Požáry v topné sezóně Weis Milan SDH Hrušovany

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Požární ochrana v obcích
Advertisements

Cílem Programu je snížení znečištění ovzduší z malých spalovacích zdrojů do tepelného výkonu 50 kW, tzv. lokálních topenišť využívajících tuhá paliva.
Obecné požadavky na výstavbu
Víte, jak se starat o komín a kouřovod podle nového předpisu?
POVOLÁNÍ V OBLASTI OSTRAHA MAJETKU A OSOB
Další povinnosti občanů související s požární ochranou
Požární ochrana v obcích
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
MŽP odbor ochrany ovzduší
Dokumentace k zajištění BOZP
Požární ochrana v obcích
AU UK - školení zaměstnanců z BOZP
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ BOLATICE
Víte, jak se starat o komín a kouřovod podle nového předpisu?
Pálení Právnická osoba z.č. 133/1985 Fyzická osoba OZV obce
Nařízení vlády 91/2010 Sb. o podmínkách požární bezpečnosti při provozu komínů, kouřovodů a spotřebičů paliv.
Výkon státního požárního dozoru ( dle zákona č. 350/2012 Sb.)
Okruhy pro obecné znalosti členů Sborů dobrovolných hasičů z oblasti prevence Zpracoval : Josef Dvořák – SDH Bystřice.
Nařízení vlády č. 91/2010 Sb., o podmínkách požární bezpečnosti při provozu komínů, kouřovodů a spotřebičů paliv.
Nařízení vlády 91/2010 Sb. o podmínkách požární bezpečnosti při provozu komínů, kouřovodů a spotřebičů paliv.
Státní energetická inspekce Vliv novely energetického zákona na činnost Státní energetické inspekce Ing. Petr Holoubek Žofín
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Organizační členění ÚO
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
EKONOMICKÉ NÁSTROJE V NOVÉM ZÁKONĚ O OCHRANĚ OVZDUŠÍ Seminář v Senátu PČR „Návrh nového zákona o ochraně ovzduší“ 16. února 2010 Odbor ochrany ovzduší.
Průřezové problémové okruhy ke zkoušce
Záchranné a likvidační práce a evakuace historicky cenných materiálů
Nařízení vlády č. 91/2010 Sb., o podmínkách požární bezpečnosti při provozu komínů, kouřovodů a spotřebičů paliv.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Dokumentace k zajištění BOZP
Komíny Střední odborná škola Otrokovice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Návrh vyhlášky o technických podmínkách požární ochrany staveb Rudolf Kaiser konference Červený kohout duben 2006.
Novelizace zákona o PO (spalinové cesty) kpt. Mgr. Petr Komínek, DiS. 1.
Odborně způsobilá osoba v požární ochraně Tel: Tuto prezentaci bez výkladu autora nelze brát jako odborný závazný.
Znojmo, Břeclav, Brno listopad 2014 kpt. Ing. Luděk VRÁNA HZS JmK, oddělení stavební prevence.
Změny v průběhu kontrol (kontrolní řád) kpt. Mgr. Blanka Kliková Oddělení stavební prevence, kontrolních činností a ZPP HZS Karlovarského kraje kpt. Mgr.
SH ČMS, Ústřední odborná rada prevence1 Požární ochrana v obcích Základní informace pro starosty obcí o povinnostech na úseku zajišťování úkolů požární.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Roční zpráva o stavu požární ochrany Kraje Vysočina za rok 2014.
Povinnosti obcí v oblasti požární ochrany Z pohledu IZS a jednotky PO.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
KOMÍNY Procesy vnitřní a dokončovací Ing. Miloslava Popenková, CSc.
Porada stavebních úřadů Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje.
XXIII. valné shromáždění a jarní celostátní seminář STMOÚ ČR BRNO, května 2012 František Vavera.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Technické prostředky v požární ochraně Řád technické služby.
Rozdělení komínů podle: druhů paliva komínového průřezu půdorysné plochy technologie stavení způsobu umístění uspořádání Komíny - svislá konstrukce sloužící.
ZÁKON O OCHRANĚ OVZDUŠÍ A LOKÁLNÍ TOPENIŠTĚ Kurt Dědič – odbor ochrany ovzduší MŽP Enviro Ostrravice,
BOZP při práci ve výškách
Používání veterinárních rentgenových zařízení podle zákona č
Požární ochrana 2015 BJ13 - Speciální izolace
Interní předpisy hotelu
Novela veterinárního zákona
Novela zákona o místních poplatcích
Nařízení vlády 91/2010 Sb. o podmínkách požární bezpečnosti při provozu komínů, kouřovodů a spotřebičů paliv.
Požární ochrana v obcích
Lesy Kontrolní úkol je zaměřen na vlastníky nebo uživatele lesů v souvislých lesních porostech o celkové výměře vyšší než 50 hektarů. Cílem kontroly je.
Řád výkonu služby v jednotkách HZS podniků, SDH obcí a SDH podniků
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Teplovodní kotle UT do tepelného výkonu max. 50 kW Vypracovala: Ing
Znění k Zákon má k tomuto datu 54 novel
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) I. část
Kontroly a revize elektrických zařízení v DS a PS elektroenergetiky
Požární prevence v bytových domech
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
KOMÍNY.
Transkript prezentace:

Požáry v topné sezóně Weis Milan SDH Hrušovany Použité zdroje: www.firebrno.cz, www.denik.cz, www.regionycr.cz, www.izs-br.cz Nařízení vlády 91/2010 Sb.

Požáry komínů Zejména na počátku topné sezóny zaznamenávají hasiči zvýšené množství požárů komínů a topidel. Většina příčin těchto požárů je způsobena zanedbáním preventivních opatření. Stanovená preventivní opatření v oblasti komínů, kouřovodů a spotřebičů paliv určuje nařízení vlády 91/2010 Sb.

Požáry komínů v Jihomoravském kraji

Požáry topidel v Jihomoravském kraji

Příčiny požárů komínů Z uvedených statistik je zřejmé, že nejčastější příčiny požárů v posledních letech jsou špatný stav komínu, zejména používání stávajících, léta nepoužívaných komínových těles bez potřebné kontroly, a dále pak požáry sazí v komíně způsobené zanedbáním pravidelného čištění komínového tělesa.

Příčiny požárů od topidel Nejčastější příčinou vzniku požárů od topidel je v posledních letech jejich nesprávné umístění, jedná se zejména o nedodržení odstupové vzdálenosti od hořlavých materiál.

Následky zanedbání předpisů

Nařízení vlády 91/2010 Sb. o podmínkách požární bezpečnosti při provozu komínů, kouřovodů a spotřebičů paliv Vydané k provedení zákona 133/1985 Sb., o požární ochraně ve znění platných předpisů. Účinnost od 1.1.2011.

Podmínky požární bezpečnosti NV 91/2010 Sb. Každý si musí počínat tak, aby při provozu komína a spotřebiče paliv nedocházelo ke vzniku požáru. Provoz komína a spotřebiče paliv se považuje za vyhovující, jestliže kontrola, čištění a revize se provádí způsobem a ve lhůtách stanoveným tímto nařízením a nejsou shledány závady. Toto nařízení se nevztahuje na komíny o vnitřním průměru 800 mm a větší, o výšce 60 m a vyšší a spotřebičů o výkonu nad 1 MW.

Kontrola spalinové cesty NV 91/2010 Sb. Kontrolu provádí odborně způsobilá osoba, která je držitelem živnostenského oprávnění v oboru kominictví. Splnění požadavku o kontrole podle zákona 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší se považuje za splnění požadavku podle tohoto nařízení.

Čistění spalinové cesty NV 91/2010 Sb. Čistění provádí odborně způsobilá osoba, která je držitelem živnostenského oprávnění v oboru kominictví, u spotřebičů na pevná paliva do jmenovitého výkonu 50 kW je možné čištění provádět svépomocí. Čištění spalinové cesty je zaměřeno především na odstranění pevných usazenin, vybírání pevných znečišťujících částí v neúčinné výšce komína nebo kondenzátů.

Lhůty kontrol a čištění NV 91/2010 Sb. Výkon spotřebiče Činnost Druh paliva Pevné Kapalné Plynné Celoroční provoz Sezónní provoz Do 50 kW Čištění spalinové cesty 3x 2x 1x Kontrola spalinové cesty Výběr pevných částí Nad 50 kW Kontrola a čištění spalinové cesty Čištění spotřeniče Podle výrobce

Doplňující pravidla NV 91/2010 Sb. Za sezónní provoz se považuje provoz spalinové cesty pro spotřebič paliv p o dobu nepřesahující v součtu 6 měsíců v kalendářním roce. U jednovrstvého (nevyvložkovaného) zděného komína pro spotřebiče na plynná paliva se lhůty kontrol a čištění řídí lhůtami kontrol a čištění spotřebiče na pevná paliva. Pojistný (rezervní) komín používaný pro odvod spalin ze spotřebiče na pevná paliva v případech, kdy nelze zajistit topení jiným způsobem, se kontroluje a v případě potřeby i čistí nejméně jedenkrát za rok. Spalinová cesta určená pro odvod spalin ze spotřebiče na pevná paliva sloužícího v živnostenské provozovně k přípravě pokrmů se kontroluje a čistí nejméně jedenkrát za dva měsíce. Ve stavbě pro rodinnou rekreaci se kontrola a čištění spalinové cesty provádí nejméně jedenkrát za rok. Čištění spotřebiče na pevná paliva o jmenovitém výkonu do 50 kW včetně je možné provádět svépomocí podle návodu výrobce, nejméně však jedenkrát za rok, a to za podmínky, že budou prováděny jejich pravidelné kontroly odborně způsobilou osobou.

Revize spalinové cesty NV 91/2010 Sb. Revizi provádí odborně způsobilá osoba, která je držitelem živnostenského oprávnění v oboru kominictví. Revize se provádí: před uvedením do provozu, při změně druhu paliva, před instalací spotřebiče, po komínovém požáru, při vzniku trhlin ve spalinové cestě.

Zpráva o provedení kontroly, čištění, revizi NV 91/2010 Sb. Odborně způsobilá osoba provádějící kontrolu, čištění nebo revizi vydá o tom písemnou zprávu. Pokud provádí čištění právnická nebo podnikající fyzická osoba svépomocí učiní o tom záznam do požární knihy nebo jiné provozní dokumentace.

Vypalování komína NV 91/2010 Sb. Jedná se o odstranění pevných usazenin spalin. Lze provádět pouze pokud není možné odstranit pevné usazeniny jiným způsobem. Vypalovat může pouze odborně způsobilá osoba, která je držitelem živnostenského oprávnění v oboru kominictví. Vypalování oznamuje majitel stavby příslušnému HZS kraje nejméně 5 pracovních dnů předem.