Zápatí prezentace1 Vyhodnocení současné situace rozvoje cestovního ruchu v regionu soudržnosti Jihovýchod Kraj Vysočina Doc. RNDr. Jiří Vystoupil, CSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Představení Fichí I. Výzvy (2008/VYZ – 1) MAS sv. Jana z Nepomuku Místní akční skupina sv. Jana z Nepomuku.
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
ROP – možnosti pro cestovní ruch
Konference NOVÁ GENERACE TURISTICKÉHO ZNAČENÍ ANEB TURISTICKÉ STEZKY DO MOBILU Rámcový projekt Životní prostředí v Praze a volný čas – V Praze za přírodou.
Program semináře: 1)Úvod, obecné informace o JPD 2 a výzvách (Ing. Kateřina Vágnerová) 2)Informace o Prioritě 2 JPD 2 (Ing. Martin Škréta) 3)Elektronická.
Zápatí prezentace1 Vyhodnocení současné situace rozvoje cestovního ruchu v regionu soudržnosti Jihovýchod Jihomoravský kraj Doc. RNDr. Jiří Vystoupil,
P REZENTACE MAS K RÁLOVSKÉ STEZKY O. P. S. Cestovní ruch a formy podpory Chotěboř
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ OLOMOUC (IPRÚ OLOMOUC) Past na turisty.
Sdružení cestovního ruchu Aktivity a činnost SM-SCR
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR 2014+
OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE Program Prosperita
Společný regionální operační program (SROP) GRANTOVÁ SCHÉMATA KARLOVARSKÉHO KRAJE Aktuální stav průběhu 1. kola výzvy.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
Úřad práce ČR – krajská pobočka v Brně
Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu Oddělení cestovního ruchu
Konference Společně správným směrem – spolupráce s partnery i médii Vyhodnocení činnosti v letech 2008 – 2009 a nástin další spolupráce Ostrava
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Tématické stezky zaměřené na cestovní ruch Stezka řemesel v Livradois-Forez v oblasti Auvergne.
Moravskoslezský kraj: Tradice, rozvoj, kvalita
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
ADVISORY Development a cestovní ruch panelová diskuse Real Estate Market 2005.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
Volnočasové projekty a EU financování
Destinační management TO Jeseníky-východ
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Brusel ROP Jihozápad ROP Jihozápad aktuálně.
Prezentace turistické oblasti
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Internetizace knihoven a SROP Roman Giebisch Vědecká knihovna v Olomouci.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
1 Region á ln í operačn í program regionu soudržnosti Středn í Morava 2007 – 2013 (ROP)
Program rozvoje cestovního ruchu Jihomoravského kraje na období 2014–2020.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Vysočina Tourism, příspěvková organizace Představení organizace, projekty, aktivity, spolupráce s TIC Tomáš Čihák, Vysočina Tourism Jihlava,
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Cestovní ruch.
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Systém trvale udržitelného rozvoje podnikání pro město Aš Skupina 4.
Zkušenosti a přínosy ROP Střední Morava pro rozvoj Olomouckého kraje Ing. Jiří Rozbořil hejtman Olomouckého kraje předseda Výboru Regionální rady regionu.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1/12 JAK SE DAŘÍ CESTOVNÍMU RUCHU V ČESKÉ REPUBLICE? Pavel Vančura Tisková konference,
NPPCRR Národní program podpory CR v regionech
statutární náměstkyně hejtmana
Marketingová strategie 2018 Jižní Čechy Pohodové
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Regionální operační program NUTS II Jihozápad 2007 – 2013
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Pacienti s poruchou autistického spektra v datech NRHZS
Transkript prezentace:

Zápatí prezentace1 Vyhodnocení současné situace rozvoje cestovního ruchu v regionu soudržnosti Jihovýchod Kraj Vysočina Doc. RNDr. Jiří Vystoupil, CSc. Ing. Martin Šauer, Ph.D. Ekonomicko-správní fakulta MU Katedra regionální ekonomie a správy

Zápatí prezentace2 Obsah Stručná analýza struktury a vývoje cestovního ruchu v letech 2003 – 2011 Současné silné a slabé stránky rozvoje cestovního ruchu kraje Vysočina Podpora cestovního ruchu v rámci ROP (2008 – 2011) Priority dalšího rozvoje cestovního ruch v kraji Vysočina

Zápatí prezentace est. Hlavní město Praha Karlovarský kraj Královehradecký kraj Jihočeský kraj Liberecký kraj Jihomoravský kraj Moravskoslezský kraj Středočeský kraj Zlínský kraj Olomoucký kraj Plzeňský kraj Pardubický kraj Ústecký kraj Vysočina ČR celkem Celkový počet přenocování v HUZ  Dlouhodobě dochází k poklesu počtu přenocování v HUZ, poslední rok sledujeme mírné oživení  Klesá také výtěžnost lůžek, patří k nejnižším v ČR (20 %)  Vývoj tempa poklesu je podobný jako v ostatních krajích ČR (bez Prahy)

Vývoj počtu přenocování - celkem Zápatí prezentace4

Vývoj počtu přenocování – zahraniční návštěvníci Zápatí prezentace5

Vývoj počtu přenocování – domácí návštěvníci Zápatí prezentace6

Meziroční index změn v počtu přenocování Návštěvnost byla ekonomickou krizí zasažena velmi silně, hlavně v letech 2009, 2010 Nicméně silný růst v posledním roce Zápatí prezentace7

Hlavní město Praha (PHA) PHA Karlovarský kraj (KVK) KVK Královehradecký kraj (HKK) HKK Jihomoravský kraj (JHM) LBK JHMJHCJHM Jihočeský kraj (JHC) JHC JHMLBK JHC Liberecký kraj (LBK) JHMSTCJHM JHC JHMLBK Plzeňský kraj (PLK) STCJHMSTC PLKSTC Středočeský kraj (STC) ULK PLK STCPLK Moravskoslezský kraj (MSK) PLK ULK MSK ULK Ústecký kraj (ULK) MSKZLKMSK ULK MSK Olomoucký kraj (OLK) OLKMSKOLK ZLKOLK ZLK Zlínský kraj (ZLK) ZLKOLKZLK OLKZLK OLK Pardubický kraj (PAK) PAKVYS PAKVYSPAK Vysočina (VYS) VYSPAK VYSPAKVYS ČR celkem Zápatí prezentace8 Zahraniční návštěvníci Královehradecký kraj (HKK) HKKJHC HKK Jihočeský kraj (JHC) JHCHKK JHC Liberecký kraj (LBK) MSKSTCLBK Moravskoslezský kraj (MSK) LBKMSK Zlínský kraj (ZLK) STCLBKJHMSTCZLKJHM ZLKJHM Jihomoravský kraj (JHM) JHMZLKSTCZLKJHMZLK JHMZLK Středočeský kraj (STC) ZLKJHMZLKJHMSTC Olomoucký kraj (OLK) OLK PHA Hlavní město Praha (PHA) KVK PHAOLK Karlovarský kraj (KVK) PLK PHAPLKKVK Plzeňský kraj (PLK) VYS PHAPLKPHAPLK Pardubický kraj (PAK) PAK VYS Vysočina (VYS) PHA VYS PAK Ústecký kraj (ULK) ULK ČR celkem Domácí návštěvníci

Struktura zahraniční návštěvnosti Počet přenocování v HUZ Zápatí prezentace9

Průměrný počet přenocování Zápatí prezentace10 Zahraniční návštěvníkDomácí návštěvník

Zápatí prezentace11 Obec Počet příjezdů hostů z toho ČR Počet přenoc. z toho ČR Sněžné Nové Město na Moravě Třebíč Jihlava Žďár nad Sázavou Tři Studně Počátky Telč Havlíčkův Brod Fryšava pod Žákovou horou TOP 10 středisek cestovního ruchu podle počtu přenocování

Zápatí prezentace12 Vývoj počtu HUZ podle kategorie ubytování Struktura počtu HUZ podle kategorie ubytování

Silné stránky rozvoje CR - kraj Vysočina Pestrá nabídka pro rozmanité formy cestovního ruchu UNESCO + historická města Hipoturistika a venkovský CR Přírodně orientovaný CR Kulturní instituce Čistá příroda Rostoucí nabídka ubytovacích a stravovacích kapacit Atraktivní síť turistických tras (cyklo, pěší, hipo) Tradiční kulturní akce a jejich podpora Jedinečná témata a osobnosti v rámci ČR (Festival rekordů a kuriozit, Hašek, Santini, Mahler..) Tvorba webových aplikací Kvantitativní růst marketingové podpory (infomateriály, publikace, video, weby, …) Existence destinační společnosti Vysočina Tourism Dobrá spolupráce s TIC Dobrá image destinace Zápatí prezentace13

Slabé stránky rozvoje CR - kraj Vysočina Památky – bezbariérový přístup, atraktivní expozice Kvalita vody vybraných vodních ploch Absence lázeňství Nedostatečná kapacita levnějšího a kvalitního ubytování pro větší skupiny návštěvníků Absence ubytování vyššího standardu Špatná dopravní dostupnost hotelů v centru Jihlavy (pro autobusy) Kvalita poskytovaných služeb Standardy ubytování a servis Kvalita personálu Nabídka jídel Absence zařízení pro rozvoj kongresové turistiky Slabá nabídka alternativních aktivit pro případ špatného počasí Nedostatečná úroveň doprovodné infrastruktury cestovního ruchu (odpočívadla, centra služeb pro turisty, sociální zařízení, zařízení pro aktivní trávení volného času..) Kvalita dopravní infrastruktury (vč. možností parkování) Málo typických regionálních produktů (např. gastronomie) Zápatí prezentace14

Slabé stránky rozvoje CR - kraj Vysočina Nedostatečná nabídka aktivit pro rodiny s dětmi a pro seniory Absence jednotného rezervačního systému Vysoká míra sezónnosti nabídky Účinnost marketingových aktivit Branding – péče o značku destinace Absence spolupráce soukromých subjektů na společném marketingu destinace Neexistence funkčních oblastních turistických organizací, resp. nízká úroveň spolupráce turistických oblastí při tvorbě turistické nabídky Spolupráce mezi veřejné, soukromé a neziskové sféry Nízká míra koordinace aktivit mezi jednotlivými aktéry CR Financování TIC – fluktuace zaměstnanců Zápatí prezentace15

Podpora cestovního ruchu v rámci ROP k Zápatí prezentace16

Druhová skladba podpory cestovního ruchu z ROP k CelkemJMKVY produkty CR a marketing9,34%9,86%8,47% sportovně-rekreační infrastruktura31,30%32,62%29,07% kulturně-historické památky19,14%21,53%15,08% kultura (muzea, galerie, centra)8,60%6,18%12,70% ubytovací zařízení13,98%15,84%10,82% dopravní infrastruktura1,51%2,40%0,00% rozhledny0,40%0,52%0,19% ZOO5,29%4,64%6,39% cyklo, lyžařské a turistické stezky10,31%6,20%17,28% lázeňství0,13%0,21%0,00% celkem100,00% Zápatí prezentace17

Podpora cestovního ruchu v rámci ROP Jihlava Projekt Turisté, vítejte v Jihlavě! (vytvoření materiálů v několika jazykových mutacích, pořízení audioprůvodců, nabídky pro školy) 4,5 mil. Kč Projekt Poznejte Gustava Mahlera (rekonstrukce a zatraktivnění Domu Gustava Mahlera) 6,6 mil. Kč Projekt Stříbrné pomezí (vytvoření uceleného systému tras pro pěší i cyklistky v okolí města Jihlavy) 1,7 mil. Kč ZOO pěti kontinentů (6 nových pavilonů) 85,0 mil. Kč Dále město řešilo v rámci oblasti podpory 3.1 další projekty s vazbou na CR, např. Park Gustava Mahlera, Obnova kulturního dědictví v Jihlavě, Revitalizace části parku Malý Heulos, Rozšíření sítě cyklistických stezek v Jihlavě. Zápatí prezentace18

Podpora cestovního ruchu v rámci ROP a EÚS Vysočina Tourism Zkvalitnění marketingu turistické nabídky kraje Vysočina (náklady 10,8 mil. Kč) Marketing turistické nabídky kraje Vysočina (náklady 10 mil. Kč) Mezinárodní aktivace turistických trhů v České republice a Rakousku pro regiony Vysočina, Jižní Morava a Dolní Rakousko – NEWMARKETS (náklady VT: 1,5 mil. Kč) Vybudování sítě hipotras (náklady 2,8 mil. Kč) Marketing turistické nabídky kraje Vysočina do roku 2013 (náklady 7,446 mil. Kč) Prezentace turistické nabídky kraje Vysočina do roku 2013 (náklady 5,205 mil. Kč) nově podaný projekt do Fondu malých projektů – Vysočina fandí kultuře – propagace, realizace r. 2012, celk. náklady 600 tis. Kč Zápatí prezentace19

Podpora cestovního ruchu v rámci ROP Kraj Vysočina Projekt „Vítejte na Vysočině“ (image brožura malá a velká, brožura „Čistá voda“, filmové videospoty a dokumentární film, outdoor prezentační technika, zajištění prezentace na významných akcích v kraji) Realizoval odbor sekretariátu hejtmana, náklady 6,23 mil. Kč Projekt „Muzea a galerie na Vysočině on-line“ (vytvoření interaktivní webové 3D a 2D prezentace vybraných muzeích a galeriích v Kraji Vysočina, pořízení informačních kiosků) Realizuje odbor kultury, památkové péče a CR, náklady 8,88 mil. Kč Projekt „Kulturní a přírodní dědictví Vysočiny“ (vytvoření souboru maloformátových propagačních brožur a trhacích map a rovněž vytvoření webové prezentace kulturního a přírodního bohatství Kraje Vysočina) Realizuje odbor kultury, památkové péče a CR, náklady 6,4 mil. Kč Zápatí prezentace20

Podpora cestovního ruchu v rámci ROP Kraj Vysočina Projekt „Zámek Třebíč – modernizace zámku a zpřístupnění nových expozic“ (celková rekonstrukce a obnova turisticky atraktivního zámeckého objektu, rozšíření návštěvnických tras o cca 40 % a vytvoření nových expozic a moderního expozičního systému muzea) Realizuje odbor kultury, památkové péče a CR, náklady 170,2 mil. Kč Projekt „Mediální kampaň turistického regionu Vysočina“ (reklamní kampaně v tisku, rozhlase, na internetu a ve vybrané síti multikin) Realizuje odbor regionálního rozvoje, náklady 9,25 mil. Kč Zápatí prezentace21

Zápatí prezentace22 Priority dalšího rozvoje cestovního ruch Podpora modernizace a výstavby kvalitní infrastruktury cestovního ruchu Infrastruktura pro kongresovou turistiku Podpora památek a další kulturní infrastruktury Podpora sportovně-rekreační infrastruktury (vč. zábavných a zážitkových center volného času) s důrazem na rozvoj indoorových aktivit Zkvalitnění dopravní dostupnosti destinace i jednotlivých turistických cílů Investice do strategických projektů Podpora zlepšování kvality služeb v cestovním ruchu Kvalita pracovní síly (komunikační dovednosti, vč. jazykové vybavenosti personálu) Informovanost MSP v CR o vývoji jejich tržního prostředí Standardy ubytování a ostatních služeb - neexistence zákonných norem určování, resp. klasifikace ubytovacích, gastronomických a dalších turistických služeb. Zapojování podnikatelských subjektů do nejrůznějších certifikačních systémů

Priority dalšího rozvoje cestovního ruch Podpora marketingu a produktů cestovního ruchu Pokračování v marketingových aktivitách – s důrazem na web, ale neopomíjet i letáky a brožury, veletržní účasti, možnost distribuce cíleně v regionech ALE, při větším důrazu na kooperaci a koordinaci marketingových aktivit uvnitř destinace na základě marketingové strategie (vč. distribuce) s důrazem na měření a monitoring efektů marketingové komunikace Tvorba produktových balíčků Tvorba produktů pro vybrané cílové trhy (rodiny s dětmi, …) Branding (positioning destinace) Podpora organizace cestovního ruchu (destinační management) Dělba kompetencí mezi CCRJM a oddělením cestovního ruchu Partnerství mezi soukromým a veřejným sektorem Absence oblastních destinačních společností Financování TIC Statistika v cestovním ruchu Zápatí prezentace23

Tematické priority Venkovský a zelený cestovní ruch Kongresový cestovní ruch Kulturně orientovaný cestovní ruch Rekreace u vody Aktivní pohyb v přírodě Rodiny s dětmi Senioři Zápatí prezentace24