PRINCIPY NASTAVENÍ PODPOR PO ROCE 2013 Setkání s NO na MZe – 8/10/2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZEMĚDĚLSKÉ POLITIKY EU PRO ROKY
Advertisements

Současný systém podpory
Nový program MZe - dvoustupňová veřejná soutěž
ZKUŠENOSTI S VYUŽÍVÁNÍM PŘEDVSTUPNÍ POMOCI EU PHARE / ISPA Ministerstvo financí Centrum pro zahraniční pomoc Ing. Ludmila LEFNEROVÁ.
Legislativní změny v oblasti zaměstnávání OZP
GENERALI TOP TALENT 2007 Návrh koncepce penzijní reformy Jan Krejsa.
Koncepce politiky bydlení v ČR do roku 2020 a sociální bydlení 18. Září 2012.
Chmelařský kongres Praha 2008
PF UK, Možné změny SZP, implikace pro české zemědělství a venkov – jak je naše zemědělství multifunkční? Doucha, T. (VÚZE Praha) 1.Očekávané/možné.
Financování sociálních služeb
Agrofórum 2012 přímé platby po roce 2013
Analýza Centra ProEquality
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR OPERAČNÍ PROGRAM TECHNICKÁ POMOC Školení k Příručce pro žadatele a příjemce v OPTP
Záměry z nově připravované zemědělské politiky od
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MPO včetně existujících mechanismů finanční podpory PhDr. Věra Havránková © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Potraviny na trhu v ČR. DPH na potraviny v ČR a okolních státech ČR v roce 2007 = 5% ČR v roce 2013 = 15% Polsko = 5% Litva = 5% Francie = 5,5 % Nizozemsko.
Stav příprav implementace nové Společné zemědělské politiky v ČR
Podpora v rámci Programu rozvoje venkova v období
Chronologie vývoje nové SZP v období
Podpora podnikání a investic a EU v následujícím období Ing. Ondřej Votruba | ředitel Divize Investic Brno, 24. duben 2013.
Finanční prostředky pro příští programové období prosince 2006 Ing. Bohdan Hejduk, náměstek ministra.
Odborná sekce Rady kvality ČR „Kvalita v průmyslu a stavebnictví“ Poradenské služby v programech Operačního programu Podnikání a inovace 5. ledna 2009.
OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE Program Prosperita
MALÉ VODNÍ ELEKTRÁRNY Sekce podporovaných zdrojů Energetický regulační úřad
Zásady správné zemědělské praxe
Předčasné ukončení zemědělské činnosti
Předčasné ukončení zemědělské činnosti Nařízení vlády 69/2005
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Národní a regionální dotační tituly. Význam národních a regionálních dotačních titulů Jejich význam postupně klesá, pro mnohé subjekty přesto téměř nezbytné.
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
Ing. Jaroslav Humpál ÚZEI Praha
Aktuální vývoj v oblasti DPH Blanka Mattauschová
1 Dotační řízení 2015 Středočeské fondy. 2 1.Základní informace pro žadatele 2.Struktura dotačních titulů Tematické zadání Rozpočty Středočeských.
Daňová reforma - reformní novela 2013 JUDr. Radim Boháč, Ph.D
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
1 Znevýhodněné oblasti a Natura 2000 Ing. Jaroslav Humpál ÚZEI Praha.
SZP Společná zemědělská politika prof. Ing. Magdaléna Hrabánková, CSc., prof. h.c. Ekonomická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
Připravované výzvy Lucie Pudivítrová odbor fondů EU, MŽP.
Program rozvoje venkova 2014 – 2020
SZP v ČR po roce 2013, výhled a porovnání se současností pro AGROFÓRUM 2012 Ing. Jan Dejl Ředitel odboru pro přímé platby (MZe)
„Kontrola stavu“ reformy Společné zemědělské politiky: Legislativní návrhy Generální ředitelství pro zemědělství a rozvoj venkova Evropská komise.
Aktuální situace v zemědělském a potravinářském resortu Miroslav Toman, ministr zemědělství Žofínské fórum.
Realizace aktivní politiky zaměstnanosti – Kritéria a postupy pro poskytování příspěvků z prostředků APZ pro rok 2015 Úřad práce ČR, Krajská pobočka.
Nařízení č. 1221/2009 EMAS III Revize nařízení č. 761/2001 Pavel Růžička Seminář „Co nového v normách k environmentálnímu managementu? “ MŽP,
Připravenost České republiky na zavádění opatření strategie Evropa 2020 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek ministra průmyslu a obchodu © 2010 Ministerstvo.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Reforma společné zemědělské politiky po roce 2014 a její nastavení v ČR z pohledu ZS ČR Ing. Martin Pýcha Zemědělský svaz ČR.
Rozpočet 2008 Kolegium rektora Základní principy předpokládá se aplikování stávající metody 1) rozdělení výnosů –normativní přínos (příspěvek.
Kulatý stůl dne Environmentální opatření PRV 2014+
Srovnání zjednodušeného systému se systémem aplikovaným v EU15 František Střeleček Jana Lososová Jihočeská univerzita – Agrární komora ČR.
Název prezentace Nařízení vlády ze dne o stanovení závazných pravidel poskytování finančních příspěvků na hospodaření v lesích a na vybrané myslivecké.
Program rozvoje venkova aktuální stav implementace
Čeští zemědělci, ostrůvek uprostřed Evropy
Chceme konkurenceschopné a stabilní zemědělství a potravinářství? Ing. Miroslav Toman, CSc. prezident Agrární komory ČR a Potravinářské komory ČR.
Veřejné podpory při oceňování zemědělské půdy výnosovou metodou.
Nástroje dotační politiky pro zemědělce hospodařící udržitelným způsobem Ing. Pavel Sekáč náměstek ministra zemědělství Sekce pro společnou zemědělskou.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Program rozvoje venkova aktuální stav implementace Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Program rozvoje venkova ČR 2007 – 2013 Osa II Ing. Ivan Landa, CSc
Dotační politika Bělá Ing. Ladislav Bittner. Ing
Svítání na lepší časy. Odrazilo se naše zemědělství ode dna?
Svítání na lepší časy. Odrazilo se naše zemědělství ode dna?
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Veřejné podpory při oceňování zemědělské půdy výnosovou metodou
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
SZP : rozpočet, Brexit & reforma výzvy & agenda
Aktuality ve vyjednávání v Bruselu k SZP 2020+
Za rovné podmínky pro české zemědělce
Transkript prezentace:

PRINCIPY NASTAVENÍ PODPOR PO ROCE 2013 Setkání s NO na MZe – 8/10/2013

Body předkládané pro informaci a termíny jejich notifikací  převod prostředků mezi pilíři – do 31. prosince 2013 nebo 1. srpna 2014  schéma poskytování přímých podpor (SAPS x PN) - do 1. srpna 2014  redefinice LFA oblastí od 2015 nebo až 2018  poskytnutí platby oblastem LFA v rámci 1. pilíře - do 1. srpna 2014  zavedení degresivity - do 1. srpna 2014  aplikace redistributivní platby – do 1. srpna roku předcházejícího aplikaci  poskytnutí dobrovolné vázané podpory – do 1. srpna roku předcházejícího aplikaci  platba mladým zemědělcům - do 1. srpna 2014  aplikace schématu pro malé zemědělce 2

Přechodné období v roce 2014  Legislativní návrh upravující stávající nařízení k PP, PRV, SOT a také reformní návrhy k PP, PRV, SOT a HZR  prodlouženíSAPS  prodloužení aplikace SAPS podpory podle článku 68  pokračování specifické podpory podle článku 68  možnost poskytovat v roce 2014 přechodnou vnitrostátní podporu  možnost aplikovat transfery mezi pilíři  možnost aplikovat transfery mezi pilíři (až 15 %) již v roce 2014  stanovení nových stropů pro přímé platby pro rok

Rok 2013  Flexibilita - převod prostředků mezi pilíři  do 31. prosince 2013  do 31. prosince 2013 rozhodnutí o:  alokaci až 15 % národní obálky pro PP od 2014 do 2019 ve prospěch EAFRD  nebo naopak až 15 % z celkové obálky EAFRD od 2015 do 2020  do 1. srpna 2014  do 1. srpna 2014 rozhodnutí o:  alokaci až 15 % národní obálky pro PP od 2015 do 2019 ve prospěch EAFRD  nebo naopak až 15 % z celkové obálky EAFRD od 2016 do 2020  k 1.srpnu 2017  k 1.srpnu 2017 možnost revize alokace  ve smyslu navýšení - v případě převodu ve prospěch EAFRD  ve smyslu snížení - v případě převodu ve prospěch PP 4

Flexibilita – porovnání stropů na PP jednotky národní strop (P1-P2 – 0%) tis. € národní strop (P1-P2 – 15%) tis. € rok 2013 tis. €

Rok 2013  TNA – přechodná vnitrostátní podpora  možnost poskytnout TNA v roce 2013 za stejných podmínek jako Top-Up v roce 2012 aplikací modulace  v případě rozhodnutí o aplikaci TNA 2013 budou tyto platby negativně ovlivněny aplikací modulace stejně jako v roce cca 76 mil. Kč  vzhledem k modulaci možnost vyplatit max. cca 76 mil. Kč TNA v letech 2015 – 2020 pouze při aplikaci TNA v roce 2013  návrh nařízení pro PP dává možnost poskytnout TNA v letech 2015 – 2020 pouze při aplikaci TNA v roce 2013 pro TNA 2014 aplikovat TNA již v roce 2013  návrh nařízení pro přechodné období roku 2014 obsahuje také podmínku pro TNA 2014 aplikovat TNA již v roce

Rok 2013  TNA – přechodná vnitrostátní podpora  návrh nařízení pro PP a přechodné období 2014 zavádí postupné snižování autorizovaných částek TNA v roce 2013  80 % v roce 2014, 75 – 50 % v letech 2015 – Autorizované obálky Top-Up (mil. Kč) % % % celkem Top-Up - celkem citlivé sektory Top-Up - citlivé sektory (chmel, přežvýkavci, bramb. škrob)  od roku 2014 nejsou aplikovány principy modulace  aplikací TNA v roce 2013 bude zachována možnost při pokračování systému SAPS podpořit citlivé sektory i v dalších letech

2014+  Platba na LFA v P1  až 5 % obálky na přímé platby  rozhodnutí o aplikaci do 1. srpna 2014  revize k 1. srpnu  platbu lze poskytnout pouze za předpokladu, že bude implementována redefinice oblastí LFA včetně všech podmínek stanovených nařízením pro rozvoj venkova (dle legislativy povinné až od r. 2018) 8

2014+  Redistributivní platba a degresivita  Degresivita:  červnový kompromis - 5 % u plateb nad € byl potvrzen EP na trialogu odpočtu mzdových nákladů  možnost odpočtu mzdových nákladů včetně povinných odvodů na zdravotní a sociální pojištění vynaložené v souvislosti se zemědělskou aktivitou podniků  administrativní zátěž s prokazováním objemu vynaložených finančních prostředků, jak na straně žadatelů, tak na straně platební agentury 9 degresivita (bez odpočtu zam. nákladů) €Kč suma PP podniků s degresivitou počet podniků s degresivitou1 129 suma PP podléhající degresivitě % degresivity5% výsledná částka degresivity

2014+  Redistributivní platba  nástroj pro realokaci finančních prostředků v rámci P1 (platba na první hektary) – pro ČR limit = 89 ha  může být alternativou k degresivitě pokud na ní ČS alokuje MIN 5 % (MAX 30 %) obálky na PP  rozhodnutí do 1. srpna kteréhokoli roku předcházejícího aplikaci 10 limitPočty podniků Suma výměry v daném limitu (ha) 1-89 ha ,68 89,01 ha a více ,21

2014+  Schéma poskytování přímých podpor  SAPS s přechodem na PN od roku 2018  mezistupeň mezi variantami PN od 2015 a SAPS do 2020  rozhodnutí o přechodu na PN již k 1. srpnu 2014  podpora oddělená od produkce až 20 % obálky  degresivní Top-Up (pouze do roku 2017)  po přechodu na PN možnost aplikace odlišení hodnot PN ve zjednodušeném režimu kalkulace pouze ve vazbě na citlivé sektory do roku 2020 (čl. 28f)  náročnost spojená se zavedením PN (vedení registru, evidování transferů PN, národní rezerva)  čl. 28f a Top–Up – by byly poskytnuty na základě historických referencí, tedy s rizikem alokace podpory i neaktivním pěstitelům, a to včetně odpovídajícího podílu historické reference u platby SAPS 11

DALŠÍ ROZHODNUTÍ V RÁMCI NOVÉ SZP  Schéma poskytování přímých podpor  SAPS do roku 2020  rozhodnutí o pokračování SAPS k 1. srpnu 2014  degresivní Top-Up (do roku 2020)  tato varianta umožňuje maximální cílení na aktivní pěstitele/chovatele  možnost přechodu na PN – kdykoli během období  jednoduchý systém reflektující aktuální obhospodařovanou plochu  minimalizace administrativní zátěže 12

2014+  Dobrovolná vázaná podpora  SAPS do roku 2020 /SAPS s přechodem na PN od roku 2018  vázaná podpora 13 % + 2 % proteinové plodiny 13 v tis. € a dále národní strop P1 – P2: 0% vázaná podpora 10 % vázaná podpora 13 % vázaná podpora % v tis. € a dále národní strop P1 – P2: 15 % vázaná podpora 10 % vázaná podpora 13 % vázaná podpora %

2014+  Dobrovolná vázaná podpora  nutnost rozhodnout, které sektory budou zahrnuty současné nastavení sektorů + O a Z  graf znázorňující současné nastavení sektorů + O a Z (převody z P1 do P2 na úrovni 0 a 15 %) 14

2014+  Platba pro mladé zemědělce  povinná složka PP  možnost alokovat až 2 % obálky pro PP  revize každoročně k 1. srpnu  v ČR podle propočtů ÚZEI – potřeba 0,09 – 0,21 % obálky na PP  několik možností výpočtu této prémie  25 % národního průměru na hektar  25 % průměru hektarů na žadatele  paušální platba podle prům. výměry podniků převzatých mladými zemědělci  tato platba má významnou roli v rámci generační obměny a strategického rozvoje zemědělského sektoru 15

2014+  Schéma pro malé zemědělce  dobrovolná složka PP  v ČR podle propočtů ÚZEI – potřeba od 0,19 do 1,42 % obálky na přímé platby (výše alokace se mění na základě použitých parametrů a úměrně se zvyšuje také v souvislosti s převedenými prostředky z P1 do P2)  zemědělci vyjmuti z povinnosti plnit greening a CC  několik možností výpočtu této prémie  paušální platba podle prům. národní platbě žadatele či průměrné platbě na hektar (částka v rozmezí €)  výpočet přesných částek na základě žádostí 2015  možnost automatického zahrnutí žadatelů do schématu  nastavení podmínek aplikace schématu pro malé zemědělce by mělo být provedeno v souladu s ostatními prvky nové SZP (např. definicí aktivního zemědělce) 16

Děkuji za pozornost 17