PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy správních činností
Advertisements

Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Upozornění Tato prezentace je poskytována bez záruky a to jak implicitně dané nebo předpokládané. Prezentovaná řešení jsou sestavena z různých produktů.
12. Projekt – nástroj realizace změny
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Personální řízení a jeho úloha v podniku
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Projektový management
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Historické etapy vývoje managementu
PROJEKT - soubor aktivit, jejichž realizací v určeném časovém rámci dosáhneme stanoveného cíle; dojde ke změně z výchozího stavu do plánovaného stavu.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Management kontinuity činností organizace
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Řídící struktury v organizaci
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Vykonavatelé ŘLZ v organizaci
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Personální management
Vyjednání Národního strategického referenčního rámce a operačních programů na období 2007 – 2013 Jiří Čunek 1. místopředseda vlády a ministr pro místní.
12. Přednáška převzato z 36SI2
SCHÉMA MODELU PERSONÁLNÍ PRÁCE VE SKUPINĚ ČEZ
Evropská rada zaměstnanců v praxi
Východiska Klíčové téma - problematika podvodů obecně a korupce.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
MATICE ODPOVĚDNOSTI Matice odpovědnosti představuje jasné a konkrétní vymezení kompetencí osob z týmu za konkrétní projektové činnosti (úkoly), např. koordinaci.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
Rozhodovací procesy.
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Dobré odpoledne.
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
MAnagement.
Představení Zprostředkovatele a partnera programu Martina Bečvářová Praha (květen 2015)
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Management.
Výrobní faktory v podniku
Management bk 505, bp 505.
ŘÍDÍME PROJEKTOVĚ - podpora při implementaci projektového řízení v organizacích veřejného sektoru AQE advisors, a.s – Benešov, Brno.
PRINCeGON – metodika řízení projektů Ministerstva vnitra
Interní audit a Compliance v České pojišťovně | Praha| Peter Štefánik| 1.
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Učíme se maturitní otázku Organizování z výkladové prezentace Zpracoval Ing. Jan Weiser.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Srpen 2013 Společné setkání  zahájení plánování v Děčíně 2006–2008  projekt „Komunitní plánování sociálních služeb města Děčína“ 2013–2015  projekt.
Ing. Jan Havránek vrchní ředitel sekce fondů EU Sekce fondů EU 10. dubna 2014.
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Osobní management – modul č.4
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Transkript prezentace:

PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ

Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají tak, aby se dostaly do optimální interakce  Projekty jsou realizovány organizacemi, jejichž záběr činnosti je větší než předmět projektu  Realizace projektu je ovlivněna organizací celé společnosti  V rámci stabilní organizační struktury jsou vytvářeny dočasné organizační struktury pro řízení jednotlivých projektů

Organizace projektu 1. Funkcionální organizační struktura 2. Projektová organizační struktura 3. Maticová organizační struktura 4. Neformální organizační struktura

Zavedení PM do organizace  Obvyklá posloupnost implementace projektového řízení do organizace  Rozhodnutí o zavedení nejvyšším vedením  Vytvoření konceptu implementace a vzdělávání (školení a vzdělávání na úrovni managementu)  Realizace vybraného pilotního projektu  Vyhodnocení výsledků a jejich využití v jiných projektech  Pilotní projekt  Na základě rozhodnutí o zavedení

Proces vytváření organizační struktury  Identifikace a klasifikace činností, výkonů, působení a jejich nositelů (lidí, věcí), potřebných k dosažení cílů  Uspořádání činností, výkonů a působení i jejich nositelů k cílovému jednání (určování zodpovědností a delegování pravomocí)  Přiřazení manažerů (vedoucích, ředitelů) s pravomocí (zmocněním) k dohledu a usměrňování  Zabezpečení horizontální a vertikální koordinace v organizační struktuře včetně koordinace s okolím  Stanovení zásad komunikace uvnitř projektového týmu  Konkretizace stylu vedení projektového týmu

Role  Řídíví komise / dozor projektu  Hlavní legislativní orgán  Konečné slovo ve všech otázkách  Manažer projektu  Řízení postupu  Řízení kvality  Administrativa  Projektový tým  Vytváří postupy  Realizuje projektové práce  Další  Expertní tým  Vedoucí projektové skupiny  Zástupce klíčového uživatele projektu  Vlastník / správce procesu

Matice zodpovědností  Určujeme KDO bude úkoly řešit, jaké bude mít pravomoci a zodpovědnost a s kým bude spolupracovat  Popisuje vztahy jednotlivých členů projektového týmu a interních a externích spolupracovníků k činnostem řešeným v rámci projektu  S určením zodpovědnosti je nutné delegovat odpovídající pravomoci  Sestava řádků a sloupců, jejímž prostřednictvím jsou přiřazeny projektovým úsekům a úkolům ti, kteří mají schopnosti a odpovědnost pro jejich realizaci

Musíme znát odpověď na otázky Kdo zodpovídá za celkovou koordinaci projektu? Kdo zodpovídá za tvorbu implementačních plánů? Kdo zodpovídá za řešení jednotlivých úkolů? Kdo zodpovídá za efektivní čerpání finančních prostředků? Kdo schvaluje organizační normy? Kdo má podpisové právo pro jednotlivé typy dokumentů, rozhodnutí a nařízení? Kdo má zodpovědnost za přípravu smluv a dohod o spolupráci? Kdo má právo jmenovat a odvolávat členy projektového týmu?

Matice zodpovědností a plánování zdrojů Matice zodpovědností Osoba AOsoba B Činnost 1 / soubor činností / pracovní balík IS Činnost 2O- O – odpovídá, S – spolupracuje, I – je informován Další možnosti: Ro – rozhoduje / schvaluje, Ř – řídí, R – realizuje, S – spolupracuje, I – je informován, K - konzultuje