Podniky a organizace 21.století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
MARKETING A MANAGEMENT
Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Firma a jejich cíle.
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
Vize, Strategie, Cíle.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Světová ekonomika (SE) Proč se tak radikálně změnil svět od poslední třetiny 19.století? Zásadní změny ve světě -dramatický růst efektivity zemědělství.
Organizační struktury
Systémové pojetí manažerské práce
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Audit administrativních činností
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Změny v ekonomickém prostředí
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Možné dopady strategie Evropa 2020 na malé na malé a střední podniky Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Praha Strategie EVROPA 2020 Nové.
Projekt Kreativní města Future City Game Snímek 2 „Rozvoj města stojí na pomezí řádu a chaosu. Nemá žádný počátek ani konec. Rozvoj města je.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
Mezinárodní ekonomické právo 1.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
Podniková ekonomika Personální činnost.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Systém managementu jakosti QMS
Základy marketingu šestá přednáška
Společenská odpovědnost organizací
Globalizace z různých úhlů dopadu
Marketingové prostředí
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Prosperita organizace
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Ekonomicko – správní fakulta v Brně Katedra podnikového hospodářství KONKURENCESCHOPNOST PODNIKU VE VZTAHU K ROZVOJI MANAGEMENTU Ing. Viliam Záthurecký,
Tržní prostředí.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
TRH (tržní mechanismus)
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Globalizace Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ – INVESTICE DO BUDOUCNOSTI PaedDr. LUDVÍK ZIMČÍK, ředitel ZŠ A MŠ BŘEZOVÁ (ŠKOLA NA KONCI SVĚTA)
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_2101_GLOBÁLNÍ E. Téma: Pojem F. G._ GLOBÁLNÍ EKONOMIKA Číslo.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Regionální politika EU v období
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Ekonomika malých a středních podniků
Globalizace.
Principy inovace.
Úvod, základní principy a cíle
GLOBALIZACE.
Ekonomika malých a středních podniků
Globalizace z různých úhlů dopadu
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Podniky a organizace 21.století

Podniky a organizace 21.století Přednášky: 1. Nové směry v managementu. 2. Tvrdé a měkké faktory prosperity. 3. Management znalostí. 4. Orgány firem a organizací. 5. Struktura a architektura organizačních forem. 6. SBU, holding, síťové struktury. . 7. Řízení změn, jejich dynamika a energetizace. 8. Růst efektivity v managementu - produktivita, výkonnost. 9. Management zlepšování - funkční a procesní přístup. 10. Kaizen, Lean management. 11. Transformace, restrukturalizace. 12. Reeningeneering,revitalizace. 13. Zavádění kvality v řízení. TQM, ISO normy. 14. Controlling. Krizový management. Cvičení: Případové studie: úspěšní manažeři a špičkové organizace.

Podniky a organizace 21.století Základní: HAMEL, G. , BREEN, B. Budoucnost managementu. Praha , Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-188-1 JOHONS, G., SCHOLES, K. Cesty k úspěšnému podniku. Praha, 2010. ISBN 80-7226-220-3. DĚDINA, J., ODCHÁZEL, J. Management a moderní organizování firmy. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-2149-1. MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1911-5. Doporučená: DOZ, Y., KOSONEN, M. Dynamická strategie. Praha, 2011. ISBN 978-80-7261-227-7. KAPLAN, R., NORTON, D. Efektivní systém řízení strategie: nový nástroj zvyšování výkonnosti a vytváření konkurenční výhody. Praha, 2010. ISBN 978-80-7261-203-1. DONNELLY, J. H., GIBSON, J. L., IVANCEVICH, J. M. Management. Praha, 1997. ISBN 80-7169-422-3. STONER, J., A., F., FREEMAN, R., E., GILBERT, D., R. Management. New Jersey, 1995. ISBN 0-13-149444-9. HELLRIEGEL, D., SLOCUM, J. W., WOODMAN, R. W. Organizational Behavior. Saint Paul, 1989. ISBN 0-314-47013-1.

Podniky a organizace 21.století . Globalizace je abstraktní fenomén zahrnující různé změny společnosti, které vedly k větší propojenosti politických, socio - kulturních ekonomických událostí

Podniky a organizace 21.století . Globalizace je kvalitativně odlišná od internacionalizace Globalizace zahrnuje nejen geografickou integraci přes hranice, ale i významnější, funkcionální integraci mezinárodně rozptýlených aktivit. Internacionalizace zahrnuje jednoduché rozšíření ekonomické aktivity přes hranice. Kvantitativní proces - vede ke geografickému rozšíření ekonomické aktivity

Podniky a organizace 21.století . Globalizaci lze chápat jako nerovný proces v jehož důsledku se některé části světa relativně přibližují zatímco jiné relativně oddalují bez ohledu na geografickou vzdálenost

Podniky a organizace 21.století . Tyto nové vzdálenosti jsou určeny rychlostí přenosu informací jsou přímým důsledkem úrovně zapojení míst od systému globální ekonomiky a díky těmto rozdílům mohou mít podobné procesy v různých částech světa velmi rozdílné důsledky .

Podniky a organizace 21.století . Globalizace je hospodářským procesem; a současně civilizační výzvou. Je nastartována ekonomickými aktivitami a procesy, které jsou umožněny pokrokem informačních komunikačních počítačových technologií. Svět se stává vzájemně propojeným

Podniky a organizace 21.století . Globalizace je ústředním pojmem naší doby. Přesto, jednotná definice neexistuje ani mezi akademiky ani v běžné konverzaci. Většina koncepcí se zaměřuje na různé aspekty rostoucí vzájemné závislosti na rostoucí propojenost.

Podniky a organizace 21.století . Globalizace: znamená rostoucí propojenost současného světa ve všech oblastech života lidí, tj. v oblasti ekonomické, sociální, kulturní, technické a technologické ekologické politické.

Podniky a organizace 21.století Globalizace ekonomická Spočívá v propojování světových trhů a zapojování národních ekonomik do celosvětových ekonomických vazeb. K ekonomické globalizaci patří i pohyb spekulativního kapitálu na světových burzách, který ovlivňuje chování trhu a světových měn. Jedním z nejvýznamnějších aktérů ekonomické globalizace jsou nadnárodní společnosti, které jsou schopny působit nad rámec státu.

Globalizace ekonomická Podniky a organizace 1.století Globalizace ekonomická Roste nejen koncentrace rozhodování, ale i produktivita práce. Poslední desetiletí jsou charakterizována rychlým nárůstem mezinárodního obchodu, nárůstem objemu investic nárůstem mezinárodních finančních transakcí.

Podniky a organizace 21.století Globalizace sociální Projevuje se nárůstem propojenosti mezi společnostmi a lidmi navzájem. Rozvojem dopravy se rozšířily možnosti pohybu, což přispělo k rozvinutí jevů jako jsou turistika či mezinárodní migrace Díky rozvoji médií a komunikačních technologií, zejména internetu, dochází k okamžité výměně informací v nebývalé šíři V souvislosti s těmito jevy se mluví o „časoprostorovém zmenšení světa“ nebo vzniku „globální vesnice“.

Podniky a organizace 21.století narůstá sociální a informační propast Globalizace sociální K informacím a nové mobilitě nemají všichni lidé stejný přístup S nerovnoměrnou dostupností informací, zdrojů a technologií narůstá sociální a informační propast mezi bohatou menšinou - koncentrovanou především ve státech rozvinutých a chudou většinou ve zbytku světa.

Podniky a organizace 21.století Globalizace kulturní Vede k zintenzivnění kontaktu mezi kulturami, šíření kulturních jevů a kulturní výměně. Kulturní kontakt a obchodní směna působí změny ve všech kulturách a společnostech světa. Vzájemné ovlivňování kultur vede také k vytváření jejich nových forem. Kultury nebyly nikdy izolovány, vždy se navzájem ovlivňovaly a přizpůsobovaly jedna druhé.

Podniky a organizace 21.století Globalizace kulturní Posun oproti minulosti spočívá v tom, že jsou vystavovány intenzivním globálním vlivům. V reakci na ně dochází : k radikálním i násilným formám odmítání globalizace po celém světě utváření a posilování národních a etnických identit příklonu ke komunitám, životním stylům či fanatickému prosazování představ o jediném správném „přirozeném řádu“.

Podniky a organizace 21.století Globalizace politická Politická globalizace je charakterizována : vzájemnou integrací a propojováním jednotlivých států, působením mezinárodních subjektů (jako je OSN, EU či NATO) působením politicky vlivných finančních institucí jako je MMF, Světová banka a Světová obchodní organizace. Rozhodování o mnoha významných věcech je tak přesunuto na jinou než státní úroveň.

Podniky a organizace 21.století Globalizace politická Pohledy na to, nakolik jednotlivé národní státy v rámci procesu globalizace skutečně ztrácejí výraznou část vlastní suverenity ve prospěch nadnárodních politických institucí (OSN, EU,...) se mezi odborníky, politiky i světovou veřejností dodnes různí. K politické globalizaci patří i: celosvětové působení nevládních organizací.

Podniky a organizace 21.století Globalizace ekologická Vyplývá z poznání: že Země je ucelený ekosystém na němž jsou všichni lidé závislí. Oceány, lesy, rozmanitost rostlinných a živočišných druhů a celkové klima je třeba považovat za globální statky. I když negativní dopady jsou nerovnoměrné, porušení základních životních funkcí globálního ekosystému se obrací proti všem. Náklady spojené s poškozením životního prostředí často neprocházejí trhem, ekonomické subjekty je přenáší na občany.

Podniky a organizace 21.století Globalizace ekologická Řada ekologických problémů je řešena mezivládními dohodami. Jejich naplňování a vymáhání vázne, neboť jsou často v konfliktu s krátkodobými ekonomickými a vnitropolitickými zájmy. Práva na individuální využívání společných ekologických služeb tak doposud nejsou vykompenzována společnou globální zodpovědností. Přírodní zdroje jsou již dnes předmětem vnitrostátních i mezinárodních konfliktů A probíhající demografická exploze nároky na ně stále zvyšuje.

Podniky a organizace 21.století Změny v oblastech: Společnost - reaguje na změny, formuje prostředí, vytváří prostředí pro život lidí, fungování organizací a vytvářím prostředí pro podnikání Jednotlivce - lidé se musí učit novým dovednostem a přizpůsobovat se nejistému prostředí. Organizace - objevují se nové organizační cesty, struktury, rychlejší reakce.

Podniky a organizace 21.století Změny : turbulentní změny silná konkurence informační svět nové technologie technologie - revoluce v oblasti informačních technologií (IT) spotřebitele a trhy - stávají se mnohem náročnějšími a rychleji se mění

Podniky a organizace 21.století . Konkurenceschopnost potenciál, schopnost,umožňující uspět v hospodářské soutěži, konkurenci s jinými Úspěšnost je míra s jsou naplňovány cíle. Základní cíl podnikání ve finančně-účetním vyjádření a dlouhodobém dosahování zisku Podpora image, good will

Podniky a organizace 21. století Znaky skvělých společností . Podniky a organizace 21.století Znaky skvělých společností dle Peterse a Watermana snaží se aktivně jednat; jsou v blízkém vztahu se zákazníkem; umožňují autonomii rozvíjejí podnikavost; věří, že klíčem k produktivitě jsou lidé; uplatňují styl řízení, který se orientuje na přímý kontakt a podporu motivujícího hodnotového systému; drží se toho, co znají a umějí; mají jednoduchou organizační strukturu souběžně používají a kombinují řízení s „přitaženou" i „volnou" „uzdou".

Podniky a organizace 21.století

Podniky a organizace 21.století VIZE Představa o budoucnosti - ideálu firmy v reálně dosažitelné představě Vize definuje kým má firma být kam se chce dostat, Potřeba vize: Pomáhá firmu vést Má inspirovat a podněcovat

Podniky a organizace 21.století Tvorba vize: Vize je provázena konkrétními cíli a strategií cíle – popisují, co konkrétně a měřitelně musíme splnit na cestě k naplnění naší vize strategie – popisuje způsob, jak chceme dosáhnout vize

Podniky a organizace 21.století Vize: Perspektivní Konkrétní Prakticky využitelná

Podniky a organizace 21.století

Podniky a organizace 21.století . Integrace proces spojování, kumulování , scelování sjednocení, splynutí do jednoho systému vyššího celku Organizační struktura Pružná Maticová Projekty

Podniky a organizace 21.století . Organizační struktura plochá Větší pravomoce Vyšší odpovědnost Přináší pracovníkům: Samostatná práce Zájem Angažovanost Přináší podniku: Zkvalitnění práce Pružnost, dynamika, zpětnou vazba Zvýšení kvality Nižší náklady

Podniky a organizace 21.století Globální rozměr: Podnikatelské aktivity a uplatnění na úrovni: globální lokální úrovni Synergický efekt jiné geografické lokality, přeshraničí, nadnárodní jedinečnost Ovlivnění globalizací

Podniky a organizace 21.století . Informační technologie informační svět nové informační technologie nový přístup v řízení Udržení konkurenční schopnosti v prostředí změn a turbulencí Ve vnější činnosti organizace Udržení konkurenční schopnosti ve světě změn Ve vnitřní činnosti organizace

Podniky a organizace 21.století . Síťové organizační struktury Pronikání na trh, rozšiřování dodavatelských i odběratelských míst Spojování vyjednávací sily Zvyšování zisku Snižování nákladů Hledání konkurenční výhody Na úrovni: globální lokální úrovni

. Podniky a organizace 21.století manažer ve věku informací Vyhledávání informací: pečlivé zkoumání okolního prostředí. Koncepční flexibilita: neustálé zvažování možných alternativ. Interpersonální dovednosti: zkoumání názorů druhých, snaha o jejich porozumění. Podpora vzájemných vazeb: zapojování ostatních, vytváření týmů. Orientace na další rozvoj: pomoc ostatním při jejich vlastním rozvoji

Podniky a organizace 21.století Respektování zájmů zainteresovaných skupin

Podniky a organizace 21.století Vliv na rozhodování: odlišné kategorie cílů prosazování vlastních zájmů neslučitelnost zájmů s ostatními síla ve vztazích k organizaci schopnost blokovat změny schopnost podporovat změny rozdělení managementu do konkurenčních skupin

Podniky a organizace 21.století . Učící se podnik, organizace Podnikové řízení ve společnosti znalostí Pružnost Přizpůsobivost Učení

. Podniky a organizace 21.století Orientace na zákazníka Respektování : Požadavků Potřeb Naplnění očekávání Spokojenost V souladu s možnostmi podniku, organizace

Podniky a organizace 21.století . Orientace na přidanou hodnotu na kvalitu Sledující čas Inovace, podnikavost základ konkurenční výhody konkurence schopnosti

Podniky a organizace 21.století

Podniky a organizace 21.století Společenská odpovědnost firem People, planet, profit Triple-bottom-line 3 pilíře CSR: CSR v ekonomické oblasti CSR v sociální oblasti CSR v environmentální oblasti