Gastouderopvang v Nizozemsku V jakém rozsahu je v Nizozemsku hlídání dětí v domácnostech (childminding) opravdovou alternativou k mateřským školkám? Tijne.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Alternativní formy péče o děti
Advertisements

Služby péče o dítě – diferenciace péče
CZ.1.04/3.4.04/ Rodina a práce: PROČ NE?
Projekt č. CZ /5.1.01/ Nové formy péče o děti v České republice.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Kariérové poradenství
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.,. Vznik zákona •Na tento zákon jsme všichni čekali víc jak 10 let •Přináší veliké změny do sociální práce.
Gastouderopvang Holandský boom hlídání dětí a jeho dopady na pečovatele Tijne Berg- le Clercq 30. listopadu 2010.
Analýza Centra ProEquality
Struktury a nabídky pro malé děti.  Proto roste uvědomění: Nemůžeme si to „Jen tak dál!“ vůbec dovolit!
Podpora Romů na trhu práce - CENTROM. Podpora Romů na trhu práce – CENTROM E.č. CZ.1.04/3.3.05/ Zahájení projektu Doba realizace projektu.
Nepojistné sociální dávky STÁTNÍ SOCIÁLNÍ PODPORA
Služba péče o děti v dětské skupině
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Modelové příjmové situace rodin s malými dětmi při vstupu pečujícího rodiče na trh práce Robert Jahoda VUPSV, v.v.i.
MÉĎA – MINI ŠKOLKA NEMOCNICE TGM HODONÍN,p.o.
Různé role zástupce ředitele školy
Principy Typy Výhody Bariéry a řešení Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna.
SOCIÁLNÍ POLITIKA – 3. nástroj hospodářské politiky – 2. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření:
Mgr. Terezie Pemová NIDAR
Předškolka a hlídání dětí
Potřeby jeslí Mgr. Martina Mandáková. Historické shrnutí Výchova, vzdělávání a péče o děti do tří let v institucionálních zařízeních má v našich podmínkách.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Studijní obor: Sociální činnost
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. Fr. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 15Číslo.
Dětské skupiny v praxi Ministerstvo práce a sociálních věcí
DĚTSKÉ SKUPINY A KUDY DÁL?! Jak mohou profesní organizace pomoci v rozvoji předškolní péče Jan Schneider.
Školní stravování (historie a současnost) MUDr. Petr Tláskal, CSc. Ing
PIAQ Lenka Němcová. Schůzka přípravného týmu – únor 2011 Schiedam 6 účastníků (NL, IT a CZ) Diskutována zpráva z 1. workshopu v Praze Diskuse týkající.
Měření flexibility trhu práce v ČR pomocí strukturálních indikátorů Jan Pavel MF, oddělení koordinace hospodářských politik.
Vyplatí se (více) pracovat? Jan Pavel MF, oddělení Koordinace hospodářských politik Smilovice – květen 2005.
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Návrh zákona o podpoře rodin s dětmi
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Opatření v oblasti sladění profesního, rodinného a osobního života
Certifikace ISO 9001 v terénních službách z pohledu certifikované organizace Mgr. Lucie Brožková.
Trh práce VY_32_INOVACE_ Trh práce = místo, kde se střetává poptávka po práci (zaměstnavatelé) s nabídkou práce (uchazeči o zaměstnání) Práce.
Firemní školky – praktický návod JAK NA TO
Podpora částečných úvazků?
Chůvička Brno Agentura na hlídání dětí v Brně a okolí
P. SHRNUTÍ DOBRÉ PRAXE ZE ZAHRANIČÍ Lenka Hrkľová Odborný garant mezinárodního projektu Péče o děti jako mezigenerační most Nikola Křístek odborný expert.
Systém vzdělávání v komunitní péči a zajištění kvality poskytované zdravotní péče Michaela Hofštetrová Knotková.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
P. P Cílem projektu je na základě zkušeností zahraničních partnerů a odborných znalostí našich expertů připravit inovativní vzdělávací program Asistent.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Odměňování pedagogických pracovníků
Zkušenosti získané při realizaci projektu Brandýský Matýsek o.s.
Příjem pacienta na lůžkové oddělení a jeho bezpečí
Raná péče a pomůcky, prostředky a techniky v ní využívané jako předpoklad pro úspěšnou školní docházku Mgr. Bc. Veronika Růžičková, Ph.D. Ústav speciálněpedagogických.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Evaluační dotazník. Evaluace projektů Vyhodnocení dopadů podpořených projektů na cílovou skupinu (zaměstnaných rodičů s malými dětmi) Smysluplnost podpory.
Rozpočty obcí a krajů v roce 2009 v návaznosti na aktuální ekonomický vývoj Ministerstvo financí ČR Praha červen 2009 Jan Zikl ředitel odboru financování.
Profesní inženýr nositel technických inovací Profesní titul euroinženýra a vedení registru jeho držitelů Ing. Zdenka Dahinterová EUR ING Praha
Konference SLAĎOVÁNÍ PRACOVNÍHO, RODINNÉHO A SOUKROMÉHO ŽIVOTA: VÝZVA SOUČASNOSTI 3. února 2015.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Podnikáme SPOLU – ženy dvou generací aktivně na trhu práce na Ústecku OBHAJOBA PODNIKATELSKÉHO PLÁNU DĚTSKÁ SKUPINA jako nástroj harmonizace profesního.
Nerovné odměňování žen a mužů – příčiny a současná situace v ČR Mgr. Veronika Šprincová.
IV. kongres Sítě mateřských center Máš se starat o dítě, aneb mají rodiče právo dělat v mateřském centru něco „jenom“ pro sebe?
Osobní asistence. osobní pomoc osobám se zdravotním postižením zahrnuje služby, které zmírňují důsledky postižení pro jedince při všech jeho činnostech.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Nemocenské a další sociální dávky v ČR
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
QUALITAS PRO PRAXIS 2 Reg. č.: CZ /0.0/0.0/15_007/
PODPORA SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ NA KRAJSKÉM ÚŘADĚ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE II Metodické setkání na téma „Standardy kvality sociálně-právní ochrany na.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Podpora implementace dětských skupin CZ /0.0/0.0/15_009/
Soc. událostí….mateřství, rodičovství
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Transkript prezentace:

Gastouderopvang v Nizozemsku V jakém rozsahu je v Nizozemsku hlídání dětí v domácnostech (childminding) opravdovou alternativou k mateřským školkám? Tijne Berg- le Clercq 30. listopadu 2010

Shrnutí mého projevu V průběhu času musely v Nizozemsku agentury zabývající se hlídáním dětí v domácnostech i jednotlivci působící v této oblasti splnit více (přísnějších) požadavků. 2

Hlavní téma prezentace V jakém rozsahu je v Nizozemsku hlídání dětí v domácnostech opravdovou alternativou k mateřským školkám? Tři hlavní rozdíly: –výše příspěvku na děti –míra osobní pozornosti a flexibilita –kvalita 3

První rozdíl: Výše vypláceného příspěvku na dítě (pohled státu) Maximální hodinová sazba v roce 2010: Mateřské školky: 6,25 euro hlídání dětí v domácnostech: 5,00 euro 4

Druhý rozdíl: Osobní pozornost a flexibilita (pohled rodičů) Výhody a nevýhody mateřských školek a domácího hlídání dětí podle rodičů (2007): mateřské školky: –věnují pozornost kvalitě služeb –mají odborně vzdělané zaměstnance –dítěti se zde nedostane tolik osobní pozornosti –nemají flexibilní otevírací dobu domácí hlídání dětí: –služby jsou osobní a flexibilní, menší počet dětí –rodiče pochybují o kvalitě služeb 5

Třetí rozdíl: Kvalita (pohled zaměstnavatele) Pro mateřské školky je vyžadováno splnění více kvalitativních standardů než pro agentury zajišťující hlídání dětí v domácnostech: mateřské školky musí požádat o více povolení činnost musí být v souladu s hygienickými předpisy měly by vést evidenci vybavení a hraček měly by mít zpracovaný registr rizik a provádět jejich evaluaci 6

Třetí rozdíl: Kvalita (pohled zaměstnavatele) Pro mateřské školky je vyžadováno splnění více kvalitativních standardů než pro agentury zajišťující hlídání dětí v domácnostech: maximální počet dětí: –mateřská školka: 12 –hlídání dětí v domácnostech: 6 rozloha prostor určených na hraní v budově a venku: –mateřská školka: přesně určená plocha v m 2 –hlídání dětí v domácnostech: dostatečně velká plocha pedagogická praxe: –pro mateřské školky jsou stanoveny detailnější indikátory měření kvality než pro péči o děti v domácnostech 7

8