Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/"— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963
Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu VY_32_INOVACE_OdP_S3_01 Popis výukového materiálu Název: Kvalita služeb v cestovním ruchu Autor: Bc. Pavel Lang Datum: Obor: a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie Ročník: a) - 1. ročník a b) - 1., 4. ročník Předmět: Cestovní ruch Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a Cestovní ruch a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnice Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) a Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost – D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004 Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor

2 KVALITA SLUŽEB V CR – část 1.
Bc. Pavel Lang KVALITA SLUŽEB V CR – část 1. 1

3 Pojem kvality v cestovním ruchu
zákazník požaduje od poskytovaných služeb prvotřídní kvalitu služba je nehmotná, proto je u ní obtížnější měřit úroveň kvality kvalita = různé definice, např.: „ kvalita je shoda s požadavky“ (Crosby) „ kvalita je způsobilost pro užití“ (Juran) KVALITA = stupeň splnění požadavků souborem inherentních znaků - inherentní znaky = vnitřní vlastnosti typické pro předmět kvality, kterým může být produkt (výrobek, služba), proces, systém, atd.

4 Pojem kvality v cestovním ruchu
definice podle WTO: kvalita v CR představuje „uspokojení všech legitimních požadavků a očekávání zákazníka v rámci akceptované ceny, které zahrnují určující kvalitativní faktory jako bezpečnost, hygienu, dosažitelnost služeb CR, harmonii s životním prostředím“ z definice vyplývá: co bylo slíbeno, musí být splněno dosažení určité kvality není spojeno s dalšími výlohami kvality může být dosaženo u každého podnikatelského subjektu zabývajícího se CR bez zřetele na jeho postavení nebo kategorii, exkluzívnost, úroveň luxusu, atd. kvality v CR nemůže být dosaženo izolovaně od lidského a přírodního prostředí kvalita v CR podněcuje opakovaně návštěvníky a turisty k zabezpečení udržitelnosti produktů CR

5 Význam kvality ve službách CR
cestovní ruchu patří mezi přední ekonomické aktivity hospodářsky vyspělých zemí světa ČR má velmi dobré předpoklady pro rozvoj cestovního ruchu Důvody zájmů o kvalitu služeb: silné konkurenční tlaky náročnější zákazníci zákazník upřednostňuje i „něco navíc“ ochrana spotřebitelů ochrana životního prostředí

6 Možnosti zvyšování kvality služeb
Infrastruktura CR = souhrn organizačně-technických předpokladů pro uspokojování potřeb účastníků CR v dané destinaci (veškeré zázemí, které je potřeba pro provozování aktivit v cestovním ruchu) Infrastruktura základní (ubytovací a stravovací zařízení, dopravní možnosti území) doplňková (kulturní, zábavní, sportovní aj. zařízení, běžná občanská vybavenost)

7 Možnosti zvyšování kvality služeb
(SWOT analýza) a) Silné stránky výhodná geografická poloha ČR pestré zastoupení různých typů krajiny vhodných pro rozvoj turistiky hustá a dokonale značená síť turistických tras dostatečné množství lokalit vhodných k rekreaci a atraktivit CR kvantitativně dostatečné ubytovací kapacity (k diskuzi) dynamický rozvoj nových forem CR rozvoj národních a nadnárodních hotelových řetězců, zejména v turistických atraktivních lokalitách

8 Možnosti zvyšování kvality služeb
b) Slabé stránky nedostatečně rozvinutá infrastruktura CR, zejména dopravní značné regionální disproporce ve vybavenosti službami CR nízká technická úroveň a vybavenost koupališť, vybavení turistických tras, lyžařských a běžeckých tratí, cyklotras,… výrazné regionální rozdíly v návštěvnosti nízká schopnost subjektů v CR pružně reagovat na změny na straně nabídky a poptávky nízká vybavenost regionů ubytovacími kapacitami vyšších tříd nedostatečná vybavenost většiny rekreačních středisek doprovodnou sportovně-rekreační infrastrukturou

9 Možnosti zvyšování kvality služeb
c) Příležitosti zpřístupňování nových atraktivit CR systematické řízení kvality ubytovacích a stravovacích služeb nabídka komplexních služeb ve formě produktových balíčků cílené řízení marketingových aktivit a segmentace trhu rozvoj nových forem CR a pružné přizpůsobování nabídky požadavků trhu zkvalitňování a rozvoj dopravní infrastruktury maximální využívání programů podpory rozvoje CR

10 Možnosti zvyšování kvality služeb
d) Hrozby negativní vliv špatné dopravní infrastruktury na spotřební rozhodování turistů zvyšování regionálních disproporcí ve vybavenosti a kvalitě služeb CR podcenění péče o přírodní bohatství, kulturní a technické atraktivity úspěch konkurenčních destinací schopných pružněji reagovat na požadavky trhu lokální poškozování životního prostředí a znečišťování vodních ploch v místech s vysokou koncentrací turistů

11 TEST: 1. Popište některé silné stránky cestovního ruchu v ČR
Zpracujte písemnou formou na samostatný papír 1. Popište některé silné stránky cestovního ruchu v ČR 2. Popište slabé stránky cestovního ruchu v Karlovarském kraji 3. Popište hrozby, které mohou negativně ovlivnit kvalitu cestovního ruchu 4. Popište příležitosti, které mohou zlepšit kvalitu poskytovaných služeb v cestovním ruchu Bc. Pavel Lang


Stáhnout ppt "Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/"

Podobné prezentace


Reklamy Google