VY_22_INOVACE_J-A-39 Aj 4.-5.r. Způsobové sloveso CAN, CAN´T /cannot/+ otázka Základní škola Ostrava, Gebauerova 8, příspěvková organizace Autorka: Mgr.Daniela.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: A nglický jazyk Tematická oblast: Slovesa.
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Anglický jazyk Ročník: 6.
umím Já umím plavat. can I can swim. mohu, dovedu, umím - znamená mohu, dovedu, umím - má velmi jednoduché pou ž ití.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_02_Sloveso „can“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM: 4.,
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo: VY_32_24_14 Název výukového.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovní zásoba Can VY_22_INOVACE_20 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
VYJÁDŘENÍ BUDOUCNOSTI POMOCÍ WILL Anglický jazyk VY_32_INOVACE_022 – 2
/+ doplňkové učivo- frazální slovesa/
SLOVESO - LIKE Aj pro 4.r. Základní škola Ostrava, Gebauerova 8, příspěvková organizace Autorka: Mgr.Daniela Ondrisová Všechny obrázky:klipart Pro animaci.
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.18 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 18 Název materiálu:Can Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací obor:Anglický.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
VY_22_INOVACE_J-A-24 Aj- pro r. PETS- domácí mazlíčci
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
BÝT (kladný a záporný oznamovací způsob)
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Tázací dovětky- Question Tags
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Questions VY_22_INOVACE_05 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Anotace: prezentace je určena pro žáky pátých ročníků seznámí se zde s tvarem slovesa “can“ v min. čase tvar minulého času could + tvar slovesa v záporu.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_265_AJ7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Předmět:Anglický.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_07
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Future – going to Budoucí čas – vyjádřený pomocí vazby „going to“
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Sports Anglický jazyk VY_32_INOVACE_371, 19. sada, AJ2 ANOTACE
Vazba „going to“ 7.ročník (k učebnici Projekt 3)
Minulý čas prostý – 6.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.1.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have got- question Název sady: Project 1 Číslo projektu:
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What will you be able to do tonight? We will be able to dance tonight!
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_18.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Angličtina pro 2. stupeň Č. DUMu: VY_22_INOVACE_07_SLOVESO CAN.
Název školy: Základní škola Okříšky Autor: Mgr. Zuzana Butorová Název : VY_32_INOVACE_24 Téma: Budoucí čas - výklad Číslo projektu: CZ 1.O7/1.4.00/
Have got Autorka: Mgr. Bohumila Navrátilová Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 4 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová running jumping playing - basketball, hockey, football, volleyball,
PRESENT SIMPLE – přítomný čas prostý Autorka: Mgr. Bohumila Navrátilová Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM.
Present simple Přítomný čas prostý. Kladná věta (+) kladnou větu vytvoříme jednoduše, za pomocí tvaru infinitivu slovesa, které chceme použít I drive.
Slovosled v anglické větě
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
VY_32_Inovace_ Can, can´t Project 1
VY_32_Inovace_ Present simple - question
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_42_going to Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.
VY_32_ Present simple - negative Project 1
Přítomný průběhový čas The present continuous tense
VY_32_INOVACE_Sei_I_18 Can/can´t Název projektu: OP VK
FUTURE SIMPLE AFFIRMATIVE_08
Modal verbs.
AUTOR: Markéta Březinová NÁZEV: VY_32_INOVACE_AJ_15_SPORTS
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Budoucí čas – neplánovaná budoucnost
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
PAST SIMPLE: minulý čas prostý
Název školy: ZŠ HUSOVA 276, PODBOŘANY, OKRES LOUNY
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
Transkript prezentace:

VY_22_INOVACE_J-A-39 Aj 4.-5.r. Způsobové sloveso CAN, CAN´T /cannot/+ otázka Základní škola Ostrava, Gebauerova 8, příspěvková organizace Autorka: Mgr.Daniela Ondrisová, všechny použité obrázky : klipart 1 Pro změnu snímku klikej!

Způsobová slovesa jsou can, could, may, might, will,... Používáme je pro vyjádření možnosti, ochoty, schopnosti, jistoty, svolení, závazku. Mají vždy stejný tvar, infinitiv nemají / bez „to“/. 2

They can sing. / Oni umí zpívat. / She can jump. / Ona umí skákat. / She can dance. / Ona umí tancovat. / He can fly. / On umí létat. / You can swim. /Umíš /ty/ plavat./ 3 OPIŠ SI VĚTY DO SEŠITU ! VĚTA OZNAMOVACÍ-KLADNÁ

4 Vyber si z nabídky slov a utvoř věty : play hockey, play tenins, play basketball, play volleyball, play games, play golf, play football He can… She can… You can… Denis can… Jirka can… Ronaldo can… They can…

5 PODMĚT Deniska ZPŮSOBOVÉ SLOVESO /can / can play guitar. OTÁZKU TVOŘÍME STEJNĚ JAKO u SLOVES TO BE a TO HAVE GOT PŘEHOZENÍM PODMĚTU A ZPŮSOBOVÉHO SLOVESA. PODMĚT Deniska play guitar? ZPŮSOBOVÉ SLOVESO /can / Can Deniska umí hrát na kytaru. Umí Deniska hrát na kytaru?

Can they sing ? / Umí /oni/ zpívat? / Can she jump ? / Umí /ona/ skákat?/ Can she dance ? / Umí / ona / tancovat ?/ Can he fly ? /Umí / on / létat?/ Can you swim ? /Umíš / ty / plavat ?/ 6 OPIŠ SI VĚTY DO SEŠITU ! VĚTA TÁZACÍ - KLADNÁ

7 UTVOŘME OTÁZKY Z PŘEDCHOZÍCH OZNAMOVACÍCH VĚT A PŘEPIŠ JE DO SEŠITU ! NAMALUJ OBRÁZEK SPORTOVCE. Can I………………………………………………………………………….. Can you………………………………………………………………………. Can he………………………………………………………………………… Can she……………………………………………………………………….. Can we………………………………………………………………………… Can you……………………………………………………………………….. Can they……………………………………………………………………….

8 Utvořme pomocí předchozích vět věty záporné a přepiš je do sešitu. I can´t……………………………………………………………………………. You can´t………………………………………………………………………… He can´t…………………………………………………………………………. She can´t………………………………………………………………………… We can´t…………………………………………………………………………. You can´t………………………………………………………………………… They can´t………………………………………………………………………..