Řízení změn Vedení změn.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Projektové řízení Modul č.1.
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Systém včasného varování pro odhalení symptomů krize stavebního projektu Ing. Michal Vondruška K126.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Charakteristika řízení
Systémové pojetí manažerské práce
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Podnikatelské organizace (firmy, podniky, popř. jejich dílčí části) tvoří součást sociálně ekonomické struktury společnosti. Z tohoto hlediska je pro.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Proč strategický management?. Geneze strategického managementu Období ? Plánováníkrátkodobédlouhodobéstrategické strategický.
Historické etapy vývoje managementu
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Finanční analýza.
Prosperita organizace
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU PS 2014 / 2015 SPRÁVNÍ FUNKCE Ladislav Blažek.
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Výrobní faktory v podniku
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Personální plán pro podnikatelský plán
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Téma 13: Finanční plánování
Model struktury strategického managementu
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Společenská odpovědnost a školy
Assessment centrum.
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Zpracovala Ing. Lenka Hřibová, říjen 2017
Ekonomika malých a středních podniků
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Řízení změn Vedení změn

Jak reagujeme na změnu Změny se odehrávají ve všech oblastech lidského společenství, i v lidech samotných, jedná se o permanentní vývojový proces s positivními či negativními projevy změn, s omezenými či dalekosáhlými vlivy na společnost

Jak reagujeme na změnu Postoj ke změnám: Reaktivní – jedinci či celé skupiny reagují na události (projevy změn) až když přijdou – když už se jich dotýkají. Což je ve většině případů opožděná reakce, vyvolávající mnohem vyšší objem nákladů na náhradu ztracené pozice a vzniklých škod Proaktivní – změny jsou cílevědomě připravovány – plánovány , pokud možno v předstihu ( „o krok vpředu“), tak aby nedocházelo k nečekaným, či krizovým situacím Ignorování změny – pasivní resistence, resp. omezení činnosti na míru nezbytně nutnou – často mylná naděje, že změnu lze přečkat bez úhony

Jak reagujeme na změnu Řízení změn je složitý a komplexní proces. Každá změna by měla být řízena a přitom chápána jako proces (souvislý, resp. celostní řetězec aktivit). Jinak může dojít ke ztrátám či zničení dosavadních tržních či společenských pozic, majetku, k neřízeným - negativním převratům v chování subjektů.   Řízení změn je vázáno na žádoucí úroveň pochopení podstaty a specifických rysů změny, což umožní určit cíle řešení a rovněž metodické přístupy a nástroje řízení. Řízení změn je složitý a komplexní proces.

Úspěšnost realizace změny je podmíněna dodržením následujících zásad : Příprava na změnu SUCCESS – podmínky úspěchu Úspěšnost realizace změny je podmíněna dodržením následujících zásad :

Příprava na změnu S – (Shared vision) - Sdílená vize U – (Uderstand the organisation)- Porozumnění organizaci C – (Cultural alignement) – Soulad s podnikovou kulturou C – Communication) – Komunikace E – ( Experienced help where necessary) – Pomoc zkušených lidí v případě potřeby S - (Strong leadership) – Silné vedení S – (Stakeholder buy-in) – Získání všech, jichž se změna týká

Příprava na změnu- podmínky úspěchu Principy SUCCESS S – sdílená vize Management musí zajistit, aby bylo jasně vyjádřeno, kam se lze pomocí změny posunout vyjádření cíle změny musejí všichni rozumět

Příprava na změnu- podmínky úspěchu Principy SUCCESS U - porozumění organizaci Management musí provést analýzu společnosti, určit její klíčové charakteristiky a aspekty, kterým je nutné se věnovat zvláštní pozornost

Příprava na změnu- podmínky úspěchu Principy SUCCESS C – soulad s podnikovou kulturou Management musí zajistit, aby realizace změny probíhala způsobem podobným tomu, jak se podnikové aktivity běžně provádějí

Příprava na změnu- podmínky úspěchu Principy SUCCESS C - Communication Management by měl začít komunikovat s pracovníky podniku co nejdříve komunikovat vždy, když je co říci

Příprava na změnu- podmínky úspěchu Principy SUCCESS E - pomoc zkušených lidí v případě potřeby Management by měl používat zaručené a vyzkoušené metody, protože jedině projekt změny probíhat podle jeho očekávání a nebude přinášet nepříjemná překvapení. Pokud bude při přípravě změny zapotřebí externí pomoci, , není možno ji odmítat kvůli obavám z vývoje změny

Příprava na změnu- podmínky úspěchu Principy SUCCESS S - Silné vedení Je důležité, aby změnu viditelně podporoval silný a vlivný jedinec a byl jejím sponzorem. Sponzor musí být zaměřen na jediný cíl – na úspěšné dokončení projektu změny.

Příprava na změnu- podmínky úspěchu Principy SUCCESS S - získání všech, jichž se změna týká Zaměstnanci Dodavatelé Akcionáři Zákazníci Vláda Externí investoři Management taktický a operativní

Příprava na změnu- překážky změny Jakákoli změna bude mít dopady na fungování společnosti Než bude zahájena realizace změny, je zapotřebí se soustředit na 2 faktory, které spolu těsně souvisí Podnikovou kulturu Lidské zdroje ve firmě

Příprava na změnu- překážky změny Výzkumy pomáhají identifikovat závažné překážky při realizaci změn Pořadí podle závažnosti Odpor zaměstnanců Nevhodná podniková kultura Nesprávná – nevhodná komunikace / plán Nedotažení změn do konce Nedostatečný souhlas vedoucích pracovníků se strategií Nedostatečné dovednosti managementu Viz Jones, str.43

Příprava na změnu Potlačení překážek bránících změně Překonávat bariéry získáním lidí Pochopení podnikové kultury Připravenost na změnu Získávat podporu lidí

PODNIKOVÁ KULTURA Způsoby, jakými se podnikové děje v dané společnosti odehrávají … provádějí Pravidla ( vymezení prostoru) pro uvažování o tom co je přijatelné a co nikoli Zjevná i skrytá pravidla, zvyky, normy chování

PODNIKOVÁ KULTURA Projevy podnikové kultury Styl oblékání Postoje, chování Styl kanceláří, pracovišť a rozmístění pracovnách prostředků Typy podnikových budov Typy zaměstnanců Styl práce Viz str.46

PODNIKOVÁ KULTURA Klíčové prvky Minulost podniku Vlastnictví a jeho historie Oblast působnosti Mise Lidé Styl vedení IT/IS Viz str.47

Typy podnikové kultury MOC zvětšuje se směrem ke středu, obdobně jako vibrace v pavučině je v rukou jedinců v centru (př.: vlastníci malé firmy) Rozhodnutí jsou přijímána relativně snadno, ale nemusí být vždy správná Podmínka úspěšné realizace změny: získat podporu centrálního vedení

Typy podnikové kultury ROLE….“řecký chrám“ Je založena na funkcích_rolích (dělbě řídící práce) Je běžná v podnicích, kde komunikace „proudí“ zdola nahoru (v různé míře), ale nikdy nebo jen zřídka napříč společností Základem je stabilita podniku Pokud je ohrožena, „chrám“ se hroutí

ROLE….“řecký chrám“ Podmínky úspěšné realizace změny: Změna řídící struktury zvýšení kvality kompetentnosti managementu podniku Vedení řízení lidských zdrojů komunikace shora dolů a napříč organizací Odstranit tlak od základů jednotlivých sloupů nahoru pod střechu důsledek nekompetentosti managementu

Typy podnikové kultury ÚKOL …… vlivy proudí „v síti“napříč a dolů organizační strukturou Možnosti: ve firmě funguje projektové řízení je zaměřena na splnění úkolu organizační struktura je dostatečně volná Poradenské firmy Inovační společnosti

Typy podnikové kultury ČLOVĚK ….“souhvězdí“ Každý jedinec v rámci podnikatelského subjektu má své místo Řízení takové společnosti je obtížné Inovativní společnosti zabývající se komercionalizací výsledků vědeckého výzkumu Podmínky úspěšnosti realizace změny Získat pro změnu naprosto všechny pracovníky

Podmínky úspěšné realizace změny Typ : ÚKOL Podmínky úspěšné realizace změny Je nezbytné získat manažery, odpovědné za klíčová rozhodnutí při plnění úkolů, řízení projektů (vlastníky procesů; vedoucí týmů v projektech) Zároveň je nutno získat podporu většiny ostatních zainteresovaných pracovníků