Pro úspěch práce manažera a jím vedeného kolektivu je důležité i to, v jakém prostředí společně pracují, co je spojuje, jaké hodnoty a cíle sdílejí, jaká.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Rozpoznání motivačního ladění a motivační profil jednotlivce
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Z praktických zkušeností mnoha manažerů vyplývá, že vedoucí neuplatňuje ve všech situacích a ke všem podřízeným stejný styl řízení. Vlastní výběr a účinné.
Sociologie Sociologie je společenská věda, která zkoumá sociální život jednotlivců, skupin a společnosti.
Podnikatelské organizace (firmy, podniky, popř. jejich dílčí části) tvoří součást sociálně ekonomické struktury společnosti. Z tohoto hlediska je pro.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Klíčová otázka č. 4 Jak uskutečňovat komplexní sociální, zdravotní a další služby lidem bez domova? Potřeby lidí bez domova v procesu participace Eliška.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Pracovní vztahy.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Prezentace společnosti Metrostav a.s.
Strategické aliance Vypracoval: Jiří Slabý. Strategické aliance  Organizační forma, která pomáhá zajišťovat společnou kooperativní podnikatelskou činnost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_18.
KULTURA Jitka Nešněrová.
Denisa Parkosová červen 2008
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
Management and Marketing Firemní kultura a její změna
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ VII. přednáška
Lidé ve službách.
Firemní komunikace ( několik postřehů z praxe) PhDr. Pavel Beňo Práce a vztahy / Civilcourage TV Tel ;
Analýza makro a mikroprostředí
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
(komentovaný přehled)
NOVÝ KONTRAKT MEZI VĚDOU A SPOLEČNOSTÍ? Tereza Stöckelová Sociologický ústav AV ČR, v.v.i.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Psychologie II Sociální psychologie
Financování podniku VY_32_INOVACE_ aby mohl podnik fungovat, potřebuje prostředky na svou činnost (a to ještě před dosažením zisku)
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Lenka Zahradníčková
Téma: Světová náboženství
Poradenství v obecném řízení
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Předmět: Podnikový a personální management
MANAGEMENT - Pojetí managementu
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
FIREMNÍ KULTURA.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
FIREMNÍ KULTURA. Firemní kulturu tvoří řada zvyklostí, které se upevnily a stávají se normou každodenního chování zaměstnanců.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza interkulturního obchodního jednání mezi Čechy a Japonci Autor.
STRATEGIE ČIŽP Rob Bakx
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
e-Gov a přístupy k jeho hodnocení
Zpracovala Ing. Lenka Hřibová, říjen 2017
Transkript prezentace:

Pro úspěch práce manažera a jím vedeného kolektivu je důležité i to, v jakém prostředí společně pracují, co je spojuje, jaké hodnoty a cíle sdílejí, jaká pravidla chování přijímají, zda mají shodné názory na perspektivy další práce apod.. Jde o podmínky, které obvykle nazýváme podnikovou kulturou, či kulturou firmy.

V praxi podnikovou kulturu mohou spoluvytvářet např.:

Typické znaky projevu firmy (jejich objekty, symboly, … a další výrazné charakteristiky, které zachytí oko cizího návštěvníka)

Sdílené hodnoty (tradice, postupy a dlouhodobé cíle apod.)

Přístupy (k práci, ke spolupracovníkům, k cílům firmy, k inovacím, ke konfliktům)

Nepsané, obecně přijímané předpoklady chování uvnitř organizace i mimo ni (normy jednání se zaměstnanci, zákazníky apod.)

Značný vliv na formování, rozvoj a každodenní uplatňovaní kultury firmy mají její manažeři a obzvláště ti, kteří působí nejblíže první linii. Jsou totiž těmi, kdo svými postoji a názory mají největší šanci ovlivnit představy, přístupy a hodnoty těch, kteří jsou výsledky své práce nejblíže zákazníkovi. Jsou v první linii současně chápáni jako oficiální reprezentanti mínění, které zastává vedení firmy. Z tohoto pohledu je práce manažerů pro rozvoj kultury firmy opravdu klíčová.