Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Proces řízení změn
Proces řízení změn Přístupy ke změnám Proaktivní Změny plánované Reaktivní Reagování na změnu
Proces řízení změn Přístupy ke změnám Funkční, tradiční metoda Procesní management
Proces řízení změn Přístupy ke změnám Funkční, tradiční metoda Zaměřuje se na výsledky a důsledky Nástrojem je ekonomická analýza Opatření směřují k hierarchické úrovní - funkčním místům Procesní management Zaměřuje se na příčiny Vytvoření přidané hodnoty pro zákazníka Opatření směřují k procesům
Proces řízení změn Funkční přístup
Proces řízení změn Procesní přístup
Procesní management procesní řízení: - nástroj k zefektivnění fungování organizace, - odstranění nadbytečných aktivit v procesech, - zjednodušení aktivit ve vazbě na organizační strukturu. PROCES = vzájemné propojení dílčí činnosti, které ve své postupnosti transformují vstupy na požadované výstupy Vstupy - výchozí zdroje (suroviny, materiál, znalosti…) Výstupy - konečné výsledky
Operační a procesní managementu Operační management - založen na dělbě práce - procesy výroby jsou rozděleny na nejjednodušší a nejzákladnější úkony, úkoly a operace - filozofie orientující se na výstupy, důsledky, hodnocení výsledků Procesní management - založen na principu integrace - sjednocení dílčích operací - nutnost změn v organizační struktuře a ve způsobu myšlení - filozofie orientující se nejen na výsledky, ale také na příčiny
Zásady procesního managementu Změny uvnitř podniku Změna podnikové organizační architektury Změna dosavadního způsobu myšlení Zásada integrace Zásada variantnosti dle požadavků zákazníka Zásada řízení s otevřenými informacemi
Druhy integrací u procesního přístupu Integrace operací Integrace zákazníka Integrace dodavatele
Zavádění procesního managementu Nastartování nové podnikové kultury Přehodnocení podnikového systému řízení Přeprojektování podnikových procesů
Principy procesního managementu Integrace a komprese prací Delinearizace prací Nejvýhodnější místo pro práci Uplatnění týmové práce Procesní zaměření motivace Odpovědnost za proces Variantní pojetí procesu 3S – samořízení, samokontrola, samoorganizace Pružná autonomie procesních týmů Znalostní a informační bezbariérovost
Procesní organizace a procesní řízení Procesní organizace – organizuje a řídí práci v podnicích jako ucelený proces, který je dále členěn na jednotlivé, vzájemně logicky provázané subprocesy Základní charakteristiky procesní organizace a řízení: Identifikace klíčových a podpůrných procesů Každý proces má svého zákazníka a svého vlastníka Procesy mají stanoveny indikátory žádoucího výkonu Klíčový indikátor – spokojenost zákazníka Eliminace procesů nevytvářející žádnou hodnotu Zdokonalování procesů, systém řízení inovací
Základní přínosy procesní organizace Minimalizace strategické mezery Udržení a posílení strategické výhody Stanovení všech základních procesů a jejich kvalifikace Stanovení vedlejších a základních řídících procesů Optimalizace vazby procesní struktury s ostatními strukturami Zajištění efektivity a produktivity Změna dělby práce Zavádění principů týmového řízení
Proces řízení změn Přístupy ke změnám Kontinuální Radikální
Proces řízení změn Přístupy k zlepšování Kontinuální a radikální přístup
Proces řízení změn Přístupy k zlepšování Kontinuální a radikální přístup
Proces řízení změn Přístupy ke změnám Inkrementální Transformační
Proces řízení změn
Proces řízení změn
Proces řízení změn
Proces řízení změn
Proces řízení změn Kroky zavádění změn
Proces řízení změn Reakce na změnu
Proces řízení změn Reakce na změnu - negativní
Proces řízení změn Reakce na změnu pozitivní
Proces řízení změn Podmíněnost přijetí změny
Proces řízení změn Vývoj, orientace, cíle
Proces řízení změn