Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: MGR. JINDRA BENEŠOVÁ, 2011 – 10 – 31 NÁZEV: VY_12_INOVACE_27_ LIDSKÉ TĚLO TÉMA:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Člověk a zdraví Výchova ke zdraví AIDS VY_32_INOVACE_01 Sada 8 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daně – opakování I Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Bc. Andrea Havlíková Název materiálu: Reflexní masáže – zásady a provedení.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
schodišťový stupeň schodišťové rameno
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
VY_32_INOVACE_36_ Prvouka 3.ročník Naše tělo / části těla/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miriam Zralá Název materiálu: Onemocnění nervového systému – úvod do problematiky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Popis kostry – prověrka VY_52_INOVACE_15 Sada 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Biologie a somatologie člověka Testy -kosti
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Digitální učební materiál
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Opěrná soustava – procvičování VY_52_INOVACE_08 Sada 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
VY_32_INOVACE_TMM25260BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _627 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Značky Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.916.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Potápění a plavání VY_52_INOVACE_34 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miroslava Kubicová Název materiálu: Velké míče 2. část Označení materiálu:
Svalová soustava – kvíz VY_52_INOVACE_18 Sada 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Bc. Romana Hlinecká Název materiálu: Vyšetření tělesné hmotnosti Označení materiálu:
VY_32_INOVACE_401, 21. sada, Přírodověda
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
VY_32_INOVACE_04-06 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tematický okruh: Biologie člověka Téma: Soustava opěrná.
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_5.ročník_ 01_Soustava opěrná a pohybová
Prvouka – části lidského těla a kostra
LIDSKÉ TĚLO ANOTACE DATUM AUTOR JAZYK OČEKÁVANÝ VÝSTUP
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Bc.Romana Hlinecká Název materiálu: Obvody dolní končetiny a jejich částí Označení materiálu: VY_32_INOVACE_REK.MU2.1207 Datum vytvoření: 14.1.2013 Vzdělávací oblast: Rekondice Ročník: druhý – Rekondiční a sportovní masér Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2

Anotace Zásady postupů při měření obvodů dolní končetiny a jejich segmentů. Vhodné pomůcky.

Metodické pokyny Jedná se o prakticko-teoretickou výuku, které musí předcházet znalost anatomie kosterního a svalového systému člověka. Kromě uvedených pomůcek je vhodné využití modelu kostry člověka. K využití materiálu je nutný počítač s  programem MS PowerPoint a projektor. Zrakově postiženým přenést prezentaci do ozvučených čtecích zařízení.

Zdroje - literatura GÚTH, Anton. Vyšetrovacie a liečebné metodiky pre fyzioterapeutov. [1. vyd.]. Bratislava: Liečreh Gúth, c1995, 448 s. ISBN 80-967-3830-5. HALADOVÁ, Eva a Ludmila NECHVÁTALOVÁ. Vyšetřovací metody hybného systému. Vyd. 1. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1997, 135 s. ISBN 80-701-3237-X.

Zdroje - obrázky HALADOVÁ, Eva a Ludmila NECHVÁTALOVÁ. Vyšetřovací metody hybného systému. Vyd. 1. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1997, s. 22. ISBN 80-701-3237-X. Fotografie z archivu autorky

Obvody dolní končetiny a jejich částí Somatometrie Obvody dolní končetiny a jejich částí

Zásady měří se vždy obě končetiny měření se provádí páskovou mírou (krejčovským metrem) hodnoty se porovnávají v dokumentaci je nutné vždy zapsat způsob měření

Obvodové rozměry na DK V dokumentaci se musí vždy zapsat způsob měření. Obvod stehna u dospělých – měří se ve výšce 15 cm nad horním okrajem patelly Obvod stehna u dětí – měří se ve výšce 10 cm nad horním okrajem patelly Obvod stehna těsně nad kolenem - přes mm. vasti quadriceps femoris

Obr. 1 – Obvod stehna u dospělých – měří se ve výšce 15 cm nad horním okrajem patelly

Obvodové rozměry na DK V dokumentaci se musí vždy zapsat způsob měření. Obvod kolena – měří se přes patellu Obvod přes tuberositas tibiae – měří se v místě úponu m. quadriceps femoris

Obr. 2 – Obvod kolena – měří se přes patellu

Obr. 3 – Obvod přes tuberositas tibiae – měří se v místě úponu m Obr. 3 – Obvod přes tuberositas tibiae – měří se v místě úponu m. quadriceps femoris

Obvodové rozměry na DK Obvod lýtka – měří se v nejširším místě lýtka Obvod přes kotníky – měří se přes oba malleoly Obvod přes nárt a patu – měří se přes patu a ohbí hlezenního kloubu Obvod přes hlavičky metatarzů – tzv. obuvnická míra

Obr. 4 – Obvod lýtka – měří se v nejširším místě lýtka

Obr. 5 – Obvod přes kotníky – měří se přes oba malleoly

Obr. 6 – Obvod přes nárt a patu – měří se přes patu a ohbí hlezenního kloubu

Obr. 7 – Obvod přes hlavičky metatarzů – tzv. obuvnická míra

Obr. 8 – Měření obvodů nohy Obvod přes hlavičky metatarzů → ← Délka nohy ← Obvod přes nárt a patu Obr. 8 – Měření obvodů nohy

Úkoly provést všechna měření vše zapsat

Opakování kde se měří obvod stehna u dětí 10 cm nad horním okrajem patelly kde se měří obvod stehna u dospělých 15 cm nad horním okrajem patelly