Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NPPCRR Národní program podpory CR v regionech

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NPPCRR Národní program podpory CR v regionech"— Transkript prezentace:

1 NPPCRR Národní program podpory CR v regionech
Členské fórum A.T.I.C. ČR Mariánské Lázně 2016

2 Podpora CR z prostředků SR
Podpora CR z prostředků státního rozpočtu sahá do roku 2001: Státní program podpory CR (2001 – 2007) Oblast podpory: podpora doprovodné infrastruktury cestovního ruchu pro sportovně-rekreační aktivity, podpora rozvoje lázeňství ve městech se statutem lázeňského místa podpora prezentace ČR jako destinace CR Národní program podpory CR (2010 – 2016) /NPPCR/ tvorba produktů CR zaměřených na specifické / znevýhodněné cílové skupiny rekonstrukce/vybudování odpočívadel, center služeb pro turisty a hygienického zázemí pro pěší, cyklisty a handicapované turisty podél tras, zpřístupnění atraktivit cestovního ruchu, zavedení/zlepšení/vytvoření navigačních a informačních systémů pro sluchově a zrakově postižené účastníky cestovního ruchu a pořízení zařízení pro bezpečné parkování kol a úschovu zavazadel, to vše včetně propagace zrealizovaných výstupů akcí Národní program podpory CR v regionech (2016 – 2020) /NPPCRR/ rozvoj drobné základní a doprovodné infrastruktury (obdobné zaměření jako u NPPCR) nově podpora marketingových aktivit

3 „Novinky“ NPPCRR oproti NPPCR
rozšíření podporovaných aktivit – mj. vytvořen samostatný podprogram na podporu marketinkových aktivit v cestovním ruchu určený destinačním společnostem podpora nadregionálních aktivit (min. 2 kraje) – samostatný dotační titul – investičního charakteru rozšíření skupin oprávněných příjemců (nejen podnikatelé a obce) navýšení alokace dotačního programu pro první výzvu alokováno 300 mil. Kč některé výzvy na principu regionalizace stanovení max. alokace pro každý kraj

4 Zaměření NPPCRR zpřístupnění aktivit spojených s cestovním ruchem širší cílové skupině, rozprostření návštěvnosti (rovnoměrná návštěvnost regionů, omezení sezónnosti), rozvoj základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu, podpora tvorby produktů a marketingové aktivity v cestovním ruchu, posilování konkurenceschopnosti regionálních destinací, rozvoj kvality služeb.

5 Cíle NPPCRR Zkvalitnění doprovodné infastruktury a služeb cestovního ruchu v destinacích. Implementace principů udržitelného cestovního ruchu. Teritoriální i časové rozprostření návštěvnosti. Zkvalitnění navigačních a informačních systémů cestovního ruchu. Podpora zaměstnanosti v regionech. Zvýšení povědomí o nabídce cestovního ruchu v destinacích ČR mezi domácími a zahraničními návštěvníky. Zkvalitnění a rozšíření produktové nabídky krajských a oblastních destinací cestovního ruchu. Realizace komplexních komunikačních kampaní zaměřených na podporu příjezdů domácích i zahraničních návštěvníků do regionálních destinací. Zlepšení koordinace a provázanosti nabídky cestovního ruchu na území kraje. Zefektivnit propagaci kraje a její provázanost na národní propagaci. Zkvalitnění strategického rozhodování v destinacích cestovního ruchu. Zlepšení informační báze pro rozhodovací procesy managementu destinací cestovního ruchu. Rozvoj brandingu destinací.

6 Národní program podpory CR v regionech
Schéma NPPCRR Národní program podpory CR v regionech Podprogram: Rozvoj základní a doprovodné infrastruktury CR Marketingové aktivity v CR Dotační titul: Podpora nadregionálních aktivit Rozvoj veřejné infrastruktury CR Marketingové aktivity na úrovni krajů Marketingové aktivity na oblastní a lokální úrovni Celková alokace 1. výzvy 2017 100 Investice v CR 60 Nadregionální aktivity 20 Infrastruktura CR pro podnikatele 40 Veřejná infrastruktura CR Marketing CR Krajské destinační společnosti 30 Oblastní destinační společnosti 70

7 Nebudou podporovány projekty, které jsou podporovány prostřednictvím programů spolufinancovaných EU či jiných národních dotačních titulů, nebo v rámci podpory NNO. Podporovány nebudou ubytovací a stravovací kapacity – výstavba, dále nebude podporována samotná výstavba cyklostezek (pouze značení, propagace). Podpora nebude poskytována ani na provozní a osobní náklady spojené s realizací projektů, cestovné, pohoštění, projektová dokumentace, nákupy pozemků atd. Příklady aktivit: navigační cedule pro návštěvníky, informační panely, navigační a informační systémy pro zlepšení orientace v místě, sociální zařízení, venkovní „odpočívadla“ pro návštěvníky v blízkosti TIC, zpřístupnění TIC imobilním, vytvoření regionální expozice jako součást TIC, elektronické sčítače návštěvnosti.

8 1. podprogram - Rozvoj základní a doprovodné infrastruktury CR (3 dotační tituly)
Rozvoj základní a doprovodné infrastruktury a služeb CR v regionech. Zvýšení a zkvalitnění nabídky destinace a její atraktivity. Podpora vzniku nové nebo rozvoj a zkvalitnění stávající infrastruktury (program umožní ekonomické využití potenciálu rozvoje cestovního ruchu). Cílem podprogramu je podpořit rozvoj podnikatelských i nepodnikatelských aktivit, které jsou určeny návštěvníkům případně rezidentům v rámci volnočasových aktivit. V rámci podprogramu budou podporovány oblasti: monitoring návštěvnosti; rozvoj navigačních a informačních systémů v destinacích a v rámci atraktivit; rozvoj vybavenosti turistických tras; úprava lyžařských běžkařských tras; ekologicky šetrná doprava návštěvníků (úprava dopravních prostředků); doprovodná infrastruktura CR. Výše dotace: max. 50 %. Příjemci dotace: Samosprávné celky, organizace zřízené samosprávnými celky (mimo muzeí zřizovaných krajem), mikroregiony/DSO spravující destinaci přesahující administrativní hranice (spolupráce na realizaci projektu s místní destinačních společností), oblastní destinační společnosti, Geoparky, NNO v cestovním ruchu, případně provozující atraktivity cestovního ruchu, provozovatelé TIC, podnikající PO a FO.

9 2. podprogram – Marketingové aktivity v CR (2 dotační tituly)
Podpora destinačních společností – přímý dopad na všechny subjekty cestovního ruchu bez ohledu na odvětví. Podpora marketingových aktivit, tvorby produktů a zavádění inovací. V rámci podprogramu budou podporovány: řízení destinace; marketingové výzkumy; tvorba a inovace produktů; branding destinace; distribuce produktů cestovního ruchu; komunikace; marketingové partnerství. Výše dotace: max. 50 %. Příjemci dotace: registrované lokální a oblastní destinační společnosti, krajské destinační společnosti, popř. krajské oddělení cestovního ruchu.

10 Přehled dotačních titulů a příjemců
Dotační tituly Příjemci Podprogram 1/dotační titul - Podpora nadregionálních aktivit (projekt realizovaný min. 2 krajích) Projekty do 10 mil. Kč / dotace max. 50 % samosprávné celky (vyjma statutárních měst a městských částí), organizace zřízené samosprávními celky (mimo muzeí zřiz.krajem), mikroregiony/DSO spravující destinaci přesahující administrativní hranice, oblastní destinační společnosti, geoparky, NNO v CR, případně provozující atraktivity CR. Podprogram 1/dotační titul - Rozvoj základní a doprovodné infrastruktury CR Projekty do 5 mil. Kč / dotace max. 50 % podnikatelské subjekty (podnikající PO a FO) Podprogram 1/dotační titul - Rozvoj veřejné infrastruktury CR samosprávné subjekty (kraje, obce - vyjma statutárních měst a městských částí, organizace zřízené samosprávními celky s výjimkou krajských muzeí), provozovatelé TIC, NNO provozující atraktivity CR, destinační společnosti, mikroregiony / DSO. Podprogram 2/dotační titul - Marketingové aktivity na úrovni krajů krajské destinační společnosti, krajské oddělení cestovního ruchu v případě, že na území kraje nepůsobí krajská destinační společnost. Podprogram 2/dotační titul - Marketingové aktivity na oblastní a lokální úrovni registrované lokální a oblastní destinační společnosti. Podporované aktivity v rámci podprogramu jsou stejné pro všechny dotační tituly daného podprogramu. Dotační tituly byly zavedeny z důvodu rozlišení skupin příjemců a stanovení výše alokace jednotlivým skupinám příjemců.

11 Výzvy Výzva pro celou ČR (soutěž mezi projekty v rámci celé ČR)
Dotační tituly: Podpora nadregionálních aktivit (P 1) Marketingové aktivity na národní úrovni (P 2) Výzva na národní úrovni s určením alokace pro daný kraj (žadatel bude uvádět místo realizace projektu – kraj, soutěž bude probíhat mezi projekty realizovanými v rámci daného kraje) Rozvoj základní a doprovodné infrastruktury CR (P 1) Rozvoj veřejné infrastruktury cestovního ruchu (P 1) Marketingové aktivity na oblastní a lokální úrovni (P 2)

12 Základní procesní pravidla
Realizace projektů 1 až 2 roky (pravidlo n+1). Dodavatelský způsob realizace projektů (výběrová řízení na dodavatele dle zákona o zadávání veřejných zakázek a metodického pokynu pro výběr dodavatelů v NPPCRR). Povinný marketing (propagace výstupů) u projektů realizovaných v rámci podprogramu č. 1 (min. 3 – max. 8 % z celkových uznatelných výdajů). Zajištění publicity poskytovatele dotací – MMR. Udržitelnost 3-5 let, předkládání zpráv v rámci udržitelnosti. U projektů, kde je možné měřit či sledovat počet návštěvníků (příklad: podpořená expozice, rozhledna, vyznačená cyklostezka) bude vyžadováno poskytnutí zjištěných statistických údajů poskytovateli. Externí hodnocení předložených žádostí (formální náležitosti a přijatelnost, kvalita akcí, soulad se strategiemi krajů). Spolupráce s RSK – u projektů v rámci dotačního titulu (P1) rozvoj veřejné infrastruktury CR a dotačního titulu (P2) marketingové aktivity na oblastní a lokální úrovni bude vyžadováno stanovisko Pracovní skupiny RSK k souladu projektu se strategiemi a prioritami v oblasti rozvoje CR v kraji. Příloha žádosti, ve které žadatel vazbu popíše. 14 Publicita MMR (logo a textová část) – zasíláno ke schválení správci programu a na odbor komunikace. Rozhodnutí o výběru režimu veřejné podpory je na žadateli. Poskytovatel dotace v případě pochybností může změnit využití blokové výjimky na de minimis.

13 Provázanost strategických dokumentů
Národní strategické dokumenty Koncepce státní politiky cest. ruchu ČR , Marketingová koncepce CR Krajské strategické dokumenty Program rozvoje kraje, další strategické dokumenty krajů Projektový záměr – žádost o dotaci cíle a výstupy projektu – naplňování strategických dokumentů V rámci dotačních titulů: Rozvoj veřejné infrastruktury (Podprogram 1) a Marketingové aktivity na oblastní a lokální úrovni (Podprogramu 2) bude součástí hodnocení přijatelnosti stanovisko Regionální stálé konference příslušného kraje ohledně souladu projektového záměru se strategií kraje. V rámci hodnocení všech projektových žádostí bude bodově hodnocena míra vazby projektu na strategické dokument, resp. rozvojové priority kraje a na národní strategické dokumenty. Podpora plnění strategií i důraz na efektivitu projektu.

14 Děkuji za Vaši pozornost. Ing. Jiří Voves Odbor cestovního ruchu Jiri
Děkuji za Vaši pozornost. Ing. Jiří Voves Odbor cestovního ruchu


Stáhnout ppt "NPPCRR Národní program podpory CR v regionech"

Podobné prezentace


Reklamy Google