Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klíčové kompetence Kompetence k učení Kompetence k řešení problémů Kompetence komunikativní Kompetence sociální a personální Kompetence.
Advertisements

Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Výhody & nevýhody tvorby Projektu podpory zdraví vzhledem k tvorbě Školního vzdělávacího programu Tomáš Blaha SZÚ Praha 2005.
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Týmová práce v družstvech v Projektu Já, občan
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Soubor vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot Kompetence potřebuje každý jedinec pro své osobní naplnění a rozvoj, pro.
Projekt: Slované a Velká Morava
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
Rozvoj klíčových kompetencí
Vzájemná hospitační činnost
Gramotnost: definice pojmu
PŘEDSTAVENÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY VYUŽÍVAJÍCÍ ICT PRO ŽÁKY Vypracovala: Ilona Plocková.
a rámcové vzdělávací programy pro základní vzdělávání
Projekt vznikl dřív e n e ž tvorba ŠVP Samostatná akce Studentské rady (žákovského orgánu na škole ) Pokrývá průřezové téma osobní a sociální výchova.
Rozlišení rovinných útvarů a těles - matematika Jaroslava Broumová - ZŠ Školní Nové Město nad Metují, Metodické pokyny pro učitele Předmět:
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Ročníková práce Závěrečná práce e-learningového kurzu ICT technologie a jejich využití v práci učitele 2. stupně a v dalším rozvoji jeho profesních kompetencí.
Klíčové kompetence Komentovaný přehled v IKT pro 2.st. ZŠ Vladimír Klír.
(komentovaný přehled)
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Zdravá škola.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Pravěkým umělcem - výtvarná výchova Martina Dostálová - ZŠ K
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
2. přednáška Klíčové kompetence. RVP ZV normativně stanovuje pouze obecný rámec základního vzdělávání a umožňuje školám profi1ovat se pomocí školních.
Matematika v předškolním vzdělávání
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Průřezová témata klíčových kompetencí
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
JAK TVOŘÍME UČEBNÍ TEXTY PRO ŠVP NA ZŠ LIBEREC, LESNÍ
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
U ČÍME SE UČIT Zavádění klíčové kompetence k učení do škol Jan Jersák.
Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Geometrical shapes - matematika Mgr. Jana Horáková - ZŠ Brno, Antonínská 3 Metodické pokyny pro učitele Předmět: matematika Jazyk: AJ Jazyková úroveň:
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
Didaktika přírodopisu 2
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Structures, tunnels - zeměpis Růžena Dryeová - ZŠ SNP HRADEC KRÁLOVÉ Metodické pokyny pro učitele Předmět: zeměpis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Experimentální výuka na I. stupni ZŠ Mgr. Radim Pikner.
KOMPETENCE PRO ŽIVOT versus KLÍČOVÉ KOMPETENCE. Kompetence pro život Soubor vědomostí, dovedností a postojů. To co chce zaměstnavatel od zaměstnance (tedy.
Rámcový vzdělávací program (RVP) školní vzdělávací program (ŠVP) Zpracoval: Bc. Hromčík Adam Fakulta sportovních studii.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Tělesná výchova v rámcovém vzdělávacím programu Klára ročková
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
1. Vyhledej na internetu loga různých firem, zhodnoť je a porovnej
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Vývoj motýla Vnímání.
První zkušenosti s evaluací
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Model intenzivní podpory
Dobroty z vajec podoblast.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11

Kompetence řídit automobil Znalost Schopnost zná dopravní značky rozezná barvy zná pravidla silničního provozu odhadne vzdálenost DovednostPostoj naučí se řadit dodržuje rychlost koordinuje pohyby končetinami nikoho neohrožuje

Klíčové kompetence Kompetence k učení Kompetence k učení Kompetence k řešení problémů Kompetence k řešení problémů Kompetence komunikativní Kompetence komunikativní Kompetence občanská Kompetence občanská Kompetence sociální a personální Kompetence sociální a personální Kompetence pracovní Kompetence pracovní

Kompetence k učení Žák si umí vybrat vhodný způsob učení. Žák si umí vybrat vhodný způsob učení. Vyhledává a třídí informace a propojuje je. Vyhledává a třídí informace a propojuje je. Operuje s termíny, znaky, symboly. Operuje s termíny, znaky, symboly. Samostatně pozoruje a experimentuje. Samostatně pozoruje a experimentuje. Poznává smysl a cíl učení, plánuje si učení. Poznává smysl a cíl učení, plánuje si učení.

Kompetence k řešení problémů Promyslí a naplánuje způsob řešení Promyslí a naplánuje způsob řešení problému. problému. Vyhledává informace, objevuje různé Vyhledává informace, objevuje různé varianty řešení. varianty řešení. Užívá při řešení různé postupy (nejen ty, Užívá při řešení různé postupy (nejen ty, které se naučil ve škole). které se naučil ve škole). Je schopen obhájit postup práce. Je schopen obhájit postup práce.

Kompetence komunikativní Souvisle a kultivovaně se vyjadřuje v ústním Souvisle a kultivovaně se vyjadřuje v ústním i písemném projevu. i písemném projevu. Naslouchá druhým. Naslouchá druhým. Rozumí různým typům textů, obrazových Rozumí různým typům textů, obrazových materiálů, gestům, zvukům… materiálů, gestům, zvukům… Využívá ICT. Využívá ICT.

Kompetence sociální a personální Účinně spolupracuje ve skupině. Účinně spolupracuje ve skupině. Podílí se na vytváření příjemné atmosféry v Podílí se na vytváření příjemné atmosféry v týmu. týmu. Oceňuje zkušenosti druhých a respektuje Oceňuje zkušenosti druhých a respektuje různá hlediska. různá hlediska. Vytváří si pozitivní představu o sobě samém. Vytváří si pozitivní představu o sobě samém.

Kompetence občanské Respektuje přesvědčení druhých lidí. Respektuje přesvědčení druhých lidí. Je si vědom svých práv a povinností ve škole Je si vědom svých práv a povinností ve škole i mimo školu (i když není pod dohledem). i mimo školu (i když není pod dohledem). Zapojuje se do kulturního dění, soutěž Zapojuje se do kulturního dění, soutěž sportovních aktivit. sportovních aktivit. Chápe základní ekologické souvislosti Chápe základní ekologické souvislosti chová se ekologicky. chová se ekologicky.

Kompetence pracovní Používá bezpečně a účinně materiály a vybavení. Používá bezpečně a účinně materiály a vybavení. Nosí pomůcky. Nosí pomůcky. Udržuje pořádek na pracovním místě. Udržuje pořádek na pracovním místě. Dokončí svou práci. Dokončí svou práci. Dodržuje vymezená pravidla. Dodržuje vymezená pravidla. Chrání své zdraví a zdraví druhých. Chrání své zdraví a zdraví druhých. Své znalosti a zkušenosti použije ve své Své znalosti a zkušenosti použije ve své profesním zaměření. profesním zaměření.

Systém hodnocení na ZŠ Jablunkov ŠVP ZŠ Jablunkov, kapitola 6 – Hodnocení žáků a autoevaluace školy ŠVP ZŠ Jablunkov, kapitola 6 – Hodnocení žáků a autoevaluace školy Příloha č. 1 školního řádu: „ Hodnocení žáka“ v jednotlivých předmětech na ZŠ Jablunkov ( Příloha č. 1 školního řádu: „ Hodnocení žáka“ v jednotlivých předmětech na ZŠ Jablunkov ( Hodnotící archy jednotlivých předmětů Hodnotící archy jednotlivých předmětů (k nahlédnutí u každého vyučujícího). Sebehodnocení „Výsledky mého učení pro život“ – pololetně se sebehodnotí každý žák. Sebehodnocení je součástí předmětového portfolia. Sebehodnocení „Výsledky mého učení pro život“ – pololetně se sebehodnotí každý žák. Sebehodnocení je součástí předmětového portfolia.

Způsoby hodnocení žáka Žák je hodnocen podle dosažené úrovně KK v jednotlivých předmětech a ročnících známkou Žák je předem seznámen s hodnocením KK, orientuje se v pojmech. Žák je hodnocen podle dosažené úrovně KK v jednotlivých předmětech a ročnících známkou Žák je předem seznámen s hodnocením KK, orientuje se v pojmech. Známku z předmětu tvoří hodnocení učitelem – 90% a sebehodnocení žáka – 10%. Známku z předmětu tvoří hodnocení učitelem – 90% a sebehodnocení žáka – 10%. Učitel zaznamenává výsledky plnění kompetencí do hodnotícího archu pomocí stupnice 1 – 5 nebo znaků +, +/- a -, které vyjadřují žákovy znalosti, schopnosti, dovednosti, postoje a jeho pokrok. Učitel zaznamenává výsledky plnění kompetencí do hodnotícího archu pomocí stupnice 1 – 5 nebo znaků +, +/- a -, které vyjadřují žákovy znalosti, schopnosti, dovednosti, postoje a jeho pokrok.