska Veřejná podpora dle obecných pravidel PRV

7 Projekty na podporu obnovy budov a ploch občanské vybavenosti, rekonstrukce hasičských zbrojnic apod. nezakládá veřejnou podporu, neboť se nejedná o zvýhodnění ekonomické činnosti. 1. Projekty multifunkčních domů lze rozdělit podle plánovaných aktivit a. na neekonomické činnosti (při splnění dalších podmínek poskytnout míru jako pro projekty nezakládající veřejnou podporu) b. částečně na ekonomické činnosti (je-li nemovitost z větší části využívána pro neekonomické činnosti, pak se od celkových výdajů odečte podíl na plochu využívanou pro ekonomické činnosti a na zbylou část ploch - způsobilé výdaje se poskytne míra jako pro projekty nezakládající veřejnou podporu) c. na ekonomické činnosti (aplikovat pravidla pro veřejnou podporu) Příklady

8 2. Ověřit dostupnost alternativních prostor v regionu d. infrastruktura v daném rozsahu a kvalitě existuje a je disponibilní (nepodpořit) e. infrastruktura v daném rozsahu a kvalitě existuje, ale není disponibilní (podpořit jako projekt veřejné podpory) f. infrastruktura v daném rozsahu a kvalitě neexistuje (při splnění dalších podmínek možno poskytnout míru jako pro projekty nezakládající veřejnou podporu) Příklady

9 3. Podmínit pronájem na ekonomické činnosti výběrovým řízením (aby byla určena tržní cena pronájmu a nedocházelo k přenosu výhody (podpory) na další subjekty) Příklady

10 3. Podmínit pronájem na ekonomické činnosti výběrovým řízením (aby byla určena tržní cena pronájmu a nedocházelo k přenosu výhody (podpory) na další subjekty) Příklady

11 Obecná pravidla PRV- výběr dodavatele /1 Ministerstvo Zemědělství v případě Programu rozvoje venkova má následující podmínky: 1) Pokud předpokládaná hodnota zakázky podle osnovy projektu nepřesáhne ,- Kč (bez DPH), nemusí žadatel/příjemce dotace uskutečňovat výběr z více dodavatelů, ale může zadat zakázku a uzavřít smlouvu nebo vystavit objednávku přímo s jedním dodavatelem při dodržení zásady transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace. 2) Pokud předpokládaná hodnota zakázky podle osnovy projektu přesáhne ,-Kč (bez DPH), je žadatel/příjemce dotace povinen uskutečnit zadávací řízení, vybrat dodavatele z minimálně tři obdržených nabídek a průběh zadávacího řízení náležitě dokladovat. Řídí se přitom podle Pravidel, které stanovují podmínky pro poskytování dotace na Projekty Programu rozvoje venkova ČR na období 2007 – 2013.

12 Obecná pravidla PRV- výběr dodavatele /2 1)Pokud předpokládaná hodnota zakázky podle osnovy projektu nepřesáhne ,- Kč (bez DPH) Může zadat přímo jednomu dodavateli, při dodržení transparentnosti a nediskriminace výběru dodavatele, se kterým uzavře písemnou smlouvu. Zakázka může být realizována i na základě písemné objednávky potvrzené dodavatelem, ve které je zakázka specifikována podle kódů způsobilých výdajů uvedených v projektu a v Dohodě. Zadavatel (příjemce dotace) předkládá doklady uvedené v tabulce ve sloupci B2. (metodického pokynu Mze)

13 Obecná pravidla PRV- výběr dodavatele /3 2.Zadavatelé (žadatelé/příjemci dotace) mimo režim zákona č. 137/2006 Sb, u nichž předpokládaná hodnota zakázky přesáhne ,- Kč (bez DPH) jsou povinni uskutečnit zadávací řízení tím způsobem, že zajistí předložení nabídek nejméně od tří dodavatelů. Zadavatel (příjemce dotace) předkládá doklady uvedené v tabulce ve sloupci B1, dále viz dokumentace k zadávacímu řízení

14 Děkuji za pozornost Ing. Ivana Chytilová