Priorita Lidské zdroje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní soustava povolání
Advertisements

Knihovnické profese v NSP a NSK
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Nový způsob financování RF od roku 2004 Vít Richter Národní knihovna ČR tel , mobil Praha
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Národní soustava kvalifikací Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Setkání se členy Svazu obchodu a.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Výsledky Analýzy mzdové, věkové a vzdělanostní struktury pracovníků knihoven v ČR 2003 – 2004 Zlata Houšková Pardubice listopad 2005.
Vize zaměstnavatelů o nastartování systému CŽU Model SR, NSP, NSK a zákon č. 179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
ESF V ČR OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Martin Sycha Konference UNIV 2 KRAJE Ostrava Další vzdělávání v ČR.
Společným postupem sociálních partnerů k přípravě odvětví na změny důchodového systému Knihovnické profese v NSP Havlíčkův Brod, Zlata Houšková.
Národní soustava povolání a úloha Sektorových rad
Národní soustava kvalifikací Metodika naplňování NSK doplněné a upravené vydání Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Národní soustava povolání III Konference Národní soustava povolání - moderní nástroj světa práce Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání Systém ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání podle zákona č. 179/2006 Sb.
Možnosti celoživotního vzdělávání pro knihovníky
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Knihovnické profese v NSP
Projekt K2 Klíčová aktivita Metodická podpora uznávání neformálního vzdělávání Mgr. Daniela Havlíčková, garantka Ing. Zuzana Kratinohová, odborná pracovnice.
Role projektu „Klíče pro život“ v podpoře práce s dětmi a mládeží.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Dalším vzděláváním k uspokojení požadavků zaměstnavatelů a k uplatnění na trhu práce Celoživotní učení - Kroměříž, Projekt je spolufinancován.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji - Klíčové aktivity projektu a jeho úloha v rámci současného vzdělávacího systému ČR přednáší.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Národní soustava povolání. Národní soustava povolání  Popis světa práce v ČR: otevřená, veřejně dostupná databáze.
Organizační struktura
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
STAV VÝVOJE A VYBRANÉ SOUVISLOSTI NÁRODNÍ SOUSTAVA KVALIFIKACÍ STAV VÝVOJE A VYBRANÉ SOUVISLOSTI.
Koncepce celoživotního vzdělávání knihovníků
K NIHOVNICTVÍ NA FF UK V P RAZE : VYDRŽÍME ? více otázek než odpovědí Barbora Drobíková
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Personální plán pro podnikatelský plán
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Národní soustava kvalifikací: Zaměstnanci dle představ a potřeb zaměstnavatelů Konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března 2014.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Pracovníci ve zdravotnictví a řídící pracovníci ve zdravotnictví - resortní analýza potřeb pracovníků jednotlivých profesí a oborů s výhledem do roku 2015.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání (179/2006 Sb.) Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání.
Praha, Sekce vzdělávání Zlata Houšková.
Role MŠMT a Národní rady pro kvalifikace v procesu tvorby, posuzování a schvalování NSK Monika Pokorná.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Společným postupem sociálních partnerů k přípravě na změny důchodového systému Posilování bipartitního dialogu (BIDI 2) Praha, Sekce vzdělávání.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Systém sociálních služeb a sociální práce - stávající stav a návrhy změn Seminář APSS ČR, 15. – , Chotoviny Mgr. David Pospíšil ředitel Odboru.
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Praha, Sekce vzdělávání Zlata Houšková
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
Organizační struktura
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
BP KULTURA Ing. Dana Smetanová, SKIP ČR
Transkript prezentace:

Priorita Lidské zdroje Zlata Houšková SKIP zlata.houskova@gmail.com

O čem budeme mluvit Lidé za pultem Co je v Koncepci Národní soustava povolání (NSP) Národní soustava kvalifikací (NSK) Celoživotní vzdělávání knihovníků (CŽV) Pár aktualit navíc

Lidé za pultem Nejsilnější a zároveň nejrizikovější faktor knihovny; dokáže odstranit a kompenzovat téměř všechny bariéry v knihovně, ale také největší bariéry pro uživatele v knihovně vytvořit Lidský faktor (=knihovník) se obvykle dost podceňuje, a přitom bývá nejčastější příčinou selhání i uznání, úspěchů i bariér… Vše je výsledkem působení lidí v knihovně, jejich kvalifikace a dalších kompetencí a vlastností

Lidé za pultem Jak nás vidí veřejnost, jaká je prestiž naší profese: Na jedné straně jako velmi vzdělané, chytré, informované. Ale je to pravda? Nedlužíme této pověsti něco? Jak jsme na tom se znalostí literatury, jak a CO čteme? Jak to prezentujeme a využíváme k posílení prestiže knihovny jako instituce veřejné služby? Na druhé straně jako chudé, ekonomické outsidery (nevhodné povolání pro perspektivu mladých…). Kdo v knihovně vlastně tedy pracuje? Viz Analýza…

Lidé za pultem Kdo to je Co mají znát Co mají umět Co mají znát z obecného Jací mají být

Knihovník Knihovník akvizitér Knihovník katalogizátor Knihovník pracovník správy fondů Knihovník v přímých službách* Referenční knihovník Knihovník správce digitální knihovny Knihovník v knihovně pro děti

Samostatný knihovník Samostatný knihovník akvizitér Samostatný knihovník katalogizátor Samostatný knihovník pracovník správy fondů Samostatný referenční knihovník Samostatný knihovník správce digitální knihovny Samostatný knihovník v knihovně pro děti Samostatný systémový knihovník Samostatný knihovník metodik

Knihovník specialista Knihovník specialista akvizitér Knihovník specialista katalogizátor Knihovník specialista pracovník správy fondů Referenční knihovník specialista Knihovník specialista správce digitální knihovny Systémový knihovník specialista Knihovník specialista metodik Knihovník specialista v knihovně pro děti

Co musí umět ? Podívejme se…

Lidé za pultem Komunikační dovednosti ve formě ústní, písemné i prostřednictvím ICT; znalosti principů komunikace s handicapovanými (v mnoha významech toho slova); empatie i asertivita, emoční inteligence; dodržování zásad etiky a etikety

Lidé za pultem Od knihovníka, zejména ve službách, se tedy dále očekává rychlost, přívětivost, ochota, vstřícnost, oproštění od předsudků, rovný přístup k uživatelům, kooperativnost v rámci instituce, systému knihoven i širším kontextu, fyzická dispozice k výkonu práce, kreativita, schopnost rychlého rozhodování, pečlivost, flexibilita, vytrvalost, přístup k práci, výkonnost, profesionalita, otevřenosti ke změnám a všechno to ostatní…

Co to tedy především znamená Nutnost odborného (a dalšího) vzdělání Nutnost trvalého inovování, prohlubování a rozšiřování profesní kvalifikace Navíc profesní kvalifikace nestačí; i dokonalý odborník potřebuje další kompetence a vlastnosti…

Zhodnocení lidských zdrojů Dobrý personální management Firemní kultura Interní PR Celoživotní vzdělávání knihovníků Motivace pracovníků – finanční i jiná Ztotožnění s posláním, úkoly, strategií knihovny

Priorita 19 – cíle Zvyšovat kvalifikační úroveň pracovníků knihoven s cílem adaptovat je na rychle měnící se odborné nároky jejich profese Na základě analýzy současného stavu zpracovat koncepci celoživotního vzdělávání pro oblast knihovnictví s důrazem na požadavky praxe  Koncipovat a zavést systém akreditovaného celoživotního vzdělávání profesionálních knihovníků a informačních specialistů 

Priorita 19 - cíle Pokračovat v podpoře zvyšování kvalifikace neprofesionálních pracovníků knihoven formou pořádání vzdělávacích aktivit  Zpracovat typové pozice knihovnických profesí v Národní soustavě povolání  Vytvořit profesní kvalifikace v rámci Národní soustavy kvalifikací  Periodicky proškolovat manažery knihoven v oblasti moderního řízení lidských zdrojů 

Akreditace vzdělávacích aktivit Akreditační proces na MK ČR: MK ČR zatím odmítá akreditovat knihovnické inovační a specializační kurzy s odůvodněním, že nemá legislativní oprávnění Nabízená varianta „záštity“ není pro potřeby systému postačující Další jednání a hledání možností Zakotvit některé oblasti v Knihovním zákonu? Novela KZ = velmi obtížný krok s dalším časovým horizontem…

Vzdělávací aktivity Vzdělávací aktivity různých subjektů probíhají jako dosud, bohužel se nezlepšuje (spíše naopak) jejich časová synchronizace a obsahová koordinace 

Knihovnické profese v NSP a NSK Národní soustava profesí (NSP, www.nsp.cz) Národní soustava kvalifikací (NSK, www.narodni-kvalifikace.cz)

Národní soustava povolání Prostřednictvím Sektorových rad monitoruje a eviduje požadavky na výkon jednotlivých povolání na trhu práce Sektorové rady pro všechny sektory národního hospodářství a jejich pracovní skupiny tvoří popisy požadavků pro jednotlivá povolání, typové pozice apod. Vzniká otevřená, všeobecně dostupná databáze povolání, která odráží situaci na trhu práce

Národní soustava povolání Zdroj informací pro oblasti lidských zdrojů a profesního vzdělávání ve všech stupních, posílení role zaměstnavatelů v těchto oblastech, základna pro budoucí mobilitu a flexibilitu na trhu práce v kontextu Evropské unie Společně s Národní soustavou kvalifikací přináší důležité informace o kvalifikačních požadavcích ve všech úrovních vzdělávání

Základní prvky katalogu NSP Povolání Typová pozice Menší jednotka práce

Základní prvky katalogu NSP Povolání (P): soubor souvisejících pracovních činností, vyžadujících soubor kompetencí, vyjadřuje společný kvalifikační základ souvisejících typových pozic a menších jednotek práce – př. KNIHOVNÍK Typová pozice (TP): soubor pracovních činností, vycházejících z obvyklé dělby práce, vyžadujících soubor kompetencí, obsahuje např. pracovní činnosti, průměrné výdělky, kompetence, zastřešující povolání a podřízené MJP – př. KNIHOVNÍK - KATALOGIZÁTOR Menší jednotka práce (MJP): část, specializace nebo průřezová součást typových pozic, popisuje specifická úzká zaměření prací existujících na trhu práce – př. JMENNÁ KATALOGIZACE MONOGRAFIÍ

Knihovník – hotovo Knihovník akvizitér Knihovník katalogizátor Knihovník pracovník správy fondů Knihovník v přímých službách* Referenční knihovník Knihovník správce digitální knihovny (připraveno) Knihovník v knihovně pro děti

Knihovník specialista Knihovník specialista akvizitér (2014) Knihovník specialista katalogizátor Knihovník specialista pracovník správy fondů (2014) Referenční knihovník specialista Knihovník specialista správce digitální knihovny (2015) Systémový knihovník specialista (2015) Knihovník specialista metodik (2015) Knihovník specialista v knihovně pro děti (2015)

Samostatný knihovník Samostatný knihovník akvizitér Samostatný knihovník katalogizátor Samostatný knihovník pracovník správy fondů (připraveno) Samostatný referenční knihovník Samostatný knihovník správce digitální knihovny (2013-4) Samostatný knihovník v knihovně pro děti (2013-4) Samostatný systémový knihovník (2014) Samostatný knihovník metodik (2014)

Schváleno Celková struktura: 23 typových pozic V r. 2012: zveřejněno 11 schválených typových pozic V r. 2013: hotovy 2 a připravují se 2 typové pozice V r. 2014 – 2015: zbývajících 8 typových pozic

Národní soustava kvalifikací Informační základna o soustavě celostátně uznávaných profesních kvalifikacích (PK) v ČR Legislativně zakotveno zákonem 179/2006 o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání a o změně některých zákonů (zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání) Systémový rámec pro počáteční i další vzdělávání a uznávání výsledků učení Most mezi vzděláváním a sférou výkonu práce

Národní soustava kvalifikací Obsahuje kvalifikační standardy seskupené do jednotlivých úrovní Obsahuje hodnotící standardy kompetencí každé PK a podmínky pro autorizované osoby Umožňuje srovnávání kvalifikací uznávaných v České republice s kvalifikacemi uznávaných v jiných evropských státech

Obory počátečního vzdělávání Model vazeb NSP a NSK 1:1 NSK NSP Povolání Typová pozice Menší jednotka práce Úplné kvalifikace Dílčí kvalifikace Další vzdělávání Jiné formy učení Obory počátečního vzdělávání 1:1 1:1

NSK – hotovo 2012 Návrhy profesních kvalifikací k typovým pozicím (před schválením na MŠMT): Knihovník katalogizátor Referenční knihovník Knihovník akvizitér Knihovník pracovník správy fondů Knihovník v přímých službách Knihovník v knihovně pro děti

NSK – hotovo 2013 Návrhy profesních kvalifikací k typovým pozicím (předloženo stvrzovatelům): Knihovník správce digitální knihovny (poslední PK z úrovně 4, tj. SŠ) Samostatný knihovník akvizitér Samostatný knihovník katalogizátor Samostatný referenční knihovník Samostatný knihovník správce fondu

Národní soustava kvalifikací 2014: dokončit úroveň 6 (VOŠ, Bc.): Samostatný knihovník v knihovně pro děti Samostatný knihovník metodik Samostatný systémový knihovník Samostatný knihovník správce digitální knihovny začít úroveň 7 (VŠ): Knihovník specialista akvizitér Knihovník specialista katalogizátor Knihovník specialista správce fondů Referenční knihovník specialista

Národní soustava kvalifikací 2015: dokončení zbývajících PK: Knihovník specialista v knihovně pro děti Knihovník specialista metodik Systémový knihovník specialista Knihovník specialista správce digitální knihovny

Národní soustava kvalifikací Náročný schvalovací proces: Odborný garant z Národního ústavu vzdělávání Stvrzovatelé Ministerstvo kultury ČR Národní ústav vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Mezitím vždy zapracování připomínek

Národní soustava kvalifikací Úplná profesní kvalifikace Knihovník (složená z profesních kvalifikací)

Pracovní tým Národní knihovna ČR SKIP Národní technická knihovna, Knihovna A. Švehly ÚZEI (specializované knihovny) Ústav informačních studií a knihovnictví FF UK v Praze Vysokoškolské knihovny Krajské knihovny Veřejné knihovny pověřené výkonem regionálních funkcí

Stvrzovatelé SKIP Sdružení knihoven Asociace knihoven vysokých škol Největší veřejná knihovna Krajské knihovny Menší veřejná knihovna Oborové školy

Pokračování Návaznost vzhledem ke koncepci: změny v Katalogu prací Změny v rekvalifikačních knihovnických kurzech a specializačních kurzech, standardizace, akreditace, vytvoření koncepce CŽV v oboru…

Koncepce celoživotního vzdělávání Analýza situace Analýza vzdělanostní a věkové struktury Analýza studijních programů formálního vzdělávání Analýza vzdělávacích programů neformálního vzdělávání  

Analýza 1 Analýza věkové, mzdové a vzdělanostní situace v knihovnách ČR http://knihovnam.nkp.cz/ Knihovnictvo stárne (téměř 40% knihovníků je ve věku nad 50 let, z toho téměř 10% nad 60 let) a většina setrvává v knihovně dlouhodobě V knihovnách pracují na knihovnických odborných místech především ne-knihovníci; nejpočetnější skupina = středoškoláci s ne-knihovnickým vzděláním; roste i počet vysokoškoláků s ne-knihovnickým vzděláním

Analýza formálního vzdělávání Analýza formálního vzdělávání (studijní programy oborových škol) se dokončuje VŠ: vysokoškolské v bakalářské i magisterské úrovni v denním i kombinovaném studiu na 3 univerzitách, doktorské studium na ÚISK VOŠ, SŠ: 2 specializované VOŠ, cca 8 středních škol studijní program realizuje (letos zrušily 2 školy), akreditován (a nerealizován) na více SŠ, zejména OA

Analýza formálního vzdělávání Hluboký pokles zájmu o obor na středoškolské úrovni Malý zájem absolventů oborových škol o nástup do knihoven Studijní programy pokrývají celou šíři oborové problematiky; úroveň absolventů jednotlivých škol je různá…

Analýza neformálního vzdělávání Pravidelně rekvalifikace: akreditované rekvalifikační knihovnické kurzy; resp. neakreditované základní knihovnické kurzy Stabilně část oborového jádra: neakreditovaný e-learning (katalogizace, akvizice NK ČR, ZKK MSVK, moduly RKK MZK, specializační kurzy KISK) Častěji opakované: akreditované kurzy pro školní knihovníky a některé specializační kurzy (neakreditované, spíše neprofilové) a kurzy ZPG (klesající frekvence)

Analýza neformálního vzdělávání Profilové kurzy: malá trvalá nabídka, většinou neakreditované, s výjimkou RKK Neprofilové kurzy: relativně velká nabídka neakreditovaných kurzů, a to i v e-learningu, některé pravidelně Nabídka jako celek spíše nekoncepční: kurzy nárazově, jednorázově, nesystematicky, nedostatečně pokrývají oborové jádro

Analýza neformálního vzdělávání Nadbytek vzdělávacích aktivit s negarantovanou kvalitou, nulová koordinace termínů Pro systém neformálního CŽV by se muselo zcela změnit: pravidelná (každoroční) dostupnost inovačních kurzů nezbytná (krajově minimálně 7 kurzů), rozšíření počtu rekvalifikačních kurzů, resp. ZKK

Principy koncepce CŽV Typy vzdělávání v systému Rekvalifikace: povinná pro všechny odborné knihovnické pracovníky bez oborového vzdělání (třídy 6-7 alespoň na úrovni ZKK 40 hod.(?); třída 8-11 na úrovni RKK (160 hodin?), vedoucí pracovníci od třídy 12 – PGS?); speciálně formulovat pro knihovny s 1 pracovníkem, nebo povinný RKK (KZ?)

Principy koncepce CŽV Typy vzdělávání v systému Specializační kurzy: nepovinné (rozhodnutí managementu knihovny)? Povinné od třídy 10? Klíč? Inovační kurzy: povinné (prezenční nebo e-learning, akreditované); třídy 6-7 po 5-8 letech?, třídy 8-9 po 5 letech?, třídy 10 a výše po 3-5 letech?; speciálně formulovat pro knihovny s 1 pracovníkem (KZ?) Kredity?

Principy koncepce CŽV Typy vzdělávání v systému Vzdělávání neprofesionálních knihovníků: nelze stanovit povinnost; ale trvat na 8 hodinách ročně dle standardu VKIS (KZ?), zaměřit na profilové vzdělávání s inovací!

Principy koncepce CŽV Vzdělávací instituce Oborové školy (garance formálního vzdělávání, rozvoj e-learningu…) Národní knihovna ČR, KI (garance publikování trendů, školení školitelů v krajích, školení „centrálních“ a nových témat, jednotnosti RKK a evaluačních metod…) Krajské knihovny (garance RKK, inovací a specializací pro knihovny v kraji…)

Principy koncepce CŽV Vzdělávací instituce Knihovny podílející se na výkonu RF a další knihovny (garance sledování vzdělanostní úrovně v rámci pověření v PK i nePK, školení nePK…) Ústřední knihovny sítí (= jako krajské knihovny pro sítě…) Ostatní (především doplňkové a specializační vzdělávání; nevylučuje se zásah do ostatních typů vzdělávání) Certifikace NSK

Principy koncepce CŽV Zaměření kurzů ve vazbě na typové pozice Požadavky na finance 

Principy koncepce CŽV Vyřešit rekvalifikace všech pracovníků na knihovnických pozicích do 10 let (?) Do dvou let po schválení koncepce CŽV zahájit proces inovačních kurzů (jedno-?denní)? Rekvalifikace – úhrady jako dosud? Specializace – úhrady jako dosud? Inovace (povinné) bezplatné (?) – dotace MK ČR (?) Kurzy pro potřeby PK Certifikace PK (autorizované osoby)

Posilování bipartitního dialogu Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů a odbory Společným postupem sociálních partnerů k přípravě na změny důchodového systému Prodloužení věku odchodu do důchodu – bude to ekonomicky i jinak náročné Kolik a jakých bude profesí, které budou problematické, co se bude dít (východisko = NSP)

Posilování bipartitního dialogu Změna pracovních nástrojů, pracovních podmínek, pracovního režimu, příprava tréninku na nové podmínky… Kolik to bude stát, jak to zorganizujeme apod. Vytvoření informovaného prostředí (vybrané organizace se zájmem o participaci) – informační workshopy, dotazníky, příprava „auditu“, demografické prognózy; relevantní data pro odvětví

Informace Zlata Houšková (vedoucí pracovní skupiny Knihovnické profese, předsedkyně Sektorové rady Kultura) GSM: +420-773-461-554 E-mail: zlata-houskova@gmail.com

Děkuji za pozornost!