autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková
Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy. Jednou z oblastí hodnocení školy je průběh vzdělávání žáků – výsledky vzdělávání žáků a studentů.
Sledovány a vyhodnocovány budou tyto oblasti vymezené § 8 odst.2 písm. a) – f) vyhlášky Podmínky ke vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání Řízení školy, kvalita práce, DVPP Klima školy Z rozhodnutí pedagogické rady budeme hodnotit oblast ŠVP
Hlavní cíle autoevaluace zlepšit kvalitu vzdělání
Hlavní cíle autoevaluace zlepšit kvalitu vzdělání vzbudit zájem o vzdělání
Hlavní cíle autoevaluace zlepšit kvalitu vzdělání vzbudit zájem o vzdělání získat zpětnou vazbu pro činnost školy
Hlavní cíle autoevaluace zlepšit kvalitu vzdělání vzbudit zájem o vzdělání získat zpětnou vazbu pro činnost školy získat informace o tom, jak jsou naplňovány stanovené cíle vzdělávání
Hlavní cíle autoevaluace zlepšit kvalitu vzdělání vzbudit zájem o vzdělání získat zpětnou vazbu pro činnost školy získat informace o tom, jak jsou naplňovány stanovené cíle vzdělávání získat podklady pro strategické plánování a řízení
Hlavní cíle autoevaluace zlepšit kvalitu vzdělání vzbudit zájem o vzdělání získat zpětnou vazbu pro činnost školy získat informace o tom, jak jsou naplňovány stanovené cíle vzdělávání získat podklady pro strategické plánování a řízení přispět ke stanovení priorit rozvoje školy
Hlavní cíle autoevaluace zlepšit kvalitu vzdělání vzbudit zájem o vzdělání získat zpětnou vazbu pro činnost školy získat informace o tom, jak jsou naplňovány stanovené cíle vzdělávání získat podklady pro strategické plánování a řízení přispět ke stanovení priorit rozvoje školy posílit spolupráci školy s rodiči
Hlavní cíle autoevaluace zlepšit kvalitu vzdělání vzbudit zájem o vzdělání získat zpětnou vazbu pro činnost školy získat informace o tom, jak jsou naplňovány stanovené cíle vzdělávání získat podklady pro strategické plánování a řízení přispět ke stanovení priorit rozvoje školy posílit spolupráci školy s rodiči přispět ke zlepšení klimatu a důvěry mezi učiteli, žáky a rodiči
Metody a nástroje rozbor dokumentace školy sebehodnotící aktivity (SWOT), portfolia pozorování diskuse v předmětových komisích vyhodnocování podnětů ze schránky důvěry třídnické hodiny, třídní schůzky dotazování, ankety a dotazníky pro žáky, rodiče a učitele testování - testy školní, prověrky, testy standardizované ( SCIO – KEA) hospitace a vzájemné hospitace
rozhovory s žáky, rodiči a učiteli, zjišťování názorů žáků 9. ročníku a jejich hodnocení školy prostřednictvím aktivity „Sluníčko“ setkávání vedení školy se zástupci jednotlivých tříd účast žáků v soutěžích, olympiádách a práce žáků výroční zpráva, vlastní hodnocení školy, případové studie jednání Školské rady a Rady rodičů výsledky kontrol Metody a nástroje
SWOT analýza SILNÉ SLABÉ PŘÍLEŽITOSTI HROZBY vnitřní stránky vnější prostředí
Struktura vlastního hodnocení školy Podmínky ke vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání Řízení školy, kvalita práce, DVPP Klima školy Z rozhodnutí pedagogické rady budeme hodnotit oblast ŠVP
Struktura vlastního hodnocení školy
Podmínky ke vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání Řízení školy, kvalita práce, DVPP Klima školy Z rozhodnutí pedagogické rady budeme hodnotit oblast ŠVP
Struktura vlastního hodnocení školy
Podmínky ke vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání Řízení školy, kvalita práce, DVPP Klima školy Z rozhodnutí pedagogické rady budeme hodnotit oblast ŠVP
Struktura vlastního hodnocení školy
Podmínky ke vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání Řízení školy, kvalita práce, DVPP Klima školy Z rozhodnutí pedagogické rady budeme hodnotit oblast ŠVP
Struktura vlastního hodnocení školy
Podmínky ke vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání Řízení školy, kvalita práce, DVPP Klima školy Z rozhodnutí pedagogické rady budeme hodnotit oblast ŠVP
Struktura vlastního hodnocení školy
Podmínky ke vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání Řízení školy, kvalita práce, DVPP Klima školy Z rozhodnutí pedagogické rady budeme hodnotit oblast ŠVP
Struktura vlastního hodnocení školy
Podmínky ke vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání Řízení školy, kvalita práce, DVPP Klima školy Z rozhodnutí pedagogické rady budeme hodnotit oblast ŠVP
Struktura vlastního hodnocení školy
Autoevaluace školy – aktivita „Sluníčko“
Pomáhalo mi, že… rodiče měli zájem o školu a dění ve škole … spolužáci se dokázali přizpůsobit a domluvit … učitelé pomáhali řešit osobní problémy (třídní, výchovný poradce)... volitelné předměty obsahovaly zajímavá témata a podrobnější informace... o přestávkách je možné koupit si něco v kiosku … na chodbách a kolem školy byla možnost zahrát si fotbal a stolní tenis... při hodinách každý dostal možnost se projevit a říct svůj názor...
Pomohlo by mi, kdyby… rodiče využili konzultací s žákem a učitelem... spolužáci otevřeně nekritizovat ostatní, ale začít sám u sebe... učitelé byli důslední... volitelné předměty probíhali jinak než výuka v běžných hodinách (ne stereotyp)... o přestávkách se dalo posedět (více židlí a koutků k posezení)... na chodbách a kolem školy se využívalo více skříněk (např. v podkroví – živá příroda)... při hodinách byly skupinové práce, hry a další aktivity...
Dotazníky SCIO
Mgr. Monika Nováková Děkuji za pozornost Jak dlouho si ještě můžeme dovolit připravovat dnešní děti ve včerejších školách s předvčerejšími metodami na zítřejší problémy? K. Rýdl