Analýza možností realizace dalších obdobných evaluací v OP financovaných z ESF či ERDF v ČR Ing. Martin Pělucha, Ph.D. RNDr. Viktor Květoň, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Advertisements

Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Společný regionální operační program Priorita 1 Regionální podpora podnikání Opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech Priorita 2 Regionální.
Dotační příležitosti.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
Praha a fondy EU Programové období 2007 – 2013 Markéta Reedová náměstkyně primátora HMP.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Strategie čerpání evropských fondů v období 2007 až 2013: Konkurenceschopná česká ekonomika Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek ministra průmyslu a obchodu.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
AKTUÁLNÍ VÝZVY PROGRAMOVÉHO OBDOBÍ Horizont
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. Aktuální výzvy OPŽP Josef Pikálek Liberec.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Operační programy Praha OP Praha Adaptabilita OP Praha Konkurenceschopnost.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
VŠFS Kombinované studium Letní semestr 2011 Most.
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů Příprava financování projektů internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod, 18. –
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
1www.eav.cz Energetická agentura Vysočiny z.s.p.o. Ing. Michaela Bačáková EAV, z.s.p.o. Jiráskova 65 Jihlava
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Strukturální fondy EU a priority MŠMT Ondřej Liška ministr školství, mládeže a tělovýchovy.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Srovnání současného a budoucího programovacího období v ČR Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8. listopadu 2006.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Operační program Praha - Adaptabilita odbor fondů EU, Magistrát hl. m. Prahy Operační program Praha - Adaptabilita Možnosti čerpání z ESF v.
Možnosti financování správy majetku a provozu budov z Evropských strukturálních fondů Aktuální výzvy, potenciál IROP a vícezdrojové financování Michal.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Mgr. et Mgr. Jan Bodnár Odbor evropských fondů Oddělení projektového řízení Integrovaný operační program, možnosti čerpání finančních zdrojů pro oblast.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Operační program Životní prostředí. 2 OPŽP – druhý největší operační program  Finanční nástroj pro čerpání prostředků z fondů Evropské unie  V letech.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Využívání Evropského sociálního fondu v oblasti vzdělávání v letech Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR Schola Nova, Praha
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů Zuzana Matoušková 3. ÚFŘP.
Dotační možnosti ve zdravotnictví v rámci ESIF programové období
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Dotační programy v období DRAHOSLAV CHUDOBA, DABONA s.r.o. 1.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Vyhlášené výzvy operačních programů pro kraj a jeho příspěvkové organizace.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Září 2008Ing. Luboš Dobiáš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Oblast podpory 1.1 Oblast podpory 1.2 Oblast podpory 1.3 Výzvy k předkládání žádostí Individuálních.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Integrovaný regionální operační program
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Operační program životní prostředí
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
EVVO v operačních programech
Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu
Možnosti spolufinancování vědecké a výzkumné činnosti ČHMÚ
Transkript prezentace:

Analýza možností realizace dalších obdobných evaluací v OP financovaných z ESF či ERDF v ČR Ing. Martin Pělucha, Ph.D. RNDr. Viktor Květoň, Ph.D.

Obsah Představení evaluačního úkolu č. 3 a metodika přístupu; Vyhodnocení relevantních OP a příslušných oblastí podpory z hlediska aplikace CIE; Nerelevantní OP z hlediska CIE.

Představení evaluačního úkolu č. 3 Úkol 3: „Identifikujte oblasti intervencí evropských fondů v České republice, které nejlépe umožňují aplikaci obdobného přístupu jakým je řešen úkol 1.“ Výstupem tohoto úkolu je odpověď na otázku: Jaké další oblasti intervencí evropských fondů v ČR jsou zvláště vhodné pro aplikaci CIE, s ohledem na dostupnost dat, dostatečný počet jednotlivých projektů či podpořených osob a předpoklad opakování obdobné intervence v budoucím programovém období, což by umožnilo případné zohlednění výsledků těchto případných evaluací?

Metodika evaluačního úkolu č. 3 Při hledání dalších potenciálních oblastí podpory pro aplikaci CIE byla použita následující primární kritéria: Velký počet případů. Skupina A - více než 1000 případů Skupina B - počet případů v rozmezí 500 – 999 Skupina C - počet případů v rozmezí 150 – 499 Skupina N - maximálně 149 případů Homogenita případů. Nerelevantní a nevhodné oblasti podpory byly konfrontovány také z hlediska dostupnosti dat na úrovni cílových skupin.

Vyhodnocení relevantních OP a příslušných oblastí podpory z hlediska aplikace CIE Operační program podnikání a inovace Integrovaný operační program (IOP) Operační program Životní prostředí Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Operační program Výzkum a vývoj pro inovace

Operační program podnikání a inovace

Ostatní nerelevantní oblasti podpory: Oblast podpory 1.1 Podpora začínajícím podnikatelům Oblast podpory 1.2 Využití nových finančních nástrojů (JEREMIE) Oblast podpory 3.1. Úspory energie a obnovitelné zdroje energie Oblast podpory 4.1 Zvyšování inovační výkonnosti podniků Oblast podpory 4.2 Kapacity pro průmyslový výzkum a vývoj Oblast podpory 5.1 Platformy SPOLUPRÁCE Oblast podpory 5.2. Infrastruktura pro rozvoj lidských zdrojů Oblast podpory 5.3. Infrastruktura pro podnikání Oblast podpory 6.1 Podpora poradenských služeb

Integrovaný operační program

Oblast podpory 2.1 – Zavádění ICT v územní veřejné správě Oblast podpory Zlepšení prostředí v problémových sídlištích

Integrovaný operační program Oblast podpory Modernizace a rozvoj systémů tvorby územních politik

Integrovaný operační program Ostatní nerelevantní oblasti podpory: Oblast podpory 1.1 Rozvoj informační společnosti ve veřejné správě Oblasti podpory v prioritní ose 3 Prioritní osy 4a a 4b – Národní podpora cestovního ruchu Oblast podpory Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví

Možnosti aplikace CIE v OP ŽP V rámci OPŽP je vyhovující pro analýzu CIE Oblast podpory 1.1. Snížení znečištění vod Závěr k oblasti podpory 1.1 ve vazbě na primární kritéria CIE Velký počet případů. Z hlediska počtu podaných projektových žádostí patří oblast podpory 1.1 ke statisticky významným pro použití CIE. Skupina C Homogenní případy. Ano, z hlediska míry homogenity je oblast podpory vyhovující. Více než 90 % příjemců jsou pouze obce případně svazky obcí a všechny projekty mají jeden cíl – vybudovat či dostavět kanalizaci v obci nebo mikroregionu. Určité riziko je možné nalézt v souvislosti s případným uplatněním CIE a dostupností dat o životním prostředí na lokální (municipální úrovni). Vyhovuje – homogenita podporovaných aktivit ve výzvách i typu konečných příjemců

Oblast podpory 1.3 Oblast podpory 1.3. se zaměřuje na omezování rizika povodní Tato oblast může být vhodná pro kontrafaktuální evaluaci zejména z důvodu velkého dopadu na cílovou skupinu Závěr k oblasti podpory 1.3 ve vazbě na primární kritéria CIE Velký počet případů. Počet samotných projektů není vysoký, nicméně dopad na cílovou skupinu je nesporný a dotýká se velkého množství obyvatel (případně obcí) Skupina C Homogenní případy. S ohledem na charakter oblasti podpory lze předpokládat, že realizované projekty i cílová skupina resp. žadatelé jsou homogenní. Vyhovuje – homogenita podporovaný ch aktivit ve výzvách i typu konečných příjemců

Oblast podpory 3.1 Charakter všech podpořených projektů je relativně stejný a jedná se o instalaci fotovoltaických systémů a panelů na různé typy budov. V souvislosti s aplikací CIE lze ověřovat reálný přínos fotovoltaických systémů pro žadatele, kteří využili dotaci a zbývajících podobných typů subjektů Závěr k oblasti podpory 3.1 ve vazbě na primární kritéria CIE Velký počet případů. Ano, počet projektů je vyhovující.Skupina C Homogenní případy. Ano, sledovaný soubor projektů s vydaným Rozhodnutím je díky povaze podporovaných opatření velmi podobný stejně jako cílová skupina žadatelů. Vyhovuje – homogenita podporovan ých aktivit ve výzvách i typu konečných příjemců

Oblast podpory 3.2 Hlavním cílem této oblasti podpory je prosazování úspor energie a vyšší využití odpadního tepla. Celkový počet projektů s vydaným rozhodnutím je 1021 ( ). Charakter podpořených projektů je také velmi podobný – zateplení mateřských, základních či středních škol, případně rekonstrukce obecních úřadů spojené s úsporou energie. Homogenita projektů je tedy také vysoká. Aplikace CIE je v tomto případě možné. Lze uvažovat např. o hodnocení dlouhodobých nákladů na energie. Závěr k oblasti podpory 3.2 ve vazbě na primární kritéria CIE Velký počet případů. Počet projektů je vyhovující.Skupina A Homogenní případy. Ano, sledovaný soubor projektů s vydaným Rozhodnutím je díky povaze podporovaných opatření velmi podobný stejně jako cílová skupina žadatelů. Vyhovuje – homogenita podporovaných aktivit ve výzvách i typu konečných příjemců

Problematika dostupnosti dat u nevyhovujících oblastí podpory OP ŽP Oblast intervence 1.2 Zlepšení jakosti pitné vody je problematická z hlediska počtu podaných projektů Prioritní osa 2 - Zlepšování kvality ovzduší a snižování emisí (velká heterogenita projektů) Oblast podpory 4.1 – Zkvalitněni nakládání s odpady (různorodost realizovaných aktivit) Oblast podpory Odstraňování starých ekologických zátěží (nedostatečný počet projektů i jejich obsahové zaměření) Oblast podpory 5.1 Omezování průmyslového znečištění (počtem i charakterem projektů se nejedná o vhodnou oblast pro aplikaci CIE) Prioritní osa 6 – Zlepšování stavu přírody a krajiny (široká škála podporovaných aktivit) Oblast podpory 7.1 Rozvoj infrastruktury pro realizaci environmentálních vzdělávacích programů, poskytování environmentálního poradenství a environmentálních informaci (za předpokladu budoucího vyššího počtu podpořených projektů lze zvážit aplikaci CIE na úrovni jednotlivců)

Možnosti aplikace CIE v OP VK V rámci OPVK je vyhovující pro analýzu CIE oblast podpory 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání Potenciální efekty těchto aktivit je možné sledovat na cílových skupinách až s odstupem více let. Lze uvažovat i sledování vlivu zavedeného nového kurikula na přijetí na VŠ apod. Závěr k oblasti podpory 1.1 ve vazbě na primární kritéria CIE Velký počet případů. Ano, z hlediska počtu projektů se jedná o oblast podpory vhodnou pro aplikaci CIE. Skupina B Homogenní případy. Ano, projekty jsou svým obsahem relativně homogenní. Vyhovuje – homogenita podporovanýc h aktivit ve výzvách i typu konečných příjemců

Oblast podpory 1.3 Další vzděláváni pracovníků škol a školských zařízeni dopad na cílovou skupinu je potenciálně značný a proto se jedná o metodu vhodnou pro aplikaci CIE. Zkoumaný dopad bude nutné řešit na úrovni žáků Závěr k oblasti podpory 1.3 ve vazbě na primární kritéria CIE Velký počet případů. Ano, z hlediska počtu projektů se jedná o oblast podpory vhodnou pro aplikaci CIE. Skupina B Homogenní případy. Ano, projekty jsou svým obsahem relativně homogenní. Vyhovuje – homogenita podporovaný ch aktivit ve výzvách i typu konečných příjemců

Oblast podpory 1.4 Zlepšeni podmínek pro vzdělávání na základních školách Do června 2011 bylo evidováno 2766 projektů s vydaným Rozhodnutím z celkového počtu 3379 žádostí V rámci této oblasti podpory je podporován rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti cizích jazyků, matematiky, přírodních věd, informačních a komunikačních technologií (ICT), čtenářské a informační gramotnosti atd.

Oblast podpory 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání V rámci oblasti podpory 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání je z hlediska celkového počtu realizováno málo projektů, nicméně dopad na cílovou skupinou je potenciálně velký. Příkladem je systémový projekt MŠMT Klíč pro život, kde celková dotace je ve výši 240 mil. Kč a cílovou skupinou jsou pedagogičtí pracovníci pracující v rámci neformálního vzdělávání s mladými lidmi, dětmi a studenty. Během projektu bude proškoleno více než 5000 pedagogických pracovníků, kteří následně nové a inovované poznatky a zkušenosti přenášejí na studenty.

Problematika dostupnosti dat u nevyhovujících oblastí podpory OP VK Prioritní osa 2 – Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj Oblast podpory V rámci oblasti podpory 3.1 není žádný projekt s vydaným Rozhodnutím, a proto není uvedeno další hodnocení. Oblast podpory 4.2 a Systémový rámec terciárního vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji a Systémový rámec dalšího vzdělávání. Příjemcem projektů je MŠMT a dosud bylo realizováno 6 projektů v OP 4.2 a 3 projekty v OP 4.3. Obsahovým charakterem se však nejedná o vhodné projekty pro aplikaci CIE. Jedná se např. o Přípravu a realizaci mezinárodního výzkumu PIAAC a zveřejnění jeho výsledků, nebo rozvoj a implementaci Národní soustavy kvalifikací.

Ostatní operační programy Ostatní operační programy: OP Doprava Regionální operační programy OP Praha konkurenceschopnost (Cíl 2) Operační programy přeshraniční spolupráce Cíle 3 Specifikem je ještě OP Praha-Adaptabilita (Cíl 2)…….

Ostatní operační programy OP Praha-Adaptabilita (Cíl 2): Prioritní osa 1 - Podpora rozvoje znalostní ekonomiky – celkem 270 projektů Prioritní osa 2 - Podpora vstupu na trh práce – celkem 69 projektů Prioritní osa 3 - Modernizace počátečního vzdělávání – celkem 145 projektů

Ostatní operační programy OP Praha-Adaptabilita (Cíl 2):

Děkujeme za pozornost! Ing. Martin Pělucha, Ph.D. RNDr. Viktor Květoň, Ph.D.