Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Odpovědnost za škodu - zaměstnanec Ročník:3. Datum vytvoření:únor.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr Ročník:3.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Paměti – dělení podle činnosti paměťové buňky.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Smlouvy Ročník:1. a 2. Datum vytvoření:listopad.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma: Podmínky sjednané mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem.
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Soustava soudů v ČR Ročník:1.a 2. Datum vytvoření:červen.
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Právní ochrana občanů Ročník:1. a 2. Datum.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast: Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Plánování pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Personální práce.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Trestní právo Ročník:1. a 2. Datum vytvoření:listopad.
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Orgány činné v trestním řízení Ročník:1.
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Další možnosti skončení pracovního poměru Ročník:3. Datum.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Paměti – úvod, základní pojmy Ročník:3. Datum.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ZAKLADNI.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Pohyb zaměstnanců v podniku Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Demultiplexery Ročník:2. Datum vytvoření:únor.
Digitální učební materiál
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Manželství Ročník:1. a 2. Datum vytvoření:prosinec.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Racionální lomená funkce.
Zsv. Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanické kmitání Téma:Periodické pohyby, kmitavé pohyby.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Metody získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Organizace montážního procesu Ročník:2. Datum vytvoření:prosinec.
Digitální učební materiál
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_NÁRODNÍ.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Ekonomika – základní pojmy.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výrobní faktory CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Statky a služby CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Autor: Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast: Ekonomika Tematická oblast: Zaměstnanci Téma: Význam pracovní síly v pracovním procesu Ročník: 3. Datum vytvoření: listopad 2012 Název: VY_32_INOVACE_09.3.01.EKO Anotace: Práce, pracovní síla, pracovní proces, činitelé pracovního procesu, kvalifikace. Metodický pokyn: Inovativnost materiálu je zvýšena možností aktivního zapojení žáků pomocí interaktivní tabule. V digitální podobě je možné využít struktury Smart Artu nejen k výkladu, ale i k interaktivnímu ověření znalostí žáků, v tištěné podobě slouží i k písemnému zkoušení. Při závěrečném opakování je použito animací. Prezentace je primárně určena pro výklad v hodině, ale díky své názornosti může být využita i k samostudiu a pro distanční formu vzdělávání. Materiál vyžaduje použití multimediálních prostředků – PC, dataprojektoru, popř. interaktivní tabule.

VÝZNAM PRACOVNÍ SÍLY V PRACOVNÍM PROCESU

hmotné i nehmotné statky, které se používají k práci VÝROBNÍ FAKTORY přírodní zdroje půda nerostné bohatství lesy voda vzduch kapitál hmotné i nehmotné statky, které se používají k práci práce

Pracovní proces Pracovní proces – je tvořen pracovními činnostmi, které spolu souvisejí, navazují na sebe a vedou k vytvoření statku nebo poskytnutí služby. Příklad: V krejčovské dílně si pan Novák nechal ušít košili. Krejčí si musí ke zhotovení košile promyslet a vykonat následující činnosti: zvolit druh materiálu, nastřihnout látku, sešít jednotlivé díly, vyzkoušet jednotlivé díly, dokončit a vyžehlit.

Činitelé ovlivňující pracovní proces ČINITELÉ PRACOVNÍHO PROCESU Lidský činitel člověk vykonávající práci Věcný činitel hmotný statek, používaný člověkem při práci

Práce vzniká užitím pracovní síly. a) užitím v pracovním procesu se pracovní schopnosti spotřebovávají a je nutné je obnovovat b) člověk v pracovním procesu získává nové zkušenosti, znalosti, dovednosti Závěr: člověk prací vytváří statky, služby a mění i sám sebe.

= cílevědomá činnost člověka Lidská práce = cílevědomá činnost člověka duševní fyzická Cíl: vytvořit statky a služby k uspokojování jejich potřeb.

fyzické schopnosti člověka opracovat dřevo ušít šaty ošetřit zlomenou nohu opravit automobil duševní schopnosti člověka znalosti získané ve škole, na internetu, na školeních, kurzech, stážích

Pro vykonávání odborné práce člověk potřebuje: odborné znalosti praktické dovednosti Kvalifikovaná pracovní síla vytváří kvalitnější (dokonalejší) statky a služby. Výchovou, vzděláváním a praxí člověk dosáhne kvalifikace. Odborné znalosti Praktické dovednosti Morální vlastnosti KVALIFIKACE

Úkoly k procvičení 1) Jaký význam má pracovní síla v pracovním procesu? Pracovní síla je jedním z výrobních činitelů, spolu s kapitálem a přírodními zdroji. 2) Jaký druh práce převažuje u pracovníka, který vykonává profesi: pilot, instalatér, malíř pokojů, truhlář, učitel. pilot – duševní práce instalatér – fyzická práce malíř pokojů – fyzická práce truhlář – fyzická práce učitel – duševní práce

Úkoly k procvičení 3) Jaký je cíl pracovního procesu? Cílem pracovního procesu je vytvořit nový statek nebo poskytnout službu. 4) Zamyslete se nad tím, jak podnik přispívá ke zvyšování kvalifikace svých zaměstnanců. Podnik svým zaměstnancům zajišťuje odborné časopisy, stáže, kurzy, semináře.

Úkoly k procvičení 5) Odhadněte, jakou kvalifikaci bude potřebovat zaměstnanec: zaměstnanec vzdělání praxe lékař kuchař instalatér zaměstnanec vzdělání praxe lékař VŠ odborné semináře kuchař SOU odborná praxe instalatér

Použité zdroje: KLÍNSKÝ, Petr, MÜNCH, Otto a Danuše CHROMÁ. EKONOMIKA: Ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy. Vydání třetí. Praha: EDUKO nakladatelství s.r.o., 2012 ISBN 978-80-87204-65-8. KLÍNSKÝ, Petr a Otto MÜNCH. EKONOMIKA pro obchodní akademie a ostatní střední školy. Vydání páté. Praha: EDUKO nakladatelství s.r.o., 2012 ISBN 978-80-87204-60-3. Klipart – dostupný pod licencí Microsoft Office 2003 na WWW: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/