Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Advertisements

Integrovaný systém řízení (ISŘ)
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Management Ing. Jan Pivoňka.
managementu znalostí podle
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Systémové pojetí manažerské práce
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Strategie podniku v globálním světě
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Audit administrativních činností
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Historické etapy vývoje managementu
Definovat pojmy z oblasti hodnocení
2. Podnik a jeho řízení Řízení podniku Rozvoj podniku
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Podniková ekonomika Personální činnost.
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
Systém managementu jakosti QMS
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
Prosperita organizace
Komplexní produktivní údržba (TPM)
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Management systému řízení kvality
STRATEGIE ZMĚNY 1. Model diagnózy podniku 2. Strategie změny 3. Procesně orientovaný přístup.
Opakování: Co to je rozpočet režijních nákladů
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zavádění procesního řízení systému údržby do závodu 04 ve společnosti Preciosa, a. s. Turnov Eva Zikmundová.
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Management - Organizování
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
8. Zavádění procesního řízení
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Výrobní faktory v podniku
V.Prosperita organizace
Personální plán pro podnikatelský plán
O PTIMALIZACE PROCESŮ ÚOOÚ Projekt je financován z prostředků strukturálních fondů Evropských společenství v rámci Operačního programu Lidské zdroje a.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Systém managementu jakosti
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Osobní management – modul č.4
Ekonomika malých a středních podniků
Principy inovace.
Digitální učební materiál
Procesní řízení (management)
Transkript prezentace:

Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Proces řízení změn

Proces řízení změn Přístupy ke změnám Proaktivní Změny plánované Reaktivní Reagování na změnu

Proces řízení změn Přístupy ke změnám Funkční, tradiční metoda Procesní management

Proces řízení změn Přístupy ke změnám Funkční, tradiční metoda Zaměřuje se na výsledky a důsledky Nástrojem je ekonomická analýza Opatření směřují k hierarchické úrovní - funkčním místům Procesní management Zaměřuje se na příčiny Vytvoření přidané hodnoty pro zákazníka Opatření směřují k procesům

Proces řízení změn Funkční přístup

Proces řízení změn Procesní přístup

Procesní management procesní řízení: - nástroj k zefektivnění fungování organizace, - odstranění nadbytečných aktivit v procesech, - zjednodušení aktivit ve vazbě na organizační strukturu. PROCES = vzájemné propojení dílčí činnosti, které ve své postupnosti transformují vstupy na požadované výstupy Vstupy - výchozí zdroje (suroviny, materiál, znalosti…) Výstupy - konečné výsledky

Operační a procesní managementu Operační management - založen na dělbě práce - procesy výroby jsou rozděleny na nejjednodušší a nejzákladnější úkony, úkoly a operace - filozofie orientující se na výstupy, důsledky, hodnocení výsledků Procesní management - založen na principu integrace - sjednocení dílčích operací - nutnost změn v organizační struktuře a ve způsobu myšlení - filozofie orientující se nejen na výsledky, ale také na příčiny

Zásady procesního managementu Změny uvnitř podniku Změna podnikové organizační architektury Změna dosavadního způsobu myšlení Zásada integrace Zásada variantnosti dle požadavků zákazníka Zásada řízení s otevřenými informacemi

Druhy integrací u procesního přístupu Integrace operací Integrace zákazníka Integrace dodavatele

Zavádění procesního managementu Nastartování nové podnikové kultury Přehodnocení podnikového systému řízení Přeprojektování podnikových procesů

Principy procesního managementu Integrace a komprese prací Delinearizace prací Nejvýhodnější místo pro práci Uplatnění týmové práce Procesní zaměření motivace Odpovědnost za proces Variantní pojetí procesu 3S – samořízení, samokontrola, samoorganizace Pružná autonomie procesních týmů Znalostní a informační bezbariérovost

Procesní organizace a procesní řízení Procesní organizace – organizuje a řídí práci v podnicích jako ucelený proces, který je dále členěn na jednotlivé, vzájemně logicky provázané subprocesy Základní charakteristiky procesní organizace a řízení: Identifikace klíčových a podpůrných procesů Každý proces má svého zákazníka a svého vlastníka Procesy mají stanoveny indikátory žádoucího výkonu Klíčový indikátor – spokojenost zákazníka Eliminace procesů nevytvářející žádnou hodnotu Zdokonalování procesů, systém řízení inovací

Základní přínosy procesní organizace Minimalizace strategické mezery Udržení a posílení strategické výhody Stanovení všech základních procesů a jejich kvalifikace Stanovení vedlejších a základních řídících procesů Optimalizace vazby procesní struktury s ostatními strukturami Zajištění efektivity a produktivity Změna dělby práce Zavádění principů týmového řízení

Proces řízení změn Přístupy ke změnám Kontinuální Radikální

Proces řízení změn Přístupy k zlepšování Kontinuální a radikální přístup

Proces řízení změn Přístupy k zlepšování Kontinuální a radikální přístup

Proces řízení změn Přístupy ke změnám Inkrementální Transformační

Proces řízení změn

Proces řízení změn

Proces řízení změn

Proces řízení změn

Proces řízení změn Kroky zavádění změn

Proces řízení změn Reakce na změnu

Proces řízení změn Reakce na změnu - negativní

Proces řízení změn Reakce na změnu pozitivní

Proces řízení změn Podmíněnost přijetí změny

Proces řízení změn Vývoj, orientace, cíle

Proces řízení změn