GE Capital Bank eBilling z pohledu banky David Lorenc vedoucí oddělení přímého bankovnictví
GE Capital Bank Obsah prezentace 1) Stávající možnosti placení 2) Výhody pro klienta a banku 3) eBilling v rámci internetového bankovnictví 4) eBilling v rámci portálu 5) Shrnutí
GE Capital Bank Banka i klienti preferují platby, které jsou prováděny automaticky (inkaso, SIPO) nebo platby přes kanály přímého bankovnictví.
GE Capital Bank Pomineme-li inkaso, je 71% převodů prováděno kanály přímého bankovnictví nebo jako trvalý příkaz.
GE Capital Bank V srpnu podle výzkumu pravidelně používalo internet 37% populace starší 18 let a 21% populace mělo přístup z domova.
GE Capital Bank Přiřazení eBillingu pomocí internetového bankovnictví přímo k běžnému účtu je pro klienta velmi pohodlné a přehledné.
GE Capital Bank Napojení na konkrétní banku, byť s největším zastoupením mezi klienty billera, znamená dělat řešení pro 11% klientů billera. Největší banka má max. 30% klientů 37% populace starší 18 let mí přístup na internet
GE Capital Bank Internetový portál předpokládá založení e-peněženky, ale na rozdíl od běžného účtu není nutná návštěva pobočky banky.
GE Capital Bank Napojení na běžný účet konkrétní banky vylučuje univerzálnost eBillingového řešení.
GE Capital Bank Shrnutí 1) Kritickým faktorem úspěchu je jednoduchost pro klienta. 2) Každé řešení postavené z pohledu banky na klasickém běžném účtu a internetovém bankovnictví je vzhledem k nákladům nerealizovatelné. Každý biller by musel mít spojení s každou bankou. 3) Jako ideální se jeví systém e-peněženky v rámci portálu, která by překlenula nutnost otvírání běžného účtu v bance a byla by univerzálním řešením pro klienty všech bank. 4) Jako vhodné vidíme rozdělení eBillingu do dvou generací. První, velmi rychle implementovatelná, by byla pouze zobrazením detailu vyúčtování s klasickou formou úhrady a teprve druhá generace by doplnila jednotný způsob úhrady.
GE Capital Bank Děkuji za pozornost David Lorenc Vedoucí oddělení přímého bankovnictví