TRUCK BUSINESS DAY – BRNO 10.6.2009  dlouhodobá globální krize  krachy se šíří celou ekonomikou  356 firem zbankrotovalo v ČR za 1.Q  padne 2-3 krát.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Výběr vozidla do firmy – máme k dispozici všechny informace? Michal Krátký, Přemysl Žižka – DEN S FLEETEM DEN S FLEETEM – JARO 2010.
Institut pro integraci České republiky do Evropské unie Jak na projekt spolufinancovaný ze SF EU Mgr. Marek Havrda, MA.
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
managementu znalostí podle
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Makroekonomie I ( Cvičení 12 – Fiskální politika - shrnutí )
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Mýtné systémy v ČR a Evropě 0 TRUCK & BUSINESS DAY BRNO, 10. kv ě ten 2010.
Agregátní poptávka a nabídka
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Projekt zavádění jednotné bezpečnostní politiky v prostředí VZP ČR
CZ / /0390 Posílení role Odborového svazu KOVO při zvyšování adaptability jeho členů Příjemce dotace: OBSLUŽNÁ SPOLEČNOST,a.s. Partner: Odborový.
Národní protikrizový plán vlády Miroslav Kalousek ministr financí.
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Stipendijní informační portál - Business Strategie.
Informační systémy Tomáš Maděra.
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Senát Parlamentu České republiky EURO: Rozbouřené vody nebo přístav? Způsobí problémy či pomůže české ekonomice? Spasí exportéry? Kdy novou měnu zavést?
Strukturální fondy EU a ICT v polygrafických podnicích Pavel Karásek.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
KDM s.r.o. Majitel firmy - Dominik Mašík. Základní informace o firmě: Založení společnosti KDM s.r.o. v dubnu 2014 Sídlo společnosti: Ždírec nad Doubravou.
1 ● zavedení eura I. STRATEGICKÉ PRIORITY AutoSAP pro další období schválené na 71. zasedání Rady ředitelů ● obnova vozového parku ● podpora.
Kritické situace v PS ČR
Mikroekonomie I Agregátní poptávka, agregátní nabídka a potenciální produkt Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Silniční doprava a legislativa
Tyto projekty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem státním rozpočtem České republiky 1 „Vzdělávejte se!“ Ing. Blanka Švorcová vedoucí Odboru.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Zadluženost domácností a její dopady na ekonomiku ČR
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část obsahová Praha, 15. března 2006 Ing. Jarmila Modrá Národní vzdělávací.
Poradenství v obecném řízení
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
Petráčková Jozová Cézová
Tisková konference Praha, Témata 1. Boj s hospodářskou krizí: Návrh OSMD 2. Rozsudek Nejvyššího soudu zakládající kriminalizaci majitelů.
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Vzdělání a trh práce Přednáška do předmětu Ekonomika školství
Teritoriální setkání Arménie Česká exportní banka - aktuality ve financování exportu.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Teritoriální setkání Švédsko Česká exportní banka - aktuality ve financování exportu.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Teritoriální setkání Brazílie Česká exportní banka - aktuality ve financování exportu.
DŮCHODOVÁ REFORMA. 2 Současné hlavní problémy I.pilíře Vnímání systému jako jednozdrojově financovaného (pouze pojistné) OSVČ - platí méně než 30% vyměřovacího.
UKONČENÍ ADMINISTRACE Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Tisková konference
Anotace: Prezentace slouží k přehledu tématu intersociální problémy Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního prostředí v 1. a 2. ročníku.
Podpora podnikání v ČR Konference „Evropská unie a český export“
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
ROP JV – informace o novém programovém období
Tisková konference ČMKOS
1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Zavádění informačních systémů
Tisková konference ČMKOS
Agregátní poptávka a agregátní nabídka Ing. Stanislav Heczko, Ph.D. Praha 2018.
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Transkript prezentace:

TRUCK BUSINESS DAY – BRNO  dlouhodobá globální krize  krachy se šíří celou ekonomikou  356 firem zbankrotovalo v ČR za 1.Q  padne 2-3 krát více firem  firmám se tenčí finanční rezervy  dramatický dopad do veřejných rozpočtů – výpadek 120 mld.  nezaměstnanost roste JAK PŘEŽÍT KRIZI V DOPRAVĚ

TRUCK BUSINESS DAY – BRNO  pokles zakázky v Evropě dle regionů %  drastický pokles cen dopravy %  převis dopravních kapacit  narušené dopravní toky  snížená výkonnost LKW  zvýšení nákladů na dopravní cestu  prodlužování lhůt splatnosti  zhoršující se platební morálka  chování bank  protekcionalismus v EU  nekorektní boj o zakázku Současná realita v dopravě

TRUCK BUSINESS DAY – BRNO  určitě ANO, krize nevznikla přes noc  reakce na krizi až když vznikne je pozdě  důležité bylo řazení priorit v době prosperity  kdo naspořil prostředky má větší šanci přežít  rozhoduje míra zadluženosti  odhadnout reálně své možnosti – spolehnout se sám na sebe, nepodléhat přehnaným očekáváním  zvolit správnou míru rizika  vytvořené zdroje musí zůstat ve firmě pro další rozvoj, silný signál pro zaměstnance  investovat v době prosperity do technického a administrativního zázemí, infrastruktury, skladů, strojů atd. skladů, strojů atd.  budovat dlouhodobé korektní vztahy se zaměstnanci a zákazníky  budovat výkonný vnitřní informační systém, který poskytne důležitá data pro rozhodování  nastavit spravedlivá pravidla odměňování včetně motivačních parametrů Bylo možné dopady krize na firmu omezit?

TRUCK BUSINESS DAY – BRNO  odmítám krizového manažera, nenese žádnou odpovědnost za svoje doporučení, rozhodnutí musí provést majitel musí provést majitel  provést revizi veškerých nákladů a provést účelné redukce  vysvětlit zaměstnancům postavení firmy v krizi, změny strategie, rozložení rizika, nové činnosti  velmi citlivě posoudit úroveň mezd a ostatních benefitů  dobré a strategické zaměstnance nepropouštět  zavést netradiční postupy - logistika, kooperace - odlišit se od okolních dopravců  využít všech možností vládních podpor, Vzdělávejte se, Školení je šance a ESF Lidské zdroje a zaměstnanost Lidské zdroje a zaměstnanost  převést ohrožené zaměstnance na jinou práci, případně využít ustanovení ZP par. 209 a požádat UP o povolení poskytování mzdy v nižší částce a požádat UP o povolení poskytování mzdy v nižší částce  využít pojištění pohledávek neb podpory exportu u EGAP  využít příznivé doby pro nákup dopravní techniky pro obnovu parku (skladová vozidla, odebrané leasingy) (skladová vozidla, odebrané leasingy)  banky – když nepůjčíme, je problém ve vaší firmě, nikoliv u nás  krizi chápat jako příležitost  je bolestivé ztrácet, co bylo léta budováno, ale je třeba se rozhodovat rychle, neboť se ztráty mohou násobit mohou násobit Když už jsme v krizi

TRUCK BUSINESS DAY – BRNO  nedocenění role silniční dopravy  chceme rovné příležitosti se zahraniční konkurencí  objektivní odpovědnost dopravce, řidiče  další administrativní omezení dopravy  funkčnost mýtného systému a další zvyšování sazeb  katastrofální stav infrastruktury  zavedení EUROVINETY – další daň, v současné době nemožné  dohodnutý model kabotáží – dočasnost?  řešení učňovského školství, profesních průkazů  doby splatnosti, platební morálka Co trápí dopravce ( kromě výše uvedeného )

TRUCK BUSINESS DAY – BRNO  žádost o oficiální platformu pro jednání  sdílení a dokladování problémů – návrhy řešení  1.setkání náměstek ministra Tomáš Kaas  pokusit se vyjednat přijatelné podmínky pro silniční dopravu a předejít nátlakovým protestním akcím předejít nátlakovým protestním akcím ČESMAD BOHEMIA – MDS, národní výbor pro silniční dopravu

TRUCK BUSINESS DAY – BRNO  není to systémové opatření, oddaluje problémy  kapacita automobilek o 20% vyšší – bankroty  umělý boom podpořený bankami a leasing. společnostmi  teď se nakupuje, ale co zítra?  deformují se ceny  v napjatém rozpočtu by se našlo efektivnější vynaložení prostředků  zbývá jediné - máme být solidární nebo černými pasažéry? Šrotovné

TRUCK BUSINESS DAY – BRNO  Sídlo společnosti: Erbenova 134, Benešov  Tel: , linka 20  Kontakty: Předseda představenstva Mátra Transport a.s. Jiří Povolný