Síť zdravotnických zařízení Jsou navržené změny řešením? MUDr. Jiří Běhounek hejtman Kraje Vysočina.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Role odborné společnosti při sledování a zvyšování kvality
Advertisements

Ing. Stanislava Správková
Krajské zdravotnictví
Pohled kraje na nepřetržitou péči MUDr
Úhradová vyhláška, a regulace v letech 2009, 2010 a 2011.
Ekonomika nemocnic Jihomoravského kraje ve vztahu k poskytované péči Analytická studie Nemocnice ve statistických údajích, které zpracovaly krajské.
24 hodinová dostupnost lékařské péče Lékařská pohotovostní služba
Novela zákona o veřejném zdravotním pojištění: iluze a skutečnost 23. září 2008.
Odrazový můstek reformy zdravotnictví v oblasti zdravotních služeb
Seminář ředitelů ZZ února III. pracovní seminář ředitelů nemocnic a zdravotnických zařízení Martin Zeman Masarykova nemocnice v Ústí nad Labem,
MUDr. Radomír Maráček Praha
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
Poskytování informací krajskými odbory ÚZIS ČR
Restrukturalizace akutní lůžkové péče Ing. Petr Nosek náměstek pro zdravotní pojištění
Zdravotnictví V odvětví zdravotnictví v ČR je zaměstnáno pracovníků a výdaje státního rozpočtu do tohoto odvětví představuji asi 9% HDP. Po roce.
Dnešní možnosti zdravotních pojišťoven při nákupu zdravotní péče Vladimír Kothera generální ředitel Zdravotní pojišťovna METAL-ALIANCE Kladno, září 2005.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Reforma zdravotnictví ČSSD Zdravotnický systém potřebuje postupné úpravy a změny, tedy evoluční způsob reformy. Pravicové strany se v posledních letech.
Ing. Helena Beránková Oddělení územního plánování a hluku Odbor hygieny obecné a komunální Telefon: Na Bělidle 7,
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Statistika RF, výroční zpráva, kontrola plnění RF Vít RICHTER Národní knihovna ČR 23. dubna 2002 Brno.
NS-LEV 21 pro lepší zdravotnictví prof. MUDr. Ivan Šterzl, CSc „Nenechat nadnárodní vlivy zprivatizovat české.
REFORMA ZDRAVOTNICTVÍ „Zdravotnictví nejvyšší kvality dostupné pro všechny!“ MUDr. David Rath.
Proč potřebujeme nákupčí zdravotní péče MUDr. Pavel Hroboň, M.S.
Integrovaný operační program Oblast intervence - Služby v oblasti veřejného zdraví.
Aktuální krize zdravotnictví
Role ceny zdravotní péče – ekonomický pohled PhDr. Lucie Antošová Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
„Požadavky na jakost a hodnocení jakosti zdravotnických informačních systémů“ Praha Možné přístupy k analýze hospodaření bývalých okresních nemocnic.
Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.
Kvalita v českém zdravotnictví
Navyšování platů zdravotníkům MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA náměstek ministra zdravotnictví pro zdravotní pojištění.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Shrnutí závěrů prvního konferenčního dne. Komunitní plánování, komunitní služby – jejich dostupnost a financování v Jihočeském kraji Mgr. Petr Studenovský.
1 1 Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR KOMISE PRO SOCIÁLNÍ OTÁZKY ASOCIACE KRAJŮ ČR , Olomouc.
15. prosince 2005Efektivní zdravotnictví v podmínkách Ústeckého kraje Regionální zdravotnický informační systém Martin Zeman.
[ 1 ] PharmDr. Martin Beneš © 2011 Státní ústav pro kontrolu léčiv Kam kráčí lékárenství ? Martin Beneš ředitel SÚKL.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Jan Bodnár Deinstitucionalizace: cesty vpřed 14. – , Praha Reforma psychiatrické péče v ČR.
Financování zdravotnictví v ČR Kde jsme a jak dál? Ladislav Friedrich.
MUDr. Jan Bruthans, CSc, FESC Centrum kardiovaskulární prevence 1.LF UK a TN Praha Zdravotnická komise KDU-ČSL.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Využití robotické chirurgie v ČR Dnešní stav – indikace převážně v rukou revizních lékařů Celkem ročně cca 1000 až 1100 operací 82% - prostatektomie 6%
Reforma psychiatrické péče z pohledu Asociace krajů MUDr. Jan Tuček, Ph.D.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2017
Cesta ke zvýšení kvality a bezpečnosti zdravotnického zařízení
REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ
Ministerstva zdravotnictví ČR
Úskalí úhradové vyhlášky 2017 z pohledu zdravotnického zařízení
Úvod do DRG Mgr. David Zlatovský.
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
REFORMA VEŘEJNÉHO ZDRAVOTNÍHO POJIŠTĚNÍ Z POHLEDU ZDRAVOTNÍ POJIŠŤOVNY
ÚLOHA STÁTU VE ZDRAVOTNÍ POLITICE
Přeshraniční poskytování zdravotní péče
Reforma psychiatrické péče
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: logopedie 2007–2016
ZDRAVOTNICTVÍ ČR: Stručný přehled činnosti oboru: gastroenterologie 2007–2016 NZIS REPORT č. K/2 (08/2017)
Role krajů ve zdravotním systému ČR MUDr
Osnova předmětu Právní systém v ČR, typy právních dokumentů.
Ing. Stanislava Správková
Odměňování a organizace práce praktičtí a ambulantní lékaři MUDr
Poskytovatelé ambulantní hemodialyzační péče Dohodovací řízení pro rok 2019 Společný návrh ZP
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Zdravotnictví: hospodářský kontext
Ing. Ladislav Friedrich, CSc.
Demografie vs. zdravotnictví
Transkript prezentace:

Síť zdravotnických zařízení Jsou navržené změny řešením? MUDr. Jiří Běhounek hejtman Kraje Vysočina

Demografie Zdroj: Český statistický úřad Index počet obyvatel ,46 % muži ,87 % ženy ,00 % 0 – 14 let ,18 % 15 – 64 let ,49 % 65 a více let ,32 % Počet obyvatel - Kraj Vysočina

Věková skupina - výhled věková skupina rok – 14 let (%)22,217,615,915,215,414,8 15 – 59 let (%)60,464,164,663,060,759,6 60 a více let (%)17,418,319,521,823,925,6 Index stáří78,4106,2122,2143,8155,4172,5 Zdroj: Český statistický úřad

 1993 malá privatizace – přechod do ambulantní sféry  2003 ukončení vlivu státu – převod nemocnic na kraje  státní fakultní nemocnice  ztráta vlivu státu na organizaci zdravotnictví  neexistující cílový stav  kraje bez vlivu na smluvní politiku ZP Historie

 zdravotnictví bez koncepce a analýzy potřeb klientů  vyvádění výkonů dle lukrativnosti a smluvní schopnosti  absence kontroly  rozdílné platby zdravotních pojišťoven Současnost

 předložená data nejsou validní  dostupnost zdravotní péče dle zákonných norem – v praxi nepoužitelné  jednodenní chirurgie a společný lůžkový fond – status pracovišť, akreditace pro postgraduální vzdělávání  chybí e-health  nenavýšené platby za státní pojištěnce Dosud předložené návrhy

Návaznost druhů péče  základní ambulantní péče  rozsah nabídky, její využití a vazby na lůžková zdravotnická zařízení  registrující subjekty  běžná nemocnice  základní x specializovaná péče  stratifikace péče  specializovaná péče  centra, počet, náklady  fakultní nemocnice – výchova a výzkum Jak na efektivní zdravotnictví?

Návaznost druhů péče  následná péče  rehabilitace  resocializace  zdravotně sociální péče  MZ ČR x MPSV ČR Jak na efektivní zdravotnictví?

Je třeba tvořit síť zdravotnických zařízení  hierarchické uspořádání státem řízené sítě  horizontální a vertikální vazby  oboroví odborníci  přechod mezi pracovišti  analýza dostupnosti zdravotnických zařízení  ZZS a přirozené vazby – „spád“  hustota (města – venkov)  regionální princip  krajské uspořádání  postavení zřizovatelů a jejich vliv Jak dojít k efektivní síti ZZ?

Jak v kraji tvořit síť?  dostupné analýzy  demografie  spádovost  specifika regionů  průchod pacienta systémem  efektivita, kvalita  statistická data a rozbory Jak dojít k efektivní síti ZZ?

Odpovědnost v systému  zpětná vazba informací o pacientech  spolupráce na zákonech, jejich dodržování  odvaha k řešení  ekonomická a sociální hlediska Způsoby řešení

Pozice ministerstva, zřizovatelů, plátců a pacientů  zákonné normy a jejich dopady  zdravotní péče  elektronizace  přehledy  srovnání  dostupnost dat  smluvní politika, restrukturalizace péče  pacient  edukace  informace  angažovanost Hráči v systému

 bez politické vůle a komplexnosti postupů nedojde k reformě ani ke zvýšení efektivity ve zdravotnictví na žádné úrovni  převažující individuální a skupinové zájmy  regionální politické představy Je to vůbec reálné?

 administrativní restrukturalizace bez odpovědí na otázky spojené s akreditací pro postgraduální vzdělávání lékařů a udržitelností projektů financovaných z EU  platby zdravotních pojišťoven ne za výkony, ale za léčení pacientů Závěr

Děkuji za pozornost MUDr. Jiří Běhounek hejtman Kraje Vysočina