Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Metody získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Metody získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec."— Transkript prezentace:

1 Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Metody získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec 2012 Název:VY_32_INOVACE_09.3.06.EKO Anotace: Získávání pracovníků, formulace pracovní nabídky, druhy komunikačních kanálů. Metodický pokyn: Inovativnost materiálu je zvýšena možností aktivního zapojení žáků pomocí interaktivní tabule a aktivních odkazů. Při závěrečném opakování je použito animací. Prezentace je primárně určena pro výklad v hodině, ale díky své názornosti může být využita i k samostudiu a pro distanční formu vzdělávání. Materiál vyžaduje použití multimediálních prostředků – PC, dataprojektoru, popř. interaktivní tabule.

2 METODY ZÍSKÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ

3 Podnik musí mít jasnou představu:  o pracovním místě  o názvu pracovní pozice  o začlenění do firemní struktury  o náplni práce  o ohodnocení

4 Podnik musí volit komunikační kanály správně, nesmí zapomínat na dobrou image firmy. Formulace pracovní nabídky musí být :  jasná  přesná  zajímavá  nediskriminující

5  úřad práce  doporučení od zaměstnanců a známých  vlastní zájem uchazečů  inzerce na vlastním webu  pracovní veletrhy (burzy práce)  inzerce – tisk, vývěsky, časopisy, letáky, billboardy

6  nabídka práce od personálních agentur www.sprace.cz www.jobs.cz  úřad práce - www.nabidky-prace.cz/urad- prace-kladnowww.nabidky-prace.cz/urad- prace-kladno  MPSV - http://www.portal.mpsv.czhttp://www.portal.mpsv.cz

7 Aktivně může pracovní místo hledat i sám uchazeč o práci.  vytvoří nabídku pro budoucího zaměstnavatele  rozešle nabídky vybraným firmám Klady: nemusí se omezit na nabídku ze strany podniku Zápory: finančně, časově náročné, pracné, není zaručen úspěch

8 1) Na koho se nejčastěji podnik obrací při získávání pracovníků z volných zdrojů? úřad práce doporučení od zaměstnanců a známých vlastní zájem uchazečů inzerce na vlastním webu pracovní veletrhy (burzy práce) inzerce – tisk, vývěsky, časopisy, letáky, billboardy

9 2) Víte, kde ve vašem městě sídlí úřad práce? Ano, u autobusového nádraží.

10 Jste pracovník reklamní agentury. Vaším úkolem je vytvořit návrh na bilboardovou upoutávku obsazení pracovní pozice instalatér (elektrikář…) pro soukromou firmu XY. Úkol: Vypracujte návrh na čtvrtku formátu A 3.

11 KLÍNSKÝ, Petr, MÜNCH, Otto a Danuše CHROMÁ. EKONOMIKA: Ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy. Vydání třetí. Praha: EDUKO nakladatelství s.r.o., 2012 ISBN 978-80-87204-65-8. KLÍNSKÝ, Petr a Otto MÜNCH. EKONOMIKA pro obchodní akademie a ostatní střední školy. Vydání páté. Praha: EDUKO nakladatelství s.r.o., 2012 ISBN 978-80-87204-60-3. Klipart – dostupný pod licencí Microsoft Office 2003 na WWW: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/ http://office.microsoft.com/cs-cz/images/ Fotografie z archivu autorky.


Stáhnout ppt "Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Metody získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec."

Podobné prezentace


Reklamy Google