Komunikace a informace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prezentační manažer Kapitola 2.0 (První prezentace)
Advertisements

Levým tlačitkem můžeš přecházet mezi snímky
Co je to uživatelské menu? Ve WinBase si můžeme ke každé aplikaci vytvořit vlastní menu, které po otevření nahradí standardní menu WinBase. Toto uživatelské.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: únor 2012,
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
…potom klepněte na zástupné symboly a přidejte vlastní obrázky a titulky. Vyberte rozložení…
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Úvod do obsahů j pak stisknutím F5 nebo kliknutím na Prezentace > Od začátku spusťte kurz. Na panelu zpráv klikněte na Povolit úpravy, Pokud se videa kurzu.
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Komunikace.
KRUM INVEST a. s. Ing. Pavel Kopačka
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
Perioda raného mládí Ondřej Turek 1A. Dělení  Raný školní věk (mezi 6-7. a 8-9.)  Střední školní věk (mezi 8-9. a rokem)
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Mimika (co jste tím chtěli říci)
Komunikační dovednosti
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Prezentaci pro vás připravily:. Součástí této prezentace bude pravděpodobně diskuse, jejíž výsledkem budou akce. Pomocí aplikace PowerPoint lze navržené.
Komunikace a informace „Schopnost prezentace, představí sebe a oddíl“ Zásady kvalitní prezentace Jan-Iáček-Konečný , Vídeň.
1 Průběh řešení: Postupuje úkol podle časového plánu? Jaké je konečné datum úkolu? Jaké jsou konečné odhady nákladů? Porovnání stavu s jinými způsoby řešení.
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Matematika a její aplikace
1/ Na liště Prezentace Zvolím nastavit prezentaci. 2/ Zvolím Typ prezentace 3/ Napíši, které chci zobrazit snímky 4/ Zvolím předvádění s animací nebo.
Komunikace. Komunikace Komunikace je přenos nejrůznějších informačních obsahů v rámci komunikačních systémů Komunikace je přenos nejrůznějších informačních.
Komunikace a prezentace KOPRD
Cílená zpětná vazba Metody pro reflexi v EV.
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ Obhajoba BP.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
Součástí této prezentace bude pravděpodobně diskuse, jejíž výsledkem budou akce. Pomocí aplikace PowerPoint lze navržené akce zaznamenávat v průběhu prezentace.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Zásady efektivní komunikace
Jak prezentovat Dana Hlaváčková.
© 2012 Microsoft Corporation. Všechna práva vyhrazena. Přidání kontaktu Seznam kontaktů vám zjednodušuje komunikaci a umožňuje zjistit stav a kontaktní.
KOMUNIKACE.
Součástí této prezentace bude pravděpodobně diskuse, jejíž výsledkem budou akce. Pomocí aplikace PowerPoint lze navržené akce zaznamenávat v průběhu prezentace.
Využití GIS v hydrometeorologické stanici Součástí této prezentace bude pravděpodobně diskuze, jejíž výsledkem budou akce. Pomocí aplikace PowerPoint lze.
III. TYPOLOGIE PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY A) Diagnostika neformální – mikrodiagnostika - průběžné diagnostikování: vědomostí, dovedností, názory, představy,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 13– ZVUK V PREZENTACI. Název školy:
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Pedagogická komunikace 8. lekce: Proxemika
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Komunikace učitele se žáky
Komunikace.
5 tipů pro zjednodušení práce
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Jak definovat novou organizaci, se kterou budete pracovat
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ Karviná Autor: Bc.Balonová Soňa
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Levým tlačitkem můžeš přecházet mezi snímky
VY_12_INOVACE_Rů_I_11 Popis uměleckého díla
Levým tlačitkem můžeš přecházet mezi snímky
Komunikace neverbální (poznámky pojmoslovné)
Transkript prezentace:

Komunikace a informace Součástí této prezentace bude pravděpodobně diskuse, jejíž výsledkem budou akce. Pomocí aplikace PowerPoint lze navržené akce zaznamenávat v průběhu prezentace. V zobrazení Prezentace klepněte pravým tlačítkem myši. Vyberte příkaz Poznámky lektora. Vyberte kartu Akce. Zapisujte průběžně akce. Klepnutím na tlačítko OK toto pole zmizí. Tak bude na konci prezentace automaticky vytvořen snímek Akce, který bude obsahovat vaše poznámky. Komunikace a informace Kompetnece: „Je schopen komunikace, umí se vhodně oblékat i vystupovat (verbálně, neverbálně, písemně).“

Komunikace a informace Cíle: Komunikační trychtýř Dělení osobní komunikace Příjem informace Popisný a hodnotící jazyk Parafrázování Komunikační chování

Informace & komunikace? Co si všechno představíš pod pojmem komunikace? Jaké metody komunikace tě napadají? Kde komunikaci nejvíce používáš ve svém oddíle?

Komunikační trychtýř Co já vím Co mohu říci Co chci říci Co řeknu Co protějšek slyší Co chce slyšet Co pochopí ztráta Pro co se rozhodne

Komunikační trychtýř Všichni víme, že ke ztrátě dochází Všichni víme, že to nefunguje Obviňujeme z toho zpravidla toto druhého Z toho plynoucí ponaučení Nelze mít druhému za zlé, že nechápe Argumenty často selhávají (to, co přijde jako logické nám, druhému logické přijít nemusí) Začít je třeba tam, kde je ten druhý – připojit se jeho úrovni Nerozumět hned bývá užitečné

Základní dělení komunikace Verbální ? Neverbální ? Nonverbální ?

Příjem informace (? % vnímáš) Zrak ? 85% Sluch ? 10% Hmat ? 5% Čich ?

Příjem informace (? % vnímáš) Zrak ? 85% Sluch ? 10% Hmat ? 5% Čich ?

Tipy a rady: Musím být vidět Oblečení je velmi důležité Úsměv je potřeba  Příjem je: Slova 7% Hlas 38% Řeč těla 55%

Popisný a hodnotící jazyk Z výzkumů vyplývá, že žáci se cítí méně ohroženi, méně se u nich projevují sebeobranné postoje a ochotněji se zapojují do učebních činností, když pracují s učiteli, kteří se soustavně vyjadřují popisným způsobem, než při práci s těmi, v jejichž řeči je slyšet mnoho posuzování. Při popisném vyjadřování vykresluje mluvčí situaci, chování, dosažený výsledek nebo pocit. Při posuzujícím vyjadřování se chování dosažený úspěch nebo osoba klasifikuje (zařazuje). Posuzování osoby je pro atmosféru spolupráce obzvláště zhoubné.

Příklady: 1. a)     Paní učitelka Galandáková se obrací k Mileně, která právě skočila do řeči Filipovi, a říká: „Ty jsi ale nevychovaná, že takhle skáčeš do řeči!“ b)     Pan učitel Železný se otáčí k Pepíkovi, který právě skočil do řeči Kateřině, a říká „Když mluvíš, Pepíku, nemohu se soustředit na to, co říká Kateřina.“ 2. a)     Čtyřletý Tomáš ukazuje paní učitelce Matáskové svůj výkres. Ta zvolá: „Ty zelené a hnědé barvy na tvém obrázku mi připomínají les!“ b) Čtyřletá Karolína ukazuje paní učitelce Noskové jeden ze svých obrázků. Paní Nosková zvolá:“No, to je nádhera, Karolínko, to je krásné obrázek! Ty jsi výborný umělec!“

Popisný a hodnotící jazyk Popisný jazyk: Objektivní záznam Konkrétně popisuje to, co se skutečně stalo (aby to bylo zřejmé i tomu, kdo danou situaci neviděl) Popisujeme to, co jsme viděli či slyšeli Jazyk hodnotící: Každou situaci navíc rozšíří o svůj subjektivní pohled, názor, dojem, představu Popisujeme, co si myslíme, co cítíme

Komunikační chování: Objektivní popis : Upadla jí taška. Potom nastoupil do autobusu. Subjektivní popis: Když jí upadla taška, prošel kolem ní bez povšimnutí. Interpretace (výklad): Přestože jí upadla taška, dělal, že nic nevidí a rychle nastoupil. Hodnocení (soud): Zachoval se jako drzý a nevychovaný hulvát. Individuální zobecnění: Je to drzý a nevychovaný hulvát. Skupinové zobecnění: Dnešní mládež jsou drzí a nevychovaní hulváti.

Parafrázování Slyšet Poslochat Naslouchat Parafrázování A – druhá osoba, B – já  A: Argument (tvrzení) B: Zopakujeme (jestli tomu rozumím,…) B: Můj Argument (tvrzení) A: Zopakujeme

Komunikace a informace Důležité: Komunikační trychtýř Dělení osobní komunikace Příjem informace Popisný a hodnotící jazyk Parafrázování Jan Konečný jan.konecny@gmail.com Vídeň 29.3.2008