ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projektové řízení Modul č.1.
Advertisements

Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Vize, Strategie, Cíle.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Strategie podniku v globálním světě
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Audit IT procesů ve FNOL
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Historické etapy vývoje managementu
2. Podnik a jeho řízení Řízení podniku Rozvoj podniku
Akademický rok 2011/12 1. ročník – LS 1. cvičení
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Lenka Zahradníčková
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Předmět: Řízení podniku 1
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Úvod do managementu 1. seminář
MARKETING.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
1.Obsah marketingového řízení
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Lenka Zahradníčková
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Lenka Zahradníčková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ
Lenka Zahradníčková
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Lenka Zahradníčková
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
Moderní personalistika Úvod
Moderní personalistika I. BLOK
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Struktura podnikatelského plánu
Vybrané manažerské nástroje
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ.
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ekonomika malých a středních podniků
Presentation Title 1st September 2002
Transkript prezentace:

ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ 1. cvičení StRP Lenka Zahradníčková lenkazah@kpm.zcu.cz 30. 9. 2013

Obecné informace k předmětu Ing. Lenka Zahradníčková Telefon: 377 633 622 KH: dle předchozí domluvy emailem Email: lenkazah@kpm.zcu.cz Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Obecné informace k předmětu Strategické řízení podniku (doc. Ing. Endre Tóth, DrSc.) 1. Strategické řízení a systém řízení podniku 2. Obsah, principy a model systému strategického řízení 3. Externí strategická analýza podniku a jeho okolí, metody, postupy, modely 4. Interní strategická analýza podniku a jeho složek, metody, postupy, modely 5. Typy, druhy, koncepce a nástroje strategie 6. Strategické rozhodování – volba strategie podniku 7. Vlastnická, korporátní (podniková) a organizační strategie 8. Obchodně marketingová, inovační a investiční strategie podniku 9. Personální a bezpečnostní strategie podniku 10.Finanční a informační strategie podniku 11.Strategie řízení rizik a odolnost krizím 12.Implementace a aktualizace strategie podniku Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Obecné informace k předmětu Podmínky absolvování - zápočet Povinná účast studentů na cvičení – (50 %) Aktivní odborná práce Dílčí projekt dle zadání vyučujícího Podmínky absolvování - zkouška Kombinovaná: test, ústní Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Obecné informace k předmětu Projekt Každý student vypracuje projekt na konkrétní podnik (max. 15 stran) Formulace strategického plánu Obsah: Strategická východiska Analýza prostředí Analýza rizik Korekce Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Obecné informace k předmětu Povinná literatura Zuzák, Roman: Strategické řízení podniku. Grada,2011 Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Obecné informace k předmětu Doporučená literatura Keřkovský, Miloslav, Vykypěl, Oldřich: Strategické řízení.C.H.Beck.2006. Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Obecné informace k předmětu Doporučená literatura Dedouchová, Marcela: Strategie podniku. Praha: C. H. Beck, 2001. Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Obecné informace k předmětu Doporučená literatura Fotr, Jiří; Vacík, Emil a kol.: Tvorba strategie a strategické plánování. Praha: Grada Publishing, 2011. Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Obecné informace k předmětu Doporučená literatura David, Fred R.: Strategic management concepts: a competitive advantage approach. Boston: Pearson, 2012. Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Obsah dnešní konzultace Management Strategické řízení Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Management Jakým způsobem je management definován? Proces systematického plánování, organizování, vedení lidí a kontrolování, který vede k dosažení cílů organizace Soubor všech činností, které je třeba udělat, aby byla zabezpečena funkce podniku. Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Přelom 19. a 20. století - 60. léta 20. století Management Jaké etapy managementu lze rozlišovat? Vymezte tyto etapy časově. Klasický management Manažerská revoluce Postindustriální trendy Konec 19. století Přelom 19. a 20. století - 60. léta 20. století Od 70. let 20. století Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Management Definujte a vysvětlete tři významové roviny managementu Proces řízení Řídící pracovníci Věda Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Management Řízení jako komplexní jev Řízení jako subjekt-objektový jev Řízení jako procesní koincidenční jev Řízení jako fiduciární jev Řízení jako kauzální jev Řízení jako psychický jev Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Management Jaké úrovně řízení rozeznáváme v managementu? Jak se dělí dle délky časového horizontu? ? 2 – 5 let Strategické řízení Taktické řízení Měsíce - 2 roky Operativní řízení Týdny - rok Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Management Čím se liší operativní, taktické a strategické řízení (obecně)? Taktické, operativní řízení Strategické řízení Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Strategický management Jakým způsobem byste definovali strategický management (řízení)? umění i věda, jak formulovat, implementovat a hodnotit ve všech funkčních částech podnikatelského subjektu taková rozhodnutí, která podpoří dosažení stanovených cílů. Jedná se o dynamický a neuzavřený cyklus. Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Strategický management Činnosti Zdroje Dosažení cílů Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Strategický management Proč si myslíte, že je nutné strategické řízení? Jaké jsou výhody strategického řízení? Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Strategický management Jaké etapy strategického řízení rozeznáváte? Formulace strategie Implementace strategie Hodnocení strategie Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Strategický management Jak je možné popsat strategické myšlení? Zaměření na cíle Systémový pohled Strategické myšlení Hypoteticky založené myšlení Inteligentní oportunismus Myšlení v čase Liedtkův model elementů strategického myšlení Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Základní strategická východiska Co patří mezi základní strategická východiska? Poslání Vize Cíle Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Poslání Definuje, proč podnik existuje, není časově ohraničené Z poslání by mělo jasně vyplývat, o jaký podnik se jedná. V čase je relativně stabilní. “kodex” chování celé organizace – stimulace pracovníků Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Poslání Posláním společnosti XXX je výroba nápoje XXX založená na vynikající kvalitě, která je zásadní pro dosahování neustálé spokojenosti našich zákazníků a upevňování jejich loajality k našim výrobkům. Firma trvale usiluje o budování dlouhodobé prosperity a naplňování hodnotových aspirací vlastníků. Důraz je kladen na šetrnost k životnímu prostředí a spokojenost zaměstnanců. Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Vize Přesné strukturované vyjádření stavu firmy v konkrétním časovém horizontu. Vymezuje budoucí pozici ve střednědobém plánovacím horizontu (3 – 5 let), Směr jakým se bude podnik ubírat Z vize je nutné vyvodit cíle. Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Vize Komponenty vize Zákazníci strategického záměru. Produkt a jeho výjimečnost. Popis trhu a jeho segmentů. Technické, technologické a užitné přednosti produktu. Strategická dimenze záměru – profilové zaměření firmy v plánovacím období Filozofie záměru Vliv na koncepci a postavení podniku Veřejná image. Sociální koncepce Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Vize V horizontu pěti let rozšíříme portfolio našich služeb a pronikneme do sféry sociálních sítí. Firmám, fyzickým osobám i institucím veřejného sektoru budeme nabízet produkty vytvořené pravidelně školenými pracovníky pomocí modernizovaných informačních technologií a kreativity vyplývající z kombinace mládí a zkušeností. Dosáhneme zvýšení tržeb na trhu s reklamními službami, stejně jako zvýšení investičního majetku a obratu. Budeme usilovat o další rozvoj projektu Sociální automobil a přispějeme k ochraně životního prostředí Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Cíle Měly by navazovat na stanovenou vizi, Jedná se o stanovený konečný stav podniku musí být popsány jasně a hlavně měřitelně! Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Cíle Pravidlo SMART S – Specific - specifický, M – Measurable - měřitelný, A – Achievable - dosažitelný, R – Result oriented - orientovaný na výsledek, realistický, T – Time framed - časově vymezený, Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Cíle Zvýšit hodnotu hospodářského výsledku za běžnou činnost zisku v roce XY na 3 000 000 Kč. Zvýšit tržby SU o 9 % do roku XY. Do konce roku XY zredukovat náklady na jednoho pracovníka o XY %. Zredukovat čekací dobu pacientů na ambulantním oddělení z 1 hodiny na půl hodiny do června tohoto roku. Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Shrnutí Úvodní informace Management Historie Strategický management Základní strategická východiska Lenka Zahradníčková Úvod, management, strategický management

Děkuji za pozornost.