1 Regionální kancelář Svazu obchodu a cestovního ruchu České republiky pro…………………….kraj Regionální kancelář Svazu obchodu a cestovního ruchu České republiky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Sektorové dohody. 2 Co to je Sektorová dohoda? Sektorové dohody = unikátní nástroj sektorových rad umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů.
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Společný regionální operační program Priorita 1 Regionální podpora podnikání Opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech Priorita 2 Regionální.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
MSP v české ekonomice a dotační podpora z EU a státních prostředků.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Národní síť Místních akčních skupin České republiky v kontextu rozvoje venkova Olomouc František Winter.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
14. září Jihočeská hospodářská komora (JHK) byla založena JHK je sdružení podnikatelů, které působí nezávisle na politických stranách,
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
Sektorové rady RNDr. Zdeněk Somr viceprezident Hospodářské komory České republiky.
SVAZ PRŮMYSLU A DOPRAVY ČR AKTIVNÍ MOTIVACE ŽÁKŮ ZŠ = JISTOTA PRO BUDOUCNOST ŘEMESEL OLOMOUC
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
„Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech“
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Role měst a obcí v kohezní politice 23. června 2011 Ing. Dan Jiránek Předseda Svaz měst a obcí ČR.
Hospodářská komora hlavního města Prahy Partnerství je součást zdravého podnikání Prezentace pro Městskou část Praha 13.
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Hospodářská politika a zaměstnavatelské vztahy“ ve složení: Ing.
Společenská odpovědnost organizací
Krajský úřad Karlovarského kraje
Základní informace k aktuálnímu stavu finančních prostředků Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004.
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto SPL : „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
AutoSAP v období AutoSAP v období Co se nám podařilo 2.Kde je nutné pokračovat, zintenzivnit aktivity 3.Priority AutoSAP předpokládané.
Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační strategie Manfred Hellmich Inovace 2006 Praha 5. prosince 2006.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Konkurenceschopnost chemického průmyslu ČR Praha, 6. května 2010 © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Soukromý sektor v rozvojovém rámci po roce 2015 Ivan Voleš, poradce prezidenta HK ČR pro mezinárodní vztahy a člen Evropského hospodářského a sociálního.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Královéhradecký kraj – podpora podnikání Ing. Michal Pultar Hradec Králové,
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Regionální hospodářská komora Zlínského kraje Projekty přeshraniční spolupráce Kroměříž
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Transkript prezentace:

1 Regionální kancelář Svazu obchodu a cestovního ruchu České republiky pro…………………….kraj Regionální kancelář Svazu obchodu a cestovního ruchu České republiky pro…………………….kraj

2 Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR 2010 = 20. výročí založení Svazu (zákon č.83/1990 Sb.) nezávislé, lobistické a zájmové sdružení, reprezentující svazy, asociace, aliance a firmy všech velikostí z oblasti obchodu, pohostinství, cestovního ruchu zástupce zaměstnavatelů v odvětvovém sociálním dialogu a kolektivním vyjednávání = sociální partner zástupce zaměstnavatelů, uplatňující společně se Svazem průmyslu a dopravy ČR zájmy obchodu a cestovního ruchu v Radě hospodářské a sociální dohody reprezentant českého obchodu a cestovního ruchu ve vztahu k evropským orgánům, institucím a příslušným profesním organizacím územně strukturovanou organizaci, která prostřednictvím svých Regionálních kanceláří a Krajských zastoupení spolupracuje s územními samosprávami na sociálním a hospodářském rozvoji krajů

3 Politiky Svazu Zaměstnavatelská -sociální záležitosti: RHSD, legislativa (zákoník práce…) -sociální dialog: sociální partner, KSVS, bipartita Podnikatelská -podnikatelské prostředí (transparentnost, etika, odpovědnost firem) -podnikatelská legislativa (přiměřenost, srozumitelnost, potřebnost…) -podpora MSP (evropské fondy, legislativa – hodnocení dopadu) Profesní -rozvoj obchodu a cestovního ruchu -vliv na odborné předpisy a normy -bezpečnost a kvalita zboží a služeb, spotřebitelská problematika Sektorová -ochrana a prosazování zájmů obchodu a cestovního ruchu -osvěta k významu a pozici tržních služeb (terciární sektor) -zvyšování povědomí o obchodu a cestovním ruchu

4 Politiky Svazu Evropská -spolupráce s evropskými profesními svazy -spolupráce s rezortními ministerstvy na přípravě pozic ČR -připomínkování právních norem a jejich implementace v ČR Regionální -formování sítě krajských zastoupení a Regionálních kanceláří Svazu -spolupráce s krajskými úřady, komorami, podnikatelskými organizacemi -účast na sociálním a hospodářském rozvoji krajů (krajské tripartity) Vzdělávací a poradenská -nastartování, propagace a péče o Národní soustavu (NS) kvalifikací a NS povolání -příprava a realizace projektů z evropských fondů -odborná školení v rámci projektů

5 Zapojení Svazu Svaz je členem:  zaměstnavatelské delegace v RHSD  představenstva HK ČR  představenstva evropského svazu obchodu EuroCommerce  Řídícího a koordinačního výboru pro kohezní politiku  Podnikatelské rady při MPO  Rady kvality ČR  Koordinační skupiny pro bezpečnost potravin  řídí program Česká kvalita  Sdružení pro oceňování kvality  Statistické rady ČR  sdružení Korektní podnikání  Národní rady pro kvalifikace, NSK

6 Ze strategických cílů Zajišťovat, zvýrazňovat, zvyšovat, prosazovat: pozitivní image obchodu a cestovního ruchu povědomí o obchodu a cestovním ruchu a jejich roli v NH odpovídající respekt vůči potřebám tržních služeb jen tu regulaci, která stimuluje konkurenceschopnost a inovaci ve prospěch spotřebitele rovné podmínky podnikání pro obchod a cestovní ruch v rámci NH kvalitnější podnikatelské prostředí při omezování byrokracie korektní hodnocení problematiky dodavatelského řetězce potravin kvalitní normu pro cestovní ruch

7 Maloobchod v ČR obchod je druhým největším zaměstnavatelem v NH se 633 tis. zaměstnanci je mocným zdrojem tvorby HDP, na kterém se sám podílí 15% obdobně jako na celkové zaměstnanosti je na vysoké evropské úrovni i pokud jde o četnost moderních obchodních formátů a prodejní plochu na 1 obyvatele podílí se 20% na počtu aktivních MSP podniků v NH MSP podniky se podílí na počtu firem v obchodě více jak 95% poskytuje služby jak spotřebitelům, tak i dodavatelům zahrnuje celou řadu aktivit. Překážky, legislativa, administrativní bariéry v jakékoliv z těchto aktivit snižují produktivitu celého sektoru a zvyšují cenu pro spotřebitele je významnou součástí životního prostředí, urbanizací měst a obcí (venkovský prostor) a udržitelného rozvoje

8 Mýty o maloobchodu Převládá domněnka, že maloobchod je velmi jednoduchým podnikáním – prostě nic víc, než od někoho vzít zboží a prodat ho spotřebiteli. Nic jiného však nemůže být tak vzdáleno pravdě, jako že: –prodává nekvalitní zboží ( x cena) a klame spotřebitele –špatně se stará o své zaměstnance ( x zaměstnává všechny kategorie) –špatně se stará o venkov –vlastními značkami ničí značkové výrobce –má vysoké marže = „bere na hůl“ zemědělce a zpracovatele, atd. protože: –maloobchod je ve veřejném povědomí přítomen jako žádný jiný obor –každý zná (domnívá se) maloobchod ze své vlastní zkušenosti JE TŘEBA PŘEKONAT VŠEOBECNÉ SMÝŠLENÍ v tom smyslu, že: –maloobchod není pouze prodejna, kde se nakupuje a pokladna, kde se platí a obchodník výhodně nakupuje a ještě lépe prodává (nic více) JE TŘENA VYSVĚTLOVAT, ŽE JE TO MNOHOKRÁT VÍCE !!!

9 Požadavky Svazu na spolupráci se zákonodárcem využívat regulace jen pro nevyhnutelné případy = žádný zákon lepší než špatný přijímat jen transparentní a srozumitelnou legislativu = bez politikaření a „lidové tvořivosti“ nepřijímat normy tvrdší než vyžaduje evropská legislativa podporovat národní ekonomické zájmy s přihlédnutím k existenci jednotného trhu zvýrazňovat hospodářský a sociální rozvoj českých regionů napomáhat k odstraňování právních a administrativních překážek v podnikání před přijetím normy zásadně posoudit dopad na podnikatelské prostředí (RIA) i s ohledem na MSP zachovat pro vnitřní obchod co nejvíce liberální prostředí – je to ve prospěch spotřebitele napravit diskriminující a neřešitelnou situaci způsobenou v obchodních vztazích přijetím zákona č. 395/2009 Sb. o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužití = zrušit zákon a řešit v kontextu stávající legislativy napomoci s přijetím odpovídající a potřebné právní normy pro cestovní ruch nepřipustit povinnost zálohování PET lahví (ČR je v jejich likvidaci na prvním místě v EU) a eliminovat nesmyslnou povinnost vést stejný nápoj ve vratných lahvích (byť symbolicky) v případě, že je tento nápoj prodáván v PET lahvích usilujeme o přeřazení průvodců cestovního ruchu z volné do vázaných živností (novela ŽZ) a o vyjmutí obytných automobilů nad 3,5 tuny ze systému mýtného

10 Regionální kanceláře Svazu Sídlo RK:

11 Regionální politika Svazu Strategie podpora sociálního a hospodářského rozvoje kraje ve spolupráci s krajskými institucemi, HK ČR a zaměstnavatelskými a podnikatelskými organizacemi spolupráce s kraji v oblasti rozvoje tržních služeb (O + CR) k využití jejich potenciálu pro hospodářský růst a zaměstnanost zvýšit v krajích povědomí a informace o významu O + CR pro ekonomiku kraje přispět jako sociální partner v krajských tripartitách k řešení sociálních záležitostí a zaměstnanosti podporovat obchodní spolupráci na úrovni kraje (např. projekt Regionální potravina) zvýraznit pozici Svazu, který má svá zastoupení a Regionální kanceláře ve všech krajích

12 Regionální politika Svazu Cíle podpora rozvoje a zlepšování podnikatelského prostředí v oblasti O a CR podpora čerpání dotací ze SF a dalších grantů pro MSP - regionální úroveň aktivní účast v hospodářském rozvoji a sociálním dialogu kraje podpora zaměstnanosti rozvoj odborného vzdělávání v regionu (celoživotní učení, kvalifikace, rekvalifikace) aktivizace podnikatelů v O a CR + zvýšení jejich odborné informovanosti osvěta funkce Svazu a jeho významu pro zaměstnavatele a podnikatele

13 Priority Svazu při přípravě kohezní politiky podpora malého a středního podnikání v sektoru velko- a maloobchodu ke zvýšení jeho vnitřní i vnější konkurenceschopnosti a k zajištění udržitelnosti MSP v tomto odvětví uskutečnit census maloobchodní sítě pro detailnější zhodnocení jeho role a stavu v české ekonomice s cílem dynamizovat maloobchod jako důležitou složku oživení celé ekonomiky, další rozvoj tržních služeb a uspokojování spotřebitelských potřeb podpora rozvoje lidských zdrojů a vzdělanosti ve velko- a maloobchodu podpora rozvoje infrastruktury a služeb CR - podpora zaměřená na zlepšení nabídky služeb s vyšší přidanou hodnotou a prosazování nových, udržitelnějších modelů CR podpora marketingu a tvorba produktů cestovního ruchu na národní, regionální a lokální úrovní - využití potenciálu přírodního, historického a kulturního bohatství ČR podpora rozvoje lidských zdrojů a vzdělanosti v cestovním ruchu

14 Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Regionální kancelář pro………………….kraj