Seznámení se systémem profesního vzdělávání ve Francii Mgr. Jitka Dobřická, DVI, a. s. 6. listopad 2007, Ústí nad Labem Moderní formy péče o zaměstnance.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Veřejné projednání květen 2006.
ECVET v Programu celoživotního učení
Kariérové poradenství
Další profesní vzdělávání, realizované prostřednictvím úřadu práce
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Rekvalifikace realizované Úřadem práce ČR a projekt UNIV 3
1 Opatření 1.1 JPD3 Rozšíření a zvýšení adresnosti aktivní politiky zaměstnanosti Úřad práce hl.m. Prahy 19.října 2004.
1 Grantové schéma Vyrovnávání šancí žen a mužů Národní vzdělávací fond.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7
ÚŘAD PRÁCE V JIHLAVĚ partner projektu „Budování rozvojového partnerství…“
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Celostátní síť pro venkov
Evropský sociální fond v ČR
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Evropský sociální fond a podpora zaměstnávání
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI globální grant OP VK Ing. Monika Čermáková Bc. Michal Hnízdo Porada ředitelů škol a školských zařízení.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Představení společnosti MARLIN, s. r. o
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Role škol v kariérovém poradenství z pohledu programu Euroguidance
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Kongresové dny 2010 Praha Národní vzdělávací fond, o.p.s. Středisko podpory poradenských služeb Ing. Zuzana Freibergová
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část obsahová Praha, 15. března 2006 Ing. Jarmila Modrá Národní vzdělávací.
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Informace o zahájení realizace operačních programů Cíle 1 OP RLZ - Aktuální stav MV RPS, 12. ledna 2005 Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor řízení.
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI)
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
1 prezentuje : Mgr. Helena Adamcová vedoucí odboru zprostředkování a poradenství Úřad práce v Liberci Postup resortu práce a sociálních věcí v oblasti.
OPERAČNÍ PROGRAM ZAMĚSTNANOST Podpora rovných příležitostí žen a mužů v Operačním programu Zaměstnanost Jihlava.
Individuální projekty MZ Globální granty Porada hlavních sester ČR Lékařský dům.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Středisko podpory poradenských služeb Národní vzdělávací fond, o.p.s. Opletalova Praha 1 Ing. Zuzana Freibergová
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
OKRESNÍ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA PŘEROV PROGRAMY PODPORY PODNIKÁNÍ Zaměřené na vzdělávání zaměstnanců a tvorbu nových pracovních míst OKRESNÍ.
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Střední odborné vzdělávání a trh práce „odpověď na demografický vývoj“
Podpora škol v rámci realizace dalšího vzdělávání v JMK
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Kariérové poradenství a podnikavost
Transkript prezentace:

Seznámení se systémem profesního vzdělávání ve Francii Mgr. Jitka Dobřická, DVI, a. s. 6. listopad 2007, Ústí nad Labem Moderní formy péče o zaměstnance – dobrá praxe

Seznámení se systémem profesního vzdělávání ve Francii Kontext: - legislativní podpora konceptu celoživotního vzdělávání -propojenost subsystémů odborného vzdělávání pro mládež, dospělé a nezaměstnané -aktivní podpora malých a středních firem Nástroje podpory: 1) organizace OPCA (Schválená inkasní paritní organizace) -alokace finančních zdrojů k realizaci vzdělávání zaměstnanců -distribuce finančních prostředků malým a středním firmám v regionu - firemní poradenství v oblastech: ● identifikace vzdělávacích potřeb ● nastavení efektivní HR politiky ● čerpání prostředků z fondů EU l

Seznámení se systémem profesního vzdělávání ve Francii - návrhy směrnic a inovačních postupů zacílených na podporu konceptu celoživotního vzdělávání - 75 organizací OPCA v celé Francii 2) koncept DIF = individuální právo zaměstnance na vzdělávání ● nárok na 20 hodin/rok tréninku/vzdělávání ● získávání nových dovedností, prohlubování specializace ● dobrovolná aktivita, nutná dohoda se zaměstnavatelem ● trénink/vzdělávání v pracovní době ● náklady na mzdy zaměstnanců hrazeny z prostředků OPCA

Seznámení se systémem profesního vzdělávání ve Francii Aktéři profesního vzdělávání: partnerství veřejných autorit /stát a regiony/ a sociálních partnerů/zástupci odborových organizací a zaměstnavatelé/ Proč veřejné autority? -regulace a standardizace systému vzdělávání Proč sociální partneři? -efektivní alokace finančních prostředků odrážející potřeby zaměstnanců i zaměstnavatelů Cílová skupina: -zaměstnanci firem -uchazeči o zaměstnání

Cíl: ● zvýšení atraktivity malých a středních firem ● zvýšení adaptability a flexibility zaměstnanců ● zvýšení konkurenceschopnosti firem ● podpora zaměstnanosti v rámci regionů Seznámení se systémem profesního vzdělávání ve Francii

Reformy systému profesního vzdělávání ve Francii 1. období ● počátek implementace konceptu celoživotního vzdělávání v korporátním sektoru ● zavedení povinných příspěvků firem na vzdělávání zaměstnanců 2. období DIF koncept = právo jedince na vzdělávání a trénink ● nárok na přerušení/ukončení pracovního poměru – potřeba dalšího vzdělávání ● zachování pracovní pozice ve firmě v rámci stejné kvalifikace ● finanční kompenzace během tréninku (70% výše platu) Seznámení se systémem profesního vzdělávání ve Francii

3. období ● povinnost zaměstnavatelů vzdělávat vlastní zaměstnance ● navýšení prostředků na vzdělání formou povinných daňových odvodů 4. období standardizace vzdělávacích institucí - separace vzdělávacích institucí a organizací spravujících finanční prostředky určené k realizaci vzdělávání 2004 Zákon o celoživotním vzdělávání - modifikace konceptu DIF – vzdělávání více zaměřeno na rozšíření kompetencí v rámci vlastní specializace

Mgr. Jitka Dobřická, DVI, a. s. Děkuji za pozornost.

Vzdělávání zaměstnanců v příkladech dobré praxe mezinárodní spolupráce Martina Vexlerová, ASPRA, a. s. 6. listopad 2007, Ústí nad Labem Moderní formy péče o zaměstnance – dobrá praxe Mezinárodní zastoupení partnerů z ČR, IT, DE, FR a PL

Příklad dobré praxe - Francie GRETA, Lower Normandy, France – celoživotní vzdělávání dospělých

Region Lower Normandy, FR Rozloha: km2 Populace: obyvatel Hlavní město: Caen

Popis aktivity Kontext DAFCO regionální koordinátor organizační sítě GRETA součástí rektorátu krajského zastupitelství Ministerstva školství GRETA asociace odborných středních škol pro vzdělávání dospělých zajišťuje vzdělávací program dospělých v rámci regionu působí na otevřeném trhu (4 samostatně působící sítě GRETA v regionu) Cílová skupina Zákazníci - organizace veřejného i privátního sektoru, poskytovatelé dotací (kraj, zaměstnavatelé, OPCAs, atd.) Příjemci - uchazeči o zaměstnání, zaměstnanci z úředních i dělnických pozic, jednotlivci

Popis aktivity Cíl Zajišťování státem podporovaných forem celoživotního vzdělávání Délka trvání, metodologie 35-letá zkušenost a fungování asociace Greta Poskytování vzdělávacích a poradenských aktivit Výsledky Roční obrat GRETA v regionu Lower Normandy – 11 mil. Euro (65% státních financí, 35% privátní sponzoři) 250 stálých zaměstnanců 700 externích expertů na částečných úvazcích

Vyvinuté nástroje Systém spolupráce organizací privátního i veřejného sektoru Systém spolupráce s agenturami zajišťující recruitment mladých uchazečů Vzdělávací programy: Rozmanité způsoby zajištění kvalifikace a vzdělávání (profesně odborné vzdělávání) Rekvalifikační programy Rozvoj osobnosti i kompetencí Další činnosti: Psychologické, profesní i kariérové poradenství Stanovení kompetencí, ověření získaných dovedností Spolupráce s úřady práce

Proč je to dobrá zkušenost? 1.Analýza Analýza individuálních potřeb jednotlivců i společností Analýza potřeb regionu (ročně změna 33% služeb) 2.Silné stránky Velká kapacita nabídky individuálního přístupu ke specifickým požadavkům Flexibilita a adaptability k požadavkům regionu Kompletnost služeb 3.Možné bariéry Závislost na kapacitě sítě státních odborných středních škol 4.Podpora na národní úrovni Podpora zaměstnanosti v regionu Poskytnutí specifické odbornosti (např. podpora zachování tradičních řemesel)

Transfer zkušeností Komplexnost spolupráce odborných středních škol s externími poradci, psychology, zaměstnavateli, atd. Podpora změny regionu i společností Podpora řešení individuálních problémů jedinců např. závislostí – coaching programy sociální integrace a zaměstnanosti

Martina Vexlerová vedoucí týmu mezinárodní spolupráce ASPRA, a.s. Na Pankráci 26, Praha partner projektu „Outplacement pro velké podniky “ Děkuji Vám za pozornost.