Integrovaný operační program (IOP) INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM a INTERGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚST IOP Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské nám. 6.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrovaný plán rozvoje města Náchod - problémová zóna u nemocnice na období Jednání Řídícího výboru Náchod,
Advertisements

SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Integrovaný plán rozvoje města Český Těšín „Revitalizace významně postižené městské části SVIBICE“ DOBRÝ DEN!
Integrovaný plán rozvoje města Nový Jičín pro Integrovaný operační program Sídliště Dlouhá Ing. Martin Krištof Řídící výbor IPRM Nový Jičín,
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Nová zelená úsporám 2013 možnosti využití výrobků f. DAFE-PLAST.
Integrovaný plán rozvoje města Chrudim
Regenerace sídliště Rochlice
PF02-14 Podprogram na podporu obnovy venkova pro rok 2014
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Občanské vybavení a služby Program rozvoje venkova ČR OSA III.
Integrovaný operační program (IOP) Dotační možnosti na zajištění bytů pro sociálně ohrožené skupiny obyvatel Dotační možnosti na zajištění bytů pro sociálně.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA STRAKONICE (= IPRM)
Výběr GP Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Integrovaný plán rozvoje města (IPRM) Integrovaný plán rozvoje města („IPRM“) Sekce regionální politiky a cestovního ruchu Integrovaný plán rozvoje města.
Integrovaný plán rozvoje města Náchod - problémová zóna u nemocnice na období Jednání Řídícího výboru Náchod,
Integrovaný operační program (IOP) INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚST v IOP Kritéria dle Nařízení komise (ES)1828/2006 čl.47 Hana Pejpalová Tel:
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA STRAKONICE (= IPRM)
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Odborná sekce Rady kvality ČR „Kvalita v průmyslu a stavebnictví“ Poradenské služby v programech Operačního programu Podnikání a inovace 5. ledna 2009.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Veřejné projednání Vstupní informace  Objednatel IPRM zóny: Město Náchod  Zpracovatel IPRM zóny: Centrum evropského projektování a.s., Hradec.
Integrovaný plán rozvoje města Kutná Hora 21. srpna 2007.
Program rozvoje venkova ČR OSA III
Integrovaný plán rozvoje města Liberec – Regenerace sídliště Rochlice Ing. Martin Čech – manažer IPRM 
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Integrovaný operační program (IOP) Ing. arch. Kamila Matoušková, CSc. INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚST v IOP Ing. arch. Kamila Matoušková, CSc. ředitelka.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
IPRM Náchoda – problémová zóna u nemocnice Jednání Pracovní skupiny
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Ostrava Pilotní projekty v IOP „Integrovaný přístup k řešení romské problematiky v sociálně vyloučených lokalitách“
1 INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA Děčín – Staré Město Připravte se na výzvu!
Opatření 2.2. Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech.
Program semináře: 1)Úvod, obecné informace o JPD 2 a výzvách (Mgr. Jakub Benda) 2)Změny ve 4. Výzvě (Mgr. Jakub Benda) 3)Informace o Prioritě 1 (Ing. Johana.
IPRM Náchoda – problémová zóna u nemocnice Seminář k 1. výzvě Města Náchoda pro podporovanou aktivitu 5.2b Regenerace bytových domů
Mgr. Zdeněk Semorád, náměstek ministryně MMR pro evropské programy
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
1 INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA Děčín – Staré Město Veřejné projednávání,
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM (IROP) - možnost získání FINANČNÍ PODPORY pro pořízení územně plánovacích dokumentů - alokace 46 mil. EUR 1.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Ing. Lucie Veselá.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Ministerstvo pro místní rozvoj Odbor politiky bydlení.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
1 Integrovaný plán rozvoje města – zóna Severní sídliště Seminář pro žadatele a příjemce IPRM - IOP
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA. Seznámení s IPRM do IOP.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 /iop Úvodní slovo Seminář pro předkladatele IPRM v.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Vyhodnocení realizace IPRM v IOP PRAHA.
Výzvy v rámci IROP Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Markéta Kupcová,
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
STÁTNÍ FOND ROZVOJE BYDLENÍ jednání Expertní skupiny manažerů IPRM Děčín Ing. Michal Pluta, ředitel Holdingového fondu SFRB.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Závěrečná zpráva o realizaci IPRM PRAHA.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚST v IOP INTEGROVANÝ PLÁN.
IPRM Kladno-Kročehlavy Aktuální stav realizace IPRM
Integrovaný plán rozvoje města Hodonín Seminář pro žadatele
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM Prioritní oblast 5– Národní podpora územního rozvoje Oblast intervence 5.2 Zlepšení prostředí v problémových sídlištích.
odbor politiky bydlení
Integrovaný plán rozvoje města Opava pro Integrovaný operační program
Seminář pro žadatele o finanční podporu 6. a
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
IROP – Obnova památek kulturního dědictví Šternberk,
Regenerace sídlišť Regenerace sídlišť Úprava veřejných prostranství
Transkript prezentace:

Integrovaný operační program (IOP) INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM a INTERGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚST IOP Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské nám Praha 1

Integrovaný operační program (IOP) IOP Oblast intervence 5.2. Zlepšení prostředí v problémových sídlištích Prioritní osa přispěje ke zlepšení kvality života v oblasti bydlení a zaměří se na : a)revitalizaci prostředí problémových sídlišť b)regeneraci bytových domů v těchto sídlištích Podmínkou pro čerpání je schválení IPRM

Integrovaný operační program (IOP) Oblast intervence 5.2. Zlepšení prostředí v problémových sídlištích 5.2.a) Revitalizace veřejných prostranství  úpravy sídlištního prostoru; parkové úpravy; výstavba, rekonstrukce a sanace dopravní a technické infrastruktury; budování, modernizace rekreačních a sportovních ploch atd.

Integrovaný operační program (IOP) 5.2.b) Regenerace bytových domů zateplení; odstranění statických poruch nosných konstrukcí; opravy konstrukčních nebo funkčních vad konstrukce domu; sanace základů; hydroizolace spodní stavby; opravy nebo rekonstrukce technického vybavení domů; výměny či modernizace lodžií, balkonů zajištění moderního sociálního bydlení při renovacích stávajících budov.

Integrovaný operační program (IOP) 5.2.c) Pilotní projekty  Projekty propojí aktivity regenerace domů s aktivitami sociálního začleňování : 3.1b Služby v oblasti sociální integrace v rámci IOP nebo OPLZZ 3.2 zaměřená na neinvestiční podporu romských lokalit  Typy intervencí: a) revitalizace veřejných prostranství b) regenerace bytových domů  Realizace v předem vybraných 7-10 lokalitách (14 měst uvedených v IOP)

Integrovaný operační program (IOP) Způsobilé výdaje  Způsobilé budou pouze do budov a veřejných prostranství nacházejících se na území problémového sídliště:  Renovace společných prostor bytových domů: rekonstrukce následujících hlavních konstrukčních částí budovy: střechy, fasády, oken a dveří ve fasádě, schodišť, vnitřních a vnějších chodeb, vstupních prostorů a jejich vnějších částí, výtahu; technických zařízení budovy; opatření ke zvýšení energetické účinnosti.  Poskytování kvalitního moderního sociálního bydlení prostřednictvím renovací nebo změny užívání stávajících budov, které jsou ve vlastnictví obce nebo neziskových subjektů.

Integrovaný operační program (IOP) Způsobilé výdaje  pořízení dlouhodobého hmotného majetku,  pořízení dlouhodobého nehmotného majetku,  nákup služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (% z celkových způsobilých výdajů bude stanoveno ve výzvě,  režijní a osobní náklady bezprostředně související s realizací projektu (max. do 10% celkových způsobilých výdajů projektu),  výdaje na povinnou publicitu projektů,  daň z přidané hodnoty u neplátců DPH,  daň z přidané hodnoty u plátců DPH, pokud neuplatňují nárok na odpočet daně na vstupu.  Výdaje musí být vynaloženy v souvislosti se zkvalitněním veřejných prostranství sídlišť a obnovou bytových domů problémových sídlišť.

Integrovaný operační program (IOP) Příjemci podpory  Aktivita 5.2a) : obce (zákon č.128/2000 Sb., o obcích)  Aktivita 5.2b) a 5.2c) : vlastníci bytových domů – vlastníky mohou být obce (zákon č.128/2000 Sb., o obcích), bytová družstva či další obchodní společnosti (zákon č.513/1991 Sb., obchodní zákoník), vlastníci jednotek sdružení ve společenství vlastníků jednotek podle zvláštního zákona (zákona č.72/1994 Sb., o vlastnictví bytů), další právnické a fyzické osoby vlastnící bytový dům (např. občanský zákoník)

Integrovaný operační program (IOP) IPRM Integrovaný plán rozvoje měst  Integrovaný plán rozvoje města obsahuje soubor časově provázaných akcí (projektů, případně integrovaných projektů), které jsou realizovány ve vybrané zóně města  Minimální finanční objem pro IPRM měst nad obyvatel je stanoven na 3 mil. EUR.  Minimální finanční objem pro IPRM měst od do obyvatel je stanoven na 2 mil. EUR.

Integrovaný operační program (IOP) IPRM do IOP Integrovaný plán rozvoje měst : Předkladatel IPRM : Města nad 20 tisíc obyvatel (jde o 62 největších měst ČR, bez hl.města Prahy, které zahrnují cca 32,4% z celkového počtu obyvatel ČR) Problémové sídliště :  souvislá plocha území města s více než 500-sty byty (tj.cca 1300 obyvatel); tato podmínka neplatí pro 5.2.c  problémovost je doložena vstupními kritérii viz další;

Integrovaný operační program (IOP) problémové sídliště Vybraná zóna tj. problémové sídliště vykazuje alespoň tři kritéria podle článku 47 Nařízení (ES) 1828/2006, z nichž dvě musí být kritéria uvedená pod písm. a) - h), a)vysoká míra chudoby a vyloučení, b)vysoká míra dlouhodobé nezaměstnanosti, c)neuspokojivý demografický vývoj, d)nízká úroveň vzdělání, e)vysoký stupeň kriminality a delikvence, f)obzvláště znečištěné životní prostředí, g)nízká míra hospodářské aktivity, h)velký počet přistěhovalců, etnických skupin a příslušníků menšin nebo uprchlíků, i)poměrně nízká úroveň hodnoty nemovitostí, j) vysoká energetická náročnost budov.

lll Vypsání kolové výzvy k předkládání žádosti do 1. kola pro IPRM do IOP vyhlašuje ŘO IOP Hodnocení přijatelnosti IPRM dle kritérií, proběhne na regionálních pracovištích Žádosti se předloží na ŘO IOP Schválení a oznámení o schváleném IPRM provede ŘO IOP Vypsání kontinuální výzvy k předkládání žádosti do 2. kola pro IPRM do IOP vyhlašuje ŘO IOP Žádosti se předloží na regionální pracoviště MMR Hodnocení způsobilosti k přípravě IPRM dle kritérií. Provádí ŘO IOP Vybráno k dopracování cca : IPRM měst nad 50 tisíc IPRM měst nad 20 tisíc Schválení a oznámení o schváleném IPRM provede ŘO IOP Začátek schvalování IPRM Ukončení schvalování IPRM Začátek realizace IPRM

Integrovaný operační program (IOP) Vypsání výzvy k předkládání návrhů IPRM 1. kolo  ŘO zveřejní kolovou výzvu, příručku pro zpracovatele, hodnoty referenčních hodnot pro problémové zóny.  Město navrhne zónu pro realizaci podpory podle tří vybraných kritérií ze souboru kritérií podle článku 47 nařízení Komise 1828/2006 pro oblast intervence 5.2. IOP. Zjistí a uvede, do jaké míry se liší hodnoty zóny od srovnávacích hodnot kritérií. odhadne do jaké míry se kritické hodnoty zóny zamýšleným IPRM zlepší, nebo jiné výsledky IPRM, vyčlení nebo najme alespoň jednoho manažera na plný úvazek na přípravu a realizaci IPRM, popř. zřídí řídící výbor IPRM, odhadne celkové uznatelné výdaje z IOP a určí míru účasti vlastních a soukromých zdrojů na realizaci IPRM, zváží integraci s jinými funkčními složkami území zóny k dosažení komplexních výsledků, odhadne poměr uznatelných výdajů na regeneraci bytových domů k revitalizaci veřejných prostranství, případně i na pilotní projekt pro romské obyvatelstvo.

Integrovaný operační program (IOP) ŘO IOP  ŘO IOP porovná navrhované zóny podle potřebnosti, zamýšlených výsledků a připravenosti města a sestaví pořadí zón ve dvou skupinách pro velká a střední města. Porovná jejich náklady s celkovou částkou pro oblast intervence a velikostní skupinu měst a vybere vhodné zóny.  Stanoví horní limit nákladů na realizaci jednotlivých IPRM.  Vybere cca zón ve velikostní kategorii měst nad obyvatel (celková částka dotací 94 mil. euro) a cca zón ve velikostní kategorii měst od do obyvatel (celková částka 132 mil. euro) celkem na období

Integrovaný operační program (IOP) Hodnocení způsobilosti k přípravě IPRM 1. KOLO 1.Potřeba a relevance problémové zóny 2.Personální zajištění přípravy a realizace IPRM 3.Míra spolufinancování projektů z IPRM plánovaných k realizaci z IOP ze strany města 4.Splnění integrovanosti 5.Poměr uznatelných výdajů na regeneraci bytových domů k uznatelným výdajům na revitalizaci veřejných prostranství

Integrovaný operační program (IOP) Vypsání výzvy k předkládání IPRM 2. KOLO – průběžně  ŘO IOP vyhlásí kontinuální výzvu k předkládání IPRM.  Město zpracuje IPRM pro vybranou zónu (z vlastních zdrojů) nejlépe komunitním způsobem plánování s vazbou na strategii rozvoje města, urbánní politiku a existující jiné programy rozvoje nebo regenerace města.  Město průběžně konzultuje přípravu IPRM s ŘO IOP. Město vytvoří organizační zabezpečení realizace IPRM a transparentní výběrový systém pro projekty. Indikativní seznam aktivit, právě tak jako organizační zabezpečení a systém výběru projektů, monitorování a hodnocení město uvede nebo popíše v IPRM. Aktivity financovatelné z jiných operačních programů (OP) nebo jiných intervencí IOP město uvede „pod čarou“. Přitom musí dodržet údaje z prvního kola.  Návrh IPRM projedná a schválí zastupitelstvo města.  Město odevzdá žádost na předepsaném formuláři a IPRM jako přílohu kdykoliv během roku od stanoveného termínu, ve stanovené struktuře na regionální pracoviště MMR.  ŘO IOP uzavře s městem dohodu o zabezpečení realizace IPRM a předávání dat o realizaci ŘO IOP.

Integrovaný operační program (IOP) Hodnocení IPRM – 2.KOLO Obecná kritéria přijatelnosti  aktivity IPRM jsou svým zaměřením v souladu s cíli dotčených oblastí podpory IOP,  harmonogram realizace aktivit IPRM je v souladu s časovým vymezením programového období ,  respektuje minimální a maximální hranici stanovenou pro celkový finanční objem projektů plánovaných k realizaci v rámci IPRM stanovenou v IOP,  nemá negativní vliv na žádnou z horizontálních priorit IOP.

Integrovaný operační program (IOP) Hodnocení IPRM – 2.KOLO Specifická kritéria přijatelnosti  problémové území řešené v IPRM je vymezeno na základě kritérií dle čl. 47 Nařízení Komise (ES) č. 1828/2006 a metodiky IOP;  území IPRM (problémové sídliště) je součástí města s celkovým počtem obyvatel 20 tisíc a více;  území IPRM (problémové sídliště) zahrnuje nejméně 500 bytů;  IPRM získal v hodnocení kvality stanovený počet bodů;  údaje v IPRM jsou shodné s daty hodnocenými v rámci 1. kola;  odpovídá pokynům nastaveným ve výzvě.

Integrovaný operační program (IOP) Hodnocení kvality 1. Hodnocení řídící struktury (schopnosti předkladatele) 1.1 Řídící struktura IPRM, personální, organizační a projektové zajištění úspěšné realizace IPRM ze strany předkladatele Zajištění systému řízení, koordinace a monitorování IPRM ze strany předkladatele IPRM.Hodnocení řídící struktury (schopnosti předkladatele) 2. Potřeba a relevance IPRM, partnerství 2.1 Soulad IPRM s cíli IOP, urbánní politiky a Metodickým pokynem. 2.2 Soulad IPRM s nadřazenými dokumenty (územní plán, regulační plán, Strategický plán rozvoje města, atp.) 2.3 Způsob přípravy a realizace IPRM, respektování principu partnerství a zapojení veřejnosti. 3. Finanční a ekonomické hodnocení IPRM, plnění indikátorů 3.1 Přiměřenost navrhovaných výdajů IPRM k splnění stanovených cílů, s ohledem na plnění plánovaných výstupů a výsledků. 3.2 Indikátory IPRM jsou shodné nebo dílčí k indikátorům IOP. Indikátory dopadů se vztahují ke kritériím výběru zóny. Dosažení určeného počtu bodů = Splnění podmínky přijatelnosti

Integrovaný operační program (IOP) Hodnocení kvality 4. Systém výběru projektů 4.1. Bodovací systém a transparentnost výběru projektů Zapojení partnerů Respektování cílů IOP. 5. Kvalita IPRM 5.1. Socioekonomická analýza zaměřená na společenskou, hospodářskou, environmentální a kulturní situaci zóny. Provázanost socioekonomické analýzy a SWOT analýzy Návaznost cílů IPRM na výsledky socioekonomické analýzy zóny a SWOT analýzy Zdůvodnění výběru problémové obytné zóny ve městě a tématu Zdůvodnění aktivit, návaznost na cíle IPRM, reálný věcný, časový a finanční harmonogram Zohlednění analýzy rizik. 6. Horizontální kritéria (vazba na horizontální cíle IOP) 6.1 Vliv IPRM na udržitelný rozvoj. (ŽP) 6.2 Vliv IPRM na rovné příležitosti. Dosažení určeného počtu bodů = Splnění podmínky přijatelnosti

Integrovaný operační program (IOP) Projekty připravené k předkládání do průběžné výzvy ŘO IOP na individuální projekty Po schválení IPRM město vyhlásí výzvu pro projekty dle cílů IPRM Schválení IPRM ŘO IOP Hodnocení kvality, Kontrola přijatelnosti a formálních náležitostí Kontrolu provedou RZ, ŘO IOP Projekty zkontroluje a oboduje na základě bodovacího systému schváleném v IPRM a vybere projekty k financování z IOP

Integrovaný operační program (IOP) Realizace IPRM Město vyhlásí výzvy pro projekty podle stanovených cílů, aktivit a stanoveného harmonogramu. Žadatelé vyplní žádost BENEFIT7, přiloží projekt a žádost předloží městu. Projekty musí splňovat stejné požadavky jako projekty předkládané přímo do operačních programů. Město u projektů provede administrativní kontrolu a kontrolu přijatelnosti, projekty oboduje a transparentním způsobem rozhodne o výběru. Seznam schválených projektů město poskytne ŘO IOP, který zajistí informování příslušných jiných ŘO OP pro projekty „pod čarou“. Všem schváleným projektům město vystaví potvrzení o schválení v rámci IPRM Město vyzve žadatele k předávání schválených projektů v oblasti intervence 5.2. IOP (s formulářem BENEFIT7) kontinuálně počínaje stanoveným termínem na Centrum pro regionální rozvoj (CRR) - zprostředkující subjekt IOP. CRR projekt zaregistruje, zkontroluje formální náležitosti a přijatelnost projektů. ŘO IOP pak vydá rozhodnutí o jejich financování Projekty předvybrané městem může ŘO IOP zamítnout pouze na základě formálních/technických nedostatků (např. nezpůsobilost výdajů, nedostatečný rozpočet, nedostatek finančních prostředků IOP).. Systém výběru projektů městem bude v rámci schvalování IPRM schválen ŘO IOP Bodovací systém a transparentnost výběrů projektů. Respektování principů rovných příležitostí a partnerství Respektování cílů IPO

Integrovaný operační program (IOP) Povinnosti města při realizaci IPRM Město : koordinuje předkládání projektů „pod čarou“ na příslušné ŘO OP a zprostředkující subjekty IOP podle jejich výzev. ŘO OP a zprostředkující subjekty IOP zajistí podle možností bodové zvýhodnění pro projekty v rámci IPRM do IOP, v souladu s usnesením vlády č.883/2007; sleduje a kontroluje realizaci projektů a celého IPRM a předává o nich zprávy a data ŘO IOP; hlídá finanční rámce a podíly: EU – státní rozpočet – zdroje města – soukromé zdroje, dále pravidlo N+3 resp. N+2, kontroluje výběrová řízení, pravidla veřejné podpory (zpočátku pravidlo de minimis, později bloková výjimka) a hospodářské soutěže. Dozírá na hospodárnost využití veřejných prostředků, synergii, chrání veřejné zájmy a zajišťuje, aby nedocházelo k nepřiměřeným ziskům; dohlíží, aby předkladatelé projektů plnili povinnosti vůči ŘO IOP a vůči ostatním ŘO OP; zpracovává monitorovací zprávy o realizaci IPRM pro ŘO IOP a zastupitelstvo města v sestavách pro 5.2. IOP, IOP jako celek nebo včetně všech projektů „pod čarou“. Přitom může využít dat z MSCentral prostřednictvím ŘO. Součástí zprávy bude přehled schválených a realizovaných projektů a plnění podmínek IPRM včetně indikátorů, dodržení harmonogramu a finančního plánu. (V případě neuspokojivého průběhu realizace IPRM může ŘO IOP případně pozastavit příjem dalších projektů v rámci daného IPRM.);.

Integrovaný operační program (IOP) Systém výběru projektů městem bude v rámci schvalování IPRM schválen ŘO IOP 1.Bodovací systém a transparentnost výběrů projektů 2.Respektování principů rovných příležitostí a partnerství 3.Respektování cílů IPO Při výběru projektů – účast zástupce ŘO IOP, RZ

Integrovaný operační program (IOP) Průběžná výzva ŘO IOP k předkládání individuální projektů Předpokládaný termín vyhlášení : 7/2008 Obecná kritéria přijatelnosti  žádost se vztahuje pouze na jednu oblast intervence IOP,  projekt je svým zaměřením v souladu s cíli a aktivitami příslušné oblasti intervence  projekt odpovídá pokynům nastaveným v příslušné výzvě,  projekt respektuje minimální a maximální hranici celkových způsobilých výdajů a povolené období v případě, že tyto hranice byly pro danou oblast intervence případně příslušnou výzvu stanoveny,  projekt nemá negativní vliv na žádnou z horizontálních priorit IOP  žadatel splňuje definici příjemce u příslušné oblasti intervence a vymezení v příslušné výzvě. Specifická kritéria přijatelnosti : projekt je součástí IPRM schváleného ŘO IOP (nebo ŘO ROP) projekt do aktivity 5.2.c bude realizován v problémové zóně, kde byla zahájena realizace projektu z IOP oblasti intervence 3.1. a nebo z OP LLZ oblasti intervence 3.2. uznatelnost výdajů rozpočet s adekvátní kalkulací celkových uznatelných výdajů projektu Projekty budou předkládány na CRR, které provede kontrolu

Integrovaný operační program (IOP) Kontrola formálních náležitostí Zjišťuje se, zda: žádost byla podána v předepsané formě (v elektronické podobě, vytištěná, počet výtisků), verze elektronické i tištěné žádosti jsou (dle kontrolního znaku) shodné, tištěná žádost je podepsána statutárním zástupcem žadatele, v žádosti jsou vyplněny všechny předepsané a požadované údaje, jsou doloženy všechny povinné přílohy a ty jsou v požadované formě (včetně očíslování), povinné přílohy obsahově splňují příslušné náležitosti. Kontrolu provádí CRR

Integrovaný operační program (IOP) Hodnocení kvality projektů  U projektů, které splní formální kontrolu a kontrolu přijatelnosti se neprovádí vlastní hodnocení kvality projektu. Vlastní hodnocení projektu provádí nositel IPRM prostřednictvím hodnotících kritérií. Hodnotící kritéria budou součástí systému výběru projektů, který schvaluje ŘO IOP v rámci schvalování IPRM.  Projekty předvybrané městem může ŘO IOP zamítnout pouze na základě formálních/technických nedostatků (např. nezpůsobilost výdajů, nedostatečný rozpočet, nedostatek finančních prostředků IOP). Hodnocení provádí město

Integrovaný operační program (IOP) Hana Pejpalová Mail: Tel: Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské nám Praha 1