TRUCK BUSINESS DAY – BRNO dlouhodobá globální krize krachy se šíří celou ekonomikou 356 firem zbankrotovalo v ČR za 1.Q padne 2-3 krát více firem firmám se tenčí finanční rezervy dramatický dopad do veřejných rozpočtů – výpadek 120 mld. nezaměstnanost roste JAK PŘEŽÍT KRIZI V DOPRAVĚ
TRUCK BUSINESS DAY – BRNO pokles zakázky v Evropě dle regionů % drastický pokles cen dopravy % převis dopravních kapacit narušené dopravní toky snížená výkonnost LKW zvýšení nákladů na dopravní cestu prodlužování lhůt splatnosti zhoršující se platební morálka chování bank protekcionalismus v EU nekorektní boj o zakázku Současná realita v dopravě
TRUCK BUSINESS DAY – BRNO určitě ANO, krize nevznikla přes noc reakce na krizi až když vznikne je pozdě důležité bylo řazení priorit v době prosperity kdo naspořil prostředky má větší šanci přežít rozhoduje míra zadluženosti odhadnout reálně své možnosti – spolehnout se sám na sebe, nepodléhat přehnaným očekáváním zvolit správnou míru rizika vytvořené zdroje musí zůstat ve firmě pro další rozvoj, silný signál pro zaměstnance investovat v době prosperity do technického a administrativního zázemí, infrastruktury, skladů, strojů atd. skladů, strojů atd. budovat dlouhodobé korektní vztahy se zaměstnanci a zákazníky budovat výkonný vnitřní informační systém, který poskytne důležitá data pro rozhodování nastavit spravedlivá pravidla odměňování včetně motivačních parametrů Bylo možné dopady krize na firmu omezit?
TRUCK BUSINESS DAY – BRNO odmítám krizového manažera, nenese žádnou odpovědnost za svoje doporučení, rozhodnutí musí provést majitel musí provést majitel provést revizi veškerých nákladů a provést účelné redukce vysvětlit zaměstnancům postavení firmy v krizi, změny strategie, rozložení rizika, nové činnosti velmi citlivě posoudit úroveň mezd a ostatních benefitů dobré a strategické zaměstnance nepropouštět zavést netradiční postupy - logistika, kooperace - odlišit se od okolních dopravců využít všech možností vládních podpor, Vzdělávejte se, Školení je šance a ESF Lidské zdroje a zaměstnanost Lidské zdroje a zaměstnanost převést ohrožené zaměstnance na jinou práci, případně využít ustanovení ZP par. 209 a požádat UP o povolení poskytování mzdy v nižší částce a požádat UP o povolení poskytování mzdy v nižší částce využít pojištění pohledávek neb podpory exportu u EGAP využít příznivé doby pro nákup dopravní techniky pro obnovu parku (skladová vozidla, odebrané leasingy) (skladová vozidla, odebrané leasingy) banky – když nepůjčíme, je problém ve vaší firmě, nikoliv u nás krizi chápat jako příležitost je bolestivé ztrácet, co bylo léta budováno, ale je třeba se rozhodovat rychle, neboť se ztráty mohou násobit mohou násobit Když už jsme v krizi
TRUCK BUSINESS DAY – BRNO nedocenění role silniční dopravy chceme rovné příležitosti se zahraniční konkurencí objektivní odpovědnost dopravce, řidiče další administrativní omezení dopravy funkčnost mýtného systému a další zvyšování sazeb katastrofální stav infrastruktury zavedení EUROVINETY – další daň, v současné době nemožné dohodnutý model kabotáží – dočasnost? řešení učňovského školství, profesních průkazů doby splatnosti, platební morálka Co trápí dopravce ( kromě výše uvedeného )
TRUCK BUSINESS DAY – BRNO žádost o oficiální platformu pro jednání sdílení a dokladování problémů – návrhy řešení 1.setkání náměstek ministra Tomáš Kaas pokusit se vyjednat přijatelné podmínky pro silniční dopravu a předejít nátlakovým protestním akcím předejít nátlakovým protestním akcím ČESMAD BOHEMIA – MDS, národní výbor pro silniční dopravu
TRUCK BUSINESS DAY – BRNO není to systémové opatření, oddaluje problémy kapacita automobilek o 20% vyšší – bankroty umělý boom podpořený bankami a leasing. společnostmi teď se nakupuje, ale co zítra? deformují se ceny v napjatém rozpočtu by se našlo efektivnější vynaložení prostředků zbývá jediné - máme být solidární nebo černými pasažéry? Šrotovné
TRUCK BUSINESS DAY – BRNO Sídlo společnosti: Erbenova 134, Benešov Tel: , linka 20 Kontakty: Předseda představenstva Mátra Transport a.s. Jiří Povolný