Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Úvod do problematiky eBillingu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Úvod do problematiky eBillingu"— Transkript prezentace:

1 Úvod do problematiky eBillingu martin.tax@deltax.cz

2 Ebilling EBPP – Electronic Bill Presentment and Payment, systémy pro zpracování a rozesílání elektronických účtů a plateb PREZEN- TACE DISTRI- BUCE DORUČENÍPLACENÍ Vystavené faktury Poskytovatel

3 Proč je ebilling potřeba Poskytovatelé produktu/služby (vydavatelé) Banky, pošta, Uživatelé (spotřebitelé)

4 Ebilling jako příležitost pro agregaci  Velký počet menších transakcí  Podopobné nebo shodné procesy: Billing s odečtem (záloha, vyúčtování)  Utility (elektřina, voda, plyn), telco.. Billing bez odečtu (stálé poplatky):  Média (předplatné), pojištění, spoření..  Různé výhody pro poskytovatele i zákazníky při agregaci: Efektivita a úspory (finační, časové) Informace, příležitosti

5 Outsourcing - předpoklad agregace  Je ten proces můj „core“ business ?  Ne? Pak jde o efektivitu a náklady.  Klíčové otázky pro „outsourcing“: Neztratím vazbu na zákazníka ? Lze definovat jednoznačné rozhraní ? Bude outsourcing efektivnější (levnější) ? Získám něco kromě úspory nákladů ?  Odpovědi: Podpůrné procesy – agregace stejných činností je v přepočtu na transakci vždy efektivnější a levnější.. U eBillingu lze definovat jednoznačné rozhraní Kromě úspor mohu získat agregované informace

6 Hřiště a hráči pro eBilling  Prostředí – legislativa a infrastruktura  Poskytovatelé  Zprostředkovatelé Banky Telco operátoři Specializovaní poskytovatelé  Zákazníci Firmy Osoby

7 K dnešní diskusi..  Co chce zákazník, co akceptuje a co mu lze nabídnout za přínosy? „e“ gramotnost zákazníků (80%/20%) Internet ? Mobilní telefon ? „Papír“ ? Přínosy (úspora peněz, času, kontrola, přehlednost..)  Co chtějí poskytovatelé a zprostředkovatelé (přínosy a rizika), co jsou schopni „uchopit“ a do jaké hloubky..  Má smysl „mimobankovní“ agregace ?  Studie „eBilling“ v ČR 2002..

8 Program  Poskytovatel Pražská energetika – Jan Pauček  Zprostředkovatel – pošta Česká pošta – Milan Shrbený  Zprostředkovatel – banka GE Capital Bank - David Lorenc  Řešitel studie Villusion – Nikola Rafaj


Stáhnout ppt "Úvod do problematiky eBillingu"

Podobné prezentace


Reklamy Google