Pakt zaměstnanosti Ústeckého kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Konference „Inovace a technologický transfer – výzva a příležitost pro Ústecký kraj“ 20. května května 2014, Ústí nad Labem
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Sektorové dohody. 2 Co to je Sektorová dohoda? Sektorové dohody = unikátní nástroj sektorových rad umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů.
ECVET v Programu celoživotního učení
Aktuální stav čerpání evropských fondů Příprava na další programovací období z pohledu regionů Mgr. Radko Martínek hejtman Pardubického kraje.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Změny v podpoře pro období Ing. Marian Piecha, Ph.D., LLM | generální ředitel Brno, 8. října 2013.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Moravskoslezský pakt zaměstnanosti Klíčový projekt Strategie MS kraje 21. května 2010.
1 Grantové schéma Vyrovnávání šancí žen a mužů Národní vzdělávací fond.
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Regionální politika a strukturální fondy Evropské unie
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Evropský sociální fond v ČR
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Sektorové dohody Ing. Zdeněk Liška generální ředitel Svazu průmyslu a dopravy České republiky.
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Třetí role vysokých škol - spolupráce s průmyslem a soukromým sektorem 10. zasedání předsednictva Rady VŠ 22. března 2007 V. Kebo, B. Tremlová.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část obsahová Praha, 15. března 2006 Ing. Jarmila Modrá Národní vzdělávací.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Pakt zaměstnanosti Ústeckého kraje Obsah prezentace 1.Mezinárodní rámec paktů zaměstnanosti a důvody založení Paktu zaměstnanosti Ústeckého.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Evropský sociální fond v ČR * Městská knihovna, Praha.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Setkání starostů u kulatého stolu Hoštejn Projekt „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B Tento.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 2 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Školení pro zaměstnance SSČ, v.v.i. Podpora ekonomických systémů na pracovištích AV ČR v oblasti projektového řízení Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Integrovaný regionální operační program
Individuální projekt OP VVV
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
PAKT ZAMĚSTNANOSTI LIBERECKÉHO KRAJE
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Pakt zaměstnanosti Ústeckého kraje Říjen 2013

Obsah prezentace Mezinárodní rámec paktů zaměstnanosti a důvody založení Paktu zaměstnanosti Ústeckého kraje Memorandum o založení Paktu zaměstnanosti Ústeckého kraje 3. Zakládající členové, cíle a priority Paktu zaměstnanosti Ústeckého kraje 4. Principy a pravidla řízení paktu, zakládající dokumentace 5. Diskuze a otázky

Pakty a partnerství ve světě Canadian CFDCs Irish partnerships WIBs in the USA LSP in UK Finnish partnerships Partnerships in Norway RPP in New Zealand RGC in Sweden BBWA in Berlin RESOC & SEER in Flanders Slovakian LSIPs France: CBE, MIFE, EREF, PLIE TEPs in Hungary TEPs in Austria TEPs in Italy SNP in Portugal Greek partnerships TEPs in Catalonia

Dobré příklady ze zahraničí i ČR Územní pakt zaměstnanosti (Rakousko) Rakouská federální vláda podporuje v sedmi spolkových zemích územní pakty zaměstnanosti. Tyto pakty jsou v podstatě regionální partnerství operující na základě smlouvy s centrální vládou, přičemž jejich financování je zajištěno z Evropského sociálního fondu. Účelem těchto paktů je zajistit provázanost politiky zaměstnanosti s ostatními politikami, zlepšovat podmínky pro místní zaměstnanost a vytvářet místní kapacity pro potřebné aktivity. Program Paktu je sestavován v zásadě shora dolů a centrálně určován. Nicméně dole, na nejnižší úrovni, jsou pakty pokládány za multilaterální skupiny, jež navzájem lokálně spolupracují se skutečně plným nasazením. www.pakte.at

Dobré příklady ze zahraničí i ČR Město s-Hertogenbosch (Nizozemsko) Města v Nizozemsku dnes ze zákona nesou povinnost za sociální pomoc a dotovaná pracovní místa. O každého příjemce sociální pomoci se ve městě s-Hertogenbosch stará příslušný referent. Každý takový referent má přístup do virtuálního obchodu, jenž nabízí nejrůznější možnosti, z nichž si referent může vybrat pomoc střiženou na míru jednotlivým příjemcům sociální pomoci. Mezi takové možnosti patří například pomoc a poradenství při výběru povolání, školení, pracovní praxe, služby v oblasti reintegrace a osobní služby, jako je například pomoc psychologa, poradenství při upadnutí do dluhů, léčba drogové závislosti atd. Do 24 hodin po zaregistrování žadatele provede referent tzv. diagnózu a ve virtuálním obchodě zakoupí jednu nebo více služeb, jež by měly pomoci vrátit žadatele zpět do práce. Důležitým rysem tohoto systému je to, že je dovoleno nakupovat služby u soukromých firem, pokud město poskytování takových služby nedokáže zajistit samo. www.s-hertogenbosch.nl

Příspěvek na návrat do práce, Dundalk-Drogheda (Irsko) Pakt pro zaměstnanost v oblasti Dundalk-Drogheda tvoří základ místní iniciativy, která umožňuje dlouhodobě nezaměstnaným a rodičům-samoživitelům začít podnikat, aniž by až po dobu čtyř let přišli o dávky sociální podpory. Podstatné je to, že tato iniciativa byla společně schválena Paktem i místními správami sociálního zabezpečení a rovněž se jí dostalo podpory i z nejvyšších vládních míst. Žadatelům byla nabídnuta pomoc s vypracováním podnikatelského plánu, marketingové poradenství, mohli využít menší granty a půjčky, účetní služby a daňové poradenství. V prvním roce jim byly nadále vypláceny všechny dávky, ve druhém roce se snížily na 75%, ve třetím na 50% a ve čtvrtém na 25%. Pakt uvedl, že pouze 10% účastníků se znovu octlo na sociální podpoře, zatímco zbývající buď nadále podnikají, jsou v zaměstnání nebo se připravují na povolání. Kromě toho tato iniciativa také umožnila legalizaci práce, která předtím spadala do šedé zóny ekonomiky, což bylo ku prospěchu jak daného účastníka, tak i státní pokladny. www.dep.ie/html/employ.htm

Spolupráce partnerů na národní i mezinárodní úrovni Pro efektivně fungující partnerství je nezbytné zachovat následující principy Spolupráce partnerů na národní i mezinárodní úrovni efektivně fungující partnerství v sobě sdružují nejrůznější postoje, schopnosti, zdroje a vazby. Otevřeně se staví k diversitě, dokážou v sobě pojmout rozdíly i vzájemnou provázanost. Konsensus je dosahován na základě otevřené a usměrňované výměny názorů a rozpory se řeší pozitivní způsobem Strategický přístup a dobré vedení role vedoucího partnera na institucionální úrovni je kritická, protože vytváří vhodné prostředí pro konstruktivní činnost partnerství, jež vybízí k aktivnímu zapojení a spolupráci všech lokálních aktérů k dosažení výsledků. Ostatní členové partnerství zastupující nejrůznější instituce musí být vybaveny potřebnými pravomocemi jednat jménem své organizace a je-li to nezbytné, převzít za ni závazek. Odborná kapacita a šikovný manažerský tým efektivní tým shromažďuje a interpretuje získané informace, rozpracovává detailní strategii, koordinuje činnosti, zajišťuje finanční řízení, výměnu informací mezi partnery, sleduje a vyhodnocuje postup a publikuje výsledky. To vše vyžaduje schopnou, šikovnou a zkušenou skupinu manažerů a pracovníků znalých rozvoje. Finanční udržitelnost partnerství je obvykle pod průběžným tlakem zajistit dostatek financí na udržení své organizační struktury a pokrytí provozních nákladů. Možné zdroje financování tvoří zdroje EU stejně tak jako národní zdroje, regionální veřejné zdroje, finanční zdroje místních podniků či obcí.

Proč pakt zaměstnanosti v ÚK ? Pro posílení konkurenceschopnosti je nezbytné aby lidské zdroje byly k dispozici v potřebném počtu a s požadovanou strukturou dovedností Cca 62 tisíc nezaměstnaných, míra nezaměstnanosti cca 14 % tj. o 4-5% více než je republikový průměr. Negativní demografický vývoj –stárnutí populace vytváří problémy do budoucna Množství projektů, ale s nízkou mírou koordinace a bez společné strategie Trh práce – složitý mechanismus vyžadující spolupráci mnoha aktérů Pakty zaměstnanosti a partnerství – osvědčený nástroj v zemích OECD

Legislativní ukotvení paktů zaměstnanosti v EU i ČR Evropský sociální fond Nařízení (ES) č.1081/2006 týkající se Evropského sociálního fondu Článek 3, odst.1 písm.(e) Evropský fond pro regionální rozvoj Nařízení (ES) č.1080/2006 o Evropském fondu pro regionální rozvoj Článek 4 Konvergence Evropské Iniciativy Společenství EQUAL Společná pomoc na podporu projektů v evropských regionech (JASPERS)

Dne 28.3.2013 bylo v budově krajského úřadu v Ústí nad Labem podepsáno Memorandum o ustanovení Paktu zaměstnanosti Ústeckého kraje. Zakládajícími členy paktu zaměstnanosti ÚK jsou: Ústecký kraj, Ič: 70892156 Krajská hospodářská komora Ústeckého kraje Ič: 70894612 Hospodářská a sociální rada Ústeckého kraje, Ič: 69410909 Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem, Ič: 44555601

Strategický cíl Paktu zaměstnanosti Ústeckého kraje Strategickým cílem Paktu zaměstnanosti Ústeckého kraje je zvýšit konkurenceschopnost a zaměstnanost Ústeckého kraje na průměrnou míru těchto ukazatelů ve srovnání s ostatními kraji České republiky do roku 2020 Pakt zaměstnanosti Ústeckého kraje obsahuje čtyři strategické priority, prostřednictvím kterých chce dosáhnout naplnění strategického cíle paktu. Trh práce a zaměstnanost Vzdělávání a konkurenceschopnost Společenská odpovědnost firem, sociální oblast a rovné příležitosti Podpora průmyslového regionu

Strategické priority Paktu zaměstnanosti Ústeckého kraje : Trh práce a zaměstnanost Zlepšení koordinace aktivit, podporující růst zaměstnanosti Zvýšení pracovního zapojení uchazečů o zaměstnání Vytvoření podmínek pro založení zaměstnaneckých center Koordinované a obsahové naplňování individuálních regionálních projektů zaměřených na podporu zaměstnanosti Principy a programy v rámci celoživotního učení Programy firemního vzdělávání i vzdělávání veřejného sektoru s vazbou na trh práce

Strategické priority Paktu zaměstnanosti Ústeckého kraje : 2. Vzdělávání a konkurenceschopnost Vytvoření nástrojů na podporu rovnováhy mezi nabídkou a poptávkou po kvalifikované pracovní síle v oblasti jejich počtu, struktuře a kvalitě Podmínky a programy na podporu technického, přírodovědného a řemeslného vzdělávání, včetně motivace žáků tyto obory studovat Zvýšení počtu obyvatel s kompetencí komunikace alespoň v jednom cizím jazyce Ústecký kraj – univerzitní kraj Posílení stávajících fakult a oborů vysokoškolského studia Podpora talentů, zahraničních stáží a vzdělávacích programů v zahraničí Zlepšení spolupráce škol s firmami, programy stáží Podpora podnikatelských kompetencí žáků i dalších skupin obyvatelstva

Strategické priority Paktu zaměstnanosti Ústeckého kraje : 3. Společenská odpovědnost firem tvorby a podpory nástrojů, metod i programů pro podporu sociálního začleňování. podpora regionálních programů sociální inovace budou vytvářeny a podporovány projektové záměry v rámci principů sociální odpovědnosti firem. velká pozornost se též bude věnovat problematice rovných příležitostí v rámci Ústeckého kraje.

Strategické priority Paktu zaměstnanosti Ústeckého kraje : 4. Podpora průmyslového regionu podpora průmyslových zón podpora řešení dopravní infrastruktury v návaznosti na dopravu surovin, zboží a zaměstnanců podpora konkurenceschopnosti regionu podpora prorůstových odvětví, výzkum a vývoj podpora inovací, jako vyšší přidanou hodnotu výroby transfer inovativních technologií do regionu Ústeckého kraje.

Struktura řízení Paktu zaměstnanosti Ústeckého kraje

Navržená tvorba strategických dokumentů, jako výchozích dokumentů pro implementaci pracovního programu Paktu zaměstnanosti ÚK Integrovaný program rozvoje zaměstnanosti Ústeckého kraje 2014-2020 Střednědobý plán realizace dílčích projektů Paktu zaměstnanosti 2014 - 2017 Akční plán ( krátkodobý plán) realizace dílčích projektů Paktu zaměstnanosti 2014-2016 Místní strategie zaměstnanosti

Děkuji za pozornost  Ing. Dagmar Prošková Ústecký kraj - Krajský úřad Výkonný manažer Paktu zaměstnanosti ÚK Ústecký kraj - Krajský úřad Velká Hradební 3118/48 400 02 Ústí nad Labem GSM: +420 723 854 929  proskova.d@kr-ustecky.cz