PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Studentská inovace praxí Jana Mina ř íková, 5. NŠ-NJ.
Advertisements

Strukturované učení PROJEKT EU
Nové formy vzdělávání ve veřejné správě Závěrečná obhajoba mé práce Laňková Gabriela LAN0020.
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Maturitní zkouška z cizího jazyka Anglický a německý jazyk.
Vyučovací předmět Počítače Seznámit žáky s moderní informační a komunikační technologií a poznat její možnosti - PC, internet, mobilní telefon Umožnit.
Školní rok 2013/2014. Organizace výuky  Zahájení vyučování v 7:50 (ranní kruh)  Týdenní služba – tabule, květiny, sešity, pořádek ve třídě (vždy dvojice,
MATEMATIKA Inovativní metoda výuky č ročník učební obory, SOU
Rozlišení rovinných útvarů a těles - matematika Jaroslava Broumová - ZŠ Školní Nové Město nad Metují, Metodické pokyny pro učitele Předmět:
Učte se anglicky 4krát rychleji Úvod Dr. Arkady Zilberman *US Patent 6,341,958.
Stokorcový les Časový rozsah: 17 hodin – 2 hodiny – sledování filmu na interaktivní tabuli 1 hodina – četba příběhu + prohlížení materiálů od žáků 4 hodiny.
Klíčové kompetence Komentovaný přehled v IKT pro 2.st. ZŠ Vladimír Klír.
(komentovaný přehled)
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
TČ1 – Truhlář a Čalouník, 1. ročník, tříletý učební obor
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
Míchání barev - výtvarná výchova Mgr. Milena Coufalová - ZŠ Sv
Průřezová témata klíčových kompetencí
Základní socioekonomické údaje o Spojených státech amerických (basic socioeconomic fact about The United States of America). - zeměpis Mgr. Ivo Dedek.
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Projekt: Po stopách lovců mamutů PŘEDBĚŽNÝ CÍL Kognitivní: hravou formou seznámit žáky s historickým obdobím pravěku na našem území Afektivní: Emocionální: vlastním prožitkem a osobní
Geometrical shapes - matematika Mgr. Jana Horáková - ZŠ Brno, Antonínská 3 Metodické pokyny pro učitele Předmět: matematika Jazyk: AJ Jazyková úroveň:
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
Projekt do Výchovy ke zdraví
„Abych nemluvila jako tatar…“ Eva Hartmannová Iva Pecháčková Kdo má lepší příležitost naučit se anglicky?
Didaktika geografie.
Structures, tunnels - zeměpis Růžena Dryeová - ZŠ SNP HRADEC KRÁLOVÉ Metodické pokyny pro učitele Předmět: zeměpis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
Barbora Smetanová Kateřina Šauerová.  uměle připravený  směřující k získání dovedností a vědomostí  vázáný  krátkodobý  školní  společný  vícepředmětový.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Anotace Materiál je vhodný ke společné práci žáků 3.třídy jako opakování učiva o kalendáři a o čase. Opakování může být motivováno některou hrou, doporučuji.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Street art Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
PODZIM A LIDOVÁ SLOVESNOST Autor: Mgr. Ivana Tesařová
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
1. Vyhledej na internetu loga různých firem, zhodnoť je a porovnej
vložení – obrázek – (vyhledat logo) – vložit
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_33
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_18_AJ4
Konflikt, koření života
Práva dítěte Výchova k občanství
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Učíme se jinak.
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_31
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Posíláme dopis Věra Vernerová.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_36
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_16_AJ4
Odborník ve školní praxi
Vzorový projekt pro gymnázia
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Transkript prezentace:

PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny

Časová dotace, mězipředmětové vztahy Projekt bude probíhat 4 vyučovací hodiny Aj, v průběhu jednoho týdne Mězipředmětové vztahy: anglický jazyk, přírodopis, výtvarná výchova, hudební výchova

Pomůcky a metody Pomůcky: kalendář 2009, papíry, čtvrtky, pastelky, fixy, výpočetní technika, rozmanité druhy oblečení Metody, které jsou v projektu použity: metoda názorně demonstrační (módní přehlídka) metoda fixační (opakování formou hry) metoda aplikační (znalosti uplatňují při výrobě produktu – kalendáře)

Cíle a očekávané výstupy Místo, kde výuka probíhala: třída, učebna výpočetní techniky Cíle výuky: zopakování, procvičení a prověření znalostí žáků probíraného tématu, procvičení práce ve skupině Očekávané výstupy: rozumí obsahu a smyslu jednotlivých pojmů, využívá je v práci sestaví gramaticky a formálně správně krátký text aktivně se zapojí do jednoduché konverzace o daném tématu, odpoví na otázku Dílčí cíle: Žák pojmenuje dny, měsíce, roční období Žák pojmenuje různé druhy oblečení Žák pracuje ve skupině, poslouchá názor druhého a pomáhá skupině Žák pracuje s modely a pomůckami, pozorováním těchto předmětů zjišťuje nové informace

Rozvíjené kompetence Kompetence k učení vyhledává informace v knize a na internetu, třídí je a dává do souvislého sledu Kompetence komunikativní formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu se vztahem k osvojovaným tématům naslouchá jednoduchým promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně na ně reaguje Kompetence sociální a personální účinně spolupracuje ve skupině, podílí se společně s pedagogy na vytváření pravidel práce v týmu podílí se na vytváření příjemné atmosféry v týmu, v případě potřeby poskytne pomoc nebo o ni požádá přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, chápe potřebu efektivně spolupracovat s druhými při řešení daného úkolu Kompetence pracovní dodržuje bezpečnostní pravidla a udržuje pořádek v pracovním prostředí

Úvod – seznámení s tématem 1) Seznámení s tématem – diskuze se třídou 2) Žáci jsou rozděleni do čtyř skupin - každá skupina si vylosuje jedno z ročních období - metodou brainstormingu vytvoří pojmovou mapu ke každému ze svých měsíců (např. zima – prosinec, leden, únor) (žáci mohou používat veškeré materiály – knihy, sešity, časopisy, slovníky) 3) Podle pokynů učitele žáci v učebnici vyhledají text týkající se ročního období a aktivit, které v daném období mohou děti dělat a s pomocí dvojjazyčného slovníku ho ve skupině přeloží 4) V diskuzi skupiny shrnou získané informace

Práce ve skupině

Práce na PC Žáci si zábavnou formou procvičí, prohloubí a ověří svou znalost slovní zásoby a gramatiky prostřednictvím online cvičení a her na PC Žáci vyhledávají další informace na internetu

Práce na PC

Anglická píseň, módní přehlídka V úvodu hodiny si zopakujeme názvy oblečení s pomocí nástěnných obrazů Navážeme anglickou písní popisující holčičku, která se obléká v každém ročním období jinak Následuje módní přehlídka, při které žáci jako moderátoři popisují, co mají jejich spolužáci na sobě

Módní přehlídka

Práce s textem, výtvarné vyjádření Žáci ve skupině metodou diskuze zkompletují získané informace a s pomocí dvojjazyčného slovníku napíší krátký text, který charakterizuje měsíce, které si skupina vylosovala Každá skupina dostane tři čtvrtky - na každou z nich mají napsat název měsíce, nakreslit tabulku se dny tohoto měsíce, přepsat text charakterizující tento měsíc a výtvarně ho vyjádřit 3) Sebereflexe – po prohlédnutí veškeré práce jsme se s dětmi posadili do kruhu a krátce pohovořili o tom, která část projektu se dětem líbila, co je bavilo, co je nebavilo a proč

Výsledný produkt Výsledným produktem týdenní práce žáků byl kalendář, při jehož vzniku si děti užili mnoho legrace. Hravou formou se naučili nové slovní zásobě, kterou využili jak v projevu mluveném, tak psaném.