Microsoft ® Lync ™ 2010 Rychlé zprávy a stav Školení
Cíle V tomto kurzu se dozvíte, jak provádět následující akce: Spojit se s lidmi, na kterých vám záleží Snadné kontaktování lidíSpojit se s lidmi, na kterých vám záleží Najít správnou osobu Vyhledání osoby pomocí aplikace Lync 2010 s použitím neúplných informacíNajít správnou osobu Dát lidem vědět, kde jste a co děláte Sdílení aktuálních informací pomocí aplikace Lync 2010Dát lidem vědět, kde jste a co děláte Mít pod kontrolou denní komunikaci Zvládnutí každodenní komunikace pomocí aplikace Lync 2010Mít pod kontrolou denní komunikaci
Spojení s lidmi Tato část popisuje následující funkce: Přidávání osob do seznamu kontaktů Časté kontakty – prvních 10 kontaktů Vytváření skupin Řazení a zobrazení kontaktů Panel akcí pro multimodální komunikaci Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE
Přidávání osob do seznamu kontaktů 1.Do vyhledávacího pole zadejte jméno nebo ový alias osoby, kterou chcete přidat do seznamu kontaktů. Aplikace Lync zobrazuje v průběhu psaní odpovídající výsledky. 2.Na kartě kontaktu, která se zobrazí, klikněte na symbol plus (+). 3.Vyberte skupinu kontaktů, do které chcete kontakt umístit. Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE Vyhledávací pole Přidat kontakt
Časté kontakty Skupina Časté kontakty zjednodušuje správu kontaktů tím, že umožňuje uživatelům snadnější přístup k oblíbeným kontaktům. Aplikace Lync 2010 automaticky plní skupinu Časté kontakty na základě posledních konverzací. Chcete-li však mít rychlý přístup k vašim nejdůležitějším kontaktům, můžete jich několik k této skupině připnout. Zobrazení častých kontaktů 1.Klikněte na šipku (^) u Častých kontaktů. Připnutí častých kontaktů 1.Do vyhledávacího pole zadejte jméno osoby nebo e- mailovou adresu. 2.Ve výsledcích hledání klikněte pravým tlačítkem myši na danou osobu a pak klikněte na příkaz Připnout k častým kontaktům. Tip: Časté kontakty můžete zobrazit nebo skrýt pomocí nabídky možností zobrazení. Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE Časté kontakty Připnutí kontaktu
Vytváření skupin Po nalezení požadovaných kontaktů můžete tyto kontakty přidat do skupiny kontaktů, abyste je příště dokázali snadno najít. Vytvoření skupiny 1.V seznamu kontaktů klikněte pravým tlačítkem myši na kterýkoli název skupiny (například Časté kontakty), klikněte na příkaz Vytvořit novou skupinu a poté zadejte pro skupinu název. 2.Chcete-li přidat osoby do nové skupiny, vyhledejte kontakt, přejděte na jméno kontaktu ve výsledcích hledání a klikněte na symbol plus (+). Můžete také kliknout pravým tlačítkem myši na kontakt ve výsledcích hledání, kliknout na příkaz Přidat do seznamu kontaktů a potom kliknout na název skupiny. Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE Vytvořit novou skupinu Název skupiny
Řazení kontaktů Kontakty je možné seřadit pomocí tlačítek Skupiny, Stav a Vztah. Chcete-li zobrazit kontakty ve výchozích skupinách (včetně skupin Časté kontakty a Ostatní kontakty) a také v jakýchkoli skupinách, které jste vytvořili, klikněte na tlačítko Skupiny. Chcete-li kontakty seřadit podle stavu (Online, Pryč, Neznámý a Není k dispozici), klikněte na tlačítko Stav. Chcete-li kontakty seřadit podle vztahu ochrany osobních údajů, klikněte na tlačítko Vztah. Chcete-li zobrazit vysvětlení vztahů, klikněte pravým tlačítkem myši na kontakt a přejděte na příkaz Změnit vztah ochrany osobních údajů. Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE Chcete-li kontakty seřadit podle zobrazovaného jména nebo dostupnosti, klikněte na tlačítko Možnosti zobrazení a vyberte možnost Seřadit podle zobrazovaného jména nebo Seřadit podle dostupnosti. Možnosti zobrazení
Změna vzhledu seznamu kontaktů V aplikaci Lync Online můžete změnit způsob zobrazení kontaktů. 1.Kliknutím na tlačítko Možnosti zobrazení pod panelem hledání v seznamu kontaktů můžete přepnout na zobrazení jednoho nebo dvou řádků informací pro každý kontakt. Pokud vaše společnost využívá možnost zobrazování fotografií kontaktů, jsou fotografie zobrazeny ve dvouřádkovém zobrazení. 2.Další možnosti získáte, když kliknutím na šipku dolů vedle tlačítka Možnosti zobrazení otevřete nabídku Možnosti rozložení. Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE Nabídka Možnosti rozložení Možnosti zobrazení
Panel akcí pro multimodální komunikaci Panel akcí umožňuje uživatelům lépe pochopit, co aplikace Lync 2010 nabízí, a pak se rozhodnout, jak někoho kontaktovat. Můžete odeslat ovou zprávu nebo zahájit relaci rychlých zpráv či telefonní hovor. Můžete zvolit také další možnosti, například zahájit audiovizuální volání, naplánovat schůzku nebo sdílet obsah. Použití panelu akcí 1.Umístěte ukazatel myši na kontakt. 2.Kliknutím na libovolnou ikonu na panelu akcí zahajte komunikaci s kontaktem. 3.Kliknutím na ikonu Další možnosti můžete zobrazit další možnosti pro komunikaci s daným kontaktem. Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE Rychlá zpráva Telefon Další možnosti
Činnost 1: Seznámení s panelem akcí Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE 1.Umístěte ukazatel myši na kontakt. 2.Kliknutím na libovolnou ikonu na panelu akcí zahajte komunikaci s kontaktem. 3.Kliknutím na ikonu Další možnosti můžete zobrazit další možnosti pro komunikaci s daným kontaktem.
Nalezení správné osoby Tato část popisuje následující funkce: Možnosti Má fotografie a Osobní Stav Interaktivní rozhraní Vyhledávání podle jmen a klíčových slov Karta kontaktu Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE
Osobní zpráva, stav a místo Možnosti Má fotografie a Osobní Aplikace Lync umožňuje rychlý přístup k nastavení a aktualizaci informací, které chce uživatel sdílet, včetně osobní zprávy, stavu a místa. Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE Změna možností Osobní a Má fotografie 1.Kliknutím na tlačítko Možnosti zobrazte nabídku Možnosti. 2.V seznamu možností klikněte na položku Osobní. 3.Zaškrtněte políčka Zobrazovat fotografie kontaktů a Aktualizovat stav na základě informací kalendáře aplikace Microsoft Outlook. 4.Klikněte na položku Má fotografie. 5.Vyberte fotografii, která se má zobrazit, nebo zvolte možnost Nezobrazovat mou fotografii. Fotografii lze zobrazit také z webové adresy. 6.Klikněte na tlačítko OK. Možnosti Má fotografie Možnosti Osobní
Stav Aplikace Lync 2010 automaticky nastavuje váš stav na základě vaší aktivity nebo kalendáře aplikace Outlook. Stav můžete aktualizovat také ručně. Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE Změna vašeho stavu 1.Klikněte na váš stav a vyberte jednu z možností. Stav Fotografie Osobní zpráva Místo Možnosti Stav Online: Jste online a ostatní uživatelé vás mohou kontaktovat. Zaneprázdněn: Právě jste účastníkem hovoru nebo schůzky. Nerušit: Ve výchozím nastavení se vám budou zobrazovat pouze upozornění na konverzace od kontaktů z kategorie Pracovní skupina. Přijdu hned: Na krátkou chvíli jste se vzdálili od počítače. Mimo kancelář: Nepracujete a ostatní uživatelé vás nemohou kontaktovat. Zobrazit jako pryč: Váš počítač je nějakou dobu nečinný.
Interaktivní rozhraní V oblasti s informacemi o sobě jsou prezentovány osobní informace, jako je fotografie, stav a podobně. Uživatelé tak mohou lépe identifikovat kontaktní osobu. Fotografie kontaktu je skvělým místem, kde lze zahájit konverzaci pomocí rychlých zpráv. Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE Zahájení konverzace pomocí rychlých zpráv 1.Umístěte ukazatel myši na fotografii osoby. 2.Jakmile se otevře karta kontaktu, klikněte na tlačítko Rychlá zpráva. – nebo – 3.Dvakrát klikněte na kontakt. Změna možností zobrazení 1.Klikněte na šipku u tlačítka Možnosti zobrazení. 2.Když se objeví kontaktní karta skupiny, odešlete kliknutím na tlačítko Rychlá zpráva zprávu celé skupině. Krok 1: Umístit ukazatel myši Krok 2: Kliknout Možnosti zobrazení
Pomocí vylepšené funkce vyhledávání v aplikaci Lync 2010 můžete rychle identifikovat osoby a jejich dostupnost, získat výsledky hledání obsahující správnou osobu a také vyhledávat nejen podle jmen. Při hledání podle dovedností se hledání zúží pomocí klíčových slov. Lze tak najít osobu nebo skupinu s konkrétními atributy. Vyhledávání podle jmen a klíčových slov Vyhledání osoby 1.Do vyhledávacího pole zadejte jméno osoby. Výsledky se zobrazí pod polem. Vyhledání odborníka 1.Zadáním klíčového slova můžete vyhledávání zúžit na okruh osob s konkrétními atributy. Po kliknutí na kartu Dovednost se zobrazí výsledky hledání na základě klíčového slova. Výsledky se zobrazí se zvýrazněným kritériem hledání. Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE Kritérium hledání Výsledky hledání dovednosti
Karta kontaktu Karta kontaktu je trvale dostupný nástroj pro zobrazení profilů osob a příslušných organizačních informací. Karta kontaktu rovněž slouží jako výchozí bod pro zahájení komunikace s osobou nebo skupinou. Zobrazení karty kontaktu 1.Umístěním ukazatele myši na fotografii osoby zobrazíte její kartu kontaktu. 2.Kliknutím na šipku (^) získáte plnou verzi karty kontaktu. 3.Kliknutím na položku Organizace zobrazíte informace o organizaci dané osoby. Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE Informace o kontaktu Informace o organizaci
Činnost 2: Nalezení kontaktu a zahájení konverzace pomocí rychlých zpráv Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE 1.Do vyhledávacího pole zadejte jméno osoby. 2.Umístěte ukazatel myši na fotografii osoby. 3.Jakmile se otevře karta kontaktu, klikněte na tlačítko Rychlá zpráva. Otázka: Jak lze jinak zahájit konverzaci pomocí rychlých zpráv?
Dejte lidem vědět, kde jste Tato část popisuje následující funkce: Nastavení místa Přidání osobní zprávy Zobrazení informačního kanálu o aktivitách Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE
Nastavení místa V aplikaci Lync 2010 se pod vaším stavem zobrazuje místo vztahující se k síti, ke které jste připojeni. Toto místo můžete přejmenovat na srozumitelnější údaj, například „Práce“ nebo „Doma“. Kdykoli pak budete z tohoto místa pracovat, budou mít všechny kontakty, kterým chcete tuto informaci poskytovat, lepší představu o tom, kde se nacházíte. Nastavení místa 1.Klikněte na šipku u tlačítka Nastavit místo. Vyberte místo. Vytvoření vlastního místa 1.Klikněte na šipku u tlačítka Nastavit místo. 2.Klikněte na příkaz Nastavit místo. 3.V okně Upravit místo zadejte název místa. 4.Klikněte na tlačítko OK. Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE Informace o místu pro tísňové služby Tip: Informace o místu mohou využít tísňové služby. Místo
Přidání osobní zprávy V aplikaci Lync 2010 můžete snadno aktualizovat informace o místu a osobní zprávu. Na první pohled zjistíte, jaké informace o vás ostatní uživatelé vidí, takže můžete zajistit přesnost a aktuálnost informací. Když ostatní uživatelé zobrazí v aplikaci Lync 2010 vaše kontaktní informace, je vaše osobní zpráva zobrazena v druhém řádku. Aktualizace osobní zprávy 1.Klikněte do oblasti Osobní zpráva. 2.Napište zprávu. 3.Zpráva může obsahovat hypertextový odkaz. Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE Osobní zpráva
Zobrazení informačních kanálů o aktivitách Informační kanály o aktivitách vám umožní sledovat „aktualizace sociálních sítí“ od kontaktů ve vašem seznamu kontaktů. Díky této funkci můžete ukázat ostatním uživatelům své nejnovější osobní zprávy, změny fotografie a změny vaší funkce či umístění pracoviště. Zobrazení informačních kanálů 1.Klikněte na kartu Informační kanály o aktivitách. 2.Procházejte seznamem dostupných kanálů. Sdílení výše uvedených informací můžete ovládat následovně: 1.V nabídce Nástroje klikněte na příkaz Možnosti. 2.Na kartě Osobní zapněte nebo vypněte v části Informační kanál o aktivitách sdílení těchto aktualizací. Poznámka: V informačním kanálu o aktivitách se zobrazí vaše aktuální osobní zpráva a aktuální oznámení Mimo kancelář (pokud jsou nastaveny). Pokud nechcete, aby byly v osobní zprávě zobrazeny informace, můžete pole zprávy nechat prázdné. 3.Klikněte na tlačítko OK. Sledování Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE Informační kanály o aktivitách
Činnost 3: Aktualizace osobní zprávy Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE 1.Klikněte do oblasti Osobní zpráva. 2.Napište zprávu. 3.Aktualizujte zprávu. Zvláštní úkol: Zahrňte do osobní zprávy hypertextový odkaz. Vyzvěte kontakt k zobrazení vaší osobní zprávy a kliknutí na hypertextový odkaz.
Komunikace pod kontrolou Tato část popisuje následující funkce: Oznámení Integrace se systémem Windows 7 Správa konverzací Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE
Oznámení Existují čtyři oblasti, které umožňují uspořádání a snadné zobrazení informací o kontaktech. Díky funkcím, jako jsou oznámení, si můžete zachovat přehled o minulých i současných konverzacích, zjistit, že se vás někdo snaží kontaktovat, a snadno spravovat aktivní konverzace. Oznámení přispívají k tomu, že se dozvíte o komunikačních aktivitách kontaktů. Zobrazení oznámení 1.Kliknutím na ikonu Informační kanály o aktivitách, Konverzace nebo Telefon zobrazíte nedávné aktivity, konverzace, volání a hlasovou poštu. Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE Informační kanály o aktivitách Konverzace Telefon Oznámení příchozího hovoru Kontakty
Integrace se systémem Windows 7 Díky integraci se systémem Windows 7 můžete po umístění ukazatele myši na ikonu aplikace Lync 2010 na hlavním panelu změnit svůj stav nebo zobrazit a spravovat konverzace. Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE Změna stavu Navigace v aktivních konverzacích
Správa konverzací Oblast Konverzace umožňuje mít pod kontrolou minulé i současné konverzace. Můžete navigovat mezi otevřenými konverzacemi a zobrazit minulé konverzace, aniž byste opustili aplikaci Lync Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE Konverzace Správa konverzací 1.Klikněte na kartu Konverzace. 2.Procházejte seznamem současných i minulých konverzací. Karta Konverzace
Činnost 4: Správa více konverzací Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE 1.Použijte kartu Konverzace k zobrazení současných a minulých konverzací. 2.Umístěte ukazatel myši na ikonu aplikace Lync 2010 na hlavním panelu a zobrazte aktuální konverzace. 3.Přepínejte mezi konverzacemi.
Shrnutí Tento kurz byl věnován následujícím tématům: Spojit se s lidmi, na kterých vám záleží Snadné kontaktování lidíSpojit se s lidmi, na kterých vám záleží Najít správnou osobu Vyhledání osoby pomocí aplikace Lync 2010 s použitím neúplných informacíNajít správnou osobu Dát lidem vědět, kde jste a co děláte Sdílení aktuálních informací pomocí aplikace Lync 2010Dát lidem vědět, kde jste a co děláte Mít pod kontrolou denní komunikaci Zvládnutí každodenní komunikace pomocí aplikace Lync 2010Mít pod kontrolou denní komunikaci Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE
Z PĚT NA C ÍLE Z PĚT NA C ÍLE © 2010 Microsoft Corporation. Všechna práva vyhrazena. Microsoft, Exchange ActiveSync, Excel, Lync, Outlook, PowerPoint, SharePoint, SQL Server, Windows, Windows Live, Windows Mobile, Windows Server a další názvy produktů jsou nebo mohou být registrované ochranné známky a/nebo ochranné známky ve Spojených státech amerických a/nebo jiných zemích či oblastech. Zde uvedené informace slouží pouze k informativním účelům a představují aktuální stanovisko společnosti Microsoft Corporation k datu této prezentace. Protože společnost Microsoft musí reagovat na měnící se tržní podmínky, nelze tyto informace interpretovat jako závazek ze strany společnosti Microsoft a společnost Microsoft nemůže zaručit, že poskytnuté informace budou po datu této prezentace přesné. SPOLEČNOST MICROSOFT NEPOSKYTUJE OHLEDNĚ INFORMACÍ V TÉTO PREZENTACI ŽÁDNÉ ZÁRUKY, VÝSLOVNÉ, PŘEDPOKLÁDANÉ ANI ZÁKONNÉ.